0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
دوباره فکر کن

معرفی، خرید و دانلود کتاب دوباره فکر کن

قدرت شناختن آنچه نمی دانید
ناشر:
میلکان
درباره دوباره فکر کن

دوباره فکر کن، کتابی برای شروع دوباره

کتاب think again: the power of knowing what you don’t know اولین‌بار در سال ۲۰۲۱ منتشر شد. این کتاب جذاب خیلی زود به یک کتاب شناخته شده تبدیل و به زبان‌های مختلفی برگردانده شد. موضوع کتاب گرنت دوباره فکرکردن به عقاید و دیدگاه‌های زندگی است و نویسنده آدام گرنت معتقد است این کار می‌تواند زندگی ما را متحول کند. او این کار را با روایت زندگی افرادی که از این روش نتیجه گرفته‌اند انجام داده است و کتابش را با لحنی ساده و روان نوشته است تا برای هرکسی قابل خواندن و استفاده کردن باشد. دوباره فکر کن  را می‌توان در دستة کتاب‌ روانکاوی قرار داد. این کتاب بر اساس تحقیقات معتبر دانشمندان نوشته شده است و از این جهت می‌توان آن را اثر معتبر و مهمی دانست.

دنیل کانمن نویسنده کتب مشهور تفکر سریع و آهسته درباره ی این کتاب گفته است: آدام گرنت معتقد است داشتن یک ذهن باز مهارتی قابل آموزش دادن است. و هیچ کس نمی‌تواند این مهارت بی‌نظیر را بهتر از خود او در کتابش، تدریس کند. بینش قابل توجه این کتاب فوق العاده شما را مجبور خواهد کرد دوباره به عقایدتان و مهم‌ترین تصمیماتتان فکر کنید.

ترجمه‌های مختلفی از دوباره فکر کن در بازار کتاب ایران وجود دارد که هرکدام مزایای خودشان را دارند. یکی از این ترجمه‌ها، ترجمه‌ی سبحان خسروجردی و فرزانه حاج خلیلی ست که انتشارات میلکان آن را منتشر کرده است. شما می‌توانید نسخه الکترونیک این ترجمه را در همین صفحه از فیدیبو  دانلود کنید.

آدام گرنت کیست؟

آدام گرنت نویسند آمریکایی و استاد دانشگاه پنسیلوانیا در رشته روان‌شناسی سازمانی است. او سال ۱۹۸۱ در دیترویت به دنیا آمد و بزرگ شد. او در نوجوانی ترجیح می‌داد به‌عنوان یک ورزشکار حرفه‌ای فعالیت کند اما مسیر زندگی او را به‌سوی زندگی دانشگاهی برد. گرنت مدرک لیسانس خود را از هاوارد و دکترای روان‌شناسی سازمانی را از دانشگاه میشیگان دریافت کرده است.  گرنت علاوه بر کارهای دانشگاهی در حوزه‌ی ترویج علم و نوشتن کتاب‌های مناسب عموم هم دارد. علاوه بر دوباره فکر کن کتاب‌های دیگری هم از این نویسنده وجود دارند که در ادامه به دو مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

خواندن کتاب دوباره فکر کن برای چه کسانی مناسب است؟

چیزی که درباره‌ی کتاب آدام گرنت واضح است این است که این کتاب، کتابی برای ایجاد تغییرات جدی در زندگی است. کتابی که اگر تصمیم گرفته باشید به روش متفاوتی زندگی کنید به شما کمک می‌کند. خواندن این کتاب می‌تواند برای هر انسان بالغی در هر مرحله از زندگی مناسب باشد. فرقی نمی‌کند جوان ۱۸ ساله‌ای است که می‌خواهد مسیر را شروع کند یا فردی حرفه‌ای با سال‌ها سابقه‌ی کار به‌حساب می‌آیید یا یک خانه‌دار که به کار بزرگ کردن بچه مشغول است، دوباره فکر کن برای هرکسی یک شروع دوباره است.

خواندن این کتاب، چه کمکی به شما می‌کند؟

آدام گرنت از چیزی صحبت می‌کند که بسیاری از مردم جهان فراموش کرده‌اند. یکی از آسیب‌های جدی‌ای که ما در دنیای امروز با آن مواجهیم مسئله‌ی تعصب است. چسبیدن به عقایدی که پدر و مادرانمان یا حتی خودمان درگذشته داشته‌ایم و عدم توانایی در اینکه آن‌ها را بازبینی کنیم و آسیب‌های ناشی از این عقاید را از زندگی‌مان دور کنیم. کاری که کتاب دوباره فکر کن برای شما انجام می‌دهد ایجاد توانایی فکرکردن مجدد به همه‌ی چیزهایی است که تا امروز درست بودنشان را مسلم می‌دانسته‌اید. او سعی می‌کند خواننده را متقاعد کند چیزهای بیشتری وجود دارند که می‌توانید بدانید و جهان بزرگتر از چیزی است که در ذهن ما می‌گذرد. مهم‌ترین کمک کتاب آدام گرنت به افراد همین است که به آن‌ها اجازه می‌دهد ذهنی بازتر داشته باشند و منعطف‌تر زندگی کنند.

