0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
ژان‌پل‌ سارتر

معرفی، خرید و دانلود کتاب ژان‌پل‌ سارتر

درباره ژان‌پل‌ سارتر

نقد و بررسی کتاب ژان پل سارتر

کتاب ژان پل سارتر اثر موریس کرنستن، دریچه‌ای جامع به زندگی و اندیشه‌های این فیلسوف، نویسنده و نمایشنامه‌نویس برجسته فرانسوی می‌گشاید. موریس کرنستن، در این کتاب با ظرافتی کم‌نظیر، زندگی و آثار سارتر را به هم می‌آمیزد و تصویری کامل از این شخصیت تاثیرگذار قرن بیستم ارائه می‌دهد. این کتاب نگاهی دقیق و موشکافانه به زندگی سارتر از دوران کودکی تا سال‌های پایانی عمرش می‌اندازد. کرنستن به تأثیرات دوران کودکی، روابط عاطفی، فعالیت‌های سیاسی و تجربیات فلسفی سارتر می‌پردازد و تصویری روشن از شخصیت پیچیده و چندوجهی او ارائه می‌دهد. سارتر به عنوان یکی از بنیانگذاران اگزیستانسیالیسم شناخته می‌شود. کرنستن در این کتاب به اصول کلیدی این فلسفه، مانند آزادی، مسئولیت، اضطراب و معنای زندگی می‌پردازد و شرحی روشن و قابل فهم از ایده‌های سارتر ارائه می‌دهد.کرنستن در نگارش این کتاب، جانب بی‌طرفی را حفظ کرده و از جانبداری و تحمیل نظرات خود به خواننده پرهیز کرده است و به طور عمیق به اندیشه‌های سارتر می‌پردازد و نقاط قوت و ضعف آنها را به بحث می‌گذارد و آنها را در چارچوبی فلسفی و تاریخی مورد بررسی قرار می‌دهد.  اگر شما هم به خواندن کتاب‌های فلسفه و عرفان حوزه نظریه‌ها و مکاتب فلسفی علاقه دارید حتما به دسته‌بندی نظریه‌ها و مکاتب فلسفی فیدیبو سر بزنید.


موریس کرنستن، فیلسوف سیاسی، مورخ و نویسنده

موریس کرنستن (۱۹۲۸-۱۹۹۹) فیلسوف سیاسی، مورخ و نویسنده بریتانیایی بود که به خاطر تخصص خود در فلسفه اگزیستانسیالیسم، به ویژه آثار ژان پل سارتر، مشهور بود. کرنستن علاوه بر نگارش کتاب‌های متعدد در زمینه فلسفه و سیاست، به عنوان استاد علوم سیاسی در دانشگاه لندن نیز فعالیت می‌کرد. موریس کرنستن در سال ۱۹۲۸ در لندن متولد شد. کرنستن همچنین به خاطر تعهد خود به عدالت اجتماعی و نقد صریح قدرت، مورد احترام بسیاری از روشنفکران و فعالان سیاسی بود.


چرا کتاب ژان پل سارتر را بخوانیم

کرنستن در نگارش کتاب ژان پل سارتر از منابع معتبر و موثقی مانند نامه‌ها، خاطرات و آثار خود سارتر استفاده کرده است. او همچنین با بسیاری از افراد نزدیک به سارتر مصاحبه کرده است تا تصویری دقیق و کامل از زندگی او ارائه دهد. کرنستن از نقل قول‌های متعددی از سارتر و افراد دیگر استفاده می‌کند تا روایت خود را از زندگی او جذاب‌تر کند. سارتر در دوران پر فراز و نشیبی زندگی می‌کرد و در بسیاری از رویدادهای مهم قرن بیستم نقش داشت. خواندن این کتاب موجب خواهد شد تا درک بهتری از تاریخ قرن بیستم پیدا کنید. سارتر یکی از بنیانگذاران فلسفه اگزیستانسیالیسم است. در این کتاب فلسفه اگزیستانسیالیسم  به طور دقیق و عمیق‌ شرح داده شده است. همچنین کتاب ژان پل سارتر برای علاقه‌مندان به ادبیات هم خواندنی و مفید خواهد بود، به جهت اینکه سارتر نویسنده‌ای برجسته و آثار او در ادبیات جهان جایگاه ویژه‌ای دارند. در مجموع، کتاب ژان پل سارتر، منبعی جامع، دقیق، واضح، بی‌طرف و جذاب برای شناخت زندگی و اندیشه‌های این فیلسوف و نویسنده برجسته فرانسوی است.


