0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
پیشگیری و درمان کمردرد

معرفی، خرید و دانلود کتاب پیشگیری و درمان کمردرد

درباره پیشگیری و درمان کمردرد

خشایار فخریان در کتاب پیشگیری و درمان کمر درد درباره مشکلات کمر و دردهای مختلف در قسمت کمر گفته و ریشه‌های آن را بررسی کرده است. کمر درد یکی از دردهای شایع است که گاهی ناشی از یک مشکل اساسی مثل دیسک کمر است.

در بسیاری از موارد درد کمر نشانه بیماری یا مشکل خاصی نیست و بسیاری از افراد حداقل یکبار در زندگی خود، این درد را تجربه می‌کنند. دردهای سطحی به سرعت بهبود می‌یابند و دیگر نشانی از آن‌ها باقی نمی‌ماند. اما دردهایی که از مشکلات جدی در ستون فقرات ناشی می‌شوند، نیاز به مراقبت و درمان جدی‌تر دارند. از آن‌جایی که پیشگیری همیشه بهتر از درمان است، با مطالعه این کتاب می‌توانید با عادت‌هایی که منجر به ایجاد کمر درد می‌شوند آشنا شوید و با اصلاح سبک زندگی‌، از بروز دردهای مزمن جلوگیری کنید.

بعضی از اشتباهات در نوع نشستن، خوابیدن و ایستادن، متهمان ردیف اول در ایجاد دردهای کمری هستند و شناخت آ‌ن‌ها جهت پیشگیری و درمان، اهمیت دارد. از دیگر عوامل مهم در بروز دردهای کمری می‌توان به ورزش‌های غلط، ساییدگی مهره‌ها، بلند کردن اجسام سنگین و نشستن‌های طولانی‌مدت اشاره کرد. در بعضی از موارد، مقصر یک بیماری ارثی مثل دیسک کمر است که بر اثر عادت‌های اشتباه، خودش را به صورت دردهای مقطعی یا پیوسته نشان می‌دهد.

کتاب پیشگیری و درمان کمر درد یکی از کتاب‌های سبک زندگی است و به شما کمک می‌کند تا علاوه‌بر پیدا کردن راه‌حل‌هایی برای درمان کمر درد، با آناتومی ستون مهره‌ها نیز آشنا شوید. این کتاب توسط انتشارات کتاب‌سرای نیک در سال ۱۳۸۴ منتشر شده و نسخه الکترونیکی آن در وب‌سایت و اپلیکیشن فیدیبو موجود است.

درباره خشایار فخریان، نویسنده کتاب

دکتر خشایار فخریان متخصص سلامت و تغذیه و نویسنده ایرانی است که بیشترین آثار او در زمینه سلامت نوشته شده‌اند. از جمله دیگر کتاب‌های محبوب او می‌توان به «آشنایی با ویتامین‌ها»، «اندامی زیبا با رژیم غذایی»، «پیشگیری و درمان ایدز»‌، «۹ ماه زیبا» و «بیماری‌های زنان» اشاره کرد. بیشترین دغدغه این نویسنده کمک به اصلاح سبک زندگی خوانندگان است و او تلاش کرده تا آموزش‌های تخصصی پزشکی را در قالب جملات ساده و کاربردی بیان کند.

سه دلیل مهم برای مطالعه این کتاب

دردهای مفصلی و دردهای مربوط به ستون فقرات مثل گردن درد و کمر درد، از جمله شایع‌ترین دردها هستند که به‌خاطر سبک زندگی غلط، شاهد افزایش آمار مبتلایان هستیم. اگر شما نیز دچار کمر درد هستید و علت و راهِ درمانِ این دردِ کلافه‌کننده را نمی‌شناسید، با مطالعه این کتاب می‌توانید خیلی سریع به پرسش‌های خود پاسخ دهید. این کتاب با لحنی صمیمی نوشته شده و به شما کمک می‌کند تا:

  • آناتومی بدن خود را بشناسید
  • با عادت‌های غلط خود مثل اشتباه نشستن آشنا شوید
  • دردهای موضعی خود را با راه‌کارهای علمی و کاربردی درمان کنید

در بخشی از کتاب می‌خوانیم

ستون فقرات از ۳۳ مهره استخوانی تشکیل شده است که به جز مهره‌های خاجی که به هم جوش خورده‌اند، ۲۴تای بقیه از هم مجزا هستند و بین هر دو مهره مجاور، یک دیسک بین مهره‌ای وجود دارد. ستون مهره‌ها شامل هفت مهره گردنی، دوازده مهره سینه‌ای و پنج مهره کمری‏ در قسمت کمراست. مهره پنجم کمری که L5 نامیده می‌شود، روی استخوان خاجی (Sacrum)‏ قرار دارد که این نیز به نوبه خود به استخوان دنبالچه چسبیده است. هر مهره شکل نامنظمی دارد که وظیفه خاصی برعهده هر جز یا برجستگی آن است. مهره‌های هر قسمت طراحی نسبتا مشابهی دارند، گرچه اساس موقعیت و نقشی که در کل ستون فقرات به عهده دارند، تفاوت‌هایی دارند. هر مهره یک قسمت اصلی به نام جسم مهره یا تنه مهره دارد که در جلو قرار می‌گیرد. هرچه از بالای ستون مهره‌ها به طرف پایین بیاییم، جسم مهره بزرگ‌تر می‌شود و این امر به دلیل آن است که وزن بیشتری را باید تحمل کند. به عبارت دیگر، مهره‌های کمری، بیشترین وزن را در بین همه مهره‌ها می‌توانند تحمل کنند. جسم مهره استوانه‌ای شکل است و برای تحمل بارهای عمودی بزرگ طراحی شده است و تمام وزن تنه انسان از طریق این ساختمان محکم انتقال داده می‌شود. مهره‌های کمر بزرگ‌ترین و محکم‌ترین مهره‌ها هستند که برای تحمل کل وزن تنه، دست‌ها، سر و نیز کشش‌های چرخشی طراحی شده‌اند.

پیشنهادهایی به دوست‌داران این کتاب

سلامتی یکی از مهم‌ترین داشته‌های هر فرد است و کسی که از آن محروم شده، به خوبی قدر این نعمت را می‌داند. بعضی از نکات ابتدایی به شما کمک می‌کنند تا سبک زندگی سالم‌تری را در پیش بگیرید و در نتیجه بدن سالم‌تری داشته باشید. این کتاب به شما درباره درمان کمر درد می‌گوید. اگر مایل هستید کتاب‌های بیشتری را در زمینه سبک زندگی و سلامت مطالعه کنید، کتاب‌های زیر مناسب شماست:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۶۸ مگابایت
تعداد صفحات
80 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۲:۴۰:۰۰
نویسندهخشایار فخریان
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۳/۳۱
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۶۸ مگابایت
۸۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
1
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
0 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
100 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
1

متاسفانه نسخه نمونه شامل هیچ قسمتی از کتاب نیست و این خیلی مسخره است حداقل باید ۱۰ صفحه از کتاب رو برای بشه خوند که تصمیم به خریدش بشه گرفت و این ضعف بزرگیه

1
(1)
19,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
پیشگیری و درمان کمردرد
پیشگیری و درمان کمردرد
خشایار فخریان
انتشارات کتاب‌سرای نیک
1
(1)
19,500
تومان