0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
آشنایی با ویرجینیا وولف

معرفی، خرید و دانلود کتاب آشنایی با ویرجینیا وولف

نویسنده:
پل استراترن
درباره آشنایی با ویرجینیا وولف

کتاب آشنایی با ویرجینیا وولف نوشته‌ی پل استراترن، زندگی‌نامه‌ی ویرجینیا وولف، نویسنده‌ی انگلیسی است. این کتاب در سال ۱۹۷۰ منتشر شد و در سال ۱۳۸۸ توسط مرجان رضایی به فارسی ترجمه شد.

کتاب آشنایی با ویرجینیا وولف، در چهار بخش نوشته شده است:

بخش اول: دوران کودکی و نوجوانی

در این بخش، به دوران کودکی و نوجوانی ویرجینیا وولف، در خانواده‌ای اشرافی، پرداخته شده است. وولف، در دوران کودکی، با مرگ مادرش مواجه شد و این اتفاق، تأثیر عمیقی بر زندگی او گذاشت.

بخش دوم: آغاز نویسندگی

در این بخش، به دوران آغاز نویسندگی ویرجینیا وولف، پرداخته شده است. وولف، در این دوران، با نویسندگان و هنرمندان برجسته‌ای مانند لئونارد وولف، همسرش، آشنا شد.

بخش سوم: دوران شکوفایی

در این بخش، به دوران شکوفایی نویسندگی ویرجینیا وولف، پرداخته شده است. وولف، در این دوران، رمان‌های مهمی مانند سفر خارج، شب و روز، اتاق جیکوب، خانم دالووی، به سوی فانوس دریایی، اتاقی از آن خود، و موج‌ها را نوشت.

بخش چهارم: پایان زندگی

در این بخش، به پایان زندگی ویرجینیا وولف، پرداخته شده است. وولف، در سال ۱۹۴۱، به دلیل افسردگی و ترس از دیوانگی، خود را در رودخانه‌ی اوز غرق کرد.

کتاب آشنایی با ویرجینیا وولف، اثری ارزشمند است که می‌تواند برای علاقه‌مندان به ادبیات و زندگی‌نامه‌نویسی، مورد توجه قرار گیرد. این کتاب، با زبانی روان و ساده نوشته شده است و اطلاعات جامعی درباره‌ی زندگی و آثار ویرجینیا وولف ارائه می‌دهد.

آشنایی با نویسنده کتاب

پل استراترن، نویسنده و پژوهشگر بریتانیایی‌ست که در زمینه‌ی زندگی‌نامه‌نویسی و فلسفه آثاری نوشته است. کتاب آشنایی با ویرجینیا وولف یکی از مهم‌ترین آثار اوست که اطلاعات جامعی درباره‌ی زندگی و آثار ویرجینیا وولف، نویسنده‌ی انگلیسی، ارائه می‌دهد.

چند دلیل برای خواندن کتاب آشنایی با ویرجینیا وولف

  • اطلاعات جامع

کتاب آشنایی با ویرجینیا وولف، اطلاعات جامعی درباره‌ی زندگی و آثار ویرجینیا وولف ارائه می‌دهد. این کتاب، به دوران کودکی، نوجوانی، آغاز نویسندگی، دوران شکوفایی، و پایان زندگی ویرجینیا وولف، پرداخته است.

  • زبان روان و ساده

کتاب آشنایی با ویرجینیا وولف، با زبانی روان و ساده نوشته شده است. این زبان، برای مخاطبان عام قابل فهم است و نیازی به داشتن دانش تخصصی ندارد.

  • نگاه تحلیلی

نویسنده‌ی کتاب آشنایی با ویرجینیا وولف، با نگاهی تحلیلی، به زندگی و آثار ویرجینیا وولف پرداخته است. او، به بررسی تأثیرات زندگی شخصی ویرجینیا وولف بر آثارش پرداخته است.

در مجموع، کتاب آشنایی با ویرجینیا وولف، اثری ارزشمند است که می‌تواند برای علاقه‌مندان به ادبیات و زندگی‌نامه‌نویسی، مورد توجه قرار گیرد. این کتاب، اطلاعات جامعی درباره‌ی زندگی و آثار ویرجینیا وولف ارائه می‌دهد و با زبانی روان و ساده نوشته شده است.


در بخشی از کتاب آشنایی با ویرجینیا وولف می‌خوانیم

زندگی و آثار ویرجینیا وولف

ویرجینیا وولف با نام اصلی ویرجینیا استیون در ۲۵ ژانویه‌ی ۱۸۸۲ در لندن به‌دنیا آمد. کودکی حساس بود و در خانه‌ی بزرگی در محله‌ی اشرافی کِنزینگتون در میان عده‌ی زیاد و جورواجوری از اعضای خانواده و خدمتکاران بزرگ شد. پدرش لِزلی استیون سردبیر مجله‌ی معروف کورن‌هیل بود که رمان‌هایی از هنری جیمز و تامس هاردی و دیگران را به صورت پاورقی منتشر کرده بود. در تمام طول کودکی ویرجینیا، پدرش مشغول کار عظیم تدوین فرهنگ زندگی‌نامه‌ی ملی بود، که مرجع معتبری به شمار می‌آید. او برای این کار بیش از ۶۵۰ نفر را به خدمت گرفته بود تا مدخل‌های فرهنگ را، که بالغ بر ۲۶ جلد بود، بنویسند (و در نهایت بیش از ۳۵۰ مدخل را خودش نگاشت). کار بیش از حد در کنار سابقه‌ی موروثی بی‌ثباتی روانی اثرات وخیمی بر او گذاشت، به طوری که در خانه تنشی حاکم شد که گهگاه سبب مشاجره بین لزلی و همسر رنجورش جولیا می‌شد، که زنی زیبا با حساسیت‌های هنرمندانه بود.

در خانواده دو برادر ناتنی بزرگ‌تر به نام‌های جرالد و جورج و یک خواهر ناتنی نیز بودند که فرزندان جولیا از ازدواج قبلی‌اش بودند. لزلی نیز از ازدواج قبلی خود دختری به نام لورا داشت. هنگامی که لورا بزرگ‌تر شد مشخص شد که دارای ناهنجاری روانی است. اما برعکس، جرالد و جورج داک‌وُرث پسرانی دارای اعتماد به نفس و ذکاوت، و بی‌فرهنگی خاص انگلیسی‌ها بودند. ویرجینیا علاوه بر این خواهر و برادران ناتنی دو برادر و دو خواهر تنی هم داشت که سه تن از آن‌ها بزرگ‌تر از خودش بودند. در سه نفر از این خواهران و برادران نیز آثار بیماری خفیف روانی هویدا بود. در چنین خانواده‌ای، مادر فرصت چندانی برای ابراز احساسات به تک‌تک فرزندان نمی‌یافت.

پیشنهادهایی برای علاقمندان کتاب آشنایی با ویرجینیا وولف

·      کتاب 3 مرد در برابر فریب تاریخ

·      کتاب ایران بین دو انقلاب

·      کتاب رهبران... کورش کبیر


شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
907.۰۰ بایت
تعداد صفحات
104 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۳:۲۸:۰۰
نویسندهپل استراترن
مترجممرجان رضایی
ناشرنشر مرکز
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Virginia Woolf in 90 Minutes
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۹/۰۷
قیمت ارزی
6 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۹۰۷.۰۰ بایت
۱۰۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
27,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مجموعه آشنایی با نویسندگان
شامل 12 عنوان کتاب
آشنایی با ویرجینیا وولف
آشنایی با ویرجینیا وولف
پل استراترن
نشر مرکز
0
(بدون نظر)
27,000
تومان