0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
قدرت تندخوانی
٪40

معرفی، خرید و دانلود کتاب قدرت تندخوانی

نویسنده:
تونی بوزان
درباره قدرت تندخوانی

تکنیک‌های زیادی در دنیا وجود دارند که شاید به آن‌ها توجه نکنید؛ اما مهم هستند. یکی از آن‌ها قدرت تندخوانی است. این قدرت، فرصتی را ایجاد می‌کند که ذهن خود را سریع‌تر به کار بگیرید و نسبت به محیط اطراف خود درک بهتری پیدا کنید.

کتاب قدرت تندخوانی یا همان speed reading کتابی است که تونی بوزان آن را در سال ۱۹۷۱ نوشت و منتشر کرد. در این کتاب نویسنده از این حرف زده است که چگونه می‌توانید سرعت کتاب‌خواندن خود را به چیزی حدود ۱۰۰ کلمه در دقیقه برسانید و بهتر از همیشه اطلاعات را به ذهن بسپارید. در حقیقت مسئله فقط سرعت در خواندن نیست، بلکه سرعت بالا در کنار درک بهتر از مفاهیم چیزی که می‌خوانید مسئله‌ای است که باید در نظر گرفته شود. این کتاب نه فصل دارد که هرکدام درباره‌ی موضوعات مختلفی مانند چگونگی خواندن، کمک‌گرفتن از چشم‌ها و البته پیگیری پیشرفت نوشته شده‌اند. این کتاب از همان زمان تا امروز طرفداران خودش را دارد و مردم زیادی در جهان آن را خوانده و از آن کمک گرفته‌اند.

کتاب قدرت تندخوانی به فارسی هم ترجمه شده است و می‌توانید آن را به زبان فارسی هم بخوانید و از محتوایش بهره بگیرید. مترجم این اثر بهناز پیاده است و انتشارات کتابسرای نیک آن را چاپ کرده است. این کتاب نسخه‌ی الکترونیکی هم دارد و در فیدیبو در دسترس است. شما می‌توانید این کتاب را در دسته‌بندی روانشناسی از فیدیبو دانلود کنید.

تونی بوزان کیست؟

آنتونی پیتر بوزان (tony buzan) نویسنده‌ی انگیسی متولد سال ۱۹۴۲ است او سال‌هاست به‌عنوان یک متخصص مغز فعالیت می‌کند و تخصص آن حوزه نقشه پرداری ذهنی است. این نویسنده سازمان immindmap را هم پایه‌گذاری کرده است. او یکی از بنیان‌گذاران این تکنیک است که بیش از صد جلد کتاب نوشته است. بسیاری از این کتاب‌ها به زبان‌های مختلف از جمله فارسی برگردانده شده‌اند و تعدادی از‌ آن‌ها در فیدیبو در دسترس‌اند. در ادامه به تعدادی از این کتاب‌ها اشاره می‌کنیم:

دلایلی برای خواندن کتاب قدرت تندخوانی

کتاب قدرت تندخوانی یک کتاب جالب‌توجه است که درباره‌ی مغز انسان چیزهای زیادی را فاش می‌کند. بوزان که به عملکرد مغز تسلط زیادی داشت در کتاب‌های مختلفش تکنیک‌های قابل‌توجهی را در اختیار افراد گذاشته است که هر کدامشان می‌توانند در مسیر موفقیت کارآمد باشند:

  • قدرت تندخوانی پر از نکاتی است که به شما کمک می‌کند از مغز و چشمانتان کمک بیشتر بگیرید.
  • این کتاب آگاهی شما را نسبت به قدرت ذهن و مغز افزایش خواهد داد و کمک می‌کند ظرفیت‌هایتان را هرچه بیشتر بشناسید و پرورش دهید.
  • این کتاب برای افراد مختلف در گروه‌های سنی متفاوت مناسب است و به انسان کمک می‌کند حواس خود را باهم هماهنگ کند.

در بخشی از کتاب قدرت تندخوانی می‌خوانیم

تکنیک‌های سلسله‌ای و مافوق‌سرعت در خواندن واحدهای کماندوی هوشی هرکس می‌تواند به‌وسیله ترکیب تکنیک نقشه پردازی ذهنی با تکنیک‌های جدید سلسله‌ای و مافوق‌سرعت در خواندن که امکان خواندن بیش از هزار کلمه در هر دقیقه باقدرت درک فوق‌العاده سرعت احتمالی خواندن تقریباً ۱۰ هزار کلمه در دقیقه به شکلی کارآمد را ممکن می‌سازد واحدهای کماندویی هوشی خود را شکل دهد.

با خواندن در این سرعت‌های پیشرفته نقشه پردازی ذهنی دقیق از چهارچوب کلی کتاب و فصل‌های آن و تبادل اطلاعات جمع شده با استفاده از نقشه پردازی ذهنی و مهارت‌های ذهنی پیشرفته‌ای که معرفی شدند، این امکان برای گروه‌های چهارنفری یا بیشتر فراهم می‌آید که به‌اندازه چهار کتاب کامل در یک روز اطلاعات جدید را کسب کرده و آنها را با هم ادغام. کنند سپس آن اطلاعات را حفظ کنند و در موقعیتهای شغلی‌شان از آن‌ها اخیراً این تکنیک‌ها در شرکت‌های چندملیتی نابی سکو و کامپیوترهای دیجیتال به کار گرفته شده‌اند. در این موارد هیئت‌های ارشد اجرایی ۴۰ و ۱۲۰ نفره به ترتیب افراد خود را به چهار گروه تقسیم کردند. هر فرد از این چهار گروه با استفاده از تکنیک‌های کاربردی و سلسه‌وار، تندخوانی مدت دو ساعت را صرف مطالعه یکی از چهار کتاب انتخاب شده کرد.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب قدرت تندخوانی

کتاب قدرت تندخوانی یک راهنماست که به افراد کمک می‌کند مهارت‌های ذهنی خود را افزایش دهند و پتانسیل‌های خود را هرچه بیشتر به کار بگیرند. با خواندن این کتاب و به‌کارگیری راهنمایی‌های آن خواندن و به‌خاطر سپردن مسائل نسبت به گذشته ساده خواهد شد و در مطالعه بهره‌وری بیشتری خواهید داشت. کتاب‌های دیگری هم در دنیا وجود دارند که به افراد کمک می‌کنند ذهن خود را بهتر به کار بگیرند. در ادامه تعدادی از این کتاب‌ها را معرفی می‌کنیم:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
686.۰۰ بایت
تعداد صفحات
120 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۴:۰۰:۰۰
نویسندهتونی بوزان
مترجمبهناز پیاده
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The Speed Reading
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۳/۱۱
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۶۸۶.۰۰ بایت
۱۲۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3
از 5
براساس رأی 2 مخاطب
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
50 ٪
3
(2)
30,500
٪40
18,300
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
قدرت تندخوانی
٪40
قدرت تندخوانی
تونی بوزان
انتشارات کتاب‌سرای نیک
3
(2)
30,500
٪40
18,300
تومان