0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
نوع دوستی
٪40

معرفی، خرید و دانلود کتاب نوع دوستی

اخلاق در زندگی روزمره
درباره نوع دوستی

شباهنگ دلشاد در کتاب اخلاق در زندگی روزمره:‌ نوع‌دوستی، از مزایای برقراری روابط سالم با دیگران و کمک به هم‌نوع گفته است. شما می‌توانید با مطالعه این کتاب به اهمیت نوع‌دوستی و ارتباط با دیگران پی ببرید و به سوالات مهمی که در ذهن خود دارید پاسخ بدهید.

نوع‌دوستی یکی از اعمال بشر است که از مبانی اخلاق سرچشمه می‌گیرد. شاید در قانون نتوانیم اهمیت نوع‌دوستی را در هیچ ماده و تبصره‌ای پیدا کنیم؛ اما اگر به گذشته و امروز نگاه ‌کنیم، به اهمیت نوع‌دوستی در زندگی اجتماعی انسان پی می‌بریم. کمک به دیگران بدون هیچ چشم‌داشت مادی، شاید در نگاه اول عجیب به نظر برسد. چرا انسان باید زمان، انرژی و رفاه خود را برای کمک به دیگران صرف کند، آن‌هم وقتی قرار نیست دستاورد چشم‌گیری داشته باشد؟!

اما ما می‌دانیم که جهان بدون دوست داشتن و دوست داشته شدن، قابل درک نیست. انسان به‌ذات موجودی اجتماعی است و در روابط با دیگران است که معنا پیدا می‌کند. به همین دلیل کمک به هم‌نوع، شوق و لذت فراوانی دارد. این کتاب دلایل و اهمیت کمک به دیگران و نوع‌دوستی رو برای شما فاش می‌کنید. اگر شما سوالاتی مثل آیا نوع‌دوستی عملی فداکارانه و قهرمانانه است؟، آیا هیچ منفعت شخصی‌ای در نوع‌دوستی وجود ندارد؟ و آیا امروزه این تعریف از نوع‌دوستی ظاهر آرمانی و دور از باور به خود گرفته است؟ را در ذهن خود دارید، با مطالعه این کتاب می‌توانید به همه آن‌ها پاسخ دهید.

این کتاب لحن بسیار دوستانه‌ای دارد و یک راهنمای ساده برای کسانی است که به هم‌دلی و همراهی با دیگران اهمیت می‌دهند. این اثر فوق‌العاده در سال ۱۳۹۳ توسط انتشارات کتاب‌سرای نیک منتشر شده است. شما می‌توانید نسخه الکترونیکی این اثر را از اپلیکیشن یا وب‌سایت فیدیبو خریداری کنید.

درباره شباهنگ دلشاد، نویسنده کتاب

شباهنگ دلشاد یکی از نویسندگان و مترجمان موفق ایرانی است که در سال ۱۳۷۵ متولد شده. او قلم صریح و توانایی دارد و بیشترین فعالیتش در زمینه ترجمه داستان، داستان کوتاه، رمان و آثار انگیزشی و موفقیت است. از جمله کتاب‌هایی که او به فارسی برگردانده می‌توان به «کتاب جنگل»، «وقتی در آرامش هستید چه می‌توانید ببینید»، «گذرگاه زندگی»، «داستان‌های کوچک عشق و خوشبختی» و «کتاب صوتی تو بهترینی» اشاره کرد.

چهار دلیل مهم برای مطالعه کتاب نوع دوستی

خوانندگان آثار روانشناسی و روابط اجتماعی از جمله مخاطبان این کتاب هستند. شما می‌توانید با مطالعه نوع‌دوستی، قدرت هم‌دلی و همراهی با دیگران را در خودتان تقویت کنید و به علت اهمیت این ویژگی اخلاقی در زندگی روزمره پی ببرید. نویسنده با کلامی صریح و ساده به شما توضیح داده است که چرا نوع دوستی اهمیت دارد و چرا انسان‌ها باید این ویژگی را درون‌شان تقویت کنند. شما می‌توانید با مطالعه این کتاب:

  • نگرانی‌ها وهراس‌های خود را بشناسید
  • اشکال نوع‌دوستی و ابراز آن را بیاموزید
  • عوامل بازدارنده در ایجاد حس نوع‌دوستی را بشناسید
  • با دیگران ارتباط سالم‌تر و سازنده‌تری برقرار کنید

در بخشی از کتاب می‌خوانیم

دستانی که کمک می‌کنند، پاک‌تراز دست‌هایی هستند که رو به آسمان دعا می‌کنند.

منسوب به کورش کبیر

در واژه‌نامه فلسفه و علوم اجتماعی، درباره نوع‌دوستی این‌گونه آمده است: د گرگرایی، غیرخواهی/ ایثار یعنی دیگری را در منفعت و حمایت مقدم داشتن و او را بر خویشتن ترجیح دادن. دراین تعریف، نوع‌دوستی در مقابل خودخواهی و منفعت‌طلبی درنظر گرفته شده است. ضمنا از نوعی انتخاب سخن به میان می‌آید که فرد آگاهانه منفعت دیگران را بر خود ترجیح می‌دهد و عملی را در جهت رفاه یا برای برآوردن نیاز دیگران انجام می‌دهد. وقتی صحبت از نوع‌دوستی می‌شود واژه‌هایی مانند کمک کردن و یاری رساندن، رفتار اجتماعی مطلوبی که قابل تحسین است به ذهن می‌آید، اما در اینجا قصد داریم که کمی دقیق‌تراین موضوع را بررسی کنیم. انجام اعمال نوع‌دوستانه به چه معناست؟ تفاوت میان «رفتار اجتماعی مطلوب»، «رفتار توأم با کمک‌رسانی» و «رفتار نوع‌دوستانه» چیست؟ کمک کردن واژه بسیار گسترده‌ای است که شامل انواع حمایت‌ها و رفتارهای متقابلی می‌شود که میان افراد به چشم می‌خورد. برای نمونه، فروشنده‌ای که درباره کارکرد یک دستگاه، خدماتی ارائه می‌دهد، رفتاری توأم با کمک‌رسانی نسبت به مشتری دارد. اما این رفتار کمک‌رساننده بخشی از تعهدات حرفه‌ای فروشنده و در ازای دریافت پول است. محدوده «رفتار اجتماعی مطلوب»، از «رفتار توأم با کمک‌رسانی» محدودتر است و به فعالیت‌ها و خدماتی گفته می‌شود که در ازای آن‌ها، پولی دریافت نمی‌شود.

پیشنهادهایی برای دوست‌داران این کتاب

انسان فقط برای پیشرفت و کشف مهارت‌های شخصی متولد نشده است. او به برقراری ارتباط با دیگران و هم‌دلی با آن‌ها نیاز دارد و این یک نیاز دو طرفه است. اگر از مطالعه این کتاب لذت بردید و مایل هستید آثار بیشتری را در زمینه روابط اجتماعی بخوانید، کتاب‌هایی که در ادامه معرفی شده‌اند مناسب شما هستند:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
738.۷۴ کیلوبایت
تعداد صفحات
80 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۲:۴۰:۰۰
نویسندهشباهنگ دلشاد
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۳/۲۲
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۷۳۸.۷۴ کیلوبایت
۸۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
19,500
٪40
11,700
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
نوع دوستی
٪40
نوع دوستی
اخلاق در زندگی روزمره
انتشارات کتاب‌سرای نیک
0
(بدون نظر)
19,500
٪40
11,700
تومان