0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
بنجامین فرانکلین

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی بنجامین فرانکلین

درباره بنجامین فرانکلین

عناوینی که بنجامین فرانکلین به آن شهرت دارد، آنقدر زیاد است که نمی‌توان تمام آنها را نام برد. او سیاستمداری برجسته، مخترعی باهوش، نویسنده‌ای خلاق، سخنرانی تاثیرگذار، کارآفرین و مدیری موفق بود. برندا هاوگن و اندرو سانتلا در کتاب بنجامین فرانکلین داستان زندگی او را از دوران کودکی تا واپسین روزهای زندگی‌اش توصیف کرده است. با مطالعه این اثر از زندگی پرفراز و نشیب این شخصیت مهم و دستاوردهای علمی و سیاسی او شگفت زده خواهید شد.

‌درباره‌ی کتاب صوتی بنجامین فرانکلین اثر برندا هاوگن و اندرو سانتلا

بنجامین فرانکلین در سال 1706 در بوستون به متولد شد. او در خانواده‌ای پرجمعیت به دنیا آمد و همراه با خواهران و برادران ناتنی‌اش بزرگ شد. فرانکلین از همان دوران کودکی علاقه‎ی زیادی به مطالعه‌ی کتاب داشت و با اشتیاق کتاب‌های علمی، ادبی و حتی مذهبی را می‌خواند. او کار خود را در چاپخانه‌ی برادر ناتنی‌اش آغاز کرد و از این طریق توانست آثار خود را با نام مستعار در روزنامه‌ی جیمز فرانکلین منتشر کند. فرانکلین پس از مدتی توانست مدیریت چاپخانه را به دست بگیرد و آن را توسعه داد. او برای خدمات اجتماعی، رفاه مردم، بهداشت عمومی و هرآنچه زندگی را آسان‌تر کند،  اهمیت زیادی قائل بود و تلاش‌های زیای در این زمینه انجام داد.  

فرانکلین بیش 10 سال معاونت وزارت پست را برعهده داشت و در این دوران اختراعات زیادی را به ثبت رساند. فرانکلین در سال 1775 به عضویت کنگره درآمد و به کمیته‌ی تنظیم «بیانیه استقلال ایالات متحده آمریکا» پیوست. او سپس در سال 1776 به همراه ۵۴ نفر از مقامات سیزده ایالت دیگر، بیانیه استقلال آمریکا را امضا کرد. فرانکلین در سال 1787 به عنوان دبیر کل جامعه‌ی ضد برده‌داری انتخاب شد و سه پس از آن در دنیا رفت. به پاس خدمات و تلاش‌های بنجامین فرانکلین تصویر او بر اسکناس صد دلاری آمریکا قرار گرفته است.

نسخه‌ی فیزیکی کتاب «بنجامین فرانکلین» مصور است و مخاطب می‌تواند تصویر شخصیت‌های مختلف، وضعیت کشور آمریکا در قرن 18، خانواده‌ی فرانکلین و مردم را در آن دوران را مشاهده کند. این کتاب به مجموعه‌ی «شخصیت‌های تاثیرگذار» انتشارات ققنوس تعلق دارد کتاب بنجامین فرانکلین دارای ده فصل است. میانگین زمان لازم برای شنیدن هر فصل  حدود 12 دقیقه و حجم کل کتاب صوتی برابر با 100 مگابایت است.

مروری بر فصل‌های کتاب صوتی بنجامین فرانکلین

‌فصل اول - بازگشت بنجامین فرانکلین

فصل دوم - دوران کودکی در بوستون

فصل سوم - کارآموز جوان

فصل چهارم - زندگی بدون کمک دیگران

فصل پنجم - فرانکلین، شهروند فیلادلفیا

فصل ششم - مرد علم

فصل هفتم - سیاست

فصل هشتم - مملکتی جدید

فصل نهم - سال های واپسین

‌درباره‌ی برندا هاوگن و اندرو سانتلا نویسنده‌ی کتاب صوتی بنجامین فرانکلین

برندا هاوگن نویسنده‌ و روزنامه‌نگار سرشناس آمریکایی است. او پیش از آنکه به نویسندگی برای کودک و نوجوانان روی بیاورد، در حوزه‌ی روزنامه‌نگاری مشغول شد و مدیریت نشریات بسیاری را برعهده داشت. هاوگن در این زمینه بسیار موفق بود و جوایز متعددی را از آن خود کرده است. او ‌هم‌چنین ویرایش صدها کتاب مخصوص کودکان را بر عهده داشته است. برخی از آثار این نویسنده به زبان فارسی نیز ترجمه شده که از میان آنها می‌توان به کتاب‌های «آدولف هیتلر»، «بنیتو موسولینی» و «وینستون چرچیل» اشاره کرد.

