0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
چگونه سخنگوی خوبی باشیم؟

معرفی، خرید و دانلود کتاب چگونه سخنگوی خوبی باشیم؟

کتاب جامع آداب معاشرت
درباره چگونه سخنگوی خوبی باشیم؟

کتاب چگونه سخنگوی خوبی باشیم بخشی برگزیده از کتاب جامع آداب معاشرت است. این کتاب در حقیقت فصل سیزدهم کتاب اصلی است که درباره‌ی ارتباطات بین‌فردی سخن می‌گوید. کتاب جامع آداب معاشرت با عنوان اصلی «Emily post’s etiquette:manners for a new world» اولین‌بار در سال ۲۰۱۱ منتشر شد. نویسندگان این کتاب تلاش کرده‌اند یک راهنمای کامل برای افرادی که می‌خواهند در شرایط مختلف آداب معاشرت را رعایت کنند و بهترین رفتار را داشته باشند است. چگونه سخنگوی خوبی باشیم بخش مهمی از این موضوع است. در این بخش از این موضوع صحبت می‌شود که صحبت‌کردن چه اهمیتی در آداب معاشرت دارد و چگونه کلام ما در شخصیتمان اثرگذار خواهد بود. همچنین در ادامه‌ی این کتاب از اینکه سخنگوی خوب چه کسی است صحبت می‌شود و درباره‌ی تله‌هایی که ممکن است در گفتگو ممکن است در آن بیفتید صحبت می‌شود. زبان بدن، میزان فاصله با افراد، وسط حرف دیگران صحبت‌کردن، حالات چهره و تمام جزئیات هنگام صحبت‌کردن مهم‌اند و باید نقش صداها و واژه‌ها، هنر تعریف کردن از دیگران و حتی هنر شرکت در انتقاد و غیبت از کس دیگر را یاد بگیرید و همچنین سعی کنید از چیزهایی که ممکن است باعث بحث‌های بیهوده شود بپرهیزید.

اگر به کتاب چگونه سخنگوی خوبی باشیم علاقه دارید مریم تقدیسی این کتاب را به فارسی ترجمه کرده و انتشارات کتابسرای نیک آن را چاپ کرده است. نسخه الکترونیک این کتاب در همین صفحه در دسته‌بندی انگیزشی و موفقیت در فیدیبو در دسترس است.

پگی پست کیست؟

پگی پست (peggy post) نویسنده‌ی آمریکایی و مشاور آداب معاشرت است. این نویسنده در سال ۱۹۴۵ در واشنگتن دی سی متولد شد و در مریلند و نیواورلئان بزرگ شد. او لیسانس خود را از دانشگاه لوئیزیانا دریافت کرده و سال‌ها به‌عنوان مهماندار هواپیما کارکرده است. کارکردن به‌عنوان معلم زبان انگلیسی و تاریخ هم در رزومه‌ی او وجود دارد. او سخنگوی مؤسسه‌ی امیلی پست در ورمونت است و با این خانواده ازدواج کرده است. او کتاب جامع آداب معاشرت امیلی پست را هم بین سال‌های ۱۹۶۵ تا ۱۹۹۲ نوشت. او تا امروز کتاب‌های زیادی نوشته است و بارها دربار‌ه‌ی آداب معاشرت سخنرانی کرده است. تعدادی از کتاب‌های او کتاب‌های زیرند:

دلایلی برای خواندن کتاب چگونه سخنگوی خوبی باشیم

  • ایجاد ارتباطات بهتر و صمیمی‌تر: صحبت‌کردن درست و صادقانه باعث می‌شود دیگران به شما اعتماد کنند و روابط سالم‌تری را بسازید. همچنین وقتی بتوانید خوب صحبت کنید صمیمی‌شدن هم ساده‌تر خواهد بود.
  • دور شدن از حاشیه. اگر درست حرف‌زدن را یاد بگیرید و همیشه واضح، ساده و دور از کنایه حرف بزنید و مرزها را رعایت کنید کمتر به حاشیه کشیده می‌شوید و فرصت‌طلب‌ها کمتر می‌توانند از کلمات شما به ضرر خودتان استفاده کنند.
  • اجتناب از سوءتفاهم، کسی که یاد می‌گیرد درست و صریح حرف بزند و از تله‌های گفتگو هم دوری کند کمتر ممکن است کج‌فهمی ایجاد کند و باعث سوءتفاهم با دیگران شود

 در بخشی از کتاب چگونه سخنگوی خوبی باشیم می‌خوانیم

زیاد بلند حرف‌زدن می‌تواند باعث عصبی شدن طرف یا تهدیدآمیز باشد. زیادی آهسته حرف‌زدن باعث می‌شود طرف مقابل مجبور شود از شما بخواهد حرفتان را تکرار کنید که این وضعیت برای او خوشایند نخواهد بود. بالا و پایین بردن آهنگ صدا به حرف‌زدن شما جان می‌دهد، ولی صحبت‌کردن با لحنی یکنواخت آن را کسل‌کننده می‌سازد. زیاد تند حرف‌زدن، درک حرف‌های شما را برای طرف مقابل دشوار می‌کند و از سوی دیگر زیاد آهسته حرف‌زدن هم صبر و تحمل طرف را تمام می‌کند.

طرز تلفظ و لهجه هم در گفت‌وگو اهمیت دارد. تلفظ خوب به این معناست که کلمات را واضح بیان کنید. گنگ و جویده‌جویده حرف‌زدن باعث می‌شود طرف مقابل نه حرفتان را بشنود و نه متوجه منظورتان شود. شمرده حرف‌زدن به نحوی افراطی هم می‌تواند باعث شود خشک و متکبر به نظر برسید.

از لهجه‌تان خجالت نکشید. در مورد افرادی که به‌سختی متوجه حرف‌هایتان می‌شوند صبور باشید. اگر لهجه‌ی غلیظی دارید شاید مجبور شوید حرفتان را تکرار کنید یا آهسته‌تر صحبت کنید تا سرانجام شنونده به آن عادت کند. اگر فرد مقابل شما لهجه داشت هم نه روی آن انگشت بگذارید و نه آن را مسخره کنید.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب چگونه سخنگوی خوبی باشیم؟

چگونه سخنگوی خوبی باشیم بخشی از آداب معاشرت است. داشتن این آداب و مطالعه درباره‌ی آن‌ها باعث می‌شود بتوانید در موقعیت‌های مختلف بهترین رفتار را انتخاب کنید و رفتاری بالغانه و مؤدبانه داشته باشید که برای موقعیت‌های رسمی بسیار مهم است و می‌تواند در موقعیت‌های کاری و تحصیلی و ... هم کمک‌کننده باشد. کتاب‌های دیگری هم در این حوزه وجود دارند که می‌توانند کمک‌کننده باشند. در ادامه به تعدادی از این کتاب‌ها اشاره می‌کنیم:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
254.۴۷ کیلوبایت
تعداد صفحات
18 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۳۶:۰۰
نویسندهپگی پست
نویسنده دومآنا پست
نویسنده سومپگی پُست
نویسنده چهارملیزی پُست
مترجممریم تقدیسی
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۴/۰۸
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲۵۴.۴۷ کیلوبایت
۱۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
15,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
چگونه سخنگوی خوبی باشیم؟
چگونه سخنگوی خوبی باشیم؟
کتاب جامع آداب معاشرت
انتشارات کتاب‌سرای نیک
0
(بدون نظر)
15,000
تومان