0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
هنر خودشناسی

معرفی، خرید و دانلود کتاب هنر خودشناسی

درباره هنر خودشناسی

کتاب هنر خودشناسی به بیان تفکرات و نظرات آرتور شوپنهاور می‌پردازد. این نوشته‌ها با تلاش فرانک وولپی جمع آوری شده است. از دوستان نزدیک پنهان نبود که شوپنهاور یک دفتر شخصی داشت و نظریات خود را داخل آن یادداشت می‌کرد اما این دفتر را به کسی نشان نمی‌داد. پس از مرگ او، افرادی زیادی به دنبال این نوشته‌ها بودند اما موفق نشدند. مجری وصیت نامه، ویلهلم فون گوینر، توضیح داد که به درخواست متوفی دفتر را نابود کرده است. البته این اتفاق نیفتاده بود؛ گوینر دفتر را مخفی کرده بود تا چند سال بعد بتواند با کمک آن زندگی‌نامه آرتور شوپنهاور را بنویسد.

پس از مرگ گوینر، همه چیز لو می‌رود. بر اساس یادداشت‌های بجامانده و تکه‌های کلمه به کلمه کل صفحات، امکان بازسازی متن اصلی شوپنهاور وجود داشت. روزمرگی‌ها، خاطرات، تکه‌هایی از افکار، اصول زندگی، نقل‌قول‌ها و گفته‌های موجود در کتاب هنر خودشناسی، اثری مرجع بوده که منعکس کننده افکار آرتور شوپنهاور است. از جمله مباحث مطرح شده در آرتور شوپنهاور می‌توان به هنر شناخت خود، تسلط بر زندگی با دیگران و یافتن راه خود در جهان اشاره کرد. اگر به مطالعه نظریات فلسفی علاقه‌مند هستید، به دسته کتاب‌های نظریه‌ها و مکاتب فلسفی فیدیبو سر بزنید.

موضوع کتاب هنر خودشناسی

کتاب هنر خودشناسی جایگاه ویژه‌ای میان آثار شوپنهاور دارد. فیلسوف مشهور آلمانی، آرتور شوپنهاور تصمیم گرفته بود یک کتاب خاص در مورد خودش بنویسید. او در این کتاب نکات مختلفی از زندگی خود را بازگو کرده و تجربه‌های شخصی‌اش را با خوانندگان در میان می‌گذارد. شوپنهاور زمان نگارش این کتاب عجله‌ای نداشت و سال‌ها وقت صرف نوشتن آن کرد اما هیچ کس اجازه نداشت آن را بخواند. تنها دوستان نزدیک شوپنهاور بودند که از نگارش این دفترنامه مطلع شدند. به همین دلیل است که از این کتاب با نام " دفتر راز آلود" یاد می‌شود.

پس از مرگ شوپنهاور، دوستان او می‌دانستند که سال‌ها بر روی این نوشته‌ها کار کرده اما اثری از دفتر پیدا نکردند. سال‌ها بعد مشخص شد گوینر دفتر را پنهان کرده و سوزاندن دفتر به وصیت شوپنهاور، دروغی بیش نبوده است. در نهایت این دفتر توسط فیلسوفان بازسازی شده و تبدیل به کتابی با عنوان هنر خود شناسی می‌شود.

چرا باید کتاب هنر خودشناسی را بخوانیم؟

کتاب هنر خودشناسی می‌تواند اثری جذاب و خواندنی برای تمام علاقه‌مندان به فلسفه و شوپنهاور دوستان باشد. خودشناسی اولین قدم به سوی فرزانگی است و سنگ بنای تمام فلسفه را نیز تشکیل می‌دهد، در نتیجه مطالعه آثاری که به شما در این راه کمک کند، ارزشمند خواهد بود.

درباره نویسنده کتاب هنر خودشناسی

آرتور شوپنهاور فیلسوف مشهور آلمانی بود که با کتاب "جهان همچون اراده و تصور" به چهره‌ای شناخته شده تبدیل شد. نظریه‌های شوپنهاور تحت تأثیر فلسفه‌های افلاطون و امانوئل کانت بود، آموزه‌هایش او را در رقابت آکادمیک دائمی با گئورگ ویلهلم فردریش هگل قرار داد. آرتور شوپنهاور در 22 فوریه 1788 در دانتسیش لهستان به دنیا آمد. او در یک خانواده مرفه آلمانی به دنیا آمد، پدرش هاینریش فلوریس شوپنهاور یک تاجر موفق بود، در حالی که مادرش یوهانا ترویسنر نویسنده بود. والدین او در سال 1793، پس از الحاق دانتسیش به پروس، به هامبورگ نقل مکان کردند.

