0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
دلایل خوب برای احساس های بد

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی دلایل خوب برای احساس های بد

چرا اضطراب، افسردگی، پرخوری، بی حوصلگی و... وجود دارند؟
درباره دلایل خوب برای احساس های بد

کتاب صوتی دلایل خوب برای احساس‌های بد یکی از کتاب‌های متفاوت در حوزه روان‌شناسی است که تحلیل روان انسان را از منظر روان‌شناسی تکاملی مورد بررسی قرار می‌دهد. راندولف ام. نسه در این کتاب، مشکلات مختلف مربوط به روان انسان را از نگاه انتخاب طبیعی زیر ذره‌بین قرار می‌دهد و زیست‌شناسی تکاملی را با روان‌شناسی تکاملی در پیوند با هم قرار می‌دهد. این کتاب با کاوش دقیق در علم روان‌شناسی تکاملی، به این سوالات پاسخ می‌دهد که چرا اضطراب، افسردگی، پرخوری، بی‌حوصلگی و ... وجود دارد!

کتاب صوتی دلایل خوب برای احساس‌های بد (Good reasons for bad feelings) یک کتاب بسیار جالب است که از منظر جدیدی به روان انسان می‌پردازد. راندولف ام. نسه روان‌پزشک و روان‌شناس، معقتد است که بسیاری از بیماری‌های روانی و مشکلاتی مثل افسردگی و اضطراب را می‌شود از منظر روان‌شناسی تکاملی توجیه کرد. او برای پاسخ دادن به سوالاتی از این قبیل که «چرا بدن انسان در مقابل بیماری‌ها و احساسات درونی آسیب‌پذیر است؟»، به سراغ زیست‌شناسی تکاملی رفته است که از نظریه افرادی مثل داروین پیروی می‌کند. در زیست‌شناسی تکاملی اعتقاد بر انتخاب طبیعی است که به‌واسطه آن، موجوداتی که سازگاری بیشتری با طبیعت دارند، گونه‌هایی هستند که بیشتر زنده می‌مانند.

نظریه انتخاب طبیعی فقط محدود به صفات فیزیکی نمی‌شود و به احساسات و بیماری‌های روانی هم بسط پیدا می‌کند. نویسنده در کتابش روی این مسئله تاکید دارد که جواب‌هایی که ارائه کرده است، قطعی نیستند و ممکن است در آینده رد یا پذیرفته شوند. پاسخ‌های این کتاب بیشتر به شکل مثال آورده شده‌اند و نتیجه‌گیری قطعی نیستند. این کتاب به پرسش‌های بسیار مهمی که در ذهن بشر وجود دارد، پاسخ داده است؛ برای مثال چرا اختلالات روانی وجود دارد؟ چرا گاهی بهای احساسات ارزشمند، رنج است؟ دلیل تداوم ژن‌های اسکیزوفرنی چیست؟ و...

درباره راندولف ام. نسه، نویسنده کتاب

راندولف ام. نسه « Randolph M. Nesse» روان‌شناس و روان‌پزشک آمریکایی است که در سال ۱۹۴۸ متولد شد. او نقش بسیار مهمی در زمینه روان‌پزشکی و روان‌شناسی تکاملی دارد و یکی از چهره‌های تاثیرگذار است. نسه را بنیان‌گذار پزشکی تکاملی می‌دانند. تدریس روان‌پزشکی و روان‌شناسی در دانشگاه میشیگان، از دیگر فعالیت‌های این نویسنده مهم است. او هم‌چنین یکی از اساتید بنیاد ASU و دانشگاه ایالتی آریزونا است و در زمینه زیست‌شناسی تکاملی با همکاری جورج سی ویلیامز، پژوهش‌های مهمی را به سرانجام رسانده و نتایج این پژوهش‌ها را در کتاب «چرا بیمار می‌شویم» منتشر کرده است. این اثر تاثیر زیادی در گسترش پزشکی تکاملی داشته است.

سه دلیل مهم برای شنیدن کتاب دلایل خو برای احساس‌های بد

اگر از علاقه‌مندان به روان‌شناسی و نظریه زیست‌شناسی تکاملی هستید، شنیدن این کتاب برایتان لذت‌بخش خواهد بود. این کتاب یکی از کتاب‌های مهم در حوزه روان‌شناسی است که شما را با مفاهیم بسیار مهمی آشنا می‌کند. یکی از مزایای شنیدن این کتاب، آشنا شدن با روان‌پزشکی و روان‌شناسی تکاملی است که یک روش درمانی خاص محسوب نمی‌شود، بلکه متخصصان سایر رشته‌های سلام روان نیز می‌توانند از دیدگاه تکاملی بهره‌مند شوند. شما می‌توانید با شنیدن این کتاب:

  • دانش خود را در زمینه روان‌شناسی و روان‌پزشکی تکاملی بالا ببرید
  • دلایل حس‌های بد مانند اضطراب و افسردگی را درک کنید
  • از یک منظر جدید به مشکلات روانی نگاه کنید

در بخشی از کتاب می‌شنویم

آيا اختلالات روانی بیماری هستند؟

«دلایل اند کی وجود دارد برای اینکه باور کنیم این دسته‌بندی‌ها معتبر هستند.»

