0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
بنیتو موسولینی
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی بنیتو موسولینی

نویسنده:
برندا هاوگن
درباره بنیتو موسولینی

بنیتو موسولینی روزنامه‌نگار، سیاستمدار، پایه‌گذار حزب فاشیسم و دیکتاتور بی‌رحم کشور ایتالیا بود. برندا هاوگن، نویسنده‌ی سرشناس آمریکایی در کتاب بنیتو موسولینی: دیکتاتور فاشیست ایتالیا زندگی او را در برهه‌های مختلف تاریخی مورد بررسی قرار داده است و چگونگی به قدرت رسیدن و پایه‌گذاری حزب فاشیسم را به تصویر کشیده است. رضا علیزاده ترجمه‌ی این اثر را برعهده داشته و آرمان سلطان زاده آن را با صدایی دلنشین روایت کرده است.

‌درباره‌ی کتاب بنیتو موسولینی اثر برندا هاوگن

بنیتو موسولینی متولد سال 1885 در کشور رومانی است. او در خانواده‌ای فقیر و تنگدست به دنیا آمد. او کودکی بداخلاق و زورگو و خشن بود که دوست داشت تنها بماند و کتاب بخواند. اگرچه خانواده‌ی آنها درآمد چندانی نداشت اما آنها بسیار اهل مطالعه بودند و کتاب‍های زیادی داشتند. مادر او مانند بسیاری از مادران آرزو داشت موسولینی کشیش شود. به همین علت او را به مدرسه شبانه‌روزی با مدیریت کشیشان فرستاد اما او از این مدرسه متنفر بود. تنبیه‌های بدنی و حبس‌های انفرادی مدرسه باعث شد خصوصیات خشم و تندخویی موسولینی تشدید شود.

موسولینی ابتدا به معلمی روی آورد اما به آن علاقه‌ای نداشت و پس از مدتی این شغل را رها کرد. او سخنرانی ماهر بود و به مسائل اجتماعی و سیاسی نگاهی متفاوت داشت. او اعتصاب کارگران برای رسیدن به خواسته‌هایشان را کاری بیهوده می‌دانست و معتقد بود برای تغییر کل نظام باید از خشونت و ترور بهره گرفت. او به دلیل فعالیت‌های سیاسی‌اش بارها به زندان افتاد و پس از مدتی به عضویت حزب سوسیالیست ایتالیا درآمد.

موسولینی فعالیت‌های سیاسی و روزنامه‌نگاری را به شکل جدی ادامه داد و در بحبوحه‌ی جنگ جهانی اول روزنامه‌ی خود را با با نام مردم ایتالیا راه انداخت. اما او او دیدگاه‌های شخصی خود را از طرف مردم بازگو می‌کرد. او هنگام وقوع جنگ جهانی در در ارتش ایتالیا خدمت می‌کرد. موسولینی پس از جراحت شدید در جنگ از ادامه‌ی آن معاف شد.

ایتالیا پس از جنگ جهانی اول دچار مشکلات اقتصادی و اجتماعی فراوانی شد. در این میان حزب فاشیسم توانست نظر اغلب مردم را به خود جلب کند و وعده داد که غرور و اعتبار از دست رفته را دوباره به آنها بازمی‌گرداند. موسولینی رهبر حزب فاشیسم بود که دولت ایتالیا را در مدت کوتاهی به دیکتاتوری تبدیل کرد و کنترل تمام نیروهای هوایی،دریایی، نظامی و امور خارجه را در دست گرفت. او اعمال قدرت را به خود محدود کرد و از کشتن و ترور رقبا و نزدیک‌ترین افراد نیز ابایی نداشت.  او معتقد بود: «رهبر نه همتا دارد، نه دوست و هیچ‌کس را محرم راز خود نمی‌کند.»

کتاب «بنیتو موسولینی» به مجموعه‌ی «شخصیت‌های تاثیرگذار» از انتشارات ققنوس تعلق دارد. کتاب‌های این مجموعه دارای عکس و تصویرسازی‌های تاریخی است که در درک و تصور فضای تاریخی هر دوره نقش به سزایی دارد. نثر کتاب ساده و گیراست و خواننده به ویژه مخاطب نوجوان به آسانی می‌تواند با آن ارتباط برقرار کند.

کتاب صوتی «بنیتو موسولینی» را انتشارات آوانامه عرضه کرده است. کتاب «بنیتو موسولینی» دارای ده فصل است. میانگین زمان لازم برای شنیدن هر فصل  حدود 10 دقیقه و حجم کل کتاب صوتی برابر با 85 مگابایت است.

