0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
هنر همیشه بر حق بودن

معرفی، خرید و دانلود کتاب هنر همیشه بر حق بودن

۳۸ راه برای پیروزی در هنگامی که شکست خورده اید
درباره هنر همیشه بر حق بودن

افراد در اثبات ادعاهای خود به دو گروه تقسیم می‌شوند؛ گروهی همیشه دوست دارند حق با آن‌ها باشد و در هر مجادله‌ای پیروز شوند اما بعضی از افراد با وجود آگاهی به نادرست بودن و ناحق بودن خود، به دنبال توجیه رفتار و افکار اشتباهشان هستند. آن‌ها حتی خوب می‌دانند چه‌طور همه‌چیز را به نفع خود تمام کنند و در بحث‌ و مجادله‎ی کلامی با طرف مقابل پیروز شوند.

آرتور شوپنهاور در کتاب هنر همیشه برحق بودن روش‌هایی را ارائه می‌کند که می‌توان  با استفاده از آن‌ها در بحث پیروز شد یا دست کم این گروه از افراد حق به جانب را شناخت.

درباره کتاب هنر همیشه بر حق بودن

هنر همیشه بر حق بودن:38 راه برای پیروزی در هنگامی که شکست خورده‌اید نوشته‌ی فیلسوف معروف آلمانی آرتور شوپنهاور است. این کتاب را نشر ققنوس با ترجمه‌ی عرفان ثابتی در 136 صفحه منتشر کرده است. ژانر این کتاب را می‌توان در دسته‌ی کتاب‌های فلسفی و روانشناسی قرار داد.

شوپنهاور 145 سال پیش درگذشت و رساله‌ی عجیب او هنر همیشه بر حق بودن در طول عمر او به طور کامل منتشر نشد. این کتاب بر اساس نسخه ویرایش شده‌ای است که در سال 1896 منتشر شده است. شوپنهاور در کتاب هنر همیشه بر حق بودن، 38 اقدام متفاوت را برای برنده شدن در بحث و مجادله ارایه می‌کند. راه‌کارهایی که صرف نظر از اینکه حقیقت چیست، برای پیروزی در بحث و جدل لفظی، کاربردی‌اند.

کتاب هنر همیشه بر حق بودن تنها برای پیروزی ما نیست بلکه به ما کمک می‌کند تا نسبت به افرادی که همیشه حق به جانب هستند یا دست کم تلاش می‌کنند خود را بر حق جلوه دهند واکنش مناسبی داشته باشیم و آفات بحث و جدل را بشناسیم یا در صورت لزوم خودمان از مطالب کتاب استفاده کنیم.

سی ‌و‌ هشت  اقدام بر حق بودن، نکته‌هایی نه استدلالی؛ بلکه نکاتی جدال‌بر انگیزند که ما در زندگی روزمره، بین گروه زیادی از افراد جامعه -حتی بین اعضای خانواده - بارهاو بارها مشاهده کرده‌ایم. در کتاب هنر همیشه بر حق بودن، شوپنهاور به خواننده‌ی خود با لحنی طعنه‌آمیز و طنز‌آلود علاوه بر ارایه مواردی برای پیروزی، برای غلبه بر رقیب همهشدارهای لازم را  ارایه می‌کند.

خلاصه کتاب هنر همیشه بر حق بودن

کتاب هنر همیشه بر حق بودن، بیست‌و‌دو  فصل دارد که شامل سی‌وهشت ترفند برای فارغ شدن بر رقیب در مجادلات لفظی است.

شوپنهاور علاوه بر راه‌کارها، مثال و چگونگی به کارگیری روش‌ها را هم به‌طور خلاصه به خواننده می‌آموزد. از جمله ترفند‌هایی که شوپنهاور به‌طور کنایه‌آمیز در این جستار ارائه می‌کند، عبارتند از: «دستت را رو نکن»، «با سوال پیچ کردن اقرار بگیر»، «سوال های انحرافی مطرح کن»، «به رغم شکست، مدعی پیروزی شو»،«حرفش را قطع کن، توی حرفش بدو، بحث را منحرف کن»،  «با استدلالی به بدی استدلال خودش با او مقابله کن»، «او را وادار به اغراق کن»، «اراده از عقل و هوش موثرتر است»، «به بحث جنبه شخصی بده، توهین و بددهنی کن».

