0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی آقا و خانم کبوتر

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی آقا و خانم کبوتر

کتاب صوتی
درباره آقا و خانم کبوتر

خلاصه‌ داستان کوتاه صوتی «آقا و خانم کبوتر» حکایت پسری عاشق است که در میان رقیبان معشوق خود، جایی ندارد و نمی‌تواند به پای آن‌ها برسد، اما مهر دختر نیز بر دل او نشسته است؛ اینکه سرانجام این عشق چه می‌شود و چطور کاترین منسفیلد حکایت این دو کبوتر عاشق را رقم می‌زند را می‌توانید با صدای مرجان عابدینی در مجموعه «روایت آواهای سوپرانو» بشنوید!


کاترین مَنسفیلد مری نویسنده داستان کوتاه نوگرای اهل نیوزیلند بود. منسفیلد از سال ۱۹۰۳ تا ۱۹۰۶ به دور اروپا سفر کرد؛ اما اغلب در بلژیک و آلمان ساکن بود و همین امر بر آثار او نیز تأثیر گذاشت. او سومین دختر پدر و مادری بود که سخت به دنبال داشتن فرزند پسر بودند. اسمش را کاترین گذاشتند. تحصیلات رسمی کاترین منسفیلد در ۱۸۹۵ آغاز شد. علاقه‌اش به نویسندگی خیلی زود آشکار شد و در ۱۸۹۷ به خاطر قطعه‌ای به نام «سفر در دریا» برنده انشا انگلیسی مدرسه شد. از آن پس، احساساتش را در دفترهای خاطراتش ثبت کرد و تا پایان عمر به این کار ادامه داد. یکی از پرکارترین دوران زندگی منسفیلد از سپتامبر ۱۹۲۱ آغاز شد و تا ژانویه ۱۹۲۲ ادامه داشت. در این دوران، او هشت داستان نوشت که چهارتایشان ناتمام ماندند. سرانجام کاترین منسفیلد در نهم ژانویه ۱۹۲۳ بر اثر خونریزی ریه درگذشت. او در هنگام مرگ سی و چهار سال داشت. سه روز بعد، جمعه دوازدهم ژانویه، مراسم تشییع در کلیسای پروتستان فونتن‌بلو برگزار شد.


در بریده‌ای از داستان صوتی «آقا و خانم کبوتر»، با صدای مرجان عابدینی می‌شنوید:

«یک جفت کبوتر روی ماسه‌های سرخ کف قفس این طرف و آن طرف می‌رفتند. یکی همیشه جلوتر بود و فریادهای کوچکی سر می‌داد و کبوتر دیگر تقریبا دنبالش می‌دوید و مدام به حالت تعظیم خم و راست می‌شد. آنا توضیح داد: «ببین، اونی که جلوتر می‌ره خانم کبوتره، اون به آقاکبوتر نگاه می‌کنه و زیرزیرکی می‌خنده و جلو جلو می‌ره. آقای کبوتر هم دنبالش می‌دوه و هی بهش تعظیم می‌کنه. برای همین خانم کبوتر می‌خنده و به جای دورتری فرار می‌کنه و آقای کبوتر هم دنبالش می‌ره. آقای کبوتر بیچاره جلو میاد و هی تعظیم می‌کنه... می‌دونی تموم زندگی‌شون همینه و کار دیگه‌ای نمی‌کنن. هر وقت توی رودسیا یاد اینا افتادی بدون که جز این کار دیگه‌ای برای کردن ندارند...»

در حالات رجی هیچ نشانه‌ای از دیدن کبوترها و شنیدن حرف‌های آنا نبود. فقط با خود فکر می‌کرد که چگونه باید راز دلش را به آنا بگوید.»

عاشق قصه‌ی ما در آخر چطور حرف دلش را به آنا می‌زند و آیا کبوتر دلش را به پرواز در می‌آورد؟


زنان، این نیمی از جمعیت جهان، که بسته به اینکه فرهنگ زمانه در چه اوضاعی به سر ببرد، احساس خوشبختی‌شان کم یا زیاد می‌شود، هر یک داستان‌هایی ناگفته در دل دارند که اگر عیان شود، چه خنده‌ها و گریه‌ها و فریادها و آوازها که شنیده نخواهد شد؛ نوین کتاب در قالب مجموعه‌ای به نام «روایت آواهای سوپرانو» صدای لطیف و گاه حزن‌انگیز و گاه سرخوشانه جمعی از زنان تاریخ ایران و جهان را منتشر کرده است که داستان پیش رو، یکی از آنهاست.

داستان «آقا و خانم کبوتر» بخشی از مجموعه داستان‌های زنانه «روایت آواهای سوپرانو» است که هر یک به شکلی به موضوع زنان می‌پردازند. دبیری این مجموعه بر عهده حسین مسعودی آشتیانی است.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
29.۲۹ کیلوبایت
مدت زمان
۳۰:۴۳
نویسندهکاترین منسفیلد
مترجمسپیده جعفرزاده
راویمرجان عابدینی
ناشرنوین کتاب
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۳/۰۴/۱۳
قیمت ارزی
2 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۲۹.۲۹ کیلوبایت
۳۰:۴۳

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
100 ٪
4
0 ٪
3
0 ٪
2
0 ٪
1
0 ٪
3
(2)
٪30
36,000
25,200
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
آقا و خانم کبوتر
کاترین منسفیلد
نوین کتاب
3
(2)
٪30
36,000
25,200
تومان