0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
ژوزف استالین
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی ژوزف استالین

نویسنده:
برندا هاوگن
درباره ژوزف استالین

جهان معاصر متاثر از اندیشه‌های گوناگون، وقایع مهمی را پشت سر گذاشته است. ظهور تفکر فاشیسم جنگ‌های جهانی را به دنبال داشت و تفکر کمونیسم باعث جدایی کشورها از یکدیگر شد. مطالعه و بررسی زندگی رهبران این نوع تفکر و سقوط ایدئولوژی‌های آنان درس‌های زیادی به همراه دارد. کتاب ژوزف استالین: دیکتاتور اتحاد شوروی به قلم برندا هاوگن به بیان سرگذشت این شخصیت می‌پردازد و زندگی او را از دوران کودکی تا زمان به قدرت رسیدن و مرگ او، مورد بررسی قرار داده است.

‌درباره‌ی کتاب ژوزف استالین اثر برندا هاوگن

ژوزف استالین رهبر و دیکتاتور حزب کمونیسم شوروی بود. او در سال 1878 در گرجستان به دنیا آمد و فعالیت‌های سیاسی خود را از سن 19 سالگی آغاز کرد. نویسنده در کتاب ژوزف استالین از جنبه‌های مختلف زندگی این سیاستمدار را توصیف کرده است. او در فصل اول به ماجرای هولناک مرگ پسر استالین اشاره کرده و بی‌رحمی او را به تصویر کشیده است. فصل دوم کتاب به دوران کودکی، شرایط خانوادگی و تحصیلات استالین اختصاص دارد. او در فقر شدید بزرگ شد و بیشتر سال‌های جوانی خود را در ناحیه‌ی قفقاز گذراند. فصل سوم درباره‌ی فعالیت‌های سیاسی و نقش او در انقلاب بلشویک‌هاست. او بارها به زندان افتاد و6 بار به سیبری تبعید شد اما هیچ‌‎کدام از این اتفاقات مانع رسیدن او به قدرت نشد.

فصل چهارم شرایط سیاسی، اجتماعی و اقتصادی جامعه را پیش از انقلاب به تصویر کشیده است و از نقش استالین پس از انقلاب بلشویک‌ها می‌گوید. نویسنده در فصل پنجم اختلافات میان لنین و استالین را مطرح کرده و از نزاع آن دو را بر سر انتخاب جانشین رهبر می‌گوید. فصل‌های ششم، هفتم و هشتم و نهم به دوران رهبری استالین اختصاص دارد. او دیکتاتوری بی‌رحم و خونریز بود و برای حفظ قدرتش افراد زیادی را ترور کرد و به قتل رساند. جنگ جهانی دوم و جنگ سرد در دوران حکومت او به وقوع پیوست و جان هزاران انسان را گرفت. نویسنده در فصل دهم به واپسین سال‎های دیکتاتوری و عمر استالین پرداخته است. استالین بین سال‌های 1940 و 1950 تلاش کرد خود را چهره‌ای محبوب نشان دهد. او با بازنویسی کتاب تاریخ روسیه کوشید خود را فردی صلح طلب نشان دهد و نامی مثبت برای نسل‌های آینده به یادگار بگذارد اما تلاش‌های او موفقیتی به دنبال نداشت. درنهایت استالین در اثر سکته‌ و خونریزی مغزی جان خود را از دست داد.

کتاب ژوزف استالین زبانی ساده و گیرا دارد و مخاطب به آسانی می‌تواند با این داستان ارتباط برقرار کنند. نسخه‌ی فیزیکی این کتاب مصور است و مخاطب می‌تواند تصویر شخصیت‌های مختلف، نقشه‌ها و وقایع و مردم آن دوران را مشاهده کند. این کتاب به مجموعه‌ی «شخصیت‌های تاثیرگذار» انتشارات ققنوس تعلق دارد و عرضه‌ی کتاب صوتی آن را انتشارات آوا نامه بر عهده داشته است. کتاب ژوزف استالین دارای ده فصل است. میانگین زمان لازم برای شنیدن هر فصل  حدود 10 دقیقه و حجم کل کتاب صوتی برابر با 96 مگابایت است.

مروری بر فصل‌های کتاب ژوزف استالین

بخش اول: دیکتاتور سنگ‌دل

بخش دوم – دوران ناگوار کودکی

بخش سوم – انقلابی

بخش چهارم – عصر نو

بخش پنجم – غصب قدرت

بخش ششم – پاکسازی دهقانان

بخش هفتم – محاکمه های نمایشی

بخش هشتم – جنگ جهانی دوم

بخش نهم – شروع جنگ سرد

بخش دهم – سال‌های پایانی استالین

‌‌درباره‌ی برندا هاوگن نویسنده‌ی کتاب ژوزف استالین

برندا هاوگن نویسنده‌ی مطرح آمریکایی است. او در دانشگاه رشته‌ی روزنامه‌نگاری خوانده است. هاوگن پیش از آنکه به نویسندگی رو بیاورد در زمینه‌ی روزنامه‌نگاری مشغول به کار بود و مدیریت نشریات بسیاری را برعهده داشت. هاوگن در این زمینه بسیار موفق بود و برنده‌ی جوایز متععدی را در این حوزه از آن خود کرده است. او آثار گوناگونی در حوزه‌ی ادبیات کودک و نوجوان نوشته است و ویرایش صدها کتاب را بر عهده داشته است. برخی از آثار این نویسنده به زبان فارسی نیز ترجمه شده است که از میان آنها می‌توان به «آدولف هیتلر»، «بنجامین فرانکلین»، «وینستون چرچیل» اشاره کرد.

