0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
سلحشور نور

معرفی، خرید و دانلود کتاب سلحشور نور

درباره سلحشور نور

یافتن راه معنوی حقیقی و دریافت معجزات زندگی هسته‌ی اصلی کتاب «سلحشور نور» (Manual of the Warrior of Light) اثر پائولو کوئلیو است. این کتاب داستانی نمادین و استعاری است از سفر نوخاسته‌ی جوانی که به دنبال حقیقت زندگی می‌گردد و می‌خواهد نور را در زندگی‌اش بیابد. در این مسیر به بانویی برمی‌‌خورد که وی را در مسیر جست‌وجو یاری می‌کند. این کتاب راهنما و دستورالعملی برای تبدیل شدن به سلحشور نور است.

این کتاب برای نخستین‌بار سال ۱۹۹۷ به زبان پرتغالی انتشار یافت و بعدها زبان‌های انگلیسی، فرانسوی و ... ترجمه شد. در ایران این کتاب نیز بارها ترجمه شده و از سوی ناشران مختلف انتشاریافته است. کتاب حاضر که نسخه‌ی الکترونیکی آن در بخش دین و عرفان فیدیبو دسترس قرار دارد، با ترجمه‌ی حسین نعیمی و منتشر شده از سوی نشر ثالث در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

برزیلی عارف، پائولو کوئلیو

پائولو کوئلیو (Paolo Coelho) ۲۴ آگوست ۱۹۴۷ در کلانشهر مشهور برزیل، ریودوژانیرو دیده به جهان گشود. او نویسنده، نمایش‌نامه‌نویس و ترانه‌سراست. او در برزیل، با ترانه‌هایی که سروده بود و داستان‌هایش به شهرت رسید و با نوشتن رمان مشهور کیمیاگر آوازه‌اش فرای مرزهای کشورش رفت و به شخصیت بین‌المللی بدل شد.

او در خانواده‌ای شدیداً مذهبی بالید و همین امر موجب شد که در ابتدا کاملاً از مذهب بیزار شود. ۱۷ساله  بود که او از دبیرستان مذهبی‌ای که می‌رفت به دلیل تمسخر عقاید معلمان اخراج شد و والدین کوئلیو او را به تیمارستان سپردند. از این دوران چیزهای بسیاری آموخت و درنهایت کمی آرام گرفت و به دانشگاه رفت که حقوق بخواند ولی در نهایت نیز در آنجا ماندنی نبود و کولی‌وار راهی کوی و برزن و طبیعت شد. در دامن اعتیاد افتاد؛ ولی همچنان برای شناخت و کشف خود در راه سفر بی‌پایانش بود. در نهایت سفری مذهبی به اسپانیا توانست خود را بازیابد. در این دوران که یک هیپی تمام‌عیار بود به ترانه‌سرایی روی آورده بود و با گروه‌های راک کار می‌کرد و همچنین بازیگری و نویسندگی تئاتر مشغول بود. پس از بازیابی خویش به طور تمام‌وقت به داستان‌نویسی و رمان‌نویسی اشتغال داشت، روانش آرام شد و شهرت و موفقش آغاز شد. کتاب‌های وی رنگ و بوی معنویت، عرفان، خودیاری، مباحث مذهبی و مشکلات روزمره و شهرت دارد بااین‌حال از سنت زدگی و کهنگی گریزان است.

سه دلیل برای خواندن کتاب سلحشور نور

  • این کتاب حاوی مطالبی معنوی است که می‌تواند یک راهنما و نشانی از یک مسیر باشد؛ برای آن که چطور باید روحمان را بشناسیم معجزات زندگی را درک کنیم و به نور و آرامش برسیم. این کتاب برای شناخت خودمان و جوهر وجودمان کمک بزرگی است.
  • این کتاب، یکی از آثار تحسین شده پائولو کوئلیو است که به‌طوری نمادین و شاعرانه و با داستانی دلکش خواننده را تا آخر داستان با خود همراه می‌کند، بنابراین خواندن برای هرکسی می‌تواند لذت‌بخش باشد.
  • برای آشنایی با ادبیات برزیل و آمریکای جنوبی این کتاب پائولو کوئلیو بسیار مناسب و خواندنی‌ای است، شما می‌توانید هم با سبک این نویسنده و هم فضای ادبیات و داستان آن ناحیه از جهان آشنا شوید. همچنین می‌توانید با بخشی از حال و هوای اعتقادی و معنوی کشور برزیل مواجه شوید.

در بخشی از کتاب سلحشور نور می‌خوانیم

کودک، شادمان بود و شکر خدای را به شیوه‌ای که تنها از یک کودک برمی‌آید. برای سلامت و زنده‌بودن خود به‌جای آورد ... در آن هنگام، مطمئن بود که اوقات خود را گم نکرده، چرا که دیدن و ستودن طبیعت را آموخته بود. بدان هنگام که گوش به دریا، به مرغان دریایی، به باد یا گذر باد از لای شاخ‌وبرگ نخل‌ها داشت ... و به آوای همسالان خود که سرگرم بازی بودند، صدای نخستین ناقوس را هم شنید و...

ناقوس دیگر را و باز ناقوس دگر، تا زمانی که همه‌ی زنگ‌های معبد فروخفته در ژرفای دریا به صدا درآمدند و کودک لبریز از شادی شد.

سال‌های بعد، بدان هنگام که پسرک بالغ و مردی شد به روستای دوران کودکی خود بازگشت، دیگر، به هیچ وجه، بر آن نبود به جستجوی گنج پنهان در دل دریا رود.... شاید تمامی آن حرف‌ها، تنها نتیجه‌ی تصورات کودکانه‌اش بود، و شاید هم هرگز، صدای ناقوس‌های فرو خفته در دل دریا را نشنید... با این همه، تصمیم گرفت به ساحل رود و زمزمه‌ی باد و آواز مرغان دریایی را بشنود.

وقتی زنی را که با وی از جزیره و معبد سخن گفته بود به روی ماسه نشسته دید حیرت‌زده شد و پرسید:

- اینجا چه می‌کنی؟

سه پیشنهاد برای خوانندگان کتاب سلحشور نور

اگر از علاقه‌مندان به رمان‌های معنوی و رویای شخصی هستید، قطعاً کتاب‌های پائولو کوئلیو برایتان لذت‌بخش خواهد بود و درصورتی‌که این کتاب را دوست داشتید، قطعاً پیشنهادهای زیر برای شما مناسب خواهد بود:

 

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
511.۸۰ کیلوبایت
تعداد صفحات
160 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۵:۲۰:۰۰
نویسندهپائولو کوئیلو
مترجمحسین نعیمی
ناشرنشر ثالث
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Manual do guerreiro da luz
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۳/۰۳
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
32,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۵۱۱.۸۰ کیلوبایت
۱۶۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

کتاب خیلی خوبی بود ،با صدای دلنشین ارامش بخش

5
(2)
16,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
سلحشور نور
سلحشور نور
پائولو کوئیلو
نشر ثالث
5
(2)
16,000
تومان