0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
مردی که می‌خندد

معرفی، خرید و دانلود کتاب مردی که می‌خندد

نویسنده:
ویکتور هوگو
درباره مردی که می‌خندد

در انگلستان همه‌چیز، جنبه‌های منفی امور توأم باعظمت است. اشرافیت انگلستان اشرافیت به‌تمام‌معنای کلمه است. فئودالیته‌ای معروف‌تر و وحشت‌انگیزتر از فئودالیته انگلستان نمی‌توان یافت. ناگفته نباید گذاشت که فئودالیته در زمان و به‌جای خود مفید بوده است. برای مطالعه اشرافیت باید به سراغ انگلستان رفت. همچنان که برای تحقیق درباره پدیده استبداد باید متوجه فرانسه گردید.


نام حقیقی این کتاب (اشرافیت) است، کتاب دیگری به دنبال کتاب حاضر و به نام (استبداد) نوشته خواهد شد. اگر عمری باقی باشد نویسنده این سطور اثر دیگری نیز تحت عنوان (نودوسه) که نتیجه دو کتاب مزبور است خواهد نوشت.


از اوایل ماه دسامبر ۱۶۸۹ تا پایان ژانویه ۱۶۹۰ باد سرد زمستانی بی‌سابقه‌ای در سراسر اروپا مخصوصاً بر انگلستان وزیدن گرفت. زمستان مصیبت‌بار آن سال، به‌عنوان سردترین زمستان‌ها در حاشیه انجیل خانواده‌های فقیر انگلستان یادداشت شد.


استحکام کاغذهای قدیمی «پادشمن» که بر روی آن آمار ادارات انگلستان ثبت می‌شد، امکان می‌دهد که هم امروز اسامی کسانی را که در آن سال وحشت‌زا از سوز سرما خشک شده‌اند، در ادارات محل بررسی نماییم.


حتی رودخانه تایمز در آن سال سرد یخ بست که این حادثه‌ای است که در هر قرن به‌ندرت یک‌بار اتفاق می‌افتد، زیرا تلاطم دائمی امواج دریا مانع از انجماد آب است. بر روی رودخانه یخ‌بسته کالسکه‌ها شروع به رفت‌وآمد کردند. بازار مکاره‌ای با چادرها بر آن تشکیل داده و خرس‌ها و گاو را به جنگ هم انداختند. حتی بر روی یخ گاوی را درسته کباب کردند. ضخامت قشر یخ تا دو ماه به حال خود باقی ماند. سال دهشت‌زای ۱۶۹۰ سرمای عجیب زمستان اوایل قرن هفدهم را نیز تحت‌الشعاع خود قرار داد...


-از متن کتاب-

دسته‌ها:
کلیدواژه‌های مرتبط:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۷۹ کیلوبایت
تعداد صفحات
600 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۲۰:۰۰:۰۰
نویسندهویکتور هوگو
مترجمجواد محیی
ناشرباران خرد
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Homme qui rit
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۷/۰۱
قیمت ارزی
6 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۷۹ کیلوبایت
۶۰۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5
(2)
65,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مردی که می‌خندد
مردی که می‌خندد
ویکتور هوگو
باران خرد
5
(2)
65,000
تومان