فلسفه شوپنهاور در کتاب هنر همیشه بر حق بودن

شوپنهاور به تکلف‌گویی و استفاده از زبان پیچیده‌ برای بیان فلسفه اعتقادی ندارد و حتی آن را رد می‌کند. زبان شوپنهاور در کتاب هنر همیشه بر حق بودن روان و ساده است. او مطالب خود را به صریح‌ترین و شیواترین روش ممکن برای درک بهتر خواننده منتقل می‌کند.

شوپنهاور در مقاله‌ی هنر همیشه بر حق بودن نقش کلیشه‌ای یک سوفسطایی را  به دست می‌گیرد. سوفسطایی نوعی مکتب فکری در یونان باستان بود که افرادی که مهارت بالایی در علوم مختلف وقت داشتند را برای مقابله با هر ادعایی استخدام می‌کردند تا در مباحثات و منظرات پیروز شوند. در آن زمان دولتمردان و سیاستمداران شهرهای یونان تنها در صورتی می‌توانستند به شهرت برسند که توانایی سخنوری ماهرانه را داشته باشند.

سوفسطائیان مدعی بودند که توانایی آموزش و پرورش مقامات کشوری را در سخنوری و متقاعد کردن مردم  دارند اما این موضوع باعث شد تا به تدریج سیاسیون و دولتمردان از این فن برای عادلانه جلوه دادن امور غیر عادلانه استفاده کنند و همین امر باعث شد تا حدود زیادی اذهان مردم نسبت به دولتمردان تغییر کند و موجب بدنامی سوفسطائیان شود.

در مقدمه‌ی کتاب هنر همیشه بر حق بودن آمده است: «سقراط و افلاطون نسبت به سوفسطائیان دیدگاهی منفی داشتند و آنها را افرادی می‌دانستند که در قبال دریافت اجرت و بی‌توجه به حقیقت و عدالت به دیگران می‌آموختند چگونه هر ناراستی را راست و هر راستی را ناراست جلوه دهند. بنابراین آنها از سفسطه به این معنا نفرت داشتند. چرا که خواهان دستیابی به خیر و حقیقت بودند».

اگرچه شوپنهاور از این فلسفه‌ی «كانت» که «دانش ما از جهان، محدود به دانش ظاهر است تا خود واقعیت»؛ پیروی می‌کرد  اما برخلاف «كانت» معتقد بود كه ما می‌توانیم سرنخ‌هایی از واقعیت را از دانش خودمان کشف كنیم. استدلال شوپنهاور این بود كه واقعيت نهايي پشت ظاهر همان چيزي است كه ما آن را به عنوان «اراده» می‌شناسیم و هر زمان که ما عملی را داوطلبانه انجام دهيم، این اراده در ما تجلی پیدا می‌کند.

هم در طبیعت انسان و هم در دنیای واقعی، اراده‌ی انسان خودمحور، مخرب و غیرقابل اجتناب  است. بنابراین، شوپنهاور معتقد بود انسان ویژگی‌های بی‌ارزشی هم دارد. یکی از ویژگی‌های بارز انسان لجاجت اوست. افراد نمی‌توانند تحمل کنند که به نظر در حال شکست خوردن باشند، آن‌هم زمانی که حس می‌کنند احمق‌تر از حریف خود به نظر می‌آیند. به همین دلیل تنها منافع و پیروزی خود را مهم می‌دانند نه واقعیت.