در بخشی از کتاب ژان پل سارتر می‌خوانیم

بعضی منتقدان برآنند که نام سارتر بیشتر به‌واسطۀ نمایشنامه‌هایش باقی ‌خواهد ماند تا داستانهایش و البته راست است که او اکنون داستان‌نویسی را یکباره ترک کرده‌ است. تمام قصه‌های کوتاه و یک داستان خود را که غثیان نام دارد پیش از جنگ نوشته ‌است. داستان چهارجلدی راههای آزادی را در ۱۹۴۹ ناتمام گذاشت و از آن پس تاکنون فقط به ‌نوشتن مقالات و نمایشنامه مشغول بوده‌ است. از طرف دیگر می‌توان گفت- و عقیدۀ شخصی من هم این است- که قسمت عمدۀ بهترین آثار سارتر همانها است که در اوایل نوشته ‌است و نباید داستانهای او را فقط به‌سبب اینکه بعدها به‌کارهای ادبی دیگر پرداخته‌ است ناچیز شمرد. علاوه بر این خود سارتر در مقاله‌هایی که راجع به‌نظریات و نقدهای ادبی نوشته ‌است در باب استعداد و ارزش صورت داستان رأی موافق دارد و هر گاه دربارۀ تئاتر چیزی گفته آن را به‌عنوان وسیله‌ای وصف کرده‌ است که به‌سبب احتیاجات و مقتضیات خاصۀ مردمی که بیشتر به‌ تماشای آن می‌روند، یعنی طبقۀ متوسط (بورژوا) رو به‌تباهی گذاشته ‌است.

اولین داستان سارتر یعنی غثیان هنوز میان آثار او حائز مقامی اعلی است و در ذروۀ آنها قرار دارد. این کتاب دارای پاره‌ای امتیازهای برجسته از حیث صورت و شکل و اقتصار در لفظ و طرح است که آثار بعدی او مانند راههای آزادی فاقد آنند. در ضمن داستان مزبور فلسفی‌ترین قصه‌های او است و تمام مطالب آن یا راجع به‌ نظریات فلسفی او می‌شود یا حاوی آنها است، و یا نظریات مزبور را در قالب واقعی مجسم می‌سازد، در واقع میان داستانهای اصالت وجودی از همه خالص‌تر و پاک‌خون‌تر است. داستان به ‌صورت خاطرات و یادداشتهای روزانۀ شخصی به‌ نام آنتوان رو کانتن درآمده که در بندر بوویل (لوهاور) از شهر هاینرماندی زندگی می‌کند و به‌تنقیح سرگذشت یکی از اعیان قرن هیجدهم موسوم به «مارکی دو رولبون»مشغول است. روکانتن را بظاهر می‌توان آدمی آزاد و بی‌قید دانست. سنش نزدیک به‌ سی سال است درآمدی مختصر دارد و از خانواده و شغل و قیدهای زندگی فارغ است‌.


پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب ژان پل سارتر

اگر شما هم به خواندن کتاب‌های فلسفه و عرفان علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم حتما کتاب‌های زیر را که در فیدیبو در دسترس هستند، مطالعه کنید.

·     مغلطه نویسنده جمی وایت انتشارات ققنوس

·     هیچ نویسنده فرانک کلوز انتشارات حکمت سینا

·     بوطیقای فضا نویسنده گاستن باشلار انتشارات روشنگران و مطالعات زنان



شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
252.۰۰ بایت
تعداد صفحات
192 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۶:۲۴:۰۰
نویسندهموریس‌ کرنستن‌
مترجممنوچهر بزرگمهر
ناشرانتشارات خوارزمی
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Jean paul sartre
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۱۲/۲۰
قیمت ارزی
5 دلار
قیمت چاپی
135,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲۵۲.۰۰ بایت
۱۹۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5
(1)
67,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
ژان‌پل‌ سارتر
ژان‌پل‌ سارتر
موریس‌ کرنستن‌
انتشارات خوارزمی
5
(1)
67,500
تومان