0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
بده و بستان
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب بده و بستان

رویکردی انقلابی به موفقیت
نویسنده:
آدام گرانت
درباره بده و بستان

کتاب بده و بستان نوشته آدام گرانت به خوانندگان اثبات می‌کند که در جهان امروز، موفقیت به شدت به نحوه تعامل و ارتباط ما با دیگران وابسته است. نویسنده در این کتاب به تفکیک افراد به سه گروه اصلی در محل کار، یعنی حسابگران، گیرندگان و بخشندگان پرداخته و نشان می‌دهد که چرا برخی از افراد به بالاترین سطح موفقیت صعود می‌کنند در حالی‌که دیگران در کارهایشان شکست می‌خورند. این کتاب با بهره‌گیری از تحقیقات جدید در زمینه تعاملات انسانی و با استفاده از تجربیات رهبران شرکت‌های معتبر، به نحوه تأثیرگذاری عوامل مختلف بر موفقیت و بهره‌وری پرداخته و رویکرد جدیدی را برای بهبود تعاملات و کارکرد شخصی ارائه می‌دهد. این کتاب به عنوان انقلابی در فهم رویکرد موفقیت و تعاملات اجتماعی شناخته می‌شود و خواندن آن به همه کسانی که به بهبود کارایی و رشد شخصی خود علاقه‌مندند، توصیه می‌شود.

اگر شما هم به خواندن کتاب‌های روانشناسی علاقه دارید حتما به دسته‌بندی روانشناسی فیدیبو سر بزنید.

درباره آدام گرانت

آدام گرانت، نویسنده، کارآفرین و استاد دانشگاه وارتون، در ۱۳ اوت ۱۹۸۱ در وست بلومفیلد ایالت میشیگان به دنیا آمد. پدر او وکیل و مادرش معلم بود. او دوران کودکی خود را در حومه‌ دیترویت میشیگان گذراند و در زمینه‌های مختلف ورزشی مثل غواصی روی تخته و بسکتبال، علاقه‌مندی‌های خود را کشف کرد. با تلاش و تعهد به تحصیلات عالی در دانشگاه هاروارد پیشرفت کرد و پس از اتمام تحصیلات دکتری به عنوان استادیار در دانشگاه کارولینای شمالی فعالیت خود را در عرصه تحقیقات علمی ادامه داد.

آدام گرانت با نگاهی نو و انگیزه‌بخش به موضوعات موفقیت و تعاملات انسانی، کتاب "ببخش و بگیر" را نوشت که جایزه‌ها و تحسین‌های فراوانی را به دنبال داشت، کتاب که در سال ۲۰۱۳ به عنوان نامزد بهترین کتاب غیرداستانی معرفی شد. گرانت چندین کتاب پرفروش را در نیویورک تایمز به ثبت رسانده است که بیش از یک میلیون نسخه از این کتاب‌ها تاکنون فروخته شده و به ۳۵ زبان دنیا از جمله فارسی ترجمه شده‌اند.

کتاب‌های مطرح و معروف دیگر از آدام گرانت عبارتند از:

  •  کتاب دوباره فکر کن: آدام گرانت در کتاب دوباره فکر کن نویسنده از اهمیت باورها و اصول فردی در تصمیم‌گیری و موفقیت انسان‌ها گفته و معتقد است که آنها نقش کلیدی در زندگی ما ایفا می‌کنند.
  • کتاب نوآفرینی: در کتاب نوآفرینی، آنچه در ابتدا برای خواننده جلب‌توجه می‌کند عنوان متفاوت آن با دیگر کتاب‌های معمول دنیای کسب‌وکار است و پس از مطالعۀ این کتاب، متوجه تفاوت آن با سایر کتاب‌های مرتبط خواهید شد. هدف نویسنده از نوشتن این کتاب، شکستن بسیاری از باورهای رایج و بعضاً ریشه‌دار در ذهن ماست. باورهایی که بازدارنده‌اند و مانع رشد ما شده‌اند.
  •  کتاب ببخش و بگیر: در این اثر آدام گرانت یاد خواهید گرفت که چطور بخشندگی را وارد زندگی و کسب‌وکار خود کنید و از منافع زیادی که به سمت‌تان می‌آید شگفت‌زده شوید. ببخش و بگیر از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌تایمز و آمازون است و باعث ایجاد ایده‌های جالبی در دانشکده کسب‌وکار هاروارد شده است.

