0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
آن دختر

معرفی، خرید و دانلود کتاب آن دختر

نویسنده:
روث ور
ناشر:
نشر نون
درباره آن دختر

خیلی وقت‌ها یک اتفاق، یک عطر یا یک فرد شما را پرت می‌کند به خاطرات گذشته و تمام آن چیزی که سال‌ها تجربه کرده‌اید و تلاش به فراموشی آن داشته‌اید. کتاب آن دختر داستان ماجرایی است که هانا را به سال‌ها دانشجویی می‌برد و اتفاق ناخوشایندی را که تجربه کرده بود را مجدد برایش یاداوری کرد اما این تنها ماجرای این کتاب نیست. شما قرار است تا آخر کتاب هیجان‌زده شوید.


درباره کتاب آن دختر

هانا در دوران دانشجویی یک هم اتاقی دارد که هر آن چیزی که هانا آرزو دارد را دارد. زیبایی،‌ پول، جذابیت و ... . تمامی این‌ها حس حسادت هانا را درمورد آوریل بیشتر می‌کند. ای دو با وجود اختلافات زیاد دوستان صمیمی هم بودند تا اون شبی که هانا هنگام بازگشت به اتاق کالج،‌ دوست پسر آوریل را درحال خارج شدن از اتاق می‌بیند و بعد از آن با جسد بی‌جان و خفه شده‌ی آوریل روبه‌رو می‌شود.

نویل دوست پسر آوریل به جرم قتل راهی زندان می‌شود و عواقب این قتل زندگی هانا را هم دربرمی‌گیرد. ده سال بعد که او با مردی به نام ویل ازدواج کرده و باردار است، یک روزنامه‌نگار ایمیلی به اون می‌زند که مدارکی مبنی بر بی‌گناهی نویل دارد. این درحالی است که تنها چند روز از مرگ نویل در زندان می‌گذرد. ترس شهادت نادرست استرس عجیبی به هانا وارد می‌کند و او تصمیم می‌گیرد با سه دوست دیگر خود که آن سال‌ها در اکسفورد بوده‌اند به بررسی مجدد آن اتفاق بپردازد.

روث ور نویسنده کتاب خواندنی آن دختر (That It Girl)،‌ داستان را با خبر قبولی هانا در دانشگاه مورد علاقه‌ش شروع می‌کند و چنان به جزئیات در نوشته خود می‌پردازد که شما خود را در جای جای ماجرا حس خواهید کرد.


درباره روث ور نویسنده کتاب آن دختر

روث ور بریتانیایی متولد سال ۱۹۷۷ است. او یک نویسنده و داستان پرداز ماهر است که قلمش می‌تواند هر خواننده‌ای را محسور کند. کتاب در یک جنگل تاریک تاریک اولین رمان وی بود که در زمان کوتاهی در بین پرفروش‌ترین کتاب‌های بریتانیا و امریکا قرار گرفت. با این حال وی قبل از نویسندگی به عنوان پیش‌خدمت، کتابفروش و معلم مشغول به کار بوده است. از دیگر آثار او می‌توان به زنی در کابین ۱۰، بازی دروغ‌گویی، نوبت کلید و ... اشاره کرد.


جوایز و افتخارات کتاب آن دختر

  • حضور در فهرست کتاب‌های پرفروش نیویوک تایمز
  • حضور در فهرست نهایی Theakston Old Peculier، بهترین رمان سال ۲۰۲۳
  • نامزد جایزه‌ی گودریدز برای بهترین رمان معمایی و جنایی در سال ۲۰۲۲
  • انتخاب باشگاه کتابخوانی ریچارد و جودی (THE RICHARD & JUDY PICK)


در بخشی از کتاب آن دختر می‌خوانیم

پارکینگ‌های خیابان پلام شلوغ بودند. پس مادرش روی خط زرد خیابان اصلی ایستاد تا هانا با چمدان بزرگش پیاده شود. بعد هم قول داد سریع ماشین را پارک کند و برگردد. هانا آنجا ایستاد و به مینی‌ون قدیمی‌شان چشم دوخت. حس خیلی عجیبی داشت؛ انگار با پیاده شدن از ماشین،‌هویت قدیمی‌اش را از دست داده بود و حالا باید نسخه‌ای تیزبین‌تر, سرحال‌تر و جدیدتر از خودش را به دنیا نشان می‌داد. چرخید و به نوک آن طاق سنگی حکاکی‌شده نگاه کرد. نسیم خنک ماه اکتبر در میان موهایش پیچید و به‌خاطر اضطراب و هیجان, به خودش لرزید.

