0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
خواجه نصیر طوسی
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی خواجه نصیر طوسی

درباره خواجه نصیر طوسی

در تاریخ ادبیات ایران بزرگان و فرزانگانی وجود دارند که نام آن‌ها تنها در کتاب درسی دوران مدرسه دیده می‌شود و با مرور زمان به درست فراموشی سپرده شده‌اند. اما انتشارات آوانامه با همکاری انتشارات مدرسه دست به تدوین سری معرفی فرزانگان مشهور ادب فارسی زده است. این کتاب معرفی خواجه نصیر الدین طوسی ستاره‌شناس، ریاضی‌دان و فیلسوف ایرانی است. ‌

درباره‌ی کتاب صوتی خواجه نصیر طوسی اثر عبدالحی شماسی

کتاب خواجه نصیر طوسی نوشته‌ی عبدالحی شماسی است. نسخه‌ی فیزیکی این کتاب را انتشارات مدرسه و نسخه‌ی صوتی آن را انتشارات آوانامه منتشر کرده است. این انتشارات درباره‌ی این کتاب می‌نویسد: «در سال 579 (هجری) در شهر توس کودکی به دنیا آمد که در آینده فردی بلند آوازه شد. این کودک را ابو جعفر محمد بن محمد بن حسن طوسی نامیدند که بعدها فیلسوف، متکلم، فقیه، ستاره‌شناس، اندیشمند، ریاضیدان، منجم، پزشک و معمار ایرانی دوره اسماعیلیان شد. وی پایه‌گذار علم مثلثات لغب گرفت و پیروان زیادی داشت. کتاب «خواجه نصیر طوسی» با نثری روان و بسیار ساده زندگی این دانشمند بزرگ ایرانی را شرح می‌دهد و شما را با سبک زندگی و سختی‌هایی که این دانشمند در راه رسیدن به اهدافش پشت سر گذاشته آشنا می‌کند.»‌

‌درباره‌ی عبدالحی شماسی نویسنده‌ی کتاب صوتی خواجه نصیر طوسی

عبدالحی شماسی نویسنده و کارگردان تئاتر ایرانی متولد 1333 در شیراز است. او از کودکی به حوزه‌ی ادبیات و تئاتر علاقمند بود و تاکنون کتاب‌ها و نمایشنامه‌های زیادی نوشته است. عبدالحی شماسی نخستین نمایشنامه‌ی خودش را در سال 1371 و زمانی که در روستا سرباز معلم بود نوشته است، نوشتن این نمایشنامه سبب شد که او به این حوزه علاقمند شود و مسیر زندگی‌اش برای همیشه تغییر کند. او در دانشگاه رشته‌ی معماری را انتخاب کرده بود اما بعد از مدتی این رشته را به رشته‌ی تئاتر تغییر داد و یکی از شاگردان استاد مسلم تئاتر استاد حمید سمندریان شد. او درباره‌ی دکتر سمندریان می‌نویسد: «من با او تحلیل نمایشنامه و مبانی بازیگری داشتم و در درس بازیگری می‌رفتم از او خواهش می‌کردم، که من بازیگر نیستم. چه کار کنم؟ می‌گفت برو روی اکسپرسیونیسم کار کن. این لطف او بود که مرا فرصت دیگری می‌داد. برای همین روی نقاشی‌های مونش، بکمان، مطالعه کردم و اینها را مقایسه کردم با نوشته‌های استریندبرگ و به ویژه "سونات اشباح". همان زمان در دو جا، یک روزنامه و مجله هم این پژوهش کار شد. کاراکتر نقاشی‌ها را با کاراکترهای استریندبرگ مقایسه کرده بودم. آن موقع خوش‌شان آمده بود.»

انتشارات آوانامه کتاب صوتی خواجه نصیر طوسی را عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است. . ابداع کتاب‌های صوتی یکی از تاثیرگذارترین اتفاقاتی بود که در قرن اخیر رخ داده است. این روزها که زندگی‌ها به شدت ماشینی شده است کمتر کسی زمان کافی برای مطالعه پیدا می‌کند. کتاب‌های صوتی به دلیل سهولت استفاده‌شان میتوانند اوقات خالی خواننده را پر کنند. به این معنی که شما می‌توانید هنگامی که مشغول کارهای دیگر هستید به کتاب صوتی گوش کنید و از شنیدن آن لذت ببرید. آوانامه یکی از بهترین ناشران و تولیدکنندگان کتاب صوتی در ایران است. آوانامه با انتشار نسخه‌ی صوتی بهترین آثار ادبیات و فلسفه به انتشاراتی معتبر تبدیل شده است.

چرا باید کتاب صوتی خواجه نصیر طوسی را خواند؟

کتاب خواجه نصیر طوسی شرح جامع و کاملی بر زندگی این همه‌چیز دان ایرانی است. این کتاب راهنمای خوبی برای شناخت این شخصیت موثر تاریخی است. خواندن این کتاب را به همه‌ی نوجوانان و دانش‌آموزان پیشنهاد می‌کنیم.

  • کتاب صوتی خواجه نصیر طوسی در دسته‌ی کتاب‌های شناخت فرزانگان قرار دارد.
  • کتاب صوتی خواجه نصیر طوسی مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است.
  • خوانش کتاب صوتی صوتی خواجه نصیر طوسی را حامد حشمتی به‌عهده داشته ‌است.
  • کتاب صوتی خواجه نصیر طوسی حجم اندکی دارد و برای افرادی که وقت کافی برای خواندن کتاب‌های طولانی را ندارند و قصد دارند کتابی مختصر با موضوع شناخت فرزانگان را بخوانند مفید خواهد بود.

‌در بخشی از کتاب صوتی خواجه نصیر طوسی می‌شنویم

«خواجه نصیر به خود آمد. لحظه‌ای به همسر و پسرش نگاه کرد و سپس گفت: «زوال اسماعیلیان که رهایی ما را به دنبال دارد. اعتراف می‌کنم که شوق رهایی چنان بود که دیگر هیچ چیز برایم اهمیتی نداشت؛ حتی مرگ شاه علاءالدین. فقط اشتیاق دانستن بود؛ دانستن آنچه نمی‌دانم.»»

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب صوتی خواجه نصیر طوسی اثر عبدالحی شماسی بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی شناخت فرزانگان می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
137.۵۷ مگابایت
مدت زمان
۰۲:۲۹:۲۰
نویسندهعبدالحی شماسی
راویحامد حشمتی
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۸/۰۴/۱۸
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱۳۷.۵۷ مگابایت
۰۲:۲۹:۲۰

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
2
از 5
براساس رأی 2 مخاطب
5
ستاره
0 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
50 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
50 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
1

آوانامه وقتشو برای کتابهای معتبر بزاره بهتره تا این کتب داستانی تخیلی کتابهای ناصرخسرو، ابوريحان بیرونی و این کتاب همشون موثق نیستن برای سرگرمی نوشته شدن حیف هزینه ای که آوانامه میکنه

2
(2)
48,000
٪30
33,600
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مجموعه صوتی فرزانگان
شامل 35 عنوان کتاب
خواجه نصیر طوسی
٪30
خواجه نصیر طوسی
عبدالحی شماسی
آوانامه
2
(2)
48,000
٪30
33,600
تومان