0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
مکان واقعی

معرفی، خرید و دانلود کتاب مکان واقعی

درباره مکان واقعی

کتاب مکان واقعی نوشته خواندنی از آنی ارنو بوده که توسط نسترن زیبا، زهرا ابراهیمی و فاطمه کوه میشی به زبان فارسی ترجمه شده است. آنی در توصیف این کتاب می‌گوید: من یک زن نیستم که می‌نویسد، بلکه کسی هستم که می نویسد. او کتاب خود به بررسی هویت زنانه و تجربه‌ای می‌پردازد که هر زنی در دوره‌های مختلف تاریخ پشت سر گذاشته است. اگر به خواندن کتاب‌های داستان و رمان درام خارجی علاقه دارید، به دسته بندی کتاب درام فیدیبو سر بزنید.

موضوع کتاب مکان واقعی

کتاب مکان واقعی، اثری خودزندگی‌نامه‌ای است که تجربیات، گفتگوها و شخصیت آنی ارنو  را در کنار مسائل مربوط به زنان بازگو می‌کند. این کتاب شامل یک مصاحبه طولانی است که می‌توان آن را راهنمایی برای سایر آثار آنی دانست. آنی نخستین کتاب خود را در سال 1974 منتشر و در آن به بیان داستان زندگی خود پرداخت. پس از آن کتاب، آنی در کتاب‌های خود از تجربیات شخصی و داستان‌های زندگی‌اش استفاده کرد که باعث جذابیت بیشتر آثار او شده است.

کتاب مکان واقعی به دیدگاه آنی در مورد ماهیت زن می‌پردازد. آنی معتقد است مردان برای حفظ برتری اقرار نشده خود، همیشه به هویت زنانه اشاره می‌کنند. با وجود اینکه زن بودن اوایل قرن بیست و یک، متفاوت از شرایط خانم‌ها در دهه 1950 است، باز هم شباهت‌هایی بین رفتار مردان مشاهده می‌شود. احاطه مردان در تمام دوره‌های تاریخی وجود داشته و در حوزه‌های فرهنگی، انقلاب زنانه خاصی پیش نیامده است. در واقع برای درک بهتر این موضوع باید به این حقیقت پرداخت که تجربه زندگی روزمره زن با مرد متفاوت است.

چرا باید کتاب مکان واقعی بخوانیم؟

کتاب مکان واقعی کتابی ارزشمند است که پیوند زیادی با جامعه شناسی داشته و به دلیل نثر روان، درک دیدگاه نویسنده برای خوانندگان راحت خواهد بود. این کتاب می‌تواند هر شخصی را به فکر فرو برده و زنان را بیشتر با خود آشنا سازد. نثر جذاب آنی در نوشتن کتاب مکان واقعی باعث می‌شود خواننده از مطالعه آن خسته نشود. مطالعه این کتاب به دوست‌داران ادبیات پیشرو فرانسه و علاقه‌مندان به آثار زنان توصیه می‌شود.

نویسنده کتاب مکان واقعی

آنی ارنو، زاده ۱ سپتامبر ۱۹۴۰ در فرانسه، نویسنده و استاد دانشگاه مشهوری است که آثار او به دلیل سبک خاص و منحصربفرد خودزندگی‌نامه‌ای مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است. آثار او به بررسی خاطرات آنی می‌پردازند، گاهی اوقات رویدادها را در کتاب‌های بعدی خود مرور کرده و گاهی اوقات آن‌ها را را بازسازی می‌کند. موضوعاتی مانند سقط غیرقانونی او، ازدواج مشکل دار، آلزایمر مادرش، روابط عاشقانه او در دوران میانسالی و تجربه آنی در جنگ با سرطان از جمله مورادی است که می‌توانید اثر آن‌ها را در کتاب‌هایش مشاهده کنید. ارنو جایزه نوبل ادبیات 2022 را برای مجموعه‌ای از آثار خود دریافت کرد.

ارنو در خانواده‌ای کارگری در فرانسه به دنیا آمد. والدین او پس از مدتی به Yvetot فرانسه نقل مکان کردند و در آنجا یک فروشگاه مواد غذایی و کافه داشتند. آن‌ها به اندازه‌ای درآمد داشتند که تنها دخترشان (خواهرش قبل از تولد آنی درگذشت) را به یک دبیرستان خصوصی کاتولیک بفرستند. پس از آن برای ادامه تحصیل به دانشگاه‌های روئن و بوردو رفت و در حال حاضر به عنوان استاد دانشگاه و نویسنده فعالیت دارد.

اگر به مطالعه سایر آثار آنی ارنو علاقه دارید، 4 کتاب را به شما معرفی می‌کنیم:

·      کتاب شرم

·      کتاب یک زن

·      کتاب کوچه پس کوچه های کودکی

·      مجله کاروان مهر 31

در بخشی از کتاب مکان واقعی می‌خوانیم

حرف زدن دربارۀ خانه سخت است. می‌دانیم وقتی آدم خانه‌اش را از دست می‌دهد یا نمی‌خواهد به آنجا برگردد چون حس می‌کند دیگر خانۀ خودش نیست چه حسی دارد! همیشه این رنج را نسبت به خانه‌هایی که در آن‌ها زندگی کردم، حس کرده‌ام. دیدن دوبارۀ خانه‌ها و اینکه دیگر نتوانیم وارد آن‌ها شویم رنج‌آور است. لازم نیست پا به خانۀ قبلی بگذارم چون همه‌چیز تغییر کرده است، همه‌چیز را باید به مالکان جدید سپرد...

هر بار که به جایی که قبلاً زندگی کرده بودم، برمی‌گشتم، فکر می‌کردم، کار اشتباهی کرده‌ام. باید به یادآوریِ خاطرات بسنده کرد، همه‌چیز واقعاً در خاطرات جای دارد، نه جایی دیگر. فکر می‌کنم همه این حس را دارند. ناامیدی خاصی با دیدن خانه‌ای که قبلاً در آن زندگی کرده‌ایم و حالا شبیه پیکری بی‌جان شده به آدم دست می‌دهد... اما این رنجِ، رنجِ از دست دادن چهاردیواری خانه نیست، گرچه بخشی از آن است، رنجِ از دست دادن اتفاقاتی است که آنجا افتاده، آنچه سپری شده، آنچه دوستش داشته‌ایم و اشخاصی که آنجا زیسته‌اند.

پیشنهادی برای علاقه‌مندان به کتاب مکان واقعی

اگر به کتاب مکان واقعی علاقمند هستید، در ادامه همراه ما باشید تا چند اثر جذاب کتاب‌های داستان و رمان درام خارجی را به شما معرفی کنیم.

·      کتاب دنیای سوفی نوشته یوستین گردر

·      کتاب کوری نوشته ژوزه ساراماگو

·      کتاب جزء از کل نوشته استیو تولتز

·      کتاب بیوه ها نوشته آریل دورفمن


دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
689.۰۸ کیلوبایت
تعداد صفحات
90 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۳:۰۰:۰۰
نویسندهآنی ارنو
نویسنده دومآنی اِرنو
مترجمزهرا ابراهیمی
مترجم دومنسترن زیبا
مترجم سوم فاطمه کوه میشی
ناشرنشر قطره
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Le vrai lieu: Entretiens avec Michelle Porte
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۱/۲۷
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۶۸۹.۰۸ کیلوبایت
۹۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3
از 5
براساس رأی 3 مخاطب
5
ستاره
0 ٪
4
ستاره
66 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
33 ٪
3
(3)
32,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مکان واقعی
مکان واقعی
آنی ارنو
نشر قطره
3
(3)
32,000
تومان