0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
جنگ و تسلیحات
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی جنگ و تسلیحات

نویسنده:
دان ناردو
درباره جنگ و تسلیحات

‌درباره‌ی کتاب جنگ و تسلیحات اثر دان ناردو

جنگ حتی از منظر اسطوره‌ای خود از اولین حضور انسان در کره‌ی خاکی وجود داشته‌است و هابیل و قابیل نخستین فرزندان حضرت آدم شاید اولین کسانی باشند که بین آن‌ها جنگ درگرفته است. امروز با گذشت ده‌ها هزارسال از آن نزاع اولیه هنوز آتش جنگ در بسیاری از نقاط جهان شعله‌ور است و زندگی انسان‌های بسیاری را تحت‌تاثیر خود قرار داده است. به همین دلیل شاید بی‌دلیل نباشد که جنگ و تسلیحات نظامی مورد استفاده در آن را بخشی از تاریخ بشری و عاملی تاثیرگذار در شرایط کنونی جهان بدانیم. کتاب جنگ و تسلیحات با همین نگاه و به عنوان منبعی جامع از تاریخ جنگ‌های بشر از زمان عصر حجر تا جنگ دوم جهانی نوشته شده است.

مروری بر فصل‌های کتاب جنگ و تسلیحات

این کتاب در هشت فصل و یک پیش گفتار و یک موخره نوشته شده است. عناوین فصول این کتاب به ترتیب عبارتند از:

  • جنگ‌های عصر حجر و بومیان آمریکایی
  • نوآوری‌های نظامی در خاور نزدیک باستان
  • یونان و روم در جنگ – پیشرفت غرب
  • شوالیه‌ها و قلعه‌ها در ژاپن و اروپای قرون وسطی
  • ارتش‌های سرسخت و سریع فاتحان آسیایی
  • شمخال و سرنیزه – پیدایش جنگ‌های خطی
  • صنعتی شدن میدان‌های جنگ – اولین جنگ‌های مدرن
  • آزمون ویرانگر جنگ فراگیر – جنگ جهانی دوم
  • فن‌آوری لجام گسیخته و آینده‌ی جنگ

‌در بخشی از کتاب جنگ و تسلیحات می‌شنویم

با عرضه سلاح‌ها و تاکتیک‌های موْثرتر و مرگبارتر انتظار بهتر شدن تدابیر دفاعی در برابر آن‌ها هم پیش می‌آید و این درست همان چیزی است که شواهد نشان می دهند رخ داده است. حدود هشت هزار سال قبل از میلاد در اطراف شهرهای کوچک مدیترانه شرقی و  خاور نزدیک دیوارهای دفاعی پدید آمدند. قدیم‌ترین و بهترین نمونه شناخته شده‌اش هم اریحا در دره اردن واقع در سرزمین فلسطین است. نخستین دیوار دفاعی حدود سه متر قطر و پنج و نیم متر ارتفاع داشت و منطقه‌ای حدود ۴۵ هزارمترمربع را محصور می کرد. فریل اشاره می کند که«جمعیت اریحا در آن زمان حدود دوهزار نفر بود و اگرپانصد تا ششصد جنگجو داشتند. می شد در کنار هر متر دیواریک نفر قرار گیرد».

شهر بارودار بزرگ‌تر دیگری که حدود صد وسی هزار متر مریع بود. در هزاره هفتم (شش هزار سال) قبل از میلاد در کانال هویوک در شمال شرقی آسیای صغیر(در ترکیه امروز)ایجاد شد. به گفته باستان شناسی به نام تروور واتکینز: خانه‌های محوطه شهر دارای سقف صاف و پهلو به پهلوی هم و مثل انبوه بلوک‌های خانه‌سازی بچه‌ها ساخته شده بودند. راه وارد شدن به خانه دری همتراز با سقف خانه بود و به وسیله نردبانی شیبدار به پایین، که محل آقامت بود می‌رسیدند. رفت و آمد در اطراف پناهگاه از طریق سقف‌های مسطح بود. در کناره چنین پناهگاهی دیواری محکم و بی روزن وجود داشت که از ورود دزد و مهاجم جلوگیری می‌کرد. هنگامی که نردبان ها را بالا می‌کشیدند. اقامتگاه تسخیرناپذیر می‌شد.

