0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
سه پرسش
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی سه پرسش

ناشر:
ماه آوا
درباره سه پرسش

یکی از ژانرهای پرطرفدار در بین خوانندگان کتاب، ژانر انگیزشی و خودیاری است. کتاب سه پرسش نیز در دسته کتاب‌های خودیاری قرار می‌گیرد؛ اما با یک تفاوت اساسی: این کتاب شما را به خودشناسی می‌رساند. سه پرسش اثر «دون ميگوئل روئيز» سه سوال اصلی را مطرح می‌کند که اگر بتوانید به
آن‌ها پاسخ دهید، راه زندگی خود را پیدا می‌کنید. این کتاب دنباله کتاب «چهار میثاق» به قلم همین نویسنده است و تلاش می‌کند شما را به زندگی سعادت‌مندانه‌ای که آرزویش را داشته‌اید برساند. سه پرسش از دغدغه‌های نهادینه‌شده در وجود انسان الهام می‌گیرد و سعی می‌کند با پاسخ به آن‌ها، سعادت زندگی را پیدا کند.

نگاهی کلی به کتاب سه پرسش؛ سه پرسش در برابر سه پاسخ

سه پرسش از دلِ سه پرسش وجودی انسان نشات می‌گیرد. این سه پرسش ریشه در دل‌مشغولی‌های طبیعی انسان دارد. سه پرسش اصلی یعنی«من کیستم»،«چه چیزی واقعی است» و «چگونه عشق خود را ابراز کنم»، در این کتاب مطرح شده و به آن‌ها پاسخ داده شده است. دون ميگوئل روئيز تلاش داشته تا با مطرح کردن این پرسش‌ها و پاسخ به آن‌ها، شما را به واقعیت خودتان نزدیک‌تر کند.

سه پرسش، راهِ پیش روی شما را روشن می‌کند و از تاریکی نجات‌تان می‌دهد. درواقع این کتاب با کتاب‌هایی که در حوزه خودیاری و خودشناسی سراغ داریم بسیار متفاوت است؛ چرا که بخشی از آن به فلسفه هستی می‌پردازد و شما را با پرسش‌های اساسی روبه‌رو می‌کند که شبیه آن را در مباحث فلسفه هستی دیده‌ایم. این کتاب با پرداختن به مباحث مهم هستی وجودی و پاسخ به آن‌ها، شما را از اضطراب، ترس‌ها و ناراحتی‌ها رها می‌کند. درواقع می‌توان این اثر را یک اثر هنرمندانه برای نجات روح از تاریکی دانست.

جواب‌هایی که هریک از ما به این سه پرسش می‌دهیم، مشخص‌کننده مسیر بعدی زندگی است. شاید در نگاه اول این پرسش‌ها کاملا بی‌ربط به یکدیگر به نظر برسند! اما واقعیت این است که پاسخ هریک از پرسش‌ها مشخص‌کننده پاسخ‌های بعدی است و هریک از این پرسش‌ها هم به‌صورت مستقل و هم در ارتباط با دو پرسش دیگر معنا پیدا می‌کند. کتاب سه پرسش روان شما را به اعماق درونی می‌کشاند و بیدارتان می‌کند.

خلاصه کتاب سه پرسش و فلسفه نوشتن آن

در گذشته‌های دور قومی به نام «تولتک» در بخشی از سرزمین مکزیک زندگی می‌کردند. آنچه این قوم را مهم جلوه می‌دهد، مردمانش است. زنان و مردان تولتک دارای معرفت معنوی و حکیمانه بودند که رفتار و اخلاق آن‌ها را هدایت می‌کرد. یکی از بازمانده‌های قوم تولتک، نویسنده کتاب مشهور چهار میثاق و کتاب سه پرسش یعنی دون ميگوئل روئيز است. او تلاش داشته تا خرد و عرفان تولتک‌ها را در کتاب‌های خود مطرح و خوانندگان را با مسائل بنیادین روان آشنا کند.

روئیز تلاش می‌کند تا خردِ اجدادش را به زبانی ساده برای مردمان امروز مطرح کند و به آ‌ن‌ها راهِ رهایی از ترس‌ها را آموزش دهد. جالب است بدانید که دون ميگوئل روئيز بعد از یک سانحه تصادف و تجربه حس نزدیک به مرگ، زندگی را به شکل دیگری از سر گرفت و به راهِ فعلی کشانده شد. او تلاش خود را بر روی آموزش اصول معنوی متمرکز کرد و به نوشتن این کتاب روی آورد.

بعد از سه پرسش، چه کتاب‌هایی را بخوانیم؟

سه پرسش یک کتاب خودشناسی و معنوی است که به شما مباحث مهمی درباره اصول زندگی یاد می‌دهد. روحِ معنویت و خردگرایی در سطرسطر این کتاب گسترده شده که حس و حال شما را منقلب می‌کند. اگر از شنیدن این کتاب لذت بردید، یادتان نرود کتاب‌های «انسان در جستجوی معنا»، «چهار میثاق»، «محدودیت صفر» و «چهار اثر از فلورانس اسکاول شین» را مطالعه کنید.

درباره دون ميگوئل روئيز، پزشکی که معلم معنوی شد

دون میگوئل روئیز (Don Miguel Ruiz) یکی از نویسندگان محبوب مکزیکی است که در سال ۱۹۵۲ در مکزیک متولد شد. روئیز بیشتر با نوشتن کتاب چهار میثاق به شهرت رسید و توانست نام خودش را جاوادانه سازد. این نویسنده در جوانی به دانشکده پزشکی رفت و جراح شد. زندگی روئیز به همین شکل ادامه داشت تا اینکه یک تصادف، مسیر زندگی‌اش را تغییر داد. او بعد از این حادثه ناگوار و تجربه حس مرگ، متوجه شد که باید کاری بکند و به همین خاطر بعد از بهبودی، نزد مادرش برگشت تا مباحث اخلاقی را از او یاد بگیرید.

