0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
مصیبت های شاغل بودن
٪40

معرفی، خرید و دانلود کتاب مصیبت های شاغل بودن

مجموعه ی مدرسه ی زندگی
نویسنده:
آلن دوباتن
درباره مصیبت های شاغل بودن

آیا برایتان پیش آمده که نسبت به کارتان احساس بیگانگی کنید؟ آلن دوباتن در کتاب مصیبت‌های شاغل بودن به مصیب‌هایی که شما به‌عنوان یک فرد شاغل ممکن  است در طول زندگی کاری با آن‌ها روبه‌رو شوید، پرداخته است. نویسنده به دغدغه‌های ذهنی شما و نگرانی‌هایتان درباره کار پاسخ می‌دهد تا بتوانید راه خود را پیدا کنید.

بسیاری از ما بدون آن‌که لحظه‌ای در مسیر توقف کنیم و این سوال را از خودمان بپرسیم که آیا واقعا از انجام دادن کار فعلی لذت می‌بریم یا نه، سرمان را به زیر می‌اندازیم و می‌رویم. برای مواجه نشدن با این حس مبهم، ترجیح می‌دهیم با آن روبه‌رو نشویم و حتی اگر کارمان را دوست نداریم، دست از آن نکشیم. هرچند کسب درآمد یکی از دلایل مهم کار کردن است، اما همه آن نیست! کتاب مصیبت‌های شاغل بودن (The Sorrows of Work) به‌عنوان یکی از کتاب‌های خودشناسی و خودسازی، ویژگی‌های کار در زندگی مدرن را بررسی می‌کند و شما را در موقعیتی قرار می‌دهد که علایق خودتان را زیر و رو کنید و برای چند لحظه، این قطاری که سال‌ها بدون توقف با سرعت بالا در حرکت بوده را متوقف کنید و از خودتان بپرسید: آیا کاری که انجام می‌دهم را واقعا دوست دارم؟

آلن دوباتن از دریچه فلسفه به مقوله کار و شاغل بودن نگاه کرده است. او انواع مختلف کار در زمینه‌های مختلف را بررسی می‌کند و رویکردی تازه نسب به زندگی کاری ارائه می‌دهد. این اثر یکی دیگر از کتاب‌های مجموعه «مدرسه زندگی» است که توسط آلن دوباتن تاسیس شده. این کتاب به شما توضیح می‌دهد که چرا شغل‌ها گاهی خسته‌کننده می‌شوند و چرا بعضی از افراد هیچ تعلق خاطری به کارشان ندارند. این نویسنده با زبانی طنز و لحنی صمیمی، به این مسئله مهم می‌پردازد که چرا کار کردن در زندگی مدرن و در ارتباط با ماشین‌آلات و ابزارها، انسا را دچار ملال می‌کند و در نهایت راه چاره چیست؟

شما می‌توانید این کتاب را با ترجمه «محمد کریمی» مطالعه کنید. امکان دریافت نسخه الکترونیکی این اثر از وب‌سایت یا اپلیکیشن فیدیبو وجود دارد.

درباره آلن دوباتن، نویسنده کتاب

آلن دوباتن (Alain de Botton) یکی از نویسندگان معروف دنیای امروزی است که توانسته با رویکردی فلسفی، به مسائل بنیادین زندگی نگاه کند و به پرسش‌های اساسی ذهن بشر پاسخ دهد. این نویسنده و فیلسوف بزرگ در سال ۱۹۶۹ در زوریخ متولد شد. او کتاب‌های بسیار زیادی را در زمینه فسلفه روزمره نوشته است که از جمله بهترین آن‌ها می‌توان به «تسلی‌بخش‌های فلسفه»، «سیر عشق»، «اضطراب موقعیت»، «جستارهایی در باب عشق» و «درباره خوب بودن» اشاره کرد. این نویسنده تلاش دارد تا با لحنی صمیمی و ساده، مسائل روزمره را از نگاه فلسفه باز کند و تفکر را به زندگی روزمره بکشاند.

سه دلیل برای مطالعه کتاب مصیبت‌های شاغل بودن

اگر انگیزه‌تان نسبت به کار کردن کمتر شده است و در رابطه با کارتان احساس دل‌مُردگی می‌کنید، این کتاب می‌تواند بهتان کمک کند تا به درون خودتان مراجعه کنید و انگیزه‌های‌تان را بیابید. با مطالعه این کتاب می‌توانید:

  • درباره وضعیت کار در زندگی مدرن بیشتر یاد بگیرید
  • استعدادها و انگیزه‌های درونی خودتان را پیدا کنید
  • علت بی‌انگیزه شدنتان نسبت به کار را بفهمید

بخشی از کتاب را بخوانید

مصیبت‌های شاغل بودن محدود به فعالیت اجباری در یک زمینه‌ی کاری برای کل دوره‌ی زمانی در شغل ما نیست، بدتر از آن، انتخاب ما ممکن است خسته‌کننده باشد. احتمالا تصور می‌کنیم سقوط در این نقش خسته‌کننده ممکن است اشتباه ما و نشانه‌ای بر حماقت صد درصدی‌مان باشد. با این حال با نگاهی بی‌طرفانه می‌بینیم، شغل‌های خسته‌کننده اغلب بخش اجتناب‌ناپذیر و جدانشدنی از اقتصاد مدرن هستند. وقتی در مورد شغلی صحبت می‌کنیم - یعنی شغلی که جالب بوده و خسته‌کننده نیست - به شغلی اشاره داریم که درجه‌ای از اختیار، سلیقه‌ی شخصی و خلاقیت (بدون معنای هنرمندانه) در آن وجود دارد. در شغل جذاب، ما فقط از دستورات پیروی نمی‌کنیم، بلکه کلیت مسیر را برای انجام کار در نظر می‌گیریم و بهترین راه‌حل از نظر خود را انتخاب می‌کنیم. بنا به این تعریف، شغل خوب یعنی شغلی که به حد کافی به شخصی کردن مجال بدهد: یعنی شغلی که فرصت داریم به‌طور مستقیم شخصیت خودمان را در مواجه با آن، انعکاس دهیم. در نهایت قادر خواهیم بود تا بهترین قسمت‌های شخصیت خود را در کالاها یا خدماتی که فراهم نموده‌ایم، ببینیم.

پیشنهادهایی برای دوست‌داران کتاب مصیبت‌های شاغل بودن

مطالعه این اثر یک کار سودمند برای همه افرادی است که در هر موقعیت شغلی‌ای مشغول به کار هستند. افراد شاغل باید هرزگاهی این سوال را از خودشان بپرسند که چرا دارند کار می‌کنند. اگر با مطالعه این کتاب توانستید به بخشی از سوالات ذهنی‌تان پاسخ دهید، کتاب‌هایی که در ادامه معرفی کرده‌ایم را جهت کسب اطلاعات بیشتر بخوانید:

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۰۵ مگابایت
تعداد صفحات
88 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۲:۵۶:۰۰
نویسندهآلن دوباتن
مترجممحمد کریمی
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
the sorrows of work 2,017
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۳/۱۱
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۰۵ مگابایت
۸۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
2.5
از 5
براساس رأی 2 مخاطب
5
ستاره
0 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
50 ٪
2
ستاره
50 ٪
1
ستاره
0 ٪
2 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
2

من نسخه فیزیکی کتاب رو خوندم. خیلی ترجمه‌ی سختی داشت و به نظرم متأسفانه کتاب اصلا ویرایش نشده بود. من این مجموعه رو دوست داشتم، چند سال پیش که شغل موردعلاقه‌ی من رو خونده بودم، به‌نظرم متن پاکیزه‌تری داشت ولی الان خیلی سریع فقط می‌خواستم کتاب رو تموم کنم و از جلو چشمم برش دارم.

3

بد نبود

2.5
(2)
21,000
٪40
12,600
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
مصیبت های شاغل بودن
مصیبت های شاغل بودن
آلن دوباتن

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مصیبت های شاغل بودن
٪40
مصیبت های شاغل بودن
مجموعه ی مدرسه ی زندگی
انتشارات کتاب‌سرای نیک
2.5
(2)
21,000
٪40
12,600
تومان