0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
غلامرضا، غلامرضا را کشت

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی غلامرضا، غلامرضا را کشت

روایتی از بودن و نبودن غلامرضا تختی
درباره غلامرضا، غلامرضا را کشت

به هتل آتلانتیک خوش آمدید آقای تختی. چیزی به پایان روز جمعه ۱۵ دی ۱۳۴۶، نمانده است که وارد هتل می‌شوید. تا دو روز دیگر صحنه‌ی مرگ شما در این هتل اجرا خواهد شد.


این شروع روایتی جسورانه، دقیق و متأثر کننده از زندگی و مرگ یکی از بزرگترین قهرمانان کشتی ایران و جهان است.

غلامرضا تختی بدون شک یکی از چهره های منحصر به فرد تاریخ معاصر ایران است. او را می‌توان در قامت یک کهن الگو تصویر کرد؛ پهلوان، مرشد و عیاری که در حافظه‌ی تاریخی ملت ما ماندگار شده است. طبیعی است که مثل هر اسطوره‌ی دیگری پیرامون او هم مکرر افسانه پردازی و شایعه شده است. همین امر چهره ی واقعی او را در پرده‌ای از ابهام باقی گذاشته و حقیقت مرگ و زندگی او را راز آلود و مکتوم ساخته است.

مهدی میر محمدی در کتاب غلامرضا، غلامرضا را کشت قدم بزرگی برای نزدیک شدن به حقیقت بی‌غبار برداشته است. بی‌راه نیست اگر بگوییم میرمحمدی در چند سالی که برای این موضوع پژوهش کرده، هیچ سند مهمی اعم از عکس نوشته مصاحبه و یا اظهار نظری را از قلم نینداخته است.

راوی دوم شخص ریزبین و دقیق آن شما را در جریان لحظه به لحظه‌ی ساعات منتهی به مرگ غلامرضا قرار می‌دهد. اما بعد میرمحمدی با چیره دستی دوربینش را عقب تر می‌آورد و تصویر پشت تصویر، خواننده را در ماجرایی مجذوب کننده فرو می‌برد. پرتره‌ی تختی هرگز در این افق دید تازه گم یا فراموش می‌شود و در پس زمینه هم می‌توان تمام رخدادهایی را دید که خم به ابروی او و چین به صورتش می‌اندازند. هنر میرمحمدی این است که علی رغم ارادت آشکارش به جهان پهلوان، پژوهش منصفانه و دقیقی انجام داده و حاصل آن را تبدیل به روایتی جذاب کرده است. روایتی که پس از خواندنش تازه می‌فهمیم چیز زیادی درباره‌ی تختی نمی‌دانسته‌ایم. قهرمان بلند آوازه‌ای که رویاهای بزرگی در سر داشت اما در آوردگاه مبارزه مقهور بدل کاری‌های زمانه شد و فنون عجیبی که یکی پس از دیگری از آستین روزگار بیرون می‌آمد او را اسیر خاک کرد.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
1,014.۲۱ کیلوبایت
مدت زمان
۱۸:۰۱:۴۶
نویسندهمهدی میرمحمدی
راوی اشکان عقیلی پور
آهنگسازجلیل نوایی
ناشررادیو گوشه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۹/۱۲
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱۰۱۴.۲۱ کیلوبایت
۱۸:۰۱:۴۶

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.3
از 5
براساس رأی 7 مخاطب
گیرا 🧲 (1)
اجرای روان 🎙️ (1)
5
ستاره
42 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
28 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
28 ٪
2 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

حیف از چنین کتاب خوبی که راوی چنین اجرای بدی ازش داره. صداسازی بی‌جهت اغراق آمیز و بی دلیل دراماتایز شده!لحن بد،صدای غیر دلنشین و ...متنی که به نظر قراره روایت دقیق و بی‌طرف و منصفانه‌ای از آقا تختی باشه با چنین راوی و صداسازی و لحنی به ضد خودش بدل نشده؟!سه چهار کتاب صوتی از فیدیبو شنیدم از کتاب دکتر صدر تا مجموعه هری پاتر و ارباب حلقه‌ها.اون سه تا عالی بودند اما این یکی ناامید کننده با اینکه‌ خود کتاب عالیه

1

کتاب بسیار شنیدنی بو‌د و بی طرفانه نوشته شده

3.5
(8)
اجرای روان 🎙️ (1)
127,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
غلامرضا، غلامرضا را کشت
غلامرضا، غلامرضا را کشت
روایتی از بودن و نبودن غلامرضا تختی
رادیو گوشه
3.5
(8)
اجرای روان 🎙️ (1)
127,000
تومان