0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
دشت بهشت

معرفی، خرید و دانلود کتاب دشت بهشت

ادبیات امروز / میراث استاین بک 1
ناشر:
نشر افق
درباره دشت بهشت

کتاب دشت بهشت نوشته جان اشتاین بک دربرگیرنده مجموعه ۱۲ داستان‌ کوتاه درباره زندگی مهاجران در مناطق حاشیه‌ای کالیفرنیا است. این مجموعه در سال ۱۹۳۲ به چاپ رسید و موضوع اصلی داستان‌ها مرتبط با مهاجرت و زندگی در مناطق حاشیه‌ای است، مهاجرت یک گروه کوچک از مهاجران، با تفاوت‌های فرهنگی و اجتماعی گوناگون، در حومه کالیفرنیا که نویسنده این داستان‌ها را با طنز سیاه و نثری روان و شیوا ترکیب کرده است.

شروع این داستان به مراتع و جنگل‌ها سرسبز کالیفرنیا برمی‌گردد. یک سرجوخه اسپانیایی شخصی بود که نام دشت بهشت را به این مراتع داد. همان روزی که او در تعقیب بردگان در میان درختان سرک می‌کشید، پایش به این دشت بزرگ باز شد. از آن زمان به بعد، سرنوشت این سرزمین با مردمان مهاجر و اربابان به هم گره خورد.

اگر شما هم به خواندن کتاب‌های داستان و رمان علاقه دارید حتما به دسته‌بندی داستان و رمان فیدیبو سر بزنید.

درباره جان اشتاین بک

جان اشتاین بک، یکی از مشهورترین و تاثیرگذارترین نویسندگان جهان، در سال ۱۹۰۲ در شهر سالیناس کالیفرنیا به دنیا آمد. پدر او خزانه‌دار و مادرش معلم بودند. او در سن ۱۴ سالگی تصمیم گرفت نویسنده شود و به خاطر همین علاقه، وقت زیادی را در اتاق خود به نگارش داستان‌ها و شعرها اختصاص می‌داد. مدتی بعد از تحصیل در رشته‌ علوم در دانشگاه استانفورد در سال ۱۹۲۵ این دانشگاه را ترک کرد و به نیویورک بازگشت تا به رویای اصلی‌اش که نویسندگی بود، برسد. از آن زمان، تلاش‌های اشتاین بک برای نوشتن اولین داستان بلندش جدیت بیشتری گرفت. او در سال ۱۹۶۲ جایزه نوبل ادبیات را دریافت کرد و از آثار مشهور او می‌توان به "خوشه‌های خشم" و "موش‌ها و آدم‌ها" اشاره کرد. اشتاین‌بک سه بار ازدواج کرد و دو فرزند از همسر دومش داشت که هر دو به نویسندگی پرداختند، اما هیچ‌کدام نتوانست به شهرت پدرشان دست بیابند.

او سرانجام در بیستم دسامبر سال ۱۹۶۸ به علت عارضه قلبی در خانه‌اش در نیویورک، آمریکا درگذشت.

کتاب‌های مطرح و معروف دیگر از جان اشتاین بک عبارتند از:

ü    کتاب به خدای ناشناخته: این کتاب داستان زندگی کارگر کشاورزی را روایت می‌کند که در پی رسیدن به آرزوها و رویاهای زندگی‌اش ناچار به ترک خانه و پدر و برادرانش می‌شود و به غرب آمریکا می‌رود.

ü    کتاب موش ها و آدم ها: داستان این کتاب حول دو دوست به نام‌های جرج میلتون و لنی اسمال می‌چرخد که هر دو برای پیدا کردن کار و کشاورزی، روزها از مزرعه‌ای به مزرعه دیگر می‌روند. آرزوی آن‌ها این است که روزی خود صاحب زمین و مزرعه‌ای شوند.

ü    کتاب ماه پنهان است: در این کتاب با برخی وقایع و اتفاقات دوران جنگ جهانی دوم در کشور نروژ آشنا خواهید شد. جان اشتین بک در این اثر خود به بررسی تاثیرات جنگ و تهاجم نظامی بر افراد شکست‌خورده در جنگ و افراد فاتح می‌پردازد.

جهت مشاهده سایر آثار جان اشتاین بک کلیک کنید.

چرا باید کتاب دشت بهشت را بخوانیم

کتاب دشت بهشت از دل داستان‌نویسی استادانه جان اشتاین‌بک سرچشمه می‌گیرد و به دلیل مضامین اجتماعی گسترده‌ای که در خود جای داده است، خوانندگان به شیوه‌ای تازه و جذاب به تفکر و تأمل درباره مسائل اجتماعی می‌پردازند. نویسنده با دقت به جزئیات رویدادها و شخصیت‌ها، دنیایی پر از عمق و عواطف انسانی را رقم می‌زند.

برای علاقه‌مندان به ادبیات کلاسیک و داستان‌های تاریخی، این کتاب به عنوان یکی از شاهکارهای ادبی دنیا توصیه می‌شود. اشتاین‌بک با استفاده از زبان زیبا و شیوا، تصاویر زندگی واقعی افراد و جوامع را به نمایش می‌گذارد و خواننده را به تأمل در زندگی قهرمانان و رویدادهای داستان دعوت می‌کند.

در بخشی از کتاب دشت بهشت می‌خوانیم

ماریا خوش‌خوشانش بود. کلی دست‌و دلبازی کرده و چهار بسته شیرینی خریده بود، همه‌اش این نبود البته. یک جفت بند جوراب ابریشمی پهن هم خرید که دو طرفش تکه‌دوزی‌هایی از گل‌های خشخاش داشت. در خیالش، روسا را تصور می‌کرد که آن‌ها را پوشیده و خیلی محجوبانه، لبه‌ی دامنش را بلند می‌کند که نشانشان بدهد. دونفری جلوی آینه به بند جوراب‌ها نگاه می‌کنند. روسا شست پایش را بلند می‌کند و بعد، دو خواهر ذوق‌زده جیغ می‌کشند.

پیشنهادهایی برای دوست‌داران کتاب دشت بهشت

اگر شما هم به خواندن کتاب‌های داستان و رمان علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم حتما کتاب‌های زیر را که در فیدیبو به راحتی در دسترس شما هستند، مطالعه کنید.

ü    کتاب قالب تهی کن! نویسنده گروه نویسندگان

ü    کتاب رانندگی یک موجود شرور نویسنده سعید زادهوش

ü    کتاب من و کامینسکی نویسنده دانیل کلمان


شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۴۱ مگابایت
تعداد صفحات
240 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۸:۰۰:۰۰
نویسنده جان استاین بک
مترجماسدالله امرایی
ناشرنشر افق
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۱۲/۲۲
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
42,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۴۱ مگابایت
۲۴۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 2 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

عالی بود

5
(2)
21,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
دشت بهشت
دشت بهشت
جان استاین بک

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
دشت بهشت
دشت بهشت
ادبیات امروز / میراث استاین بک 1
نشر افق
5
(2)
21,000
تومان