در سال 1805 پدر آرتور با خودکشی به زندگی خود پایان داد. از آن زمان به بعد، مادرش تربیت او را بر عهده گرفت اما رابطه چندان خوبی با یکدیگر نداشتند. در سن 21 سالگی، او یک سوم از دارایی پدری را به ارث برد. در سال 1809 آرتور وارد دانشگاه شده و شروع به تحصیل کرد. در طول این سال‌ها به مطالعه آثار فلسفی پرداخت و دانش خوبی در این زمینه کسب کرد. در سال 1813 شوپنهاور دکترای فلسفه خود را دریافت و در همان سال، اولین کتاب خود را با عنوان «Uber die vierfache Wurzel des Satzes vom zureichenden Grunde» منتشر کرد.

آرتور تصمیم گرفت به وایمار بازگردد، جایی که مادرش یک سالن ادبی مشهور تأسیس کرده بود. در این سالن چهره‌های ادبی تأثیرگذار، مانند یوهان ولفگانگ فون گوته، که الهام‌بخش شوپنهاور بود، رفت و آمد می‌کردند. در سال 1820، او یک موقعیت تدریس در دانشگاه برلین را پذیرفت و در همین دوران بود که آموزه‌های او در تضاد کامل با آموزه‌های هگل قرار گرفت. این امر به مرور زمان تبدیل به نبردی آکادمیک بین ایدئولوژی‌های مخالف شد، که در نتیجه آرتور را از دانشگاه دور کرد.

در 1833 او به فرانکفورت نقل مکان کرده و 30 سال بعد زندگی خود را در آنجا گذراند. در طول این سال‌ها چندین اثر مختلف منتشر کرد. آرتور شوپنهاور بر اثر نارسایی قلبی در 21 سپتامبر 1860 در سن 72 سالگی درگذشت. اگر به مطالعه آثار این فیلسوف علاقه‌مند هستید، 4 کتاب زیر را به شما پیشنهاد می‌دهیم:

·      کتاب در باب حکمت زندگی

·      کتاب هنر همیشه بر حق بودن

·      کتاب ترس ها و مزخرفات ذهنی

·      کتاب هنر بحث و جدل

در بخشی از کتاب هنر خودشناسی می‌خوانیم

 هستی آن کسان در اموری از این دست طالع می‌شود اما زندگانی من حیات معنوی روشنفکرانه‌ای است که باید حرکت توقف‌ناپذیر و تأثیرگذاری بی‌خلل‌اش، در خلال چند سال محدود سرشار از نیروی روحی و کاربری آزاد، میوه‌هایی به ثمر برساند که سده‌ها انسانیت را غنی و پربار می‌سازد. برای چنین حیات روشنفکرانه‌ای، زندگی شخصی من صرفاً پیرنگی بیش نیست، یا آن پیش‌فرض لازم و ناگزیر است، یعنی چیزی تماماً درجه دو و وابسته. هرچه این پی باریک‌تر باشد، به همان میزان مطمئن‌تر است؛ زندگی شخصی‌ام، همین‌که بایدهای مرتبط با زندگی روشنفکرانه‌ام را سامان بدهد، به غایت خود رسیده است.

پیشنهادی برای علاقه‌مندان به کتاب هنر خودشناسی

اگر از مطالعه کتاب هنر خودشناسی لذت بردید، 3 کتاب زیر می‌توانند برای شما جذاب باشند:

·      کتاب ایده های بزرگ فلسفی نوشته جانی تامسون

·      کتاب هگل و پدیدارشناسی روح نوشته رابرت استرن

·      کتاب معرفت شناسی نوشته لیندا زاگزبسکی



شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1,003.۰۰ بایت
تعداد صفحات
98 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۳:۱۶:۰۰
نویسندهآرتور شوپنهاور
مترجمعلی عبداللهی
ناشرنشر مرکز
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Die Kunst, sich selbst zu erkennen
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۸/۳۰
قیمت ارزی
5 دلار
قیمت چاپی
52,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱۰۰۳.۰۰ بایت
۹۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5
(1)
21,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مجموعه هنر شوپنهاور
شامل 8 عنوان کتاب
هنر خودشناسی
هنر خودشناسی
آرتور شوپنهاور
نشر مرکز
5
(1)
21,000
تومان