 شوپنهاور معتقد است که انسان با اندیشه می‌تواند پی به حقیقتی ببرد که برایش سودمندتر است اما با جهل خود همواره اصرار دارد که حق با اوست. شوپنهاور در پاسخ به این موضوع که چرا انسان در بحث و جدل‌ تنها به دنبال پیروزی است و به حقیقت اعتنا نمی‌کنند، می‌گوید که انسان به سادگی به حقیقت بی‌اعتنایی می‌کند و این «دنائت فطری طبیعت بشری است». افراد دوست دارند همیشه در بحث برنده باشند به همین دلیل از هر دری می‌کوشند تا با حرف و سخن ثابت کنند که حق با آن‌هاست و از حرف خود کوتاه نمی‌آیند حتی اگر با استدلال متوجه شوند که حق با آن‌ها نیست باز هم سستی عقل و سرسختی اراده‌ به شکل متقابل از یکدیگر حمایت می‌کنند. در نهایت فرد در یک جدل مناقشه‌آمیز به هیچ‌وجه عقب‌نشینی نمی‌کند.

درباره شوپنهاور؛ فیلسوف بزرگ آلمانی

آرتور شوپنهاور در 22 فوریه 1788 در لهستان متولد شد. او یکی از فیلسوفان بزرگ و بانفوذ آلمانی بود که در زمینه‌ی اخلاق، هنر، روانشناسی مدرن و ادبیات معاصر فعالیت‌های فکری مهمی انجام داد. «نیچه» فیلسوف معروف درباره‌ی شوپنهاور گفت: «هیچ چیز متفکرین آلمان را به اندازه‌ی عدم شباهتی که میان «شوپنهاور» و آنان بود، رنج نداد».

فلسفه شوپنهاور آگاه کردن مردم به واقعیت‌ها و پدیده‎هایی است که در برابر دید همه قرار دارد اما کسی به آن توجه نمی‌کند. شوپنهاور به روح و ماده اعتقاد ندارد و تنها موجودیت جهان نقطه‌ی اندیشه‌ی اوست.

شوپنهاور از فیلسوفان بزرگانی همچون«کانت» و«افلاطون» در زندگی خود الهام گرفت و مهم‌ترین اثر خود «جهان همچون اراده و تصویر» را که اثری بزرگ در تاریخ فلسفه محسوب می‌شود را در سال 1818 میلادی منتشر کرد. این کتاب در سال 1844 بازبینی و تکمیل شد.

از شوپنهاور کتاب‌های «جهان همچون اراده و تصویر»، «در باب حکمت زندگی»، «در باب طبیعت انسان»، «متعقات و ملحقات»، «هنر ادبیات»، «دو مسئله‌ی بنیادین اخلاق»، «اخلاق، قانون و سیاست»،«ریشه چهارگان اصل دلیل کافی»، «جهان و تاملات فیلسوف» و «زندگی اینجوریست» تا به امروز ترجمه و منتشر شده است.

همچنین نشر مرکز  به تازگی چهار کتاب از آرتور شوپنهاور با عناوین «هنر رفتار با زنان»، «هنر رنجاندن»، «هنر خودشناسی» و «هنر خوشبختی» با ترجمه‌ی«علی عبداللهی» منتشر کرده است.

نسخه‌ی pdf کتاب «درباب حکمت زندگی» با ترجمه‌ی «محمد مبشری» و کتاب الکترونیکی  هنر همیشه بر حق بودن ترجمه‌ عرفان ثابتی  برای خرید و دانلود در همین صفحه در دسترس است. همچنین کتاب صوتی هنر همیشه بر حق بودن در سایت فیدیبو قابل خرید اینترنتی و دانلود است.

اگر علاقه‌مندید تا بیش‌تر درباره‌ی تفکر و فلسفه‌ی آرتور شوپنهاور فیلسوف بزرگ آلمانی می‌توانید کتاب «آرتور شوپنهاور» نوشته‌ی «جولیان یانگ» با ترجمه‌ی «حسن امیری آرا» را در سایت فیدیبو دانلود و مطالعه کنید. 