او چند سال نزد مادرش ماند و مباحث معنوی تولتک‌ها را یاد گرفت و شاگرد یکی از شمن‌های بزرگ در مکزیک شد. روئیز در حال حاضر یک نویسنده و سخنران موفق است و اغلب به‌عنوان معلم معنوی با انسان‌های زیادی صحبت می‌کند و راه زندگی را به آن‌ها نشان می‌دهد. این نویسنده موفق تا کنون بیش از ۱۰ کتاب نوشته که مشهورترین آن‌ها «چهار میثاق»، «سه پرسش»، «میثاق پنجم» و «استادی در عشق» شناخته می‌شود.

نگاهی به ساختار کتاب صوتی سه پرسش

کتاب سه پرسش یکی از کتاب‌های محبوب در ایران است که هم نسخه الکترونیکی و هم نسخه صوتی آن را می‌توانید از فیدیبو تهیه کنید. این کتاب را «فرزام حبیبی‌اصفهانی» ترجمه و «نسرین رضائی» با صدایی گیرا و شفاف خوانده است. کتاب در ۱۸ فصل و پنج ساعت منشتر شده است. اگر روزی یک ساعت را صرف گوش دادن به کتاب کنید، می‌توانید در عرض پنج روز آن را به اتمام برسانید.

گوش دادن این کتاب را به چه کسانی توصیه می‌کنیم؟

سه پرسش یک کتاب معنوی و با ارزش است که گوش دادن به آن را به همه افراد توصیه می‌کنیم. مخاطبان این کتاب یک گروه خاص نیستند؛ بلکه هرکسی که در جستجوی معنای زندگی و کشف درون خود باشد، با شنیدن این کتاب لذت خواهد برد. اگر به‌دنبال ایجاد یک تغییر اساسی در زندگی خود هستید و دوست دارید راه‌تان را شفاف سازید، گوش دادن به سه پرسش را به فردا نیندازید. شما می‌توانید این کتاب را در زمان‌های خالی و حتی موقع استراحت گوش دهید و روح و روان‌تان را متحول سازید.

در بخشی از کتاب سه پرسش می‌شنویم

اگر می‌خواهید حقیقت را به دیگران عرضه کنید، از دروغ‌گویی به خودتان دست بردارید. اگر می‌خواهید کسی را صمیمانه دوست داشته باشید، خود را بدون هیچ قید و شرطی دوست داشته باشید. درست هم‌چون هر دولتی دیگر، ذهن نیز در راه خدمت به جسم شما، نیازمند تصمیم‌گیری‌های متفاوتی است و نتیجه این‌که اعتیادهای ذهن شما، اعتیادهای جسم‌تان نیز خواهد بود. بنابراین ما باید از بهانه‌تراشی دست برداریم و بیش از این، جسم‌مان را آزار ندهیم. جسم‌مان چه سالم باشد چه بیمار و رنجور، در هر حال به پرستاری قابل اعتماد نیاز دارد.

این جسم نمی‌تواند زیر بار فشار به شکوفایی برسد، جسم شما به آرامش نیاز دارد، نه سرزنش و انتقاد. به دریافت پیام‌هایی سرشار از شادی نیاز دارد، به خنده نیاز دارد، نه به غصه خوردن. رهبران مسئول عادلانه عمل می‌کنند، فرماندهان خردمند می‌دانند از چه قدرت عظیمی برای تسلط بر ذهن و قلب دیگران برخوردارند و از آن نیرو به شکلی محتاطانه و عاقلانه استفاده می‌کنند. آن‌ها بی‌تعادلی‌ها و تعصبات را می‌شناسند. بدون رهبریتی آگاهانه، تمام کشور به درد و رنج مبتلا خواهند شد. ببینید شما چگونه رهبری هستید یا می‌خواهید باشید. در نظر بیاورید که حکومت شما، چه تاثیری در زندگی روزانه مردم‌تان خواهد داشت. اگر بخواهیم بر این بدن حکومت کنیم، باید خردمندانه‌تر رفتار کنیم. باید ارزیابی دقیق‌تر و عادلانه‌تری از شیوه مدیریت‌مان داشته باشیم. باید با خودمان صادق باشیم، اشتباهات‌مان را بپذیریم و برای اصلاح آن‌ها بکوشیم.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
290.۱۹ مگابایت
مدت زمان
۰۵:۰۷:۱۶
نویسنده دون میگوئل روئیز
مترجم فرزام حبیبی اصفهانی
راوینسرین رضائی
ناشرماه آوا
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۱/۲۸
قیمت ارزی
7 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۲۹۰.۱۹ مگابایت
۰۵:۰۷:۱۶

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.6
از 5
براساس رأی 7 مخاطب
5
ستاره
42 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
28 ٪
2
ستاره
28 ٪
1
ستاره
0 ٪
4 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

کتاب خوبیه و صدای راوی دلنشین اما مناسب این کتاب نیست من نمیتونستم متمرکز شم چون صدای راوی مناسب کتاب های رمان است.

2

مطالبش خوب بود اما ساده و روون نبود

5

فوق العاده

5

عالیه

3.6
(7)
54,600
٪30
38,220
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪50
سه پرسش
سه پرسش
دون میگوئل روئیز

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
سه پرسش
٪30
سه پرسش
دون میگوئل روئیز
ماه آوا
3.6
(7)
54,600
٪30
38,220
تومان