0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
وقتی بدن نه می گوید
٪40

معرفی، خرید و دانلود کتاب وقتی بدن نه می گوید

بدن چه هزینه ای برای فشار روانی پنهان می پردازد
نویسنده:
گابور ماته
درباره وقتی بدن نه می گوید

واقعیت این است که بدن ما بسیار هوشمند است و در مقابل موقعیت عکس‌العمل نشان می‌دهد. کتاب وقتی بدن نه می‌گوید درباره‌ی همین موضوع نوشته شده است. این کتاب درباره‌ی این است که چگونه بدن ما در مقابل فشارهای روانی از خود عکس‌العمل نشان می‌دهد.

When body says no اولین‌بار در سال ۲۰۰۳ منتشر شد. این کتاب را گابور ماته نوشته است و از نتایج تحقیقاتش در آن استفاده کرده است. او درباره‌ی موضوعاتی مانند اینکه آیا واقعاً مفاهیمی مانند مرگ از تنهایی وجود دارد و آیا ممکن است بیماری آلزایمر ناشی از عدم توانایی ابزار احساس باشد؟ او در حقیقت از پیوند میان ذهن و بدن صحبت می‌کند و نقش استرس و عواطف ما را در بسیاری از بیماری‌ها مانند سرطان، دیابت، بیماری قلبی و ام اس و حتی سندروم روده تحریک‌پذیر بررسی می‌کند.

او در کتاب وقتی بدن نه می‌گوید مطالعات موردی خود را بیان می‌کند و داستان افرادی مانند بیتی فورد، لنس آمسترانگ و ... را می‌گوید تا منظورش را به خوبی بیان کند. در این کتاب هفت نکته‌ی شفابخش را فرا خواهید گرفت. اصولی که به شما کمک می‌کند از استرس پنهان و اثرات آن جلوگیری کنید. این کتاب تاکنون به زبان‌های مختلفی برگردانده شده است و طرفداران زیادی دارد.

گابور ماته کیست؟

دکتر gabor mate یکی از مشهورترین پزشکان قرن بیستم بود که هر دو تابعیت کانادا و مجارستان را داشت. او متولد ۱۹۴۴ در بوداپست بود و خانواده‌اش از خانواده‌هایی بودند که در دوران نازی‌ها کشته‌های زیادی دادند. سرانجام درحالی‌که ۱۳ساله بود همراه خانواده به کانادا مهاجرت کرد و بعدها در دانشگاه بریتیش کلمبیا درس خواند. او به‌خاطر فعالیت‌هایش در حوزه‌ی بهداشت روانی شناخته شده است و برای سال‌ها تمرکز فعالیتش در زمینه‌ی اثرات مشکلات روانی در بیماری‌های مختلف بود. همچنین او در زمینه‌هایی مانند اختلال نقص توجه  و بیش‌فعالی هم تحقیقات زیادی داشته است. او این روزها برای عموم در روزنامه‌هایی مانند گلوب اند میل می‌نویسد و سخنرانی‌های درباره‌ی رابطه‌ی بدن و ذهن برگزار می‌کند.

سه دلیل برای خواندن کتاب وقتی بدن نه می‌گوید

دلایل مختلفی وجود دارد که کتاب دکتر گابو ماته را بخوانید:

  • اول اینکه، این کتاب یک کتاب معتبر است و بر اساس سال‌ها تجربه‌ی علمی نوشته شده است بنابراین می‌توانید به آن اعتماد کنید.
  • دوم با اثرات استرس پنهان بر بدن آشنا شوید. بسیاری از افراد درگیر استرس ممکن است از آن بی‌خبر باشند و با اثرات فیزیکی متوجه فشاری که تحمل می‌کنند شوند. با خواندن این کتاب می‌توانید این فشارها را بشناسید و خودتان را از آن‌ها رها کنید.
  • سوم اینکه متن کتاب ساده و خوش‌خوان است و هرکسی با هر سطحی از سواد می‌تواند آن را بخواند و از مطالب آن استفاده کند.

وقتی بدن نه می‌گوید با عنوان کامل «وقتی بدن نه می‌گوید، بدن چه هزینه‌ای برای فشار روانی پنهان می‌پردازد» در ایران ترجمه شده است. ترجمه‌ی این اثر را ثریا قاضی محسنی انجام داده است و انتشارات کتابسرای نیک آن را منتشر کرده است. نسخه الکترونیک این کتاب در دسته‌بندی کتاب‌های روانکاوی در فیدیبو در دسترس است و می‌توانید آن را دانلود کرده و روی دستگاه‌های الکترونیکی مانند تبلت، موبایل و لپ تاپ بخوانید.