ترجمه‌ی کتاب صوتی بنجامین فرانکلین به فارسی

حسین بحری مترجم آثار تاریخی ایرانی است. او با همکاری انتشارات ققنوس کتاب‌های متعددی را برای گروه سنی نوجوان به فارسی برگردانده است. از میان اثار ترجمه شده توسط حسین بحری می‌توان به کتاب‌های «الیزابت اول»، «شوالیه»، «گلادیاتور» انتشارات آوانامه کتاب صوتی بنجامین فرانکلین را با ترجمه‌ی حسین بحری عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است.

چرا باید کتاب صوتی بنجامین فرانکلین را خواند؟

کتاب صوتی بنجامین فرانکلین در دسته‌ی کتاب‌های تاریخی و سرگذشت‌نامه قرار دارد.

کتاب صوتی بنجامین فرانکلین مناسب برای گروه سنی نوجوانان است.

خوانش کتاب صوتی بنجامین فرانکلین را پویا اشعاری به‌عهده داشته ‌است.

‌در بخشی از کتاب صوتی بنجامین فرانکلین می‌خوانیم

فرانکلین در تمام عمر خود کنجکاو بود درباره‌ی عملکرد اجسام بداند. اغلب وسایل را دستکاری می‌کرد تا آن‌ها را بهبود بخشد. در دهه‌ی 1740، تحقیق در مورد روش بهتری برای گرم کردن اتاق‌ها را شروع کرد. در آن دوران، بخاری‌ها و اجاق‌های هیزمی منبع اصلی حرارت در ساختمان‌ها بودند. اما با رشد فیلادلفیا هیزم کمیاب‌تر و گران‌تر شد. فرانکلین می خواست بخاری بهتری بسازد. با مصرف چوب کم‌تر و در عین حال، گرمای بیشتر. اختراع او را اجاق فرانکلین یا بخاری فیلادلفیا ناميدند.

فرانکلین در باره‌ی اختراعش چنین نوشت: «تا آن جا که می‌دانم. اتاق استراحت من دوبرابر گرم‌تر از قبل است. با یک چهارم هیزمی که پیشتر استفاده می‌کردم.» اجاق فرانکلین آنقدر خوب کار می‌کرد که در سراسر محله مهاجرنشین‌ها رایج شد. فرانکلین در ادامه نوشت: «استفاده از این بخاری‌ها در بسیاری از منازل این مهاجرنشین و دیگر مهاجرنشین ها موجب صرفه جویی بسیاری برای اهالی بوده و هست.»

اجاق فرانکلین فقط یک نمونه از خلاقیت بنجامین فرانکلین است. او چیز های بسیار دیگری هم اختراع کرد؛ از جمله ماشین چاپ ارتقایافته، صندلی قابل تبدیل به نردبان. و نوعی شمع جدید. این شمع، که از روغن نهنگ ساخته شده بود. نور بیش‌تری تولید می‌کرد و از شمع‌های معمولی بادوام‌تر بود.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب به دنبال امپراتوری بزانس اثر جیمز آ. کوریک بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی تاریخ می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
100.۱۱ مگابایت
مدت زمان
۰۱:۴۸:۴۷
نویسندهبرندا هاوگن
نویسنده دوماندرو سانتلا
مترجمحسین بحری
راویپویا اشعاری
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۷/۱۸
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱۰۰.۱۱ مگابایت
۰۱:۴۸:۴۷

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.6
از 5
براساس رأی 8 مخاطب
5
ستاره
37 ٪
4
ستاره
12 ٪
3
ستاره
25 ٪
2
ستاره
25 ٪
1
ستاره
0 ٪
5 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

به قول خودش کسی بوده که به نسبت پیشرفت علم در زمان او خیلی زود به دنیا اومده و آرزو کرده بود که کاش کمی دیرتر به دنیا می اومد تا به نسبت امکانات و پیشرفت علم در گذر زمان می توانست استعدادها و کشفیات خودش را عملی و شکوفا کند و شاهد پیشرفت علم در همه جوانب می بود، هم از لحاظ علمی و هم از لحاظ سیاسی تصمیمات خارق العاده ای گرفته و از همه مهمتر در ایجاد صلح جهانی نقش داشته، به نظر من اگه او نبود آمریکایی وجود نداشت.

3

فرانکلین از معدود انسانهای تاریخ است که هم EQ و هم IQ بالایی دارد؛ امید است کتابی جامع تر برای وی تهیه گردد.

2

کتاب جالب و خاصی نبود در حد یه زندگی نامه فوق معمولی همین

3

ترجمه ضعیف بود، خوانش از اون هم ضعیف تر

5

عالی

3.6
(8)
41,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مجموعه صوتی شخصیت‌های تاثیر‌گذار
شامل 33 عنوان کتاب
بنجامین فرانکلین
بنجامین فرانکلین
برندا هاوگن
آوانامه
3.6
(8)
41,000
تومان