کتاب « درمان شوپنهاور» نوشته‌ی اروین یالوم هم اثری است که به زبان ساده مسائل علمی، فلسفی و روان‌شناختی را تفسیر می‌کند. نمایشنامه‌ی «سوار بر سورتمه‌ی آرتور شوپنهاور» نوشته‌ی «یاسمینا رضا» نویسنده‌ی فرانسوی است که توسط انتشارات عطائی منتشر شده است. این کتاب مستقیما به آرتور شوپنهاور مرتبط نیست اما دیدگاهی فلسفی و نقدی تلخ از جامعه و شهروندان دوران پسامدرن دارد.  فیدیبو همچنین این دو کتاب را برای علاقه‌مندان به ادبیات و فلسفه در سایت و اپلیکیشن قرار داده است.

درباره عرفان ثابتی؛ مترجم هنر همیشه بر حق بودن

عرفان ثابتی مترجم و پژوهشگر ایرانی مقیم لندن است. او در دانشگاه لنکستر فعالیت می‌کند و در حوزه‌ی جامعه‌شناسی دین، فلسفه و ادیان ترجمه و تحقیق انجام می‌دهد. از ترجمه‌های عرفان ثابتی در سایت فیدیبو کتاب‌های «هنر همیشه بر حق بودن» اثر «آرتور شوپنهاور»، کتاب «انسان و خدا، یا معنای زندگی» اثر «لوک فری»، کتاب الکترونیک و صوتی «تسلی‌بخش‌های فلسفه» اثر «آلن دو باتن»، کتاب صوتی و الکترونیک «عشق سیال» اثر «زیگمونت باومن»، کتاب «آمریکا» اثر ژان بودریار، کتاب «تاملات» اثر «مارکوس اورلیوس»، کتاب «چرندیات پست‌مدرن» اثر «آلن سوکال» قابل خرید و دانلود هستند.

در بخش‌هایی از کتاب هنر همیشه بر حق بودن می‌خوانیم

 «هنر مجادله عبارت است از هنر مباحثه به گونه‌‏ای که شخص، فارغ از درستی یا نادرستی موضعش، از آن عقب‌‏نشینی نکند. ممکن است به‏‌طور عینی حق با کسی باشد، ولی با این وجود، از دید ناظران، و گاهی از نظر خودش، شکست بخورد.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
گوینده هوشمند (AI)
راوی
حجم
604.۳۳ کیلوبایت
تعداد صفحات
136 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۴:۳۲:۰۰
نویسندهآرتور شوپنهاور
مترجمعرفان ثابتی
ناشرگروه انتشاراتی ققنوس
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
THE Art Always Being Right : thirty eight towin when you are defeated
تاریخ انتشار
۱۳۹۴/۱۲/۱۱
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
راوی
۶۰۴.۳۳ کیلوبایت
۱۳۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 199 مخاطب
آموزنده 🦉 (1)
انگیزه‌بخش 🚀 (1)
5
ستاره
38 ٪
4
ستاره
42 ٪
3
ستاره
8 ٪
2
ستاره
4 ٪
1
ستاره
7 ٪
98 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

اینایی که میگن آموزش بیشعوریه و اینا. واقعا من نمیدونم کتابو نخوندن یا اصلا فلسفه نخوندن یا کلا هیچی نخوندن همین طوری فله ای اومدن رای میدن عزیز دل اول کتاب نوشته بعضی مواقع معلومه نظرت درسته ولی به دلیل اینکه حریفت زبون بازه و بلد نیستی از خودت دفاع کنی باید یه چیزایی رو یاد بگیری.... کاملا هم منطقیه. پی نوشت: ممنون از لایک هاتون ولی الان چندین سال بعد از این نظر که بهش نگاه می کنم شاید یکم تند و ظالمانه صحبت کردم از این رو از همه عذرخواهی می کنم..

5

آمدن این کتاب در لیست کتب «خودیاری» شبیه شوخی روزگار با شوپنهاور است ...

4

بسیار بسیار بسیار بد ترجمه شده انگار مترجم هرجا کم آورد از ترنسلیت استفاده کرده. کلمات گنگ نامفهوم و جملاتی که گاها تا ۱۰ بار هم خوندم و متوجه نشدم.۲ بار کتاب را خواندم هربار هر سطر را نزدیک به ۱۰ دفعه، اما واقعا جملاتی که ترجمه شده نامفهوم‌ هست. همچنین کار کامل میشد اگر مترجم در اثنای کتاب و پاورقی مثالهایی ایرانی می آورد زیرا مثالهای کتاب جدا از نافهموم بودنش غیر کاربردی هم هست.

4

در نسخه نمونه فقط مقدمه وجود دارد. برای همین نمیتوان در مورد کیفیت ترجمه قبل از مطالعه قضاوت کرد.

5

شوپنهاور همیشه متفاوت است، نگاهی که به جهان به عنوان اراده و تصور دارد، جالب و آموزه بسیاری از فیلسوفان پس از او بوده، در این کتاب شوپنهاور به مثابه یک آموزشگر تلاش دارد نشان دهد چطور در مقابل استدلال های بی منطق و سفسطه های طرف مقابل موضع گیری کرده و فریب نخوریم؛ اما باز هم با نگاه مخصوص به خودش، برای فریب نخوردن چه راهی بهتر از اینکه خود فریبکار بزرگی باشیم.

3

کلمات قلمبه سلمبه زیاد استفاده کرده ولی در کل خوندن این کتاب رو خیلی پیشنهاد می کنم و بسیار بسیار کاربردی هست. خصوصا برای افرادی که از نظر ارتبلطی و گرفتن حقشون تو مامعه ضعف دارند، تکنیکهای مبارزه ولامی رو یجورایی میشه از این کتاب استخراج کرد. البته یکی از معایبش هم از نظر من اینه که برای هر تکنیکش چند مثال عملی و کاربردی که عام باشه و تو جامعه بشه استفاده کرد نداره. البته مثالهایی هم در بعضی جاها داره ولی ممکنه زیاد جامع و پر استفاده نباشه

5

این کتاب حجم زیادی نداره اما انصافا خیلی پربار هست . برای من که بیش از یک ماه طول کشید تا کامل مطالعه کنم و واقعا بعضی جاها نیاز بود دست از مطالعه برداری و چند روز تفکر کنی . در قسمت پایانی نظرم قصد دارم به این موضوع اشاره کنم که این کتاب از ترجمه خوبی برخورداره و دلیل گله و شکایت برخی از دوستان در همین قسمت نظرات بیشتر به نظرم به دلیل عدم آشنایی آنها با فلسفه یا حداقل شخص شوپنهاور است . مانا باشید

3

خدمت دوستانی که میخوان کتاب رو خریداری کنن عرض کنم که کتابی هست که در اون انواع سفسطه های رایج در بحث و جدل رو توضیح داده (همراه با مثال). اگه خواننده ی عادی هستین توصیه میکنم نخرید چون خیلی اصطلاحات فلسفی داخلش داره که اگه از قبل آشنایی نداشته باشین گیج میشین و تقریبا چیزی از کتاب نمی فهمین.

4

باید دونست که در کنار خوندن کتاب های منطق و logical و هم چنین دونستن مغالطات مختلف که با هدف اشتباه نکردن یا به نوعی گول نخوردن در استدلال بکار میرن، خوندن این کتاب ها هم باعث میشه تا با دونسنت سفسطه در مقابل دیگران دچار مشکل نشیم و بعلاوه در زمانهایی که به نوعی حوصله بحث جدی نداریم با اندکی سفسطه بحث رو به خاتمه ببریم!!!!

4

این کتاب مورد علاقه آقای احمدی نژاد هست،

نمایش 88 نقد دیگر
4
(199)
انگیزه‌بخش 🚀 (1)
52,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪30
هنر همیشه بر حق بودن
هنر همیشه بر حق بودن
آرتور شوپنهاور

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
هنر همیشه بر حق بودن
هنر همیشه بر حق بودن
۳۸ راه برای پیروزی در هنگامی که شکست خورده اید
گروه انتشاراتی ققنوس
4
(199)
انگیزه‌بخش 🚀 (1)
52,000
تومان