در بخشی از کتاب وقتی بدن نه می‌گوید می‌خوانیم

اواخر پاییز سال ۱۹۹۰ بود، پنج‌روز قبل از مرگ جیمی در اثر سرطان پوست که ستون فقراتش را درگیر کرده بود. همسرش هشت‌ماهه باردار بود. جز پدر جیمی، همه‌ی اعضای خانواده‌اش دور هم جمع شده بودند تا هفته‌های پایانی زندگی کنارش باشند. یک ماه و یک روز بعد از اینکه من مرگ جیمی را اعلام کردم، برای تولد دخترشان استل حاضر شدم، همان‌طور که در به‌دنیاآمدن دو فرزند بزرگ لیندا از ازدواج اولش کمک کرده بودم.

جیمی زیاد به دکتر مراجعه نمی‌کرد. اگرچه او و لیندا پنج سال باهم بودند، اما من فقط همان تابستانی که با درد مداوم پشتش به مطب آمد او را ملاقات کردم. مشخص شد که این درد، نشانه‌ی متاستاز ستون فقرات در اثر سرطان پوست است که چند سال قبل، از قسمت پاهایش برداشته شده بود. بیماری اصلی او، یعنی ملانوم بدخیم، تومور کشنده‌ی ملانوسیت‌ها است. ملانوم که یک بیماری کشنده با میل سریع به انتشار یافتن در سایر ارگان‌ها است معمولاً افراد را در بهار زندگیشان شوکه می‌کند.

من جیمی را خیلی خوب نمی‌شناختم، اما از اولین برخوردمان به نظرم فوق‌العاده دوست‌داشتنی آمد. او سی و یک‌ساله، مؤدب، گرم و صمیمی بود با موهای قهوه‌ای روشن مایل به حنایی.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب وقتی بدن نه می‌گوید

وقتی بدن نه می‌گوید کتابی جالب است. کتابی که چیزهای زیادی درباره‌ی تأثیر عوارض روانی بر بدن می‌گوید. اگر شما هم از این کتاب لذت برده‌اید آثار دیگری هم وجود دارند که برای آشنایی با ذهن و روان و کارکرد آن می‌توانید به سراغشان بروید:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۵۸ مگابایت
تعداد صفحات
388 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۲:۵۶:۰۰
نویسندهگابور ماته
مترجم ثریا قاضی محسنی
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
when the body says no
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۳/۲۱
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۵۸ مگابایت
۳۸۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 15 مخاطب
پربار 🌳 (2)
آموزنده 🦉 (2)
5
ستاره
53 ٪
4
ستاره
20 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
26 ٪
1
ستاره
0 ٪
7 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

مطالعه این کتاب برای همه لازم است . بعد از مطالع این کتاب به این نتیجه میرسیم انسان هنوز بدن خود را به درستی نمیشناسد ، بدن انسان بسیار هوشمندتر از آن است که تصور میشود. سلامت و بیماری انسان فقط با داشتن ژنهای وراثتی خوب ، تغذیه خوب، ورزش و امثال اینها به سلامتی نمیرسد بلکه سلامتی علاوه بر اینها مستلزم زندگی در یک محیط فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی مناسب و یک محیط خانوادگی گرم و صمیمی و ارتباطات انسانی و اجتماعی مفید میباشد

5
پربار 🌳

من از مترجم تشکر می کنم برای ترجمه این کتاب. خوندنش کار سختیه ولی بینشی که بهت میده ارزشش رو داره. اینکه چطور بیولوژی و ذهن و عواطف در کنار هم رشد می کنند و اینکه چطور تجربه های کودکی در بزرگسالی باعث بیماری یا سلامتی میشن. به نظرم بعد از خوندن این کتاب، خیلی بیشتر از قبل خودتون و اطرافیانتون رو درک خواهید کرد و همین طور با نگاه مهربانانه تری زندگی خواهید کرد.

5

فقط ترجمه روان نیست متاسفانه ولی واقعا به خوندنش میارزه اشکالی نداره که ترجمه زیاد خوب نیست توروخدا بخونینش

5

خیلی علمی و دقیق بیان میکنه که چطور استرس مزمن بدن رو نابود میکنه واقعا زیبا و عالیه به درد همه میخوره مخصوصا افرادی که دچار بیماری خود ایمنی هستن تا حداقل بدونن چی باعث شده این بیماری رو بگیرن

2

دهه چهل یا هفتاد!!!!!!!!!زندگی غلط است. دهه چهل میشود چهار صد سال😄😉 دهه چهارم یا هفتم درست است

5
آرامش‌بخش 🌱
آموزنده 🦉

عالی عالی عالی میفهمی که به صدای بدنت گوش کنی

5
پربار 🌳
آموزنده 🦉

حتما، همه باید بخونن،اونم دوبار

4
(15)
پربار 🌳 (2)
53,000
٪40
31,800
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
وقتی بدن نه می گوید
وقتی بدن نه می گوید
(بدن چه هزینه ای برای فشار روانی پنهان می پردازد)

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
وقتی بدن نه می گوید
٪40
وقتی بدن نه می گوید
بدن چه هزینه ای برای فشار روانی پنهان می پردازد
انتشارات کتاب‌سرای نیک
4
(15)
پربار 🌳 (2)
53,000
٪40
31,800
تومان