مروری بر فصل‌های کتاب بنیتو موسولینی

بخش اول: مرگ دیکتاتور

بخش دوم - تولد زورگو

بخش سوم - آموزگار و روزنامه‌نگار

بخش چهارم - درگیری با قانون

بخش پنجم - آوانتی!

بخش ششم - جنگ جهانی اول

بخش هفتم – اشاعه‌ی پیام وحشت

بخش هشتم - موسولینی در حکومت

بخش نهم - موسولینی دیکتاتور

بخش دهم - جنگ و مرگ

‌درباره‌ی برندا هاوگن نویسنده‌ی کتاب بنیتو موسولینی

برندا هاوگن نویسنده‌ی مطرح آمریکایی است. او در دانشگاه رشته‌ی روزنامه‌نگاری خوانده است و مدیریت نشریات بسیاری را برعهده داشت. هاوگن در این زمینه بسیار موفق عمل کرد و تونست جوایز زیادی را به خود اختصاص دهد. او به صورت تخصصی برای کودکان و نوجوانان می‌نویسد و بیش از 50 اثر در این زمینه منتشر کرده است. علاوه بر آن او ویرایش صدها کتاب را بر عهده داشته است. برخی از آثار این نویسنده به زبان فارسی نیز ترجمه شده است که از میان آنها می‌توان به «ژوزف استالین»، «بنجامین فرانکلین» و «فرانكلين د. روزولت» اشاره کرد.

ترجمه‌ی کتاب بنیتو موسولینی به فارسی

رضا علیزاده مترجم سرشناس کتاب‌های جی.آر.آر تالکین، در سال 1343 در اردبیل است. او با ترجمه‌ی کتاب‌های محبوب و پرطرفدار «سه‌گانه ارباب حلقه‌ها» و «هابیت» به شهرت رسید. علیزاده ابتدا رشته‌ی مهندسی صنایع را برای ادامه تحصیل انتخاب کرد اما پس از مدتی آن را رها کرد تا به دنبال علاقه‌ی خود یعنی ترجمه برود. اولین اثر او در سال 1370 با نام «ماه گرفتگی» منتشر شد. بخش عمده‌ی آثار علیزاده به ترجمه‌ی کتاب‌های فانتزی اختصاص دارد. او آثار سنگین و پیچیده‌ی تالکین نظیر «سیلماریلیون» را به زبان فارسی برگردانده است. این مترجم، آثار تاریخی متعددی را به فارسی برگردانده است که از میان آنها می‌توان «چین از جنگ جهانی دوم به بعد»، «مارتین لوتر» و «آدولف هیتلر» را نام برد. انتشارات آوانامه کتاب صوتی بنیتو موسولینی را با ترجمه‌ی رضا علیزاده عرضه کرده و آن را در اختیار علاقه‌مندان کتاب‌های تاریخی قرارداده است.

چرا باید کتاب بنیتو موسولینی را شنید؟

کتاب بنیتو موسولینی در دسته‌ی کتاب‌های تاریخ  قرن بیستم و زندگی‌نامه قرار دارد.

کتاب بنیتو موسولینی مناسب برای گروه سنی نوجوان مناسب است.

خوانش کتاب صوتی بنیتو موسولینی را آرمان سلطان زاده به‌عهده داشته‌ است.

 

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
85.۵۲ مگابایت
مدت زمان
۰۱:۳۳:۰۴
نویسندهبرندا هاوگن
مترجمرضا علیزاده
راویآرمان سلطان زاده
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۸/۰۵
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۸۵.۵۲ مگابایت
۰۱:۳۳:۰۴

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.7
از 5
براساس رأی 10 مخاطب
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
10 ٪
3
ستاره
20 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
20 ٪
4 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
1

بیان نیت های قلبی افراد به طور قاطع و این مدلی، فقط باعث میشه شنونده اعتمادش به کل متن رو از دست بده... مثلا فلانی فلان کار خوب رو هم کرده ولی بخاطر نمیدونم چی چی.... برای ما این خراب کردنها تکراریه و باعث دلزدگی میشه، آقای سلطان زاده هم هر متنی رو میخونه....

3

افتضاح موسولینی را قشنگ یک احمق جلوه میداد بسیار خلاصه و چیزی نداشت ارزش ندارع

1

ناقص بود ، وبطور ناگهانی تمام شد

5

خوب بود

3.7
(10)
41,000
٪30
28,700
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
بنیتو موسولینی
٪30
بنیتو موسولینی
برندا هاوگن
آوانامه
3.7
(10)
41,000
٪30
28,700
تومان