0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
آدم های سمی

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی آدم های سمی

چگونه نقش افراد سمی را در زندگی تان شناسایی، کنترل و خنثی کنید
نویسنده:
لیلیان گلاس
ناشر:
ماه آوا
درباره آدم های سمی

بعضی از افراد کارشان این است که همه کارهایی که دیگران انجام می‌دهند را بی‌ارزش جلوه کنند و وجودشان مایه اعصاب‌خردی است. کتاب صوتی آدم‌های سمی برای همین نوشته شده که شما را از وجود چنین افرادی باخبر کند و بهتان کمک کند تا خودتان را از شر انرژی منفی و مخرب این افراد، خلاص کنید.

لیلیان گلاس در کتاب آدم‌های سمی (Toxic People) درباره گروه خاصی از آدم‌ها صحبت می‌کند که وجودشان باعث خانه‌خرابی می‌شود! نویسنده به این افراد، آدم‌های سمی می‌گوید؛ کسانی که همیشه در حال بی‌ارزش نشان دادن دستاوردهای شما و دیگران هستند، همیشه گله‌مند هستند و همیشه شما را تحقیر می‌کنند. جالب است بدانید که معمولا این افراد، آدم‌های نزدیک زندگی شما هستند و حذف آن‌ها، دشوار است. این افراد ممکن است هم‌کلاسی، دوست، همسر، پارتنر، همکار یا حتی خانواده شما باشند. آن‌ها ممکن است همیشه زهر خودشان را به شما بریزند و به این صورت، احساس ناتوانی به شما بدهند و باعث شوند نسبت به خودتان، احساس بدی داشته باشید.

این کتاب که حوزه رواشناسی و توسعه فردی نوشته شده، به شما یاد می‌دهد چگونه با این افراد برخورد کنید و دیگر اجازه ندهید آن‌ها، عزت نفس شما را خدشه‌دار کنند. کتاب آدم‌های سمی برای اولین بار در سال ۱۹۹۵ منتشر شد و در فهرست کتاب‌هایی قرار گرفته که می‌توانند زندگی شما را تغییر دهند. این اثر توسط «مینا فتحی» و «نهضت صالحیان» به فارسی ترجمه شده و انتشارات «ماه آوا» آن را با صدای «سپیده مالمیر» منتشر کرده است.

درباره لیلیان گلاس، نویسنده کتاب

لیلیان گلاس (Lillian Glass)، متخصص ارتباطات بین‌الملل و زبان بدن، در سال ۱۹۵۱ در فلوریدای آمریکا به‌دنیا آمد. او علاوه‌بر فعالیت حرفه‌ای در حوزه زبان بدن، فعالیت‌هایی نیز در حوزه نویسندگی و کارگردانی دارد. او در سال ۲۰۱۶ به‌عنوان کارگردان و تهیه کننده‌، فیلم مستند Reinventing Rosalee را ساخت. این مستند جوایز بسیار زیادی به‌دست آورد و توانست نام گلاس را بیشتر بر سر زبان‌ها بیندازد. او تحصیلات خود را در رشته علوم گفتاری و رفتاری در دانشگاه بردلی به پایان رساند و در جوانی توانست دکترای خود را دریافت و به‌عنوان محقق و دانشیار، فعالیتش را شروع کند.

سه دلیل مهم برای مطالعه کتاب آدم‌های سمی

کمی سخت است که باور کنیم افراد نزدیک ما، مثل خواهر یا برادر، مادر یا پدر، دوست یا پارتنر و...، خیرخواه ما نیستند و بیشتر دوست دارند شکست ما را ببینند. به نظر می‌رسد که حذف بعضی از آدم‌های سمی ممکن نیست، اما حداقل می‌توان با یادگیری یکسری روش‌ها، زهر این افراد را خنثی کرد. اگر احساس می‌کنید زندگی‌تان تحت تاثیر این افراد در حال فروپاشی است یا روان‌تان از دست حرف‌های آن‌ها به هم ریخته، شنیدن این کتاب می‌تواند برایتان مفید باشد. از جمله فواید شنیدن کتاب آدم‌های سمی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • با شنیدن این کتاب و استفاده از تکنیک‌های آن، حال روحی بهتری پیدا می‌کنید و آرامش بیشتری خواهید داشت
  • می‌توانید با ایجاد یک سپر دفاعی، انرژی منفی این افراد را بی‌اثر کنید و به زندگی خود بپردازید
  • مهم‌تر از همه، می‌توانید افراد سمی را شناسایی کنید و ویژگی‌های آن‌ها را بشناسید

در بخشی از کتاب می‌شنویم

من در مسیر فعالیت حرفه‌ای خود کسانی را دیده‌ام که از آن‌ها فقط پوست و استخوان مانده بود چرا که اسیر زندگی مشترک با یک فرد سمی بودند. من در بین مراجعانم کسانی را دیده‌ام که بر اثر خونریزی معده سر از بیمارستان درآورده‌اند؛ چرا که در محل کار خود برای مدتی طولانی مجبور به اطاعت از یک رئیس یا کارفرمای خشن و بی‌ملاحظه بوده‌اند و چاره‌ای جز سر کردن با او نداشته‌اند. من پدر‌ها و مادر‌هایی را دیده‌ام که به دلیل داشتن فرزندی معتاد نه تنها همه پشتوانه مالی و پس‌انداز خود را بلکه شغلشان را هم از دست داده‌اند. من دیده‌ام که زندگی کسی به دلیل وجود یک دوست سمی که تلاش می‌کرده افکار منفی را جایگزین افکار مثبت او کند، بر باد فنا رفته است!

