0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
اتحادیه ابلهان

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی اتحادیه ابلهان

نویسنده:
جان کندی تول
درباره اتحادیه ابلهان

کتاب صوتی اتحادیه‌ی ابلهان (A Confederacy of Dunces) رمانی به قلم جان کندی تول، نویسنده آمریکایی است که یازده سال بعد از مرگش منتشر شد. داستان این کتاب درباره مردی چهل ساله است که به دلیل آرمان‌گرایی نه ازدواج کرده و نه جایی شغل مشخصی دارد. او که تمام زندگی‌اش به فلسفه‌بافی مشغول است در مباحث قرون وسطا متخصص شده و تمام دنیا را از دریچه‌‌ی کتاب تسلای فلسفه‌ی بوئتیوس، فیلسوف قرون وسطایی، می‌بیند. در این رمان طنزآلود جامعه‌ای که سرشار از باور‌های غلط است شرح داده می‌شود. جامعه‌ای که افراد آن غرق در حماقت و جهل هستند و در برابر تمام اتفاقات سکوت می‌کنند. اما شخصیت اصلی کتاب این چنین نیست و در مقابل هر نابه‌هنجاری اعتراض می‌کند. خواننده در مدتی که کتاب را می‌خواند با موقعیت‌ها و گفت‌و‌گوهای طنزی روبه رو می‌شود که اگرچه او را می‌خنداند؛ اما واقعیت تلخی در پشت هر یک آن پنهان است.

این رمان یکی از محبوب‌ترین آثار داستانی آمریکا محسوب می‌شود.

معرفی جان كندی تول

جان كندی تول (john kennedy toole) رمان‌نویس، سرباز و پروفسور در سال 1937 در نیواورلئان-آمریکا متولد شد. او فردی بسیار باهوش بود که توانست در 17 سالگی از دانشگاه کال هانتر نیویورک بورسیه دریافت کند و در 22 سالگی نیز استاد دانشگاه شد. «انجیل نئون» نام اولین رمان جان کندی است که او در 16 سالگی و تحت‌تأثیر شخصیت مورد علاقه‌اش، «فلانری اوکانر» نوشت. این شخص، نویسنده‌ای بود که آثارش درباره‌ی شخصیت‌هایی با نقص‌های رفتاری بودند. این نویسنده آمریکایی کتاب مشهور اتحادیه ابلهان را در سال 1969 زمانی که سی سال داشت نوشت و دو سال بعد در سن سی‌و‌دو سالگی، پس از آن‌که هیچ ناشری چاپ کتاب را نپذیرفت، دست به خودکشی زد.

چرا باید کتاب اتحادیه ابلهان را بخوانیم؟

کانال استریت در زیر ساعت معروف دی اچ هولمز جایی است که داستان اتحادیه ابلهان از آن آغاز می‌شود. آنچه این کتاب را به کتابی پرطرفدار تبدیل کرده که زبان به زبان معرفی می‌شود، داستان گیرا و جذاب به همراه شخصیت‌های دوست‌داشتنی آن هستند که از یاد مخاطب نمی‌روند. از نظر بسیاری از منتقدان رمان اتحادیه ابلهان بزرگ‌ترین رمان کمدی قرن است. عده‌ای نیز بر این باورند که ایگنیشس، شخصیت اصلی کتاب، دن کیشوتِ زمانه‌ی خود است چرا که او نیز مانند دن کیشوت در خیالش قهرمانی است که خود را شکست‌ناپذیر می‌داند؛ ولی فردی نادان و بی‌اراده است.

اگر به شنیدن کتاب‌هایی که ژانر آن‌ها کمدی سیاه است علاقه‌مند هستید این کتاب یکی از بهترین کتاب‌های است که می‌توانید انتخاب کنید. کتاب صوتی اتحادیه ابلهان اثر جان‌کندی ‌تول توسط پیمان خاکسار به فارسی ترجمه شده است. کتاب صوتی این کتاب محبوب نیز توسط رادیو گوشه منتشر شده است و در دسته‌بندی داستان و رمان برای طرفداران رمان‌های آمریکایی قابل دسترس است.

در بخشی از کتاب صوتی اتحادیه ابلهان می‌شنویم:

در پایان اولین روز کاری‌ام احساس خستگی بسیار می‌کنم. هرچند، دوست ندارم به خود تلقین کنم که دلسرد یا افسرده یا مغلوب شده‌ام. برای نخستین بار در زندگی با سیستمی رودررو شدم که کاملاً مصمم بود تا در چارچوب موقعیت خود به‌ عنوان ناظر و ناقد کار کند، اگر بشود چنین تعبیری به کار برد. اگر بیشتر شرکت‌ها شبیه شلوار لوی اداره می‌شدند مطمئنم که نیروهای کار امریکا بیشتر با وظایف محوله‌شان سازگاری پیدا می‌کردند. کارمندی که مورد وثوق باشد به‌هیچ‌وجه برایش مزاحمتی ایجاد نمی‌شود. آقای گونزالز، رئیس من، به وضوح عقب‌مانده است ولی بدون شک آدم دلپذیری است. دائماً نگران است که مبادا با انتقاد از عملکرد کسی باعث رنجشش شود. درواقع می‌شود گفت او ‌پذیرای هر چیزی هست و بنابراین به طرز خوشایندی به شیوه‌ی عقب‌ماندگی خودش دموکرات است.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب اتحادیه ابلهان

