0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
یک به یک
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب یک به یک

نویسنده:
روث ور
ناشر:
نشر نون
درباره یک به یک

هیچ‌چیز نمی‌تواند به اندازه‌ی یک تعطیلات آخر هفته در یک مکان مجلل در یک روستای دورافتاده که پر از پیست‌های اسکی و منظره‌های فوق‌العاده است لذت‌بخش باشد اما بودن در چنین مکانی هم‌زمان ترسناک هم هست، مخصوصاً وقتی ارتباط با دنیای خارج قطع شود. تریلر جدید روث ور ترکیبی از وحشت و ترس است.

درباره کتاب یک به یک، یک تریلر واقعی

کتاب یک به یک یا همان one by one تریلری هیجان‌انگیز از روث ور است که اولین‌بار در سپتامبر سال ۲۰۲۰ منتشر شد و مانند بسیاری از کتاب‌های این نویسنده در فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک‌تایمز قرار گرفت.

داستان کتاب داستان سفر یک گروه کوچک کاری که بنیان‌گذاران، سهام‌داران و هسته‌ی اصلی یک اپلیکیشن مشهور هستند به یک کلبه در ارتفاعات آلپ است. این گروه تصمیم گرفته‌اند تعطیلات خود را در این محل بگذرانند و به اسکی بروند. صبح روز اول این گروه برای اسکی می‌روند اما اتفاقات آن چنان که آن‌ها می‌خواهند پیش نمی‌روند. این گروه درحالی‌که یک نفر را گم کرده‌اند برمی‌گردند اما تراژدی بعدی در راه است. بهمن، همه چیز را زیر خود فرو می‌برد و گروه گیر می‌افتند. در ادامه این تراژدی با مرگ افراد دیگری از این تیم شکل ترسناک‌تری به خود می‌گیرد.

کتاب از زبان دو نفر از افرادی که در این محل هستند روایت شده است، نفر اول ارین، یکی از خدمتکاران کلبه و دیگری زنی به نام لیز که یکی از همراهان گروه است. این روایت دوگانه داستان را کمی پیچیده‌تر و هیجان آن را بیشتر کرده است. روث ور با گفتن داستان از دو زاویه‌ی دید آن را شبیه پازلی طراحی کرده که قدم به قدم کامل می‌شود و به همین دلیل است که خواننده قدرت زمین گذاشتن کتاب را نخواهد داشت.

این کتاب تاکنون به چندین زبان مختلف برگردانده شده و خوانندگان بی‌شماری در سراسر دنیا دارد.

درباره روث ور، نویسنده‌ای که ژانر وحشت را متحول کرد

یکی از مشهورترین نویسندگان ژانر وحشت در سال‌های اخیر، روث ور است. این بانوی انگلیسی سال ۱۹۷۷ در شهر لوئیس در انگلستان به دنیا آمد و در همان جا بزرگ شد. او در دانشگاه منچستر در رشته‌ی ادبیات انگلیسی درس خواند و در آن زمان به ادبیات کلاسیک علاقه‌ی زیادی داشت. او در دوران تحصیلش کارهای مختلفی انجام داد و مدتی را هم به‌عنوان روزنامه‌نگار مشغول بود. روث ور در سال‌های جوانی مدتی را در پاریس گذراند و در فرانسه زبان انگلیسی درس داد. اولین داستان‌های روث ور، رمان‌های جنایی مشهورش نیستند، او چندین کتاب با نام روث وابرتون نوشته است که هیچ‌کدام به‌اندازه‌ی کتاب‌های جنایی‌اش مشهور نشدند. اما زمانی که او دست به نوشتن تریلر زد، بسیاری او را با آگاتا کریستی مقایسه کردند و داستان‌هایش به پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان تبدیل شدند. از میان مشهورترین کتاب‌های این نویسنده می‌توان به «در یک جنگل تاریک تاریک»، «مرگ خانم وستاوی»، «زن کابین شماره ۱۰»، «چرخش کلید» و «بازی دروغ» اشاره کرد.

