0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
غنا، آشوب و صورت

معرفی، خرید و دانلود کتاب غنا، آشوب و صورت

گفت و گویی درباره لارنس استرن
نویسنده:
جورج لوکاچ
ناشر:
نشر نی
درباره غنا، آشوب و صورت

غنا، آشوب و صورت

نمایش‌نامه غنا، آشوب و صورت بخشی از یکی از نوشته‌های جورج لوکاچ با عنوان جان و صورت است. نویسنده در این کتاب در ۱۰ فصل به بررسی نقد ادبی و زیبایی شناسی در مورد ادبیات نمایشی پرداخته است. کتاب حال حاضر مجموعه‌ای از نوشته‌هایی ست که برای اجرا در صحنه نمایش آماده شده‌اند. کتاب گفت و گویی پیرامون لارنس استرن است. استرن یکی از معروف‌ترین نویسندگان انگلیسی- ایرلندی است که زندگی پر فراز و نشیبی تجربه کرده است و تفکرات وی دست‌اویز نگارش این کتاب شده است. کتاب غنا، آشوب و صورت توسط رضا رضایی ترجمه و توسط نشر نی روانه بازار شده است.

درباره نویسنده

جورج لوکاچ یا گئورگ لوکاچ نویسنده معروف است که در سال ۱۸۸۵ متولد و در سال ۱۹۷۱ درگذشت. وی را یکی از معروف‌ترین منتقدان ادبی، نظریه پردازان و مبارزان کمونیست می‌دانند. آثار لوکاچ عمدتا در زمینه مارکسیستی و زیبایی‌شناسی به نگارش درآمده‌اند. خانواده لوکاچ از بانکداران معروف بوده‌اند و لقب بارون را نیز به همراه داشتند به همین جهت در طبقه اعیان قرار می‌گرفتند. لوکاچ تحصیلات خود را در کلیسای لوتریان به پایان رساند. وی مدرک دکتری خود را از دانشگاه کلژوار از مجارستان دریافت کرد. وی در محافل روشنفکری بوداپست، برلین و هایدلبرگ کار و مشارکت کرده است. اصلی‌ترین فلسفه وی مربوط به بررسی‌ها پیرامون آلمان است. نظریه رمان و تاریخ آگاهی طبقاتی از دیگر کتاب‌های لوکاچ هستند. وی سرانجام بر اثر بیماری سل درگذشت.

چرا باید کتاب غنا، آشوب و صورت را بخوانیم؟

ادبیات نمایشی بخش جدا نشدنی از فرهنگ و ادبیات است که برای اجرا روی صحنه تنظیم شده‌اند. مطالعه این بخش از کتاب‌ها به دلیل آنکه جزییات و صحنه‌ها را تا حد بسیار زیادی توصیف می‌کنند کمک شایان توجهی در جهت ایجاد تصویرسازی ذهنی برای مخاطبین می‌کند. دلیل دیگر برای اهمیت این کتاب‌ها، نداشتن توضیحات اضافی است که باعث می‌شود این مطالب برای علاقمندان به کتاب‌های کوتاه نیز جالب باشد. کتاب حال حاضر نیز یکی از برجسته‌ترین نوشته‌های نمایشی است که فضای جذابی دارد. سه دانشجو (دو پسر و یک دختر) در مورد کتاب تریسترام شندی نوشته استرن به بحث و گفت و گو می‌پردازند. بحث پیرامون انواع نوشته‌های ادبی و تفاوت نوشته‌های غنایی با فرم موضوع اصلی کتاب است. صرف نظر از اینکه در حال مطالعه نمایش‌نامه هستید یا کتاب ادبی، سبک نگارش کتاب به گونه‌ای است که می‌توان به آن لقب فرانمایش داد.

در بخشی از کتاب غنا، آشوب و صورت می‌خوانیم

پشت میز، دختر بسیار زیبایی نشسته است. بر دامنش کتابی است: گزین‌گویه‌های گوته، کتاب را ورق می‌زند و به نظر می‌رسد می‌خواند، منتظر کسی است.زنگ به صدا در می‌آید. حالا دختر غرق در مطالعه می‌شود، طوری که فقط دفعه دوم صدای زنگ را می‌شنود، بلند می‌شود تا به استقبال تازه وارد برود. همکلاسی دانشگاه است، تقریبا هم سن و سال دختر، شاید کمی هم جوان‌تر: جوانی بلند قد، خوش‌اندام، بور، بیست یا بیست و دو ساله که فرق سرش را از کنار باز کرده است، عینک بی‌دسته زده و کت رنگی پوشیده. در رشته زبان‌های مدرن درس می‌خواند و عاشق دختر است. زیر بغلش چند جلد کتاب کهنه چرمی دارد- از نویسندگان انگلیسی آغاز قرن نوزدهم. آنها را روی میز می‌گذارد. دست می‌دهد و می‌نشیند.

دختر: کی مقاله‌ات را توی سمینار میخوانی؟

پسر: هنوز نمی‌دانم. چند تا چیز هست که باید پیدا کنم. چند دوره اسپکتیتر و تتلر را هم باید مرور کنم.

برای علاقمندان به کتاب غنا، آشوب و صورت

اگر شما نیز از علاقمندان به کتاب غنا، آشوب و صورت هستید، مطالعه کتاب‌های زیر را به شما توصیه می‌کنیم.

●     خرده جنایت‌های زناشویی، اریک امانوئل اشمیت

کتاب داستانی است در مورد زوجی که به دنبال حقیقت می‌گردند.

●     مرگ نویسنده، آرتور میلر

کتابی جذاب که نهایت رویای آمریکایی را نشان می‌دهد.

●     باغ آلبالو، آنتوان چخوف

داستانی گیرا از چخوف که به تحولات در زمان تزارها می‌پردازد.




دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
651.۰۹ کیلوبایت
تعداد صفحات
67 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۲:۱۴:۰۰
نویسندهجورج لوکاچ
مترجمرضا رضایی
ناشرنشر نی
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
RICHNESS, CHAOS, AND FORMA Dialogue Concerning Laurence Sterne
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۴/۱۹
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۶۵۱.۰۹ کیلوبایت
۶۷ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3
از 5
براساس رأی 2 مخاطب
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
50 ٪
3
(2)
48,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مجموعه جهان نمایش
شامل 56 عنوان کتاب
غنا، آشوب و صورت
غنا، آشوب و صورت
گفت و گویی درباره لارنس استرن
نشر نی
3
(2)
48,000
تومان