یک بار دختر کوچولویی که از مراجعانم بود گفت دلش می‌خواهد بمیرد زیرا تصور می‌کرد مادرش او را دوست ندارد، چرا که نسبت به او بی‌توجه بود؛ یا اغلب در خانه نبود و اگر هم بود مدام بر سر او فریاد می‌کشید و به او می‌گفت او دختر بدی است. گوش دادن به چنین ماجرا‌های حقیقی از زندگی آدم‌ها مرا بر آن داشت که شروع به نکته‌برداری از گفته‌های آنان کنم و رفته‌رفته متوجه شدم بین گفته‌های آنان الگو‌ها و ویژگی‌های مشابه و مکرری وجود دارد و در واقع بدین ترتیب یادگیری‌های تازه‌ای در زمینه فعالیت حرفه‌ای من آغاز شد.

پیشنهادهایی برای دوست‌داران این کتاب

کتاب‌های بسیار زیادی در حوزه روانشناسی و توسعه فردی منتشر شده‌اند که با مطالعه آن‌ها، می‌توانید مهارت‌های لازم را برای یک زندگی بهتر و باکیفیت‌تر، کسب کنید. از جمله کتاب‌هایی که فضایی شبیه به کتاب آدم‌های سمی دارند و در حوزه ارتباط با دیگران منتشر شده‌اند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
668.۱۹ مگابایت
مدت زمان
۱۲:۰۴:۵۲
نویسندهلیلیان گلاس
مترجم نهضت صالحیان فرنودی
مترجم دوم مینا فتحی عرفانیان
راویسپیده مالمیر
ناشرماه آوا
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۸/۰۱
قیمت ارزی
7 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۶۶۸.۱۹ مگابایت
۱۲:۰۴:۵۲

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.9
از 5
براساس رأی 60 مخاطب
پربار 🌳 (1)
5
ستاره
46 ٪
4
ستاره
25 ٪
3
ستاره
10 ٪
2
ستاره
5 ٪
1
ستاره
13 ٪
35 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
1

من یه روانشناسم و از وقتی که دانشجوی روانشناسی بودم هیچ وقت این سبک کتابا که به اسم روانشناسی تالیف و ترجمه میشن رو نخوندم الان هم فقط چند تا از کامنتارو خوندم که منو تاحدودی با دیدگاه نویسنده آشنا کرد. این جمله رو از من به یادگار داشته باشید که علم روانشناسی به ما کمک میکنه که ما در مرحله اول به پذیرش برسیم پذیرش هر آنچه در پیرامون ما و تعاملات ما با دیگران هست و سپس توجه مارو از بیرون به درون خودمون متمرکز میکند پس برای مثال اگر دوست نویسنده گفته چاقی راه حل نویسنده فرار و اجتناب بوده نه پذیرش و عملکرد بالغانه وقتی فرد مراحل خودشناسی رو طی کرده باشه و ایگو قدرتمندی داشته باشه ساده ترش میشه گفت بالغ باشه حتی با افرادی که به قول نویسنده سمی هم باشند میتونه تعاملی داشته باشه که آسیب زا نباشه.این سبک کتاب ها با عناوین هیجان انگیز صرفا جنبه تجاری دارند و هرگز رفرنس معتبری برای ما در تعاملات و روابط و موفقیت و ثروت نیستند اما متاسفانه شدیدا مورد استقبال قرار میگیرند.پیشنهاد میکنم پادکست های روانشناسی مثل سای کلیک و یا روان درما رو گوش کنید یا ورکشاپ های معتبری که اساتیدشون هم مدرک معتبر روانشناسی دارند رو دنبال کنید قطعا نتیجه بهتری خواهید گرفت.اگر امکان داشت امتیاز من به این کتاب منفی بود اما فیدیبو بدون امتیاز اجازه ثبت نظرو نمیده.

5

من موافقم با کتاب چون تجربه ی شخصیم میگه ما با تعداد محدودی از انسانها میتونیم ارتباط بگیریم، اگر افراد منفی رو حذف نکنیم جایی برای افراد مثبت نمیمونه، خیلی از انسانها از تنهایی میترسند، به همین دلیل به ارتباط با افراد منفی تن میدن. این یک استراتژی اشتباهه، چون در بلند مدت آسیب های زیادی وارد میکنه.