نه تنها طرف‌داران ژانر کمدی بلکه تمامی کسانی که اهل مطالعه رمان هستند از رمان اتحادیه ابلهان استقبال می‌کنند. کتاب‌های زیر را نیز با موضوعات مشابه به طرف‌داران رمان مخصوصا ادبیات و داستان آمریکا پیشنهاد می‌کنیم:

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
923.۰۰ مگابایت
مدت زمان
۱۶:۴۸:۰۹
نویسنده جان کندی تول
مترجمپیمان خاکسار
راوی اشکان عقیلی پور
راوی دومهومن خیاط
ناشررادیو گوشه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۱۲/۰۱
قیمت ارزی
6 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۹۲۳.۰۰ مگابایت
۱۶:۴۸:۰۹

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 127 مخاطب
اجرای روان 🎙️ (14)
سرگرم‌کننده 🧩 (9)
5
ستاره
51 ٪
4
ستاره
20 ٪
3
ستاره
11 ٪
2
ستاره
6 ٪
1
ستاره
10 ٪
83 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

نمیدونم مشکل از کجا بود، نوع خواندن یا داستان. در کل تا انتها گوش کردم ولی شاید با توجه به اول کتاب انتظارم خیلی بالا رفته بود. یکمی سخت ارتباط برقرار کردم. شاید برای زمان خودش خیلی خوب بوده ولی من با جز از کل مقایسش کردم. اگر جز از کل ۱۸ باشه این کتاب نهایتا ۱۳ میتونه بگیره. البته جز از کل بیشتر فلسفی تر بود و این کتاب تمرکزش مقداری بر جامعه امریکا و سیاست های اون موقع بود. نگاه و تبعیض سرمایه داری نسبت قشر کارگر مخصوصا سیاه ها و تفکرات مختلفی که بیان شد در نوع خودش خوب بود ولی نمیدونم چرا برام روند کندی داشت. مخصوصا دعواهای ایگنیشز با مادرش خیلی برام کسل کننده بود. در کل نکات مثبتی هم داشت اما من ارتباط نتونستم بگیرم. شاید نسخه خواندنیش بهتر باشه. در رابطه با دوست عزیزی که لطف کردند کتاب رو خواندنت ، صدای راوی که صدای اصلی خودشان است خیلی دوست داشتم ولی بقیه کاراکترهارو که تقلید کردند نه دوست نداشتم مخصوصا اون کارگر سیاه که در بار کار میکرد. شاید کتاب با لحن جدی تری خوانده میشد و جملات طنزی که بیان میشد خودش جذاب تر میکرد کار رو. به هر حال ممنون از زحمات ایشون.

5

این کتاب هم از لحاظ محتوا هم ترجمه و هم اجرا یکی از جواهراتی بود که توی فیدیبو پیدا کردم. طنز اجتماعی نکته‌سنجانه و داستانی ساده که از چند جهت به موازات هم روایت میشه و دیالوگهای درخشان بخصوص دیالوگهای ایگنیشس و نامه‌نگاریهاش با میرا و همینطور دیالوگهای جونز و بسیاری عوامل دیگه از جاذبه‌های دلچسب کتاب هستند. واقعا عجیبه که هیچ ناشری حاضر نمیشه این کتاب رو که شاهکار بودن بر جبینش می‌درخشه در زمان نویسنده چاپ کنه. ظاهرا بعدها هم که کتاب به شهرت جهانی می‌رسه چند بار تصمیم می‌گیرن ازش فیلم بسازن که هر بار به دلیل مرگ یکی از هنرپیشه‌های اصلی یا عوامل سازنده، پروژه متوقف میشه. همه اینها وقتی در کنار خودکشی نویسنده قرار می‌گیره باعث میشه بعضیا به یجور طلسم درباره این کتاب اعتقاد پیدا کنن. آقای عقیلی پور هم که هر کتابی ازش گوش کردم یکی از دیگری بهتر بوده

