0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
ملاصدرا

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی ملاصدرا

درباره ملاصدرا

ملاصدرا از ستارگان دنیای اسلام و از فلاسفه‌ی مهم مکتب شیعه است. او با تالیف و بسط فلسفه‌ی اختصاصی‌اش، مکتب حکمت متعالیه نام خود را در جهان ماندگار کرده است. فلسفه‌ی او مجموعه‌ای درهم تنیده از عناصر گرانبها یعنی عقل منطقی، و شهود عرفانی، و وحی قرآنی است. علی اصغر سیدآبادی داستان زندگی ملاصدرا را با نثر خواندنی به رشته‌ی تحریر درآورده است.

‌درباره‌ی کتاب ملاصدرا اثر علی اصغر سیدآبادی

کتاب ملاصدرا به قلم علی‌اصغر سیدآبادی از زندگی پرماجرای ملاصدرا می‌گوید. او در این اثر سرگذشت این فیلسوف برجسته و بزرگ را به تصویر کشیده است و سختی‌ها و موانع موجود بر سر راه او را توصیف کرده است. کتاب ملاصدرا نثری ساده و گیرا دارد و نویسنده، داستان زندگی ملاصدرا در قالب داستانی خواندنی به نگارش درآورده است.کتاب صوتی ملاصدرا دارای ده قسمت است که میانگین زمان هریک از آنها میانگین 8 دقیقه و حجم کل کتاب صوتی ملاصدرا برابر 80 مگابایت است.

کمی بیشتر ملاصدرا را بشناسیم

صدرالدین محمدبن ابراهیم شیرازی ملقب به ملاصدرا از عارفان و فلاسفه‌ی بزرگ قرن یازدهم است. او موسس و بنیانگذار مکتب حکمت متعالیه است که سومین مکتب مهم فلسفه در جهان به شمار می‌آید. مبحث اصالتِ وجود مهم‌ترین بخش فلسفه‌ی او را شکل داده است.

مورخان برای تولد ملاصدرا، تاریخ دقیقی را اعلام نکرده‌اند اما با توجه به تاریخ وفاتش در سال 1050 و عمر 70 ساله‌ی او، تاریخ تولد ملاصدرا را می‌توان در اواخر قرن دهم تخمین زد. ملاصدرا در شهر شیراز و در خانواده‌ای فرهیخته و مرفه به دنیا آمد. او تحصیلات ابتدایی را از پدرش آموخت و پس از آن به پایتخت علم در دوران صفویان یعنی اصفهان نقل مکان کرد. او پس از آموختن علوم عقلی و نقلی نزد علمای برجسته نظیر سید محمدباقر میرداماد و شیخ بهاءالدین عاملی به شهر شیراز بازگشت و به تدریس در مدرسه مشغول شد.

فعالیت‌های علمی ملاصدرا را می‌توان به سه دوره تقسیم کرد. دوران اول به شاگردی و آموختن مباحث فلسفی اختصاص دارد. دومین دوره از فعالیت‌های علمی او در انزوا، ریاضت گذشت. او در این دوره از مردم دوری می‌کرد و به تاسیس مکتب فلسفی خود اشتغال داشت. سومین مرحله، دوران تالیف و نگارش کتاب بود و بیشتر آثار او متعلق به این دوران است. مهم‌ترین اثر ملاصدرا کتاب «الحکمة المتعالیة فی الاسفار العقلیة الاربعة» است. از دیگر آثار او می‌توان به کتاب‌های «المبدا و المعاد»، «تفسیر قرآن» و «شرح اصول الکافی» اشاره کرد. ملاصدرا شهرت جهانی دارد و آثار او به زبان‌های مختلفی از جمله انگلیسی، فرانسوی، آلمانی و ژاپنی و... ترجمه شده است.

یکی از دلایل شهرت و محبوبیت فلسفه‌ی او در جهان تلفیق چهار جریان فکری یعنی کلام، عرفان، فلسفه افلاطون و فلسفه ارسطو در یک نقطه بود. به همین علت بعدها به نام‌هایی چون مُلاصَدرا و صدرالمتألهین شهرت پیدا کرد.

‌درباره‌ی علی اصغر سیدآبادی نویسنده‌ی کتاب ملاصدرا

علی اصغر سیدآبادی پژوهشگر و نویسنده‌ی ادبیات کودک و نوجوان متولد سال 1350است. سید آبادی تحصیلات ابتدایی را در سید آباد و تحصیلات راهنمایی را در شهر نیشابور به پایان رساند و برای ادامه تحصیلات در رشته‌ی روزنامه‌نگاری در دانشگاه علامه طباطبائی راهی تهران شد. او در طول فعالیت‌های حرفه‌ای خود با روزنامه‌ها و نشریات متعددی به ویژه در حوزه کودک همکاری داشته است. سید آبادی فردی فعال و پرکار است و کسوت ناشر، کتابفروشی و کارهای رسانه‌ای فعالیت داشته است. سید آبادی در سال 1396 به عنوان مشاور وزیر ارشاد انتخاب شد.

سیدآبادی جوایز ملی و بین‌المللی متعددی را در رشته‌های گوناگون از آن خود کرده است. این جوایز به حوزه‌های پژوهش و نقد، روزنامه‌نگاری، ترویج کتابخوانی اختصاص دارد. در کارنامه‌ی ادبی سید آبادی بیش از 60 جلد کتاب موفق خودنمایی می‌کند. اغلب آثار او درباره‌ی مباحث نظری ادبیات کودکان و شعر برای کودک و نوجوانان است. آثار او حوزه‌های نظری و پژوهشی، رمان و داستان بلند، کتاب مصور، شعر، بازنویسی افسانه‌های ایرانی و تاریخ و اندیشه را دربر می‌گیرد. از میان آنها می‌توان به «دیوها روزها از آدم‌ها می‌ترسند»، «قصه‌های شیرین مغزدار»، «قصه‌های بز زنگوله‌پا» و «بابابزرگ سبیل موکتی» اشاره کرد. سیدآبادی کتاب ملاصدرا را در سال 1382 به نگارش درآورد و انتشارات مدرسه آن را منتشر کرده است.آبادی  آوانامه کتاب صوتی این اثر را عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است.

چرا باید کتاب ملاصدرا را خواند؟

کتاب ملاصدرا در دسته‌ی کتاب‌های زندگی‌نامه و بیوگرافی قرار دارد و برای افرادی که مطالعه‌ی زندگی مشاهیر جهان علاقمندند یک انتخاب عالی است. مطالعه‌ی زندگی افراد موفق اشتیاق انسان را به کسب موفقیت و افزایش می‌دهد و انسان را به سمتی سوق می‌دهد تا مسیر زندگی خود را به مسیر زندگی این افراد  نزدیک کند. این کتاب برای تمام گروه‌های سنی به‌ویژه نوجوانان که مسیری طولانی برای رشد و پیشرفت پیش رو دارند یک بسیار مناسب است. خوانش کتاب صوتی ملاصدرا را حامد حشمتی به‌عهده داشته‌است

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
80.۵۴ مگابایت
مدت زمان
۰۱:۲۷:۲۲
نویسنده علی اصغر آبادی
راویحامد حشمتی
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۸/۰۴/۰۱
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۸۰.۵۴ مگابایت
۰۱:۲۷:۲۲

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.1
از 5
براساس رأی 10 مخاطب
پربار 🌳 (1)
گیرا 🧲 (1)
5
ستاره
70 ٪
4
ستاره
10 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
20 ٪
5 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

عالی بود سپاسگزارم ? واقعا جای خالی اینگونه کتابها که مربوط به زندگی نامه اندیشمندان و بزرگان کشورمان خالی بود خوشبختانه اخیرا چند جلد اضافه شده .

5

به نظر من این کتاب ما را با بزرگان گذشته بیشتر آشنا می کند.⁦ʘ‿ʘ⁩

5

با زبانی ساده و خلاصه به وصف زندگی ملاصدرا پرداخته شده

1

عالی بود . اما کاش جزییات بیشتری ارائه میداد

5

حق با علیست

4.1
(10)
انگیزه‌بخش 🚀 (1)
41,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مجموعه صوتی فرزانگان
شامل 35 عنوان کتاب
ملاصدرا
ملاصدرا
علی اصغر آبادی
آوانامه
4.1
(10)
انگیزه‌بخش 🚀 (1)
41,000
تومان