در بخشی از کتاب دوباره فکر کن می‌شنویم

وقتی خودمان را وقف یک برنامه می‌کنیم و آن برنامه آن‌طور که می‌خواهیم پیش نمی‌رود، اولین حس غریزی‌مان معمولاً این نیست که در آن بازاندیشی کنیم. در عوض، مایل هستیم که اصرار کنیم و منابع بیشتری خرج آن کنیم. به این الگو «تشدید تعهد» گفته می‎‌گویند. شواهد نشان می‌دهد که کارآفرینان استراتژي‌های شکست‌خورده را مصرانه حفظ می‌کنند، در حالیکه بهتر است تغییر جهت دهند. مربیان اتحادیه‌ی ملی بسکتبال مدام روی قراردادهای جدید با افرادی پایین‌تر از سطح انتظار سرمایه‌گذاری می‌کنند و زمان بازی بیشتری به آن‎ها می‌دهند. سیاستمداران فرستادن سربازان به جنگ را ادامه می‌دهند؛ جنگی که از همان ابتدا نباید شروع می‌شد. یک عامل مؤثر، هزینه‌های ازدست‌رفته است ولی مهم‌ترین دلیل روانی است، نه مالی، تشدید تعهد به این دلیل اتفاق می‌افتد که ما موجوداتی استدلال‌گر هستیم، مدام به دنبال این هستیم که باورهای قبلی‌مان را توجیه کنیم تا از نفسمان دلجویی کنیم، از تصاویر ذهنی‌مان محافظت کنیم و به تصمیمات گذشته‌مان اعتبار دهیم.

تشدید تعهد عاملی اصلی در شکست‌های قابل جلوگیری است. به صورتی متناقض، یکی از معروف‌ترین موتورهای موفقیت می‌تواند آن را تغذیه کند: ‌سرسختی.

سرسختی ترکیبی است از اشتیاق و پشتکار و تحقیقات نشان می‌دهد که می‌تواند نقش مهمی در انگیزه دادن به ما در انجام اهداف بلندمدتمان داشته باشد.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
9.۱۶ مگابایت
تعداد صفحات
312 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۰:۲۴:۰۰
نویسندهآدام گرانت
نویسنده دوم فرزانه حاج خلیلی
مترجمسبحان خسروجردی
ناشرمیلکان
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Think again : the power of knowing what you don't know , 2,021
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۴/۲۲
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۹.۱۶ مگابایت
۳۱۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.1
از 5
براساس رأی 14 مخاطب
حال‌خوب‌کن ✨ (2)
انگیزه‌بخش 🚀 (2)
5
ستاره
64 ٪
4
ستاره
7 ٪
3
ستاره
14 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
14 ٪
5 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

سلام، من به تازگی نسخه الکترونیکی این کتاب را از نشر میلکان تمام کردم به نظرم ترجمه خوب و قابل فهمی داشت، چهل_پنجاه صفحه اول داشت یک موضوع را تکرار می‌کرد به همین دلیل میخواستم کتاب را کنار بگذارم ولی خوشحالم که مابقی کتاب را هم خوندم، وقتی بخونیش سعی می کنی در موقعیت ها و مسیرهای مختلف به خودت بگی شاید دیدگاه من اشتباه است و باید از زاویه دیگری موضوع را بررسی کنم و کلا باعث میشه دیدگاه بازتری نسبت به مسائل و موضوعات پیدا کنی مثال های زیادی داره و نکات جالب دیگری هم داشت، مثل کتاب های موفقیت و از این دست هم نبود، ولی کمی حجمش زیاد بود که می شد بعضی مثال ها را کمتر کرد، امیدوارم توضیحاتم مفید واقع شود🌱🌱

5

نسخه صوتی رو گوش کردم . اکثر کتاب با دستانه و کتاب خوش خوان و باحالیه ولی خیلی خفن تجدید نظر کردن (تو نصف اول) و متقاعد کردن بقیه راجب عقاید الکیشون (تو نصف دوم ) یاد میده . خلاصه ارزش خوندن داره

5

با اسم کتاب فکر میکردم کتاب بدرد بخوری نباشه ولی با شروع پیشگفتار فهیدم کتاب پرمحتوایی هست و عاشقشم. خیلی خیلی پرکاربردی هست و هر فرد بایرگد سالی یکیار این کتاب رو بخونه :)

5

دوستانی که کتاب رو مطالعه کردن درباره ی ترجمه نظرشون رو بگن لطفا، چند ترجمه از این کتاب موجوده، کدوم روانتر و بهتره؟

3

دوستانی که مطالعه کردن لطفا نظرشون در مورد این ترجمه میلکان و نشر نوین بدهند

4.1
(14)
انگیزه‌بخش 🚀 (2)
49,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
دوباره فکر کن
دوباره فکر کن
قدرت شناختن آنچه نمی دانید
میلکان
4.1
(14)
انگیزه‌بخش 🚀 (2)
49,000
تومان