0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
فلسفه در سرزمین نبوت

معرفی، خرید و دانلود کتاب فلسفه در سرزمین نبوت

فلسفۀ اسلامی از آغاز تا امروز
نویسنده:
حسین نصر
درباره فلسفه در سرزمین نبوت

بسیاری از کتاب‌ها به سراغ مسئله فلسفه مذهبی رفته‌اند و کتاب فلسفه در سرزمین نبوت هم یکی از آنهاست. این کتاب از سید حسین نصر، اولین بار در سال ۲۰۰۶ در آمریکا به چاپ رسید و سپس در سال ۱۳۹۶ ترجمه فارسی آن هم منتشر شد. این کتاب، بر اساس گفته خود نویسنده، حاصل ۵۰ سال تفکر و اشراق درونی درباره فلسفه اسلامی است.

در کتاب فلسفه در سرزمین نبوت، حسین نصر فلسفه اسلامی را از ابتدا تا امروز مورد بررسی قرار می‌دهد. البته تمرکز اصلی کتاب روی فلسفه متاخر اسلامی در ایران است. همچنین نویسنده در این کتاب، چارچوب‌ها و متدهایی را برای مطالعه فلسفه معرفی می‌کند. حسین نصر در فلسفه در سرزمین نبوت، تلاش می‌کند روایت‌های غربی از شرق و فلسفه اسلامی را نقد کند و تصویری دقیق‌تر از فلسفه شرقی ارائه دهد.

در بخش سوم کتاب با عنوان فلسفه اسلامی در تاریخ، حسین نصر به موضوعاتی همچون عمر خیام و فلسفه، مکاتب شیراز و آذربایجان، مکتب اصفهان، ملاصدرا و مکتب تهران می‌پردازد. اگر به مطالعه این کتاب علاقه دارید، می‌توانید نسخه الکترونیکی آن را از همین صفحه در دسته‌بندی فلسفه فیدیبو دانلود کنید و کتاب را روی صفحه دسکتاپ و یا گوشی موبایل بخوانید.

حسین نصر کیست؟

حسین نصر در سال ۱۳۱۲ در تهران متولد شد. او یک فیلسوف و پژوهشگر علوم دینی و فلسفه است که در حال حاضر در دانشگاه جرج واشینگتن آمریکا تدریس می‌کند. نصر مدرک کارشناسی خود را در رشته فیزیک از دانشگاه MIT دریافت کرد و سپس تحصیلات تکمیلی‌اش را در رشته فلسفه و دانش در دانشگاه هاروارد ادامه داد. بعد از بازگشت به ایران،‌ استاد فلسفه دانشگاه تهران شد و پست‌های دیگری از جمله معاونت دانشگاه را هم عهده‌دار شد.

حسین نصر در سال 1357 به آمریکا مهاجرت کرد و از آن به بعد به تدریس در دانشگاه و پژوهش مشغول بوده است. از حسین نصر، آثار زیادی مثل سنت عقلانی اسلام در ایران، نظر متفکران اسلامی درباره طبیعت، اسلام، علم، مسلمانان و فناوری و دین و نظام طبیعت به چاپ رسانده است. همچنین حسین نصر در سال 1977 از دانشگاه اوپسالای سوئد دکترای افتخاری دریافت کرد. او موفق به دریافت جوایزی از جمله دین و علم تمپلتون، نشان حکمت و تحقیقات اسلامی از آیسسکو هم شده است.

چرا باید کتاب فلسفه در سرزمین نبوت را خواند؟

در عصر حاضر، فرآیند سکولاریزاسیون سرعت بیشتری گرفته و در نتیجه فلسفه اسلامی به حاشیه رانده شده است. در این شرایط، مطالعه کتاب فلسفه در سرزمین نبوت کمک می‌کند با روندی که این دانش در طول تاریخ طی کرده بیشتر آشنا شوید. همچنین در این کتاب، جایگاه فلسفه اسلامی در عصر حاضر به طور مفصل بررسی می‌شود. حسین نصر در این کتاب، وحی را از نقطه نظرات مختلف نقد کرده و مکاتب گوناگون فلسفه اسلامی در ایران را معرفی می‌کند.

در بخشی از کتاب فلسفه در سرزمین نبوت می‌خوانیم

«فلسفه» در عرف زبان‌های اروپاییْ تداعیگر معنای چیزی است که سروکار دارد با اصول کلی حاکم بر قوانین استدلال، تعاریف مفهومی، آغاز و انجام امور، و نیز تاحدی با حکمت؛ و نه‌تنها می‌توان از فلسفهٔ محض بلکه از فلسفهٔ هنر، فلسفهٔ دین یا فلسفهٔ علم نیز سخن به میان آورد. بااین‌حال، در زبان‌های اسلامی کلاسیک، الفلسفه بر مجموعه‌ای خاص از رشته‌ها و تعدادی از مکاتب فلسفی، همچون مشایی و اشراقی، دلالت می‌کند و نه صرفاً بر هر مکتب فلسفی‌ای که دربرگیرندهٔ ایده‌های «فلسفی» است. علاوه‌براین، در دوران اخیر تاریخ اسلام، در سرزمین‌های شرقیِ اسلام اصطلاح الحکمة الالهیه رایج شد و درعمل مترادفِ الفلسفه فرض شد، حال‌آنکه در سرزمین‌های غربیِ اسلام اصطلاحِ کهن‌تر الفلسفه همچنان برای اشاره به فعالیت «فیلسوفان» به کار گرفته می‌شد.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب فلسفه در سرزمین نبوت

کتاب فلسفه در سرزمین نبوت، اثری بسیار خواندنی در زمینه فلسفه اسلامی و تاریخ آن است. در ادامه کتاب‌های دیگری که می‌توانید در این سبک مطالعه کنید را به شما معرفی می‌کنیم:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۸۰ مگابایت
تعداد صفحات
420 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۴:۰۰:۰۰
نویسندهحسین نصر
مترجم بیت الله ندرلو
ناشرترجمان علوم انسانی
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۱۱/۱۶
قیمت ارزی
5 دلار
قیمت چاپی
74,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۸۰ مگابایت
۴۲۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.5
از 5
براساس رأی 2 مخاطب
پربار 🌳 (1)
آموزنده 🦉 (1)
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
50 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
4.5
(2)
پربار 🌳 (1)
79,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
فلسفه در سرزمین نبوت
فلسفه در سرزمین نبوت
فلسفۀ اسلامی از آغاز تا امروز
ترجمان علوم انسانی
4.5
(2)
پربار 🌳 (1)
79,000
تومان