ترجمه‌ی کتاب ژوزف استالین به فارسی

رضا علیزاده متولد سال 1343 در اردبیل است. او تحصیلات خود را در رشته‌ی صنایع ادامه داد اما پس از مدتی آن را رها کرد و تا به دنبال علاقه‌ی خود یعنی ترجمه برود. علیزاده اولین اثر ترجمه‌ی خود را در سال 1370 با نام «ماه گرفتگی» منتشر کرد. نام رضا علیزاده برای مخاطبان آثار فانتزی بسیار آشناست. بازگردانی روان و دقیق آثار جی.آر.آر تالکین نظیر «هابیت» و «سه‌گانه ارباب حلقه‌ها» برای او شهرت و اعتبار زیادی به همراه داشت. او دیگر آثار سنگین و پیچیده‌ی تالکین را به زبان فارسی برگردانده و آن را وارد چرخه‌ی کتاب‌خوانی کودکان و نوجوانان کرده است. انتشارات آوانامه کتاب صوتی ژوزف استالین را با ترجمه‌ی رضا علیزاده عرضه کرده و آن را در اختیار علاقه‌مندان کتاب‌های تاریخی قرارداده است.

 

کتاب ژوزف استالین در دسته‌ی کتاب‌های تاریخی و سرگذشت‌نامه قرار دارد.

کتاب ژوزف استالین مناسب برای گروه سنی نوجوان است.

خوانش کتاب صوتی ژوزف استالین را مرتضی قربانی به‌عهده داشته‌ است.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
96.۲۲ مگابایت
مدت زمان
۰۱:۴۴:۱۷
نویسندهبرندا هاوگن
مترجمرضا علیزاده
راویمرتضی قربانی
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۹/۰۷
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۹۶.۲۲ مگابایت
۰۱:۴۴:۱۷

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.9
از 5
براساس رأی 22 مخاطب
پربار 🌳 (1)
گیرا 🧲 (1)
5
ستاره
86 ٪
4
ستاره
13 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
16 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

درکل کتاب خوبی بود اما خیلی خلاصه بود اگر کتاب جامع تری‌ به صورت صوتی در این زمینه بشناسید و معرفی کنید خیلی ممنون میشم. صدای گوینده هم در کل خیلی خوب بود. با تشکر از همه ی عزیزانی که در ساخت این کتاب صوتی زحمت کشیدید

5

صدای گوینده خوب بود . متن کتاب جذاب و قابل تأمل بود . قبلا کتاب متنی همین کتاب صوتی رو خونده بودم ولی گوش دادن به کتاب صوتیش برام جذاب تر بود . از شخصیت دیکتاتور هایی مثل استالین واقعا باید نفرت داشت .

4

این مجموعه کتاب‌ها در مورد شخصیت‌های تاریخ معاصر بسیار خلاصه ولی مفید و جذابه. این کتاب در مورد استالین هم خلاصه و مفید کلیات زندگی این دیکتاتور مخوف رو تو حدود یک ساعت بیان می‌کنه. روایت هم خوبه نسبتاً

5

روان ، جذاب .... در چکیده ای مفید اطلاعات زیادی کسب می‌شود.روانی گفتار و صدا در جذاب شدن کار موثر بوده است

5

خیلی کتاب عالی بود و چشم آدم رو نسبت به حکومت کمونیست باز میکرد خواندنش رو به همه پیشنهاد میکنم

4

روایتی کم حجم و روان از زندگی نامه و عملکرد ژوزف استالین ، معروف به دیکتاتور بزرگ شوروی ...

5

تاریخ شوروی همیشه جذاب بوده....

5

بنظرم میتونست کامل تر باشه ولی خوب بود

5

کتاب خوبی بود

5

راوی خیلی خوبه کتاب هم مطالب مفیدی داشت

نمایش 6 نقد دیگر
4.8
(25)
اجرای روان 🎙️ (1)
41,000
٪30
28,700
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مجموعه صوتی شخصیت‌های تاثیر‌گذار
شامل 33 عنوان کتاب
ژوزف استالین
٪30
ژوزف استالین
برندا هاوگن
آوانامه
4.8
(25)
اجرای روان 🎙️ (1)
41,000
٪30
28,700
تومان