3

همه چی بستگی به نوع نگاهتون داره، با تفاوت فرهنگی و تکیه کلام های اقلیم های مختلف سخت میشه همه طنز ها رو درک کرد. ولی نگاه نویسنده به حماقت ها و بلاهت گسترده و جاری در جوامع رو دوست دارم و بهش معتقدم. ابله همه جا هست. هر کدوم از ما یجایی از زندگیمون بودیم. اگه با فرهنگ کم رنگ امریکا آشنا نباشی ازش لذت نمیبری. ما ایرانی ها عمق زبانمون اجازه نمیده از قرقره افکار وام گرفته شده از بقیه جوامع لذت ببریم. اینجا طنز و هجف از هم تمیز داده میشه. با خوندن این کتاب بیشتر از کشورم و فرهنگ مردم حتی ابلهش خوشم اومد.خییلی فاصله هست بین ملت ها. خیلی

3

با سلام به همه ی عزیزان اهل فرهنگ و هنر و ادبیات . داستان این کتاب کاملا آمریکایی با ادرس هایی از کوچه و پس کوچه های شهر نئواورلینز است که قطعا لذت خواندنش برای یک آمریکایی دو چندان است . کتاب دارای داستانی طنز سیاه و نیش و کنایه به. زندگی مدرن در قرن بیستم دارد . شخصیت اصلی داستان بسیار دوست داشتنی و گاهی بسیار تهوع آور می شود . صدای دوستان راوی آقایان عقیلی پور و خیاط خوب و دلنشین می باشد . توصیه به دوستان عزیز : اگر شروع به شنیدن داستان کنید بقدری جذاب هست که نتوانید رهایش کنید و باید تا آخر ادامه بدید .

5

طنز مسئله‌ای فرهنگی است و برای درک طنز این داستان نیز نیاز به درک و شناخت از مکتب‌ها و گروه‌های سیاسی و حتی دوران نوشتن این کتاب هست. اما در کل کتاب بسیار گیرایی است. روایت کتاب هم خیلی خوب هست و صدای شخصیت‌های مختلف به خوبی بیان شده. از جذاب‌ترین شخصیت‌ها خانمی که دوست مادر ایگنیشس بود :) در کل پیشنهاد می‌کنم برای انتخاب یک کتاب فقط به نظرهای فیدیبو اکتفا نکنید چون محدوده.

5

متاسفانه با این قیمت نمیتونم بخرم ولی کتاب رو خوندم بی نظیره اگه میتونید بخرید اصلا ضرر نکردید نکته ناراحت کننده این کتاب خودکشی نویسنده کتاب هست بخاطر این کتاب چون هیچ ناشری حاضر به چاپ کتاب نبود کندی تول خودش رو به این خاطر کشت ولی بعد مرگش با پیگیری های مادرش این کتاب به اوج رسید

3

این کتاب علمی نیست . چیزی هم زیاد بهتون اضافه نمیکنه. ولی داستانش جالبه .کسایی که میخوان داستانی گوش بدن خوبه. من از فیدی پلاس گوش دادم . داستانشم در مورد حدود ۱۰.۲۰ تا شخصیته که هر کدوم یه جور تو ابلهی خودشون گیر کردن . البته ارزش گوش دادن داشت . ولی خیلی چیزی به من اضافه نکرد راستش.

4
اجرای روان 🎙️
سرگرم‌کننده 🧩

کتاب در کل خوب بود اولش ایگنشس شخصیت اصلی داستان خیلی رو اعصابتون خواهد بود اگر بتونید یکی دو فصل تحملش کنید رفته رفته داستان جذاب تر میشه یه جورایی حال و هوای سیتکام های امریکایی داشت برام من یکی دوبار کتاب رو فیزیکی دست گرفتم و نیمه رهاش کردم اما اجرای گویندگان بقدری عالی بود که تونستم ادامه بدم و داستان برام جذاب شد

4
اجرای روان 🎙️
سرگرم‌کننده 🧩

روز چهارم چالش سی روزه کتابخوانی: کتاب جالبی بود و با اینکه زمانش طولانی بود داستان با خودش می برد آدم رو اسم کتاب خیلی به شخصیت ها و اتفاق میاد من موقع کار و آشپزی به کتاب گوش دادم و لذت انجامشون رو برام بیشتر کرد و یک چاشنی طنز هم داشت گوینده ها هم عالی بود و حس نمایشنامه صوتی میدن و حس نمیکنی یکی داره فقط از روی کتاب میخونه

5

داستان بسیار پر کشش و جذابی بود شخصیت سازی های تخیلی که شاید در روز باهاشون خیلی سر و کار داریم اما دیده نمیشوند و همچنین خوانش بسیار زیبا و عالی و پر از احساس آقای عقیلی پور مخصوصا در مورد شخصیت اصلی داستان زیبایی را چند برابر کرده بود

نمایش 73 نقد دیگر
4
(135)
اجرای روان 🎙️ (14)
154,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
اتحادیه ی ابلهان
اتحادیه ی ابلهان
جان کندی تول

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
اتحادیه ابلهان
اتحادیه ابلهان
جان کندی تول
رادیو گوشه
4
(135)
اجرای روان 🎙️ (14)
154,000
تومان