0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
جایگاه من

معرفی، خرید و دانلود کتاب جایگاه من

نویسنده:
ادوارد آلبی
ناشر:
یکشنبه
درباره جایگاه من

نقد و بررسی کتاب جایگاه من

کتاب جایگاه من نوشته ادوارد آلبی، نمایشنامه‌ای خواندنی و جذاب است که به زندگی لوئیز نِوِلسون (Louise Nevelson)، مجسمه‌ساز آمریکایی پرداخته و شخصیت دیگر آن، مردی ناشناس است که اسمی از او برده نمی‌شود. این هنرمند در 23 سپتامبر 1899 متولد شد و در 17 آپریل 1988 درگذشت. اگر به مطالعه آٍثار ادبیات نمایشی علاقه‌مند هستید، به دسته کتاب‌های نمایشنامه فیدیبو سر بزنید. 

موضوع کتاب جایگاه من

کتاب جایگاه من شامل یک مصاحبه فرضی با مجسمه‌ساز قرن بیستم، لوئیز نولسون است که سال‌ها پس از مرگ او اتفاق می‌افتد. مصاحبه‌کننده مردی است که نامش فاش نشده است. نیمه اول نمایشنامه به دوران کودکی نِوِلسون، در خانواده‌ای از مهاجران یهودی روسی و همچنین ازدواج ناموفق او با چارلز نولسون می‌پردازد. نیمه دوم کتاب، زندگی او به عنوان یک هنرمند، کسب شهرت و در نهایت مرگ او را شرح می‌دهد. در طول نمایشنامه، مصاحبه‌گر نقش فعالی را بر عهده می‌گیرد و در جزئیات زندگی شخصی او کنجکاو می‌کند. 

لوئیز نِوِلسون استان پولتاوا امپراتوری روسیه متولد شده و پس از آن همراه با خانواده‌اش به آمریکا مهاجرت کرد. ازدهه 1930 در کلاس‌های هنر کالج نیویورک شرکت کرد و تحت نظر اساتید بزرگی نظیر هانس هوفمن و چایم گروس آموزش دید. مجسمه‌های چوبی این هنرمند ظاهر بسیار خیره کننده‌ای داشته و طراحی خاصی دارند. 

مطالعه کتاب جایگاه من به چه کسانی توصیه می‌شود؟ کتاب جایگاه من، هویت فمینیستی و یهودی لوئیز نِوِلسون را مورد بررسی قرار داده و چالش‌هایی که نولسون به عنوان یک زن یهودی در دنیای هنر با آن روبرو بود را نشان می‌دهد. مطالعه این کتاب به تمام دوست‌داران ادبیات نمایشی توصیه می‌شود. 

درباره نویسنده کتاب جایگاه من

کتاب جایگاه من توسط ادوارد آلبی، برنده ۳ جایزه پولیتزر نوشته شده است. ادوارد آلبی (متولد ۱۲ مارس ۱۹۲۸در واشنگتن، دی سی، آمریکا - درگذشته ۱۶ سپتامبر ۲۰۱۶، نیویورک) نمایشنامه‌نویس و تهیه‌کننده تئاتر آمریکایی بود که بیشتر برای نمایشنامه چه کسی از ویرجینیا وولف می‌ترسد؟ شهرت دارد. آلبی در نیویورک و شهرستان وستچستر بزرگ شد و در مدرسه Choate (فارغ التحصیل 1946) و در کالج ترینیتی در هارتفورد، کانکتیکات (1946-1947) تحصیل کرد. او اشعار و رمان منتشر نشده داشت اما اواخر دهه 1950 تصمیم گرفت به نمایشنامه روی آورد.

از میان نمایشنامه‌های تک‌پرده اولیه آلبی، «داستان باغ‌وحش» (1959)، «جعبه شنی» (1959)، و «رویای آمریکایی» (1961) موفق‌ترین‌ها بودنداما اولین نمایشنامه کامل او، چه کسی از ویرجینیا وولف می‌ترسد؟ بود. پس از آن نمایشنامه‌های مختلفی با موضوع عدم ارتباط میان انسانها و شکست روابط انسانی منتشر کرد که با استقبال خوانندگان روبه‌رو شد.

در بخشی از کتاب جایگاه من می‌خوانیم

آره؟ شاید...اما ازدواج به تو مالکیت نمی ده. تو مالک کسی نمی شی صرفا به خاطر اینکه باهاش ازدواج کردی. من سعی کردم خودم رو وفق بدم؛ سعی کردم همون چیزی بشم که...چیزی که اون می خواست باشم- زندگی اجتماعی، دور همیا، مسائل خونگی؟ زن یه مرد ثروتمند، آراسته لباس پوشیدن، بیرون رفتن؛ تمام وقت باهاش بودن...همسر بودن. من می خواستم زندگی خودمو داشته باشم. می خواستم کسی بشم. نمی خواستم به من بگن چی کار می تونم بکنم و چی کار نمی تونم چی درسته و چی نیست.

پیشنهادی برای علاقه‌مندان به کتاب جایگاه من

اگر از مطالعه نمایشنامه کتاب جایگاه من لذت بردید، 5 کتاب زیر را به شما توصیه می‌کنیم:


دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
760.۴۹ کیلوبایت
تعداد صفحات
66 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۲:۱۲:۰۰
نویسندهادوارد آلبی
مترجممینا جهانگیری
ناشریکشنبه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۱/۱۴
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۷۶۰.۴۹ کیلوبایت
۶۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
20,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
جایگاه من
جایگاه من
ادوارد آلبی
یکشنبه
0
(بدون نظر)
20,000
تومان