درباره‌ی دان ناردو نویسنده‌ی کتاب جنگ و تسلیحات

دان ناردو در سال 1947 به دنیا آمد. ناردو تاریخ‌نگار آمریکایی، نویسنده و آهنگساز است. او بیش از پانصد کتاب چاپ شده دارد و به همین دلیل یکی از پرکارترین نویسندگان ایالات متحده به شمار می‌رود. بسیاری از آثار ناردو را کتاب‌ها تاریخی و دائره‌المعارفی برای نوجوانان تشکیل می‌دهد. از آثار این نویسنده کتاب‌های بسیاری در قالب کتاب صوتی و کتاب چاپی برای خرید و دانلود در اپلیکیشن و وبسایت فیدیبو موجود است که از آن جمله می‌توان به کتاب‌های بسیار منتشر شده توسط انتشارات ققنوس مانند همین کتاب پیش‌رو، بین‌النهرین باستان، اعلامیه‌ استقلال آمریکا، مینوسی‌ها، یونان باستان، جمهوری روم، زنان یونان باستان، جنبش زنان در آمریکا، عصر استعمارگری، امپراطوری آشور، امپراطوری ایران، هند باستان، پیدایش مسیحیت، اسطوره‌های یونان و روم و موارد بسیار دیگر اشاره کرد.

 

ترجمه‌ی کتاب جنگ و تسلیحات به فارسی

انتشارات ققنوس کتاب جنگ و تسلیحات را با ترجمه‌ی فاطمه ایجی عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است. همچنین انتشارات آوانامه ارائه‌ی صوتی این اثر را با خوانش حامد حشمتی برعهده داشته است. کتاب جنگ و تسلیحات مجلد پنجاه و ششم از مجموعه کتاب‌های تاریخ جهان انتشارات ققنوس است که به عنوان دائره‌المعارفی گسترده و کامل از رخداد‌های مهم تاریخی و موضوعات تاثیرگذار بشری منتشر شده‌اند.

چرا باید کتاب صوتی جنگ و تسلیحات را شنید؟

بدون شک شرایط کنونی فعلی جهان ناشی از سیاست‌ها و جنگ‌هایی است که در طی تاریخ برای کشور‌های متفاوت و بین اقوام و قبایل متفاوت رخ داده است. کتاب جنگ و تسلیحات با نگاهی از بالا و بدون درگیر شدن در شرایط سیاسی و اجتماعی جنگ‌ها به سادگی مخاطب را با تاثیر اختراعات و روش‌های جنگی در طول تاریخ آشنا می‌کند. راهکار‌ها و روش‌هایی که کشور‌های گوناگون در طول تاریخ در منازعات به کار بسته‌اند منجر شده است که تمام محاسبات اجتماعی تاریخ برهم خورده و کشوری به ظاهر ناتوان و ضعیف از عهده‌ی جنگی سخت پیروز بیرون بیاید. آشنایی با این روش‌ها و اختراعات بدون شک بخش بزرگی از تاریخ بشری به شمار می‌رود.

کتاب جنگ و تسلیحات در دسته‌ی کتاب‌های تاریخ قرار دارد.

کتاب جنگ و تسلیحات مناسب برای تمام گروه‌های سنی است.

خوانش کتاب صوتی جنگ و تسلیحات را حامد حشمتی به‌عهده داشته‌است.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب جنگ و تسلیحات اثر دان ناردو بود.خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی تاریخ می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
241.۴۸ مگابایت
مدت زمان
۰۴:۲۰:۵۴
نویسندهدان ناردو
مترجمفاطمه ایجی
راویحامد حشمتی
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۸/۰۹/۱۷
قیمت ارزی
7 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۲۴۱.۴۸ مگابایت
۰۴:۲۰:۵۴

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.8
از 5
براساس رأی 5 مخاطب
5
ستاره
80 ٪
4
ستاره
20 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
3 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

نسخه epub دارای تصاویر هستش و به نظرم برای درک مطالب بهتر خواهد بود.

4

خوب بود

5

خوب بود

4.8
(5)
70,000
٪30
49,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
جنگ و تسلیحات
جنگ و تسلیحات
مجموعه تاریخ ۵۶

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
جنگ و تسلیحات
٪30
جنگ و تسلیحات
دان ناردو
آوانامه
4.8
(5)
70,000
٪30
49,000
تومان