0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
زبان بدن دروغ گوها
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب زبان بدن دروغ گوها

چگونه دروغ گوها را از حرکات بدنشان تشخیص دهیم؟
نویسنده:
لیلیان گلاس
درباره زبان بدن دروغ گوها

کتاب زبان بدن دروغ گوها با عنوان فرعی چگونه دروغ گوها را از حرکات بدنشان تشخیص دهیم (The body language of liars: from little white lies to pathological deception) در سال 2014 به زبان انگلیسی منتشر شد. مواجهه با دروغگویی حداقل برای یک بار در زندگی همه ما اتفاق افتاده است و بابت چنین تجربه‌ای حس بدی داشته‌ایم. این کتاب به ما درباره دروغگویی توضیحاتی می‌دهد و به دو بخش اساسی تقسیم می‌شود. بخش اول بیشتر به حیطه روانشناسی مربوط می‌شود و با خواندن آن می‌فهمیم چگونه یک انسان عادی و نرمال به تدریج به سمت دروغگویی میل پیدا می‌کند. فعل و انفعالات ذهن ما در مواجهه با دروغگویی چیست و اساسا چرا انسان‌ها، حیوانات، کودکان و نوجوانان دروغ می‌گویند. یکی دیگر از موضوعات جذاب این بخش، شناخت انواع مختلف دروغگوهاست. قسمت دوم این کتاب  به ما درباره اهمیت زمینه، اعتماد به نفس درونی و... در دروغگویی را می‌گوید و یادمان می‌دهد تا چگونه از علائم ظاهری متوجه دروغ گفتن یک فرد بشویم. کتاب فوق از دوازده فصل تشکیل شده است.

ترجمه این اثر در سال 1397، به همت انتشارات نسل نواندیش و به وسیله پویا ودایع صورت گرفت. آقای ودایع کارشناس زبان بدن و کارشناس مشاوره است و تالیفاتی در حوزه زبان بدن دارد.

درباره نویسنده

دکتر لیلیان گلاس (Lillian glass) در سال 1952 دیده به جهان گشود. او تحلیلگر رفتار و متخصص زبان بدن و ارتباطات است. او در شبکه‌ها، مجلات و روزنامه‌ها حضور دارد و در برنامه‌های روانشناسی کانال‌های تلویزیونس نظیر فاکس‌نیوز، سی ان بی سی و سی ان ان شرکت م‌کندو

دکتر گلاس دوره‌های مختلف زبان بدن و فریب‌کاری‌ را در آژانس‌های متعدد اطلاعاتی نظیر اف بی آی نیز برگزار کرده است. تخصص او باعث شده که به عنوان مشاور قانونی، مشاور هیات منصفه و شاهد در دادگاه‌ها نیز حضور داشته باشد. 

خانم گلاس مدرک کارشناسی خود در رشته علوم گفتاری و شنوایی را در دانشگاه بردلی دریافت کرد و پس از آن به دانشگاه میشیگان رفت. این نویسند در ابتدا به تفاوت‌های جنسیتی درباره نوع برقراری ارتباط علاقه‌مند شد و در این زمینه فعالیت و مطالعات گسترده‌ای داشت. در سال 1976 بود که او مدرک دکتری خود را از دانشگاه مینسوتا دریافت کرد. 

او در حال حاضر 70 سال دارد و در ایالات متحده آمریکا زندگی می‌کند. رویکرد علمی این نویسنده و ساده نوشتن او زبانزد خاص و عام است و همین امر باعث شده تا طرفداران بسیارزیادی را پیدا کند.

سه دلیل مهم برای مطالعه کتاب زبان بدن دروغ گوها

برقراری یک ارتباط سالم و صادقانه برای ما اهمیت بسیار زیادی دارد. همه ما دوست داریم که سخنان راست را بشنویم و نسبت به ما اعتماد داشته باشند. کتاب زبان بدن دروغگوها به سه دلیل اثری مهم برای شناخت رفتارهای ناصادقانه است.

  • این اثر توسط یکی از برجسته‌ترین کارشناسان و متخصصان زبان بدن نوشته است.
  • در کتاب فوق تعدادی از رویکردهای جامعه‌شناختی، روانشناختی و علوم ازتباطات با یک‌دیگر تلفیق شده‌اند.
  • با خواندن کتاب فوق می‌توانیم روابط خودمان را مدیریت کنیم و مانع از وقوع افسردگی و بروز حس خشم‌مان شویم.

در بخشی از کتاب زبان بدن دروغ گوها می‌خوانیم

هر روز اخبار زیادی در مورد آدمهای مشهور میشنویم که دروغهای مصلحتی یا نیمه مصلحتی میگویند برخی افراد مشهور باوجود اینکه در دفتر وکیل هستند و اسناد طلاق را امضا میکنند قسم میخورند هنوز رابطه شان بسیار خوب است افراد مشهور در مورد مبارزه های خود هم دروغ میگویند برخی هم درباره تمرینهای سخت و رژیم خود دروغ میگویند در حالی که عمل لیپوساکشن و بای پس معده انجام داده اند. برخی برای اینکه فیزیک بسیار لاغر خود را توجیه کنند میگویند به شدت ورزش میکنند در حالی که بعدها خواهند گفتن در واقع از اختلال تغذیه رنج می برده اند.

گروهی با عصبانیت مصرف مشروبات الکلی و مواد مخدر را انکار میکنند و بعد از مدتی متوجه میشوید که دروغ می گفته اند و عکسهای آنها در مراکز ترک و بازتوانی پخش میشود یا بعد از مدتی اقرار میکنند که در یک برنامه تلویزیونی که کتاب یا فیلمی را تبلیغ میکرده اند به علت مصرف مواد مخدر يا الكل مشکل داشته اند ما به این نوع دروغها اهمیت نمی دهیم چون میتوانیم درک کنیم که چرا یک فرد مشهور درباره وزن یا مصرف الکل و مواد دروغ میگوید بیشتر ما درک میکنیم که افراد مشهور به سبب شرمندگی یا نداشتن آمادگی احساسی برای کنار آمدن با مسئله یا علنی کردن مسئله در آن لحظه دروغ میگویند.

پیشنهادهایی برای علاقه‌مندان به کتاب زبان بدن دروغ گوها

خواندن کتاب فوق می‌تواند به ما کمک کند تا شناخت بیشتری نسبت به اطرافیان‌مان داشته باشیم. کتاب‌های زیر برای علاقه‌مندان به این اثر توصیه می‌شوند.

 

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۳۵ مگابایت
تعداد صفحات
256 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۸:۳۲:۰۰
نویسندهلیلیان گلاس
مترجمپویا ودایع
ناشرانتشارات نسل نواندیش
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The body language of liars
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۶/۲۸
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۳۵ مگابایت
۲۵۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5
(1)
69,900
٪30
48,930
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
زبان بدن دروغ گوها
٪30
زبان بدن دروغ گوها
چگونه دروغ گوها را از حرکات بدنشان تشخیص دهیم؟
انتشارات نسل نواندیش
5
(1)
69,900
٪30
48,930
تومان