همین بود؛ اوج تمام امیدهاء آرزوها و برنامه‌های دقیقش. یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین کالج‌ها در یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین مراکز یادگیری دنیا: کالج معروف پلام در دانشگاه آکسفورد. تا سه سال آینده. اینجا خانه جدیدش بود.

برخلاف روز مصاحبه، در بزرگ و چوبی مقابلش باز بود. آن زمان مجبور شد ضربه‌ای به آن در قدیمی و مشبک بزند و منتظر بماند تا دربان مثل اعضای گروه مانتی پایتان از سوراخ در نگاهش کند. حالا با چمدانش از ورودی طاق‌دار گذشت. از کنار لژ دربان‌ها رد شد و به میز زیر آلاچیق رسید. دانشجوهای قدیمی پوشه‌های اطلاعات را به تازه‌واردها می‌دادند و راهنمایی‌شان می‌کردند.

هانا جلوتر رفت. چمدانش روی زمین شنی کشیده می‌شد. «سلام. سلام. اسم من هانا جونزه[؟!]. می‌شه بگید باید کجا برم؟؛

با خوشحالی گفت: «البته!» موهایی بلند. بور و براق داشت و لهجه‌اش عالی بود. «به پلام خوش اومدی! باید به لژ دربان‌ها بری و کلیدها و محل اقامتت رو ازشون بگیری.» به جایی اشاره کرد که هانا تازه از کنارش گذشته بود. «کارت دانشجوییت رو گرفتی؟ تقریبا برای هر کاری بهش نیاز داری؛ از پرداخت پول غذا تا گرفتن کتاب از کتابخونه.»

هانا سرش را تکان داد.

نه،‌ثبت‌نام کردهم.

پس از کلیسترز دوم بگیرش. البته تا آخر امروز وقت داری. بهتره اول چمدونت رو بذاری توی اتاقت. اوه. نمایشگاه سال‌اولی‌ها و جلسه آشنایی رو فراموش نکن. چندتا بروشور را به سمتش گرفت. هانا معذب شد و با دست آزادش. برگه‌ها را از او گرفت.


پیشنهادهایی برای دوستادارن کتاب آن دختر

ü   کتاب پزشکی قانونی اثز جیمز پاترسون

ü   کتاب رسوایی در کشور بوهم اثر های شرلوک هولمز

ü   کتاب گورستان پراگ اثر اومبرتو اکو

ü   کتاب پیدایت کردم اثر لیزا جوئل


دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
گوینده هوشمند (AI)
راوی
حجم
2.۹۳ مگابایت
تعداد صفحات
384 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۲:۴۸:۰۰
نویسندهروث ور
مترجممحدثه احمدی
ناشرنشر نون
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The it girl, 2,022
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۴/۱۳
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
راوی
۲.۹۳ مگابایت
۳۸۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.2
از 5
براساس رأی 20 مخاطب
سرگرم‌کننده 🧩 (4)
تلخ ☕️ (1)
5
ستاره
40 ٪
4
ستاره
5 ٪
3
ستاره
20 ٪
2
ستاره
5 ٪
1
ستاره
30 ٪
5 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3
سرگرم‌کننده 🧩

ده سال قبل یه دختر دانشجو به قتل رسیده و سریدار خوابگاه متهم به قتل شده. حالا یه بلاگر داره پادکستی درباره این قتل می سازه و معتقده سریدار بی گناهه.

5
گیرا 🧲

من از این کتاب خوشم اومد و هیجانش خوب بود از بقیه کتاب های این نویسنده این کتاب رو بیشتر دوست داشتم

5

برای کسانی آثار جنایی می خوانند ،توصیه می کنم ،به نظر من هم جالب وهم جذاب بود،

1

یکی از ضعیف ترین کارهای نویسنده

1

طولانی و خسته کننده

3.3
(23)
سرگرم‌کننده 🧩 (4)
59,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
آن دختر
آن دختر
روث ور
نشر نون
3.3
(23)
سرگرم‌کننده 🧩 (4)
59,000
تومان