اظهارنظری درباره کتاب «راهنمای تشخیصی و آماری اختلال‌های روانی» در صفحه اول یکی از کتاب‌های درسی مهم رشته روان‌پزشکی تلاش برای توضیح اختلالات روانی، پیش از تعریف و توصیف آن‌ها بیهوده خواهد بود۔ این کار چندان دشوار به نظر نمی‌رسد۔ آخرین چاپ کتاب راهنمای تشخیصی و آماری اختلال‌های روانی بیش از سیصد اختلال مختلف را توصیف می‌کند. اما آیا مشکل همین‌جا خاتمه پیدا می‌کند؟ به سختی بتوان به این پرسش پاسخ مثبت داد. سیستم تشخیصی، بحث‌هایی بی‌انتها و اختلافاتی شدید را به وجود آورده است. ارائه تعاریف در قالب طبقه‌بندی‌ها باعث می شود اختلالات روانی شبیه بیماری‌ها به نظر برسند. هرچند بسیاری از آن‌ها بیماری هستند، اما درعین حال تفاوتی اندک با سایر بیماری‌ها دارند. ما موفق نشده‌ایم برای این اختلال‌ها علتی مشخص، مثلاً مانند باکتری‌ای که منجر به ذات‌الریه می‌شود، پیدا کنیم. آن‌ها را نمی‌توان مانند دیابت با استفاده از آزمایش خون تشخیص داد. هیچ‌گونه اختلالی در بافت‌ها نیز وجود ندارد، مثلاً آن طور که در بیماری ام‌اس شاهد مرگ یاخته‌های عصبی هستيم۔ در عوض، اختلالات عصبی با مجموعه‌ای از علائم تعریف می‌شوند.

پیشنهادهایی برای دوست‌داران این کتاب

اگر از شنیدن این کتاب لذت بردید و دوست دارید مطالعات خود را در زمینه نظریه تکامل و فرگشت کامل‌تر کنید، کتاب‌هایی که در ادامه معرفی شده‌‌اند را در لیست خود قرار دهید:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
478.۰۸ مگابایت
مدت زمان
۱۶:۳۱:۵۰
نویسنده راندولف ام نسه
مترجم بنفشه شریفی خو
راویشهره روحی
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۱۰/۱۳
قیمت ارزی
6 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۴۷۸.۰۸ مگابایت
۱۶:۳۱:۵۰

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.7
از 5
براساس رأی 15 مخاطب
5
ستاره
60 ٪
4
ستاره
6 ٪
3
ستاره
6 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
26 ٪
10 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

واقعا عالی است و جواب خیلی از سوالات تخصصی در زمینه سوگ در روانشناسی را تبئین می کند ،مخصوصا آن دسته از سوالاتی را که ما در جامعه خود به هر دلیلی قادر به تحقیقات و پیدا کردن پاسخ هایش نیستیم ،البته این نکته رانیز یادآور شوم که پاسخ های این کتاب به دلیل اختلافات فرهنگی شاید با پاسخ های کلیشه ای در ذهن ما متفاوت باشد ولی به نوع خود دیدگاه جالبی است .

1

صدای گوینده نقصی نداره،مشکل خود کتاب که تخصصیه،اصلا ذکر نشده،برای منی که یخوام بیشتر یاد بگیرم اصلا کارایی نداره،شبیه اسمش نیست اصلا،از خریدش پشیمانم،

5

باورم نمیشه به حرفم گوش کردید و صوتیش کردید هم تو اینستاگرام انتشارات در خواست دادم ، هم تو اینستاگرام فیدیبو. ممنونم

5

همه چي عالي پيام كتاب ، ترجمه ، روايت ، حتي تخفيفي كه گذاشتيد?? درجه يك ممنون از فيديبو

5

کتاب فوق‌العاده و گوینده عالی سپاس از ناشر و فیدیبو

4

گوینده عالی هستن اما خود کتاب کنی طولانی و خسته کننده س

5

واقعا کتابی عالی با نویسنده ای عالی از هر لحاظ عالی

1

این کتاب با صدای مرد روایت نشده؟

3

خسته کننده و تخصصی

5

کتاب خوبیه

3.7
(15)
97,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
دلایل خوب برای احساس های بد
دلایل خوب برای احساس های بد
چرا اضطراب، افسردگی، پرخوری، بی حوصلگی و ... وجود دارند؟

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
دلایل خوب برای احساس های بد
دلایل خوب برای احساس های بد
چرا اضطراب، افسردگی، پرخوری، بی حوصلگی و... وجود دارند؟
انتشارات کتاب‌سرای نیک
3.7
(15)
97,500
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر