0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
ایچی گو ایچی یه

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی ایچی گو ایچی یه

هنر بهره بردن بیشتر، از هر لحظه به شیوه ی ژاپنی ها
درباره ایچی گو ایچی یه

در زندگی ما چه چیز می‌خواهیم، جز شادی و آسودگی واقعی؟ همان چیزی در کتاب صوتی ایچی گو ایچی یه خواهید یافت. زندگی ما دریایی یکتاست، هر قطره از آن تنها و تنها یک‌بار رخ می‌دهد. این غم‌انگیز است که ما قدر آن را نمی‌دانیم و ارزشش درک نمی‌کنیم. خوبی زندگی این است که آموختن آن سخت نیست و راه‌های بیشماری برای آن وجود دارد. هکتور گارسیا و فرانچسک میرالس با کتاب صوتی ایچی گو ایچی یه که از عبارتی ژاپنی (ichigo ichie) گرته‌برداری شده راهی زیبا و منطقی را پیش پای ما می‌گذارند. این عبارت در ژاپن به معنای یک دیدار خاص و ويژه است و در مراسم چای‌خوری ژاپنی معمولاً به کار می‌رود. تشریفاتی منحصربه‌فرد و تمرکز خدشه‌ناپذیر ویژگی این مراسم است.

این کتاب صوتی در سال ۲۰۱۹ با بهره‌گیری از سنت‌های اصیل ژاپنی برای انسان مدرن و شرایط امروز تهیه و انتشار یافت. این کتاب می‌خواهد بگوید چگونه از تمام حواس خود بهره ببریم، زندگی را حس کنیم و از افکار تاریک و حس‌های منفی رهایی جوییم. نویسندگان راه رسیدن صلاح و موفقیت در این مسیر می‌دانند.

این در وبسایت فیدیبو در بخش کتاب‌های روانشناسی قرار دارد. شما می‌توانید این کتاب صوتی در این وبگاه با صدای دادبه دادمهر بشنوید. این کتاب به فارسی برگرداننده شده است و این کار را خانم مریم اصغرپور به عهده داشته است. چاپ، انتشار و عرضه‌ی این کتاب از سوی انتشارات کتاب‌سرای نیک انجام شده است.

هکتور گارسیا - فرانچسک میرالس چه کسانی هستند؟

فرانچسک میرالس (francesc miralles) نویسنده، مترجم، ویراستار و موسیقیدان اسپانیایی که در سال ۱۹۶۸ در بارسلون به دنیا آمده است. او در آغاز کارش در زمینه‌ی داستان و رمان فعال بوده است. اما سال‌های اخیر به نوشتن کتاب‌های ناداستان و انگیزشی روی آورده است.

هکتور گارسیا (Héctor García Puigcerver) نویسنده و هنرمند اسپانیایی متولد کاپله در سال ۱۹۸۱ است که بیشتر عمرش در کشورهای مختلف به‌ویژه ژاپن گذرانده است. او پیشتر یک مهندس نرم‌افزار در آزمایشگاه ذرات سرن بود.

این دو نویسنده با همکاری هم تجارب زندگی در ژاپن ابتدا کتاب ایکی گایی را نوشته‌اند و سپس کتاب حاضر را منتشر کرده‌اند. این دو کتاب در سراسر جهان بسیار طرفداران بسیاری یافته است.

 

سه دلیل برای شنیدن کتاب صوتی ایچی گو ایچی یه

  • باید دم را غنیمت شمرد. این اصلی‌ترین پیام این کتاب است. همه‌ باید این را بیاموزند و در زندگی خود به کار ببندند. ما باید هر همه‌ی حواس استفاده کنیم و از آن لذت ببریم، بوها، طعم‌ها‌، رنگ‌ها و ... . این‌چنین می‌توان دریافت که زندگی یعنی چه. خواندن این کتاب یعنی آموختن همین مسائل.
  • آرامش و شادی همه‌ی چیزی است که ما از زندگی می‌خواهیم. اهمیت درک لحظه، شاد بودن و رهاکردن ذهن رمز این کار است. این آرامش با رهنمون‌های این کتاب خواهیم یافت.
  • زندگی بالا و پایین دارد، این را باید با تمام وجود دریافت و پذیرفت. این کار تمرین و رها ماندن ذهن را طلب می‌کند. چیزی در این کتاب می‌خواهد بگوید، چنین است.

در بخشی از کتاب صوتی ایچی گو ایچی یه می‌شنویم

اسرار و فوت‌های کوزه‌گری بسیاری از هنرها و آداب‌ورسوم در هیچ مدرسه‌ای آموزش داده نمی‌شوند، بلکه این دانش و آگاهی از استاد به کارآموز منتقل می‌شود۔ این موضوع به‌ویژه در مورد افرادی صدق می‌کند که کاتانا ۳۹ و انواع دیگر شمشیرهای ژاپنی را می‌سازند.

در حال حاضر، سیصد شمشیرساز فعال در ژاپن باقی‌مانده‌اند اما فقط سی نفر از آن‌ها فقط با ساخت شمشیر امرارمعاش می‌کنند۔ هرکدام از این شمشیرسازها کارآموزانی دارند که زیردست آن‌ها کار می‌کنند تا هنر شمشیرسازی ژاپن از دست نرود.

شمشیرسازی کاری نیست که با خواندن کتاب یا حضور در کلاس بتوانید آن را یاد بگیرید۔ برای کسب این مهارت باید حداقل ده سال زیرنظر یکی از این سیصد استاد کار کنید که بسیار طولانی‌تر از زمان لازم برای گرفتن مدرک دانشگاهی است۔ چرا ساختن یک کاتانای خوب این قدر سخت است؟ در اینجا وارد جزئیات نمی‌شویم و فقط می‌گویم که فرایند ذوب فولاد خوب حداقل به‌اندازه‌ی درست‌کردن یک املت سوشی خوب پیچیده است.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های فولاد این است که کربن کمی دارد و همین موضوع باعث حفظ خواص این فلز می‌شود۔ بهترین تیغه‌های شمشیرهای ژاپنی حداقل ۱ درصد و حداکثر ۱.۲ درصد کربن دارند.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب صوتی ایچی گو ایچی یه

باید از همه‌ی زندگی، تمام لحظاتش به بهترین شکل بهره ببریم. باید دم را محترم شمرد و در هر لحظه به بهترین شکل زندگی کرد. برای این امر باید خودمان را دوست بداریم. این راز سلامت جان و روان و پیش روی به‌سوی کامیابی و موفقیت است. کتاب‌های موفقیت فراوانی در سال‌های گذشته به مخاطبان عرضه‌ شده که کوشش همه‌ی این کتاب‌ها یاری‌رسانی به همگان بوده است. در ادامه به تعدادی از کتاب‌هایی که می‌توانید به سراغشان بروید اشاره می‌کنیم:

 

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
267.۲۲ مگابایت
مدت زمان
۰۴:۵۰:۳۴
نویسندههکتور گارسیا
نویسنده دومفرانچسک میرالس
مترجممریم اصغرپور
راویدادبه دادمهر
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۲۶۷.۲۲ مگابایت
۰۴:۵۰:۳۴

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5
(1)
60,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
ایچی گو ایچی یه
ایچی گو ایچی یه
هنر بهره بردن بیشتر از هرلحظه به شیوه ی ژاپنی ها

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
ایچی گو ایچی یه
ایچی گو ایچی یه
هنر بهره بردن بیشتر، از هر لحظه به شیوه ی ژاپنی ها
انتشارات کتاب‌سرای نیک
5
(1)
60,500
تومان