جهت مشاهده سایر آثار آدام گرانت کلیک کنید.

چرا باید کتاب بده و بستان را بخوانیم

کتاب بده و بستان برای افرادی که به موضوعات موفقیت و کسب و کار علاقه دارند، یک منبع بی‌نظیر ارزشمند است. آدام گرانت در این کتاب بر نقش تعاملات انسانی در موفقیت، ارتقاء زندگی شخصی و کسب و کار تأکید کرده است. نظرات نویسندگان مطرح دیگر همچون رابرت ساتن، سوزان کین، دیوید آلن و گرچن روبین در مورد این کتاب نیز نشان می‌دهد که این کتاب ایده‌های تغییردهنده‌ای دارد. آنچه این کتاب را ویژه می‌کند، توانایی تجدید نظر در دیدگاه‌های متداول در مورد موفقیت و تعاملات انسانی است، و این امر آن را به یک منبع انگیزه‌بخش و آموزنده تبدیل می‌کند و به همین دلیل برای همه کسانی که به دنبال بهبود زندگی و کارکرد شخصی خود هستند گزینه‌ای ارزشمند و مناسب است.

در بخشی از کتاب بده و بستان می‌خوانیم

اما گیرنده‌ها ‌نمی‌توانند در تمام تعاملاتشان این نمای زیبا و دروغین را حفظ کنند. کن لی هنگام برخورد با افراد قدرتمند در واشنگتن بسیار جذاب و دوست‌داشتنی می‌شد، اما بسیاری از همتایان و زیردستانش روی دیگر او را می‌دیدند. یکی از کارکنان سابق انرون با یادآوری خاطرات گذشته می‌گوید: «اگه می‌خواستی حضوراً لی رو ببینی، باید حتماً با خودت یه فرد بسیار مهم رو می‌بردی.» در زبان هلندی ضرب‌المثلی وجود دارد که این دوگانگی را به زیبایی توصیف می‌کند: چاپلوسی بالادست و زورگویی به زیردست.

 پیشنهادهایی برای دوست‌داران کتاب بده و بستان

اگر شما هم به خواندن کتاب‌های روانشناسی علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم حتما کتاب‌های زیر را که در فیدیبو به راحتی در دسترس شما هستند، مطالعه کنید.


شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
495.۰۰ بایت
تعداد صفحات
320 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۰:۴۰:۰۰
نویسندهآدام گرانت
مترجممریم حیدری
ناشرنشر نوین
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
‭ ‭Give and take
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۹/۰۸
قیمت ارزی
4 دلار
قیمت چاپی
65,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۴۹۵.۰۰ بایت
۳۲۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.7
از 5
براساس رأی 14 مخاطب
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
خوش‌خوان 🪶 (1)
5
ستاره
85 ٪
4
ستاره
7 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
7 ٪
1
ستاره
0 ٪
3 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5
حال‌خوب‌کن ✨
خوش‌خوان 🪶
گیرا 🧲

نویسنده استاد ماهری در قصه گوییه! با قصه های جذاب همراه میشین تا ایده اصلی کتاب رو جذب کنین . این کتاب فقط اموزه های اخلاقی مثل بخشنده باش رو روایت نمیکنه بلکه شما رو با تحقیقات و داستان هایی همراه میکنه که عمیقا درک کنین چرا بخشنده بودن از عوامل موفقیت در زمینه های مختلفه و چجور بخشنده ای باشیم تا اسیب نبینیم و دیگران رو به بخشنده بودن ترغیب کنیم .

4

ازخواندن کتاب لذت بردم و پیشنهاد میکنم که حتما مطالعه کنید. متن کتاب خیلی ساده است و درتمام بخش ها به یک آزمایش / نظر سنجی یا تست گروهی رجوع شده که خواندن کتاب رو جذاب تر میکنه.

5

عالی بود

4.7
(15)
خوش‌خوان 🪶 (1)
69,000
٪50
34,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪50
بده و بستان
بده و بستان
رویکردی انقلابی به موفقیت

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
بده و بستان
٪50
بده و بستان
رویکردی انقلابی به موفقیت
نشر نوین
4.7
(15)
خوش‌خوان 🪶 (1)
69,000
٪50
34,500
تومان