درباره انتشارات نون، ناشر بهترین قصه‌ها در ایران

نشر نون یکی از ناشرانی است که در سال‌های اخیر بهترین قصه‌های دنیا از داستان‌های هاروکی موراکامی تا النا فرانته و روٍ ور را در زمانی اندک پس از انتشارشان به فارسی برگردانده و در بازار کتاب ایران عرضه کرده است تا خوانندگان فارسی زبان هم از داستان‌های روز دنیا استفاده کنند. روث ور یکی از نویسندگانی است که نشر نون کتاب‌هایش را در اختیار خوانندگان گذاشته است. یکی از این کتاب‌ها رمان یک به یک است. شادی حامدی آزاد، مترجم باتجربه و توانمند کشورمان که پیشتر سایر کتاب‌های روث ور را هم ترجمه کرده بود کتاب یک به یک را هم به فارسی برگردانده است. فیدیبو نسخه‌ی الکترونیک این ترجمه را در سایت خود عرضه کرده تا علاقه‌مندان به این نوع کتاب‌ها هم بتوانند در هر فرصتی رمان روث ور را بخوانند. خرید و دانلود نسخه‌ی الکترونیک کتاب یک به یک با ترجمه‌ی شادی حامدی آزاد در همین صفحه ممکن است.

کتاب یک به یک برای چه کسانی مناسب است؟

روث ور یک نویسنده‌ی فوق‌العاده است. آن‌هم برای کسانی که به معما علاقه دارند. او داستان‌هایی نوشته که خوانندگانش را درگیر خودش می‌کند و نمی‌گذارند کتاب را زمین بگذارید. رمان یک به یک یکی از همین کتاب‌هاست. این کتاب پر از لحظات رعب آور است و تصورش مو را به تن آدم راست می‌کند. شخصیت‌های کتاب به‌خوبی پرداخت شده‌اند و نمی‌شود حدس زد پشت هر صورت، چه شخصیتی خفته است. روث ور داستانی نوشته که قابل حدس نیست و می‌تواند لحظاتی مفرح برای خواننده ایجاد کند. این داستان را بخوانید و به همه‌ی آن‌هایی که فکر می‌کنید از قصه لذت می‌برند پیشنهاد کنید.

در بخشی از کتاب یک به یک می‌خوانیم

ریک و توفر به هم نگاه می‌کنند و مطمئن نیستم به چه فکر می‌کنند. همچنان، تایگر کسی است که برای کشتن آنی بهترین فرصت را در اختیار داشته و این حقیقتی انکارناپذیر است. آن‌ها، دوتایی، در اتاقی با در قفل بودند و یکی‌شان صبح بیدار نشده بود. ولی با این حال، تایگر درباره‌ی آخرین حرف‌های آنی خیلی قاطع و مطمئن بود، حرف‌هایی که در حقیقت شک و شبهه‌ها را از توفر برمی‌گرداند؛ این کار از یک قاتل بعید و عجیب بود. در ضمن توفر و ریک، هر دو مردان قوی هیکل و قد بلندی بودند و وزن هرکدامشان شاید دوبرابر تایگر بود. اگر تایگر قاتل بود، ناممکن به نظر می‌رسید که بتواند حتی یکی از آن‌ها را هم از سر راه بردارد، چه برسد به دوتایشان باهم. از سوی دیگر - و من می‌دیدم که ریک و توفر در ذهنشان به این موضوع فکر می‌کردند - اگر یکی از آن دو قاتل بود، بهتر نبود نفر سومی شاهد باشد؟

ناگهان، به ذهنم رسید که استدلال‌هایم چقدر سوررئال است و خنده‌ای عصبی و کوتاه سر دادم و بعد، بلافاصله دستم را روی دهانم گذاشتم.

ریک به سمت من برگشت و با اخم گفت: «چی گفتی؟» و من سرم را به نفی تکان دادم. از چشم‌هایم اشک جاری است، اما نمی‌توانم بگویم چرا.

«هیچی ببخشید من رو نشنیده بگیرین»

توفر که فکرهایش را کرده، به‌تندی به تایگر می‌گوید: «باشه می‌تونی بیای.»

«ریک». همه به سمت صدا برمی‌گردیم که از بالا می‌آید. میرانداست که از پلکان مارپیچی پایین می‌آید. صورتش بی‌رنگ اما قاطع است. ناگهان چهره‌ی ریک گرفته می‌شود. می‌داند منتظر چه باشد از همین‌الان، دارد سرش را به نفی تکان می‌دهد.

میراندا می‌گوید: «ریک، تو نباید این کار رو بکنی.» به نظر می‌رسد صدای لرزانش درهم‌شکسته به گوش می‌رسد.

