0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
آدولف ﻫ .

معرفی، خرید و دانلود کتاب آدولف ﻫ .

دو زندگی
درباره آدولف ﻫ .

یکی از هولناک‌ترین انسان‌های قرن بیستم آدولف هیتلر است که اریک امانوئل اشمیت نامش را آدولف ه گذاشته است. او مردی بود با دو شخصیت و علاقه‌های متفاوت. شاید اگر زندگی او به شکل دیگری پیش می‌رفت به‌جای یکی از بزرگ‌ترین جنایتکاران قرن بیستم، نامش به‌عنوان یکی از هنرمندان آلمانی این دوران ثبت می‌شد. این همان چیزی است که اریک امانوئل اشمیت از آن حرف زده است.

کتاب آلمانی آدولف ه، دوزندگی در سال ۲۰۰۱ به زبان فرانسوی منتشر شد. این کتاب که در انگلیسی به دو نام «the one part or the other» و «alternative hypothesis» شناخته می‌شود دو روی سکه‌ی روزگار مردی است که جهان را به خاک و خون کشید و بین سال‌های ۱۹۰۸ تا ۱۹۴۰ قدرت را در آلمان به دست داشت. این کتاب خیلی زود به یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌تایمز و آمازون تبدیل شد و در سراسر جهان هم طرفداران زیادی پیدا کرد. آدولف ه را محمد همتی به فارسی برگردانده است و انتشارات کتابسرای نیک چاپ کرده است. اگر نسخه الکترونیک این کتاب مدنظر شماست می‌توانید آن را در همین صفحه از فیدیبو، در دسته‌بندی داستان و رمان فرانسه دانلود کنید و بخوانید.

در کتاب امانوئل اشمیت دو قصه روایت شده است. قصه‌ی اول داستان واقعی هیتلر است و بیوگرافی دوم که به‌صورت موازی پیش می‌رود شخصیتی است که هیتلر می‌توانست داشته باشد. نقاش مشهوری به نام آدولف ه که تمام مشخصات حقیقی هیتلر را دارد. اشمیت دست روی یک لحظه‌ی تاریخی در آکادمی هنرهای زیبای وین می‌گذارد که هیتلر را پس زدند و او را شایسته‌ی ادامه‌ی مسیر ندانستند. همان جایی که آدولف جوان دچار تلخکامی و عصبانیتی شد که او را به زیر کشید و او را به رهبر حزب نازی و در ادامه دیکتاتور آلمان نازی تبدیل کرد. مرد گیاهخواری که می‌توانست نقاش شود تبدیل به مرد خونخواری شد که نامش با فاجعه هم سنگ است. در داستان دوم تنها یک چیز عوض می‌شود در آکادمی می‌گویند آدولف هیتلر پذیرفته می‌شود و به‌سوی نقاش شدن پیش می‌رود.

اریک امانوئل اشمیت

اریک امانوئل اشمیت (Eric emanoel schmit) نمایشنامه‌نویس و داستان‌نویس بلژیکی - فرانسوی است. او در سال ۱۹۶۰ در خانواده‌ای با پدر و مادر معلم تربیت‌بدنی به دنیا آمد و پدربزرگش یک جواهرساز بود. او در نوجوانی، پسر سرکشی بود و به فلسفه و تئاتر علاقه‌ی بسیار زیادی داشت. او از نوجوانی نمایشنامه می‌نوشت و خودش آن‌ها را برای خودش اجرا می‌کرد. او مدرک دکترای خود را در فلسفه در سال ۱۹۸۷ از دانشگاه سوربن فرانسه دریافت کرد. اریک امانوئل اشمیت صاحب آثار ارزشمندی است که در ادامه به تعداد از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

چرا باید کتاب آدولف ه را خواند؟

آدولف ه یک کتاب خوب است. کتابی بسیار هنرمندانه و جذاب که یک تاریخ آلترناتیو را پیش رویمان می‌گذارد. تاریخی که می‌توانست سرنوشت جهان را تغییر دهد و آن را به چیز دیگری تبدیل کند و نویسنده توانسته است با قلم خاص خود آن را به شکلی روی کاغذ بیاورد که به نظر واقعی و جذاب بیاید. این کتاب می‌تواند برای هر انسان بالغی که به تاریخ جهان علاقه‌مند است؛ اما درعین‌حال کمی هم تخیل خوبی دارد مناسب باشد.

در بخشی از کتاب آدولف ه می‌خوانیم

از دوران تحصیل در آکادمی این سه جوان از هم جدا نشده بودند. ظاهر قضیه این بود که به‌خاطر ملاحظات مالی زیر یک سقف زندگی می‌کردند - در ۲۵ سالگی چطور می‌توانستند نان هنرشان را بخورند؟- و البته فقط دوستی بود که آن‌ها را کنار هم نگه داشته بود. تا آنجا که به سلایق هنری، ادبی و فلسفی‌شان مربوط می‌شد، عمیقاً باهم اختلاف‌نظر داشتند. آن سه بر سر هیچ مسئله‌ای  هم رأی نبودند، تا نیمه‌های شب باهم بحث می‌کردند و هرکس ساز خودش را می‌زد. شاید بشود گفت همین اختلاف‌نظرهای همه‌جانبه دلیل عمیق‌تر تفاهمی بود که باهم داشتند.

«اعلان‌جنگ شده است.»

برخلاف همیشه این بار هر سه نقاش باهم موافق بودند: جنگ فاجعه است؛ فاجعه‌ای شاید نه برای اتریش، نه برای هم‌وطنانشان، بلکه فاجعه‌ای برای خود آن‌ها.

فردا به جبهه اعزامشان می‌کردند. پس‌فردا در سنگرهایشان بودند. اهمیتی نداشت که زنده می‌ماندند یا می‌مردند، به‌هرحال آن‌ها دیگر صاحب‌اختیار خودشان نبودند. تمام تقلای آن چند سالشان، تمام سعی مداومشان برای  فراتر رفتن از مرزها - مرزتاش قلموهایشان، مرز چشم‌ها و تخیلشان - عزم جزمشان و مباحثشان، همه‌ی این‌ها دیگر پشیزی نمی‌ارزید و یکسره بربادرفته بود.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب آدولف ه

کتاب آدولف ه یک نمونه‌ی ادبی فوق‌العاده است که یک نویسنده‌ی بسیار توانمند آن را نوشته است. نویسنده‌ای که آثارش بسیار ارزشمندند. اگر شما هم از آدولف ه لذت برده‌اید کتاب‌های دیگری هم در بازار موجودند که می‌توانید به سراغشان بروید و لحظات خوشایندی داشته باشید:

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
3.۴۸ مگابایت
تعداد صفحات
436 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۴:۳۲:۰۰
نویسنده اریک امانوئل اشمیت
مترجممحمد همتی
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Adolf H. zwei leben
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۳/۲۲
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۳.۴۸ مگابایت
۴۳۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 3 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

کتابی فوق العاده! به شدت خوندنش پیشنهاد میشه

5
(4)
64,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
آدولف ﻫ .
آدولف ﻫ .
دو زندگی
انتشارات کتاب‌سرای نیک
5
(4)
64,500
تومان