5

کسی که میگه با این کتاب مخالفه احتمالا اطلاعات چندانی در مورد قوانین موفقیت و رموز انظباط شخصی و ارتباطات یک انسان موفق نداره؛ پیشنهاد میشه اول کتاب هایی با موضوع رشد و خودیاری و فلسفه و روانشناسی موفقیت و ثروت رو بخونید بعد که در این زمینه دارای اطلاعاتی نسبی شدید به سراغ خوندن این کتاب بیایید و می‌بینید که بهتر میتونید مطالبش رو درک کنید و اونموقع این کتاب تأثیر خودش رو می‌ذاره

1

من با این کتاب کاملا مخالفم چون اگر بخوایم با اصول این کتاب زندگی کنیم باید با همه اطرافیان قطع ارتباط کنیم خود نویسنده میگه چون یکی از دوستاش گفته که یه خورده چاقه کلا واسه همیشه باهاش حرف نزده! در کل این کتاب رو مفید نمیدونم و ضد اخلاقی میدونم.

1

اصلا حتی از عنوان کتاب هم خوشم نمیاد . پس اگه اینجوره تمام ادمای که مشکل مالی دارن یا بچه های طلاق یا کسایی که حتی جدا شدن یا حتی استرس فشار یا مشکلی دارن ...حتی نباید بتونن یا افراد یا دوستاشون در مورد مسایلی صحبت کنن یا همدردی و هم دلی یخ ان جون ممکنه سمی تلقی بشین . نویسنده یه خودخواه به تمام معناست . پس درک کردن ادما کجای این معقوله قرار میگیره . همچین چیزی غیر ممکنه ..ا..اگر اینطور بخ ای پیش بری تمام ادما ها به لحاضی سمی به نطر میان . هر‌کتابی که میاد بالا ارزش شاید ارزششو نداره.

5

من این کتاب رو به صورت فیزیکی مطالعه کردم، حداقل چیزی که ازش فراگرفتم این بود که مستقیم ناراحتی هام رو مطرح کنم و یادگرفتم صرفا به جهت اینکه با فردی سالهاست ارتباط دوستی دارم و حرفاش دچار رنجش من میشه قرار نیست تا ابد قرار نیست بمونم و می تونم ابتدا تلاش کنم و راهکارهایی که در کتاب ذکر شده رو بکار ببندنم و نهایتا اگر نتیجه نگرفتم فاصله ایجاد می کنم و در آخر قطع ارتباط

4

سلام عرض ادب خدمت تمام دوستان من فقط نظر شخصی خودمو میگم کسانی که منفی فکر میکنن همیشه ساکن هستن و هم ضرر به خودشون میرسونن و هم به کسانی که رابطه دارند .چون این افراد دنبال ریسک نیستن و بقیه رو هم صلب میکنن حالا اینکه بتونی چطور بدادشون برسی این مهمه از یه طرف میشه گفت درست و از سمتی میشه گفت اشتباه کسی میتونی کسی رو تغییر بده که خودشو بشناسه وگرنه همه میتونن رو هوا یه حرفی بزنن .

2

بستگی داره منظور از افراد منفی کی باشه، اگه جزوی از خانواده باشه راحت نمیشه ازش کنده شد، باید درستش کرد، البته اولین فرد مسموم خود آدمه، بعد از اینکه آدم خودشو سم زدایی کرد میتونه تازه بره سراغ بقیه. اگه میخواد فرد مفیدی باشه، پس باید روی دیگران موثر باشه، اگه موثر نباشه، چه روی خود، چه اطرافیان، بهتره بره دنبال کارش.

4

واقعیت اینه که تعداد افرادی که مناسب ما هستن بسیار محدودن و دوست واقعی&#۳۴; تو زندگی آدم شاید ۱ نفر هم بزور باشه، اونایی که باهاشون کار میکنیم یا سلام میکنیم یا حرف میزنیم اینا آشنا هستن ،اگر تو بدترین شرایطت میخوای به کسی زنگ بزنی ولی همه رو از لیست خط میزنی بدون که تو زندگی واقعی هم باید تماس رو قطع کنی البته منظور نویسنده هم دشمنی که نیست

3

کتاب بدی نبود دونستن مطالبش بهتر از ندونستن اونهاست منتهی از نظر من یه کمی تهاجمی بود و ممکنه یه نفر بخاطر روحیات خودش یا تربیتش نتونه راه حل هارو اجرایی کنه کلا من این کتاب رو برای شناسایی خصوصیات کسی که فکر می کردم سمیه تهیه کردم ولی بعدش فهمیدم چه افراد سمی دیگه ای دور و برم هستن و حتی گاهی خودم چقدر سمی بودم...

نمایش 25 نقد دیگر
3.9
(60)
پربار 🌳 (1)
93,600
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪50
آدم های سمی
آدم های سمی
لیلیان گلاس

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
آدم های سمی
آدم های سمی
چگونه نقش افراد سمی را در زندگی تان شناسایی، کنترل و خنثی کنید
ماه آوا
3.9
(60)
پربار 🌳 (1)
93,600
تومان