0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
جنایت کنت نوویل

معرفی، خرید و دانلود کتاب جنایت کنت نوویل

نویسنده:
املی نوتوم
ناشر:
نشر نو
درباره جنایت کنت نوویل

کتاب جنایت کنت نوویل ( Le crime du comte Neville) یک رمان و داستان فرانسوی به قلم املی نوتوم است که در سال 2015 به چاپ رسیده است.

روایت داستان از این قرار است که کنت نوویل همراه همسر زیبایش و دو دختر و یک پسرش در قصری موروثی زندگی می‌کنند. داستان از جایی شروع می‌شود که یک زن ناشناس با کنت تماس می‌گیرد و اعلام می‌کند دختر او را پیدا کرده است. کنت با سرعت پیش زن می‌رود و متوجه می‌شود او یک پیشگو است. زن پیشگو برای کنت توضیح می‌دهد شب گذشته دختر کوچک کنت را با لباس کم در جنگل پیدا کرده است که از سرما به خودش می‌لرزیده و او را به خانه‌اش آورده. کنت می‌گوید متوجه غیبت دختر نشده است. قرار می‌شود کنت را به اتاقی که دختر آنجاست ببرد در همین لحظه دست کنت را می‌گیرد و با صدایی متفاوت به او می‌گوید قرار است به‌زودی در قصرش یک مهمانی برگزار کند و در این مهمانی یک نفر را خواهد کشت. این پیشگویی آن‌چنان هولناک است که ذهن کنت را درگیر خود کرده است. او به خانه برمی‌گردد اما چه چیزی در انتظارش است.

این رمان به ترجمه ویدا سامعی توسط نشر نو در فیدیبو در اختیار علاقه مندان به رمان قرار گرفته است.

املی نوتوم را بیشتر بشناسیم

املی نوتوم نویسنده فرانسوی زبان است که ۹ ژوئیه ۱۹۶۶ در منطقهٔ ایتربیئک در بروکسل متولد شد. پدر وی بارون پاتریک نوتوم دیپلمات بلژیکی است که کمی بعد از تولد وی به کنسولگری بلژیک در ژاپن انتقال یافت و بعد از آن در پکن، نیویورک، بنگلادش و میانمار (بـِرمه پیشین) مشغول به کار شد. روایت شده‌است که آملی نوتومب هر سال چند رمان می‌نویسد که تنها یکی از آن‌ها را به چاپ می‌سپارد. شرایط انسانی، نویسندگی و زندگی، محور اصلی رمان‌های وی به‌شمار می‌آید.

نوتوم تاکنون برندهٔ چندین جایزهٔ ادبی بوده‌است. او همچنین عضو هیئت داوران جایزه دسامبر است. رمان عطش که لقب «انجیل به روایت نوتومب» را نیز به آن داده‌اند، یکی از سه نامزد نهایی جایزه گنکور در ۲۰۱۹ بود. نوتومب در مصاحبه‌ای گفته‌است که این رمان گل سر سبد همهٔ آثارش است. موضوعات اکثر رمانهای نوتوم ریشه در روانشناسی دارد و اغلب اوقات برخاسته از زندگی و تجرییات خود نویسنده است. نوتوم در حال حاضر ساکن پاریس است ولی برای ملاقات خوانندگانش اکثر اوقات سفر می کند. کتابهایش به 38 زبان زندۀ دنیا ترجمه شده است.

رمان اولین خون برندهٔ جایزه رنودو (prix Renaudot) در ۲۰۲۱ شده‌است. همچنین از دیگر کتاب های نوتوم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

چرا باید کتاب جنایت کنت نوویل را بخوانیم؟

این رمان یکی از پرفروش ترین کتاب های املی نوتوم بوده است و از لحاظ فضای داستانی شبیه به داستان های دیگرش است. رمز و رازی در این رمان مشخص است که شما را تا اوج لذت با خود می‌برد. این کتاب را به تمامی علاقه مندان به رمان های فرانسوی و همچنین رمان های درام و رمزآلود پیشنهاد می کند.

بخشی از کتاب جنایت کنت نوویل

  • وقتی داستان تمام شد، کنت نوویل کتاب را بست و با صدای بلند گفت: «مرا بگو که به سرنوشت این لرد بیچاره خندیده بودم. تازه وضعیت من هزار بار از او بدتر است. به او گفته بودند یک نفر را خواهد کشت و چنین اتفاقی ممکن است به تصادف یا هزارویک دلیل دیگر برای هر کس پیش بیاید. اما من قرار است یکی از مهمانانی را بکشم که خودم میزبانشان هستم.»

  • نوویل بعضی وقت‌ها نیمه‌شب از خواب می‌پرید و با تصور این اتفاق، خیس عرق می‌شد. دلهره‌اش چنان عمیق بود که برای بیرون آمدن از آن شروع می‌کرد به تصور گاردن‌پارتیِ چهارم اکتبر: بله، آخرین مهمانی او در پلوویه حتماً فوق‌العاده می‌شد؛ ضیافتی با شکوه تأثرانگیز آخرین آواز قو. هوا هم مثل همهٔ یکشنبه‌های اول اکتبر در این منطقه خوب خواهد بود. روی برگ درختان راش که دیوارهای قصر را در بر گرفته بودند، خال‌های کوچک قرمز می‌افتاد و این کک‌ومک‌ها به آنها حالتی می‌داد به مراتب گیراتر از طراوت جوانی. نور پاییزی رنگِ بی‌مثال نمای قصر را که چون رنگ پرهای خروس سنگی گینه آتشین بود، جلوه‌گر می‌کرد. رنگی که خریداران احتمالی با دستور فوری‌فوتیِ «باید رنگ زده شود!» برای همیشه از میان می‌بردند. فکرش باعث می‌شد نوویل آرزوی مرگ کند.

 

پیشنهاد های برای دوستداران کتاب جنایت کنت نوویل

علاقه‌مند به  این نوع کتاب داستان و رمان هستید؟ یا به دنبال مطالعات داستان های رمزآلود و شبیه به این کتاب هستید؟ بهتر است به کتاب های زیر نیز نگاهی بیندازید:

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
696.۸۹ کیلوبایت
تعداد صفحات
93 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۳:۰۶:۰۰
نویسندهاملی نوتوم
مترجمویدا سامعی
ناشرنشر نو
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Le crime du comte Neville: roman
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۴/۲۱
قیمت ارزی
4 دلار
قیمت چاپی
75,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۶۹۶.۸۹ کیلوبایت
۹۳ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
2
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
0 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
100 ٪
1
ستاره
0 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
2

آخر داستان ميفهمي سركاري😀

2
(1)
35,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
جنایت کنت نوویل
جنایت کنت نوویل
املی نوتوم
نشر نو
2
(1)
35,000
تومان