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۵۷ مگابایت
تعداد صفحات
408 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۳:۳۶:۰۰
نویسندهروث ور
مترجم شادی حامدی آزاد
ناشرنشر نون
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
One by one
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۳/۲۴
قیمت ارزی
5.۵ دلار
قیمت چاپی
85,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۵۷ مگابایت
۴۰۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.9
از 5
براساس رأی 78 مخاطب
گیرا 🧲 (3)
سرگرم‌کننده 🧩 (3)
5
ستاره
42 ٪
4
ستاره
33 ٪
3
ستاره
8 ٪
2
ستاره
7 ٪
1
ستاره
7 ٪
45 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

به نظرم امتیاز ۳.۵ براش کافیه. من همه‌ی کتاب‌های ترجمه شده از این نویسنده رو خوندم و از همه زیباتر «چرخش کلید» و بعد «زن کابین ۱۰» بوده. موضوع این کتاب خیلی تکراری بود مثل کتاب «فهرست مهمانان» و حتی «مهمان ناخوانده» ترجمه هم خیلی خوب نبود. متوسط بود. ولی بله میتونه جذبت کنه که حداکثر در دو یا سه روز تمومش کنی

4

من همه ی کتاب های روث ور رو خوندم و قلمش رو دوست دارم. آثار پیش از این نویسنده یک ویژگی داشتن ، جدید بودن ایده و داستان ، وقتی میخواستی کتاب رو شروع کنی می گفتی یعنی نویسنده این بار میخواد با چه داستانی سوپرایزمون کنه! اما این کتاب بر خلاف قبلی ها ایده ش تکراری بود ولی علیرغم ایده تکراری کشش و جذابیت بالایی داشت و اینکه به نظرم پایان بندی این کتاب از همه ی کتابهای دیگه نویسنده بهتر بود.

4

موسسین و کارمندان یک استارت آپ موفق موسیقی برای اسکی به کلبه ای در کوهستان آلپ می روند و با توفان و بهمن و یک قاتل هوشمند دست و پنجه نرم می کنند. بسیار عالی. نفسگیر. از بهترین های روث ور.

3

من عاشق روث ور هستم و تمام آثار ترجمه شدش رو خوندم و بنظرم این کتاب به اندازه باقی آثارش قوی نبود و موضوعش خیلی تکراری بود و شبیه چند تا کتاب دیگه بود و زیاد غافلگیر کننده نبود برا من.

5

خیلی خوب بود به چند دلیل عاشق کوهستان اسکس هوای سرد میشید و با اصطلاحات جدیدی آشنا میشید یه استارت اپ جالب براتون تشریح میشه و تا لحظه آخر کتاب دارید یک داستان پر کشش و معمایی و پر تعلیق را دنبال میکنید که قابل حدس نیست ممنون که خوندید

3

به نظرم موضوع فوق العاده تکراری بود مثل ده بچه زنگی یا کوه بین ما روث ور خیلی نویسنده قویی هستش و داستانهای خاصی‌ مینویسه اما ب نظرم این یکی موضوعش رو خیلی دیدیم به جز اون، در مورد کشش داستان و بی نقص بودنش هر چی بگم کم گفتم من توی ۱ روز خوندمش.

4
سرگرم‌کننده 🧩

روزه تموم شد واقعا کشش زیادی داشت طوری که نمیتونستی بذاریش زمین واقعا هم حدس زدنش سخت بود بعضی جاها ترسناک میشد و گاهی ضربان قلب رو میبرد بالا نحوه فاش شدن حقیقت و همینطور آخر کتاب هم واقعا خوب بود بخونید و لذت ببرید👌

5

من کتاب در ژانر معمایی و جنایی زیاد خوانده ام و این کتاب واقعا یکی از بهترينها بود. با اینکه از این نویسنده کتابهای خوبی نخوانده بودم اما این کار واقعا خیلی خوب بود. ترجمه هم عالی بود. از خواندنش لذت بردم.

1

انقد از روث ور تعریف شنیدم که کتاب در یک جنگل تاریک تاریک رو خوندم. مزخرفترین داستانی بود تا به حال خوندم. حیف پولی که دادم.

5

روث ور نویسنده ای ماهر است که براحتی هیجان و ترس رو در خواننده برانگیخته میکند،کتابهای این نویسنده رو از دست ندین

نمایش 35 نقد دیگر
3.9
(79)
گیرا 🧲 (3)
59,000
٪50
29,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
یک به یک
٪50
یک به یک
روث ور
نشر نون
3.9
(79)
گیرا 🧲 (3)
59,000
٪50
29,500
تومان