0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
ان ال پی
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی ان ال پی

روانشناسی تاریک
نویسنده:
جی آر اسمیت
ناشر:
ماه آوا
درباره ان ال پی

اِن اِل پی چیست؟

آیا می‌دانید که از طریق هیپنوتیزم (تلقین) می‌توانید جلوی عادت‌های بد خود، مانند سیگار کشیدن یا خوردن غذاهای بدون ارزش را بگیرید؟ فکرش را بکنید که این رویه چقدر زندگی‌تان را تغییر می‌دهد و به شما کمک می‌کند تا درهایی به‌سویی زندگی بهتر و فرخنده‌تر به رویتان گشوده شود! آیا می‌دانید که از طریق تمرینات اِن اِل پی، می‌توانید داده‌های تازه و مهیجی بیاموزید که ممکن است در ارتقا خود و سطح زندگی‌تان به شما کمک بسزایی بکند؟ گرچه ممکن است از آن بی‌اطلاع باشید، اما راه‌های بسیاری وجود دارند که می‌توانید از روش‌های انِ اِل پی برای پیشرفت خودتان و تجربیاتتان استفاده کنید!


شاید اولین سؤالتان این باشد که «اِن اِل پی یا برنامه‌ریزی عصبی کلامی، دقیقاً چیست؟» حتی ممکن است تا‌به‌حال این واژه را نشنیده باشید، چه رسد به دانستن معنی و اطلاعاتی راجع به آن! این سؤالی است درست و به‌جا، زمانی که در حال یادگیری موضوع جدیدی هستید، درک اساس و شالودة آن موضوعی بسیار حائز اهمیت است. اِن اِل پی نیز از این اصل مستثنی نیست. برنامه‌ریزی عصبی- کلامی برای اولین‌بار توسط دو نفر از مربیان خودیاری در کالیفرنیا و در سال ۱۹۷۰ ابداع شد. هدف این رویکرد کمک به مهارت‌های ارتباطی، روان‌درمانی و رشد شخصیتی است. براساس ایدة این روشِ درمانی، بین مغز (عصبی)، زبان (کلامی) و آموختن الگوهای رفتاری (برنامه‌ریزی) ارتباطی برقرار است. برخی باور دارند که اگر دگرگونی‌هایی در این سه مقوله ایجاد شود، می‌تواند به‌طرز امیدبخشی رفتارهای فرد را اصلاح نماید یا سبب به سرانجام رسیدن اهداف خاص فرد باشد. مبتکران این روش، همانند بسیاری که این شیوه را تمرین و به کار گرفته‌اند، مدعی‌اند که از این طریق می‌توان تعداد زیادی از مسائل، مشکلات و موانع را با روش خود درمانی حل کرد.


تعداد کمی باور دارند که می‌توان افسردگی، اعتیاد، فوبیا، آلرژی، سرماخوردگی معمولی و اختلالات یادگیری را از طریق این روش درمان کرد. ادعایی وجود دارد که برخی از آنان در کوتاه‌ترین مدت و حتی در طول یک جلسه درمان شده‌اند. برنامه‌ریