0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
آبراهام لینکلن

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی آبراهام لینکلن

نویسنده:
برندا هاوگن
درباره آبراهام لینکلن

«آبراهام لینکلن»، رئیس‌جمهور آمریکا در  ۱۹ نوامبر ۱۸۶۳: «بر ماست که تمام تلاشمان را معطوف به وظیفه خطیری کنیم که بر دوش ماست؛ که از این رفتگان عزیز، جان‌سپاری برای نهضتی که برایش جان‌سپاری کردند را بیاموزیم؛ که در اینجا مقرر بداریم که این رفتگان، بیهوده جان نداده‌اند؛ که این ملت، ذیل سایه خداوند، دوباره آزاد متولد شود؛ و اینکه دولت مردم، از طرف مردم و برای مردم از صفحه روزگار محو نشود.»

درباره کتاب صوتی آبراهام لینکلن

کتاب «آبراهام لینکلن» نوشته‌ی «برندا هاوگن» در سال 2006 منتشر شد. این اثر درباره‌ی زندگی و مجموعه فعالیت‌های «آبراهام لینکلن»، شانزدهمین رئیس‌جمهور آمریکا است که در طول سال‌ها فعالیت سیاسی و اجتماعی‌اش توانست اعلامیه آزادی بردگان را صادر کند. در آن دوران این شخصیت برجسته در میان مردم آمریکا سیاست‌مداری محبوب بود و تا امروز نامش زنده است. کتاب صوتی «آبراهام لینکلن» تصویری جامع و کامل از این شخصیت است که مطالعه‌ی آن برای علاقه‌مندان به آثار تاریخی و سیاسی جالب و خواندنی است.  این کتاب شامل 9 فصل است که عبارت‌اند از آزاد برای هميشه، بزرگ شدن در نواحی مرزی، بر پای خود ایستادن، مرد خانواده، مبارزه با داگلاس، مباحثه و اقناع، ترور و‏ میراث.

«آبراهام لینکلن» Abraham Lincoln در ۱۲ فوریه ۱۸۰۹ در مزرعه‌ای کوچک به دنیا آمد. او کودکی‌اش را در منطقه‌ای گذراند که برده‌داری به‌وضوح دیده می‌شد به همین دلیل در همان دوران خانواده‌اش به شهر دیگری مهاجرت کردند. او فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی را از جوانی آغاز کرد و در سال ۱۸۵۵ برای حضور در مجلس سنای آمریکا نامزد شد. او در تاریخ چهارم مارس سال 1861 کار خود را به‌صورت رسمی به‌عنوان رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا از حزب جمهوری‌خواه آغاز کرد و اصول آزادی، برابری و دموکراسی را سرلوحه‌ی مسیر خود و کابینه‌اش قرار داد. او در طی هشت سال فعالیتش قانون درآمدهای داخلی و بانکداری ملی را وضع و وزارت کشاورزی ایالات متحده را  تاسیس کرد. او با وجود فعالیت‌های تاثیرگذار و اصولیش مخالفان زیادی داشت و در روز ۱۴ آوریل ۱۸۶۵ در اجرای تئاتر توسط «جان ویلکس بوث»، هنرمند آمریکایی ترور شد.

براساس زندگی «آبراهام لینکلن» در سال 2012 فیلم سینمایی درام تاریخی «لینکلن» به کارگردانی «استیون اسپیلبرگ» ساخته شد. این فیلم بسیار موفق بود و نامزد دریافت ۱۲ جایزه اسکار شد و دو اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد و بهترین کارگردانی هنری را دریافت کرد.

ترجمه کتاب صوتی آبراهام لینکلن به زبان فارسی

کتاب صوتی «آبراهام لینکلن» نوشته‌ی «برندا هاوگن» را ناشر صوتی آوا نامه با صدای «سالار حسین پور» منتشر کرده است که در همین صفحه از فیدیبو برای خرید و دانلود موجود است. این اثر را «فرید جواهرکلام» مترجم ایرانی به فارسی ترجمه و آن را نشر ققنوس سال 1391 منتشر کرده است که نسخه‌ی الکترونیک آن نیز در فیدیبو موجود است. «فرید جواهرکلام» مترجم و نویسنده ایرانی تحصیلاتش را در رشته‌ی زبان و ادبیات انگلیسی  دانشگاه تهران و کلرادو آمریکا به سرانجام رسانده است. او سال‌ها درزمینه‌ی ترجمه‌ی آثار بین‌الملل فعال بوده است و ازجمله برخی آثار او می‌توان به ترجمه‌‌ی کتاب‌های «ظهور و سقوط اتحاد شوروی»، «ساخت بمب اتمی»، «سفرهای مارکوپولو» و «تمدن مایا» اشاره کرد که نسخه‌ی الکترونیک و صوتی آن‌ها در سایت و اپلیکیشن فیدیبو برای مطالعه و دانلود موجود است.  

در بخشی از کتاب صوتی آبراهام لینکلن می‌شنویم

آبراهام لینکن از آغاز دوره‌ی ریاست‌جمهوری‌اش نامه‌های آمیخته با نفرت دریافت می‌کرد. پاره‌ای از نویسندگان این نامه‌ها پا را از حد خود فراتر می‌گذاشتند و جان رئیس‌جمهوری را تهدید می‌کردند. تهدیدات و نگرانی‌هایی که این نامه‌ها ایجاد می‌کردند باعث شد بیماری میگرن مری که بیش‌تر سال‌های عمرش به آن مبتلا بود، بدتر شود.

در دوران لینکلن، سازمان پلیس مخفی برای حفاظت از جان رئیس‌جمهوری وجود نداشت. وجود چنین سازمانی ضروری به نظر نمی‌رسید. ولی چون ارسال نامه‌های تهدید به مرگ ادامه یافت، مشاوران لینکلن اصرار ورزیدند که شرط احتیاط به عمل آید. ازاین‌رو، محافظان شخصی مسلحی استخدام شدند تا از جان رئیس‌جمهوری محافظت کنند، همچنین چند افسر سواره‌نظام همواره کالسکه‌ی مخصوص رئیس‌جمهوری را اسکورت می‌کردند. لینکلن از این برنامه‌ی محافظت شکایت داشت --حتی عده‌ای سرباز روی چمن‌های کاخ سفید چادر زده بودند -، ولی با آن کنار آمد.

در آن زمان بسیاری از مردم تئاتر را احمقانه یا حتی گناه‌آلود می‌پنداشتند، ولی لینکلن از تئاتر خوشش می‌آمد. وی غالباً به‌اتفاق مری به دیدن برنامه‌های تئاتر فورد می‌رفت. در تئاتر فورد بود که لینکلن اجراهای هنرپیشه‌ای محبوب به نام جان ویلکس بوت را دید.

بوت جوانی ۲۶ ساله و خوش‌قیافه و بی‌شک یکی از محبوب‌ترین هنرپیشگان تئاتر زمان خودش بود. بااین‌همه، بوت حین جنگ داخلی مدتی کار خود را کنار گذاشت، به ایالات جنوبی رفت و برای آن‌ها جاسوسی کرد.

در فوریه سال 1861، فاش شد که عده‌ای قصد دارند، لینکن را در قطار ترور کنند. برای جلوگیری از بروز این اتفاق، لینکن سفر خود با قطار را جلو انداخت. باآنکه لینکلن در این مورد خاص برنامه خود را تغییر داد، در کل نمی‌گذاشت تهدیدها نظم زندگی او را بر هم زند یا سبب شود که او با ترس زندگی کند.

ازنظر جان ویلکس بوت، لینکلن مستبدی شیطان‌صفت بود. اين هنرپيشه آرمان ائتلافیه را باور داشت و شدیداً طرفدار برده‌داری بود. وی حتی کمک کرد تا در دوران جنگ نقشه‌ای برای ربودن رئیس‌جمهوری شکل بگیرد. وی پیشنهاد کرده بود رئیس‌جمهوری را گروگان بگیرند تا ایالات شمالی اسرای ایالات جنوبی را آزاد کنند.

بوت قصد داشت رئیس‌جمهوری را هنگام حضور در تئاتر، مکانی که با آن کاملاً آشنایی داشت، برباید. اما همدستانش معتقد بودند این کار بسیار مشکل و پرخطر است. با تسلیم شدن جنوبی‌ها در اپومتکس کورت هاوس جنگ داخلی به پایان خود نزدیک می‌شد و نقشه گروگان‌گیری رئیس‌جمهور منتفی شد.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
109.۰۸ مگابایت
مدت زمان
۰۱:۵۸:۳۷
نویسندهبرندا هاوگن
مترجمفرید جواهرکلام
راوی سالار حسین پور
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۹/۱۲
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱۰۹.۰۸ مگابایت
۰۱:۵۸:۳۷

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.8
از 5
براساس رأی 15 مخاطب
پربار 🌳 (1)
آرامش‌بخش 🌱 (1)
5
ستاره
53 ٪
4
ستاره
13 ٪
3
ستاره
13 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
20 ٪
9 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

کتاب خوبیه و رهبری یک فرد دلسوز وطن پرست که از هیچ تلاشی برای کشورش دریغ نمیکنه ،یک انسان صادق و درستکار که در طول زندگیش از کودکی تا کشته شدنش تمام درد های بزرگ زندگیشو تجربه میکنه و با تمام این درد ها عاشق انسانیت میمونه و براش کشته میشه را به تصویر میکشه ...شخصی که میتونه الگو باشه ...ممنون از آوانامه و راوی و همچنین فیدیبو

1

صدایی که گوش کردم به عنوان نمونه خیلی بی روح بود که خیلی مهمه که راوی کی باشه تو کتابایه صوتی

5

کتاب خیلی خوبی بود به طور کامل زندگی نامه آبراهام لینکن رو شرح میده??

3

صدای گوینده رو اعصاب بود. ولی کتاب خوبی بود.

1

صدای گوینده خیلی بم بود و واقعا به سختی قابل شنیدن بود

5

کتاب خوبی بود درباره چگوارا هم بزارید

5

حتما گوش بدین عالی

5

خیلی خوب بود

5
حال‌خوب‌کن ✨
انگیزه‌بخش 🚀
آرامش‌بخش 🌱
اجرای روان 🎙️
سرگرم‌کننده 🧩
پربار 🌳
گیرا 🧲
آموزنده 🦉

بخونین . عالی

3.8
(15)
آموزنده 🦉 (1)
41,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
آبراهام لینکلن
آبراهام لینکلن
رئیس جمهوری آمریکا در جنگ داخلی

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مجموعه صوتی شخصیت‌های تاثیر‌گذار
شامل 33 عنوان کتاب
آبراهام لینکلن
آبراهام لینکلن
برندا هاوگن
آوانامه
3.8
(15)
آموزنده 🦉 (1)
41,000
تومان