0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
زیرآب‌زنی

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی زیرآب‌زنی

رقابت منفی و روش‌های مقابله با آن
درباره زیرآب‌زنی

بازی نامحدود یکی از جدیدترین مفاهیم مدیریتی است. اولین بار در سال ۲۰۱۹ سایمون سینک که یکی از مشهورترین نویسندگان و سخنرانان حوزه‌ی مدیریت است، در کتابی به همین نام آن را مطرح کرد. در این کتاب، دو گونه رقابت یعنی «بازی محدود» یا همان رقابت‌های سنتی و مفهوم جدیدی به نام «بازی نامحدود» مقایسه شد.

بازی‌های محدود و سنتی (مانند فوتبال و شطرنج) قوانین ثابت و پایان مشخص دارند. در این رقابت‌ها، آغاز، میانه، پایان و یک برنده‌ی نهایی وجود دارد که به‌راحتی قابل‌تشخیص‌اند. در مقابل، بازی نامحدود (مانند سیاست و کسب‌وکار) قوانین ثابت و مشخصی ندارد و هدف از رقابت، ادامه‌دادن است نه پیروزشدن. «قوانین بازی نامحدود و قابل‌تغییرند»، «هیچ نقطه‌ی آغاز یا پایان مشخصی وجود ندارد»، «برنده و بازنده‌ای وجود ندارد»، «شرکت‌کنندگان هر زمان که بخواهند می‌توانند به مجموعه‌ی بازی اضافه شده یا از آن خارج شوند» و «صرفاً طی‌کردن مسیر و مراحل آن» اهمیت دارد.

طرح این پرسش که «چگونه می‌توان در بازی نامحدود برنده شد؟» اساساً اشتباه است؛ پرسش درست این است که: «چطور بازی کنیم تا در بازی، پیشرفت کرده و روبه‌جلو حرکت کنیم؟»

یکی از راهکارهای کارآمد درمان پدیده‌ی زیرآب‎زنی، ایجاد فضایی برای پیاده‌سازی بازی نامحدود است. زمانی که بازی نامحدود در سازمان یا جامعه اجرا شود، رویکرد اعضا به رقابت کاملاً متفاوت خواهد بود و ایجاد چنین فضایی از پیدایش رقابت منفی جلوگیری خواهد کرد. در کشورهای غربی، جریمه‌های سنگین راهنمایی و رانندگی، اولین و قوی‎ترین بازدارنده‌ی تخلفات رانندگی است. ممکن است تصور کنیم که نوع نگاه رانندگان موجب کاهش تخلفات رانندگی می‌شود؛ اما در واقع چیزی که ما می‌بینیم رعایت قوانین توسط رانندگان است و چیزی که در حقیقت وجود دارد، محیطی نامناسب و نامستعد برای تخلف است.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
170.۸۰ کیلوبایت
مدت زمان
۰۲:۰۰:۱۴
نویسنده فرامرز عیب پوش
راویحامد فعال
ناشرتوسعه محتوای لحن دیگر
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۱۱/۰۹
قیمت ارزی
2.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱۷۰.۸۰ کیلوبایت
۰۲:۰۰:۱۴

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
79,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
زیرآب‌زنی
زیرآب‌زنی
رقابت منفی و روش‌های مقابله با آن
توسعه محتوای لحن دیگر
0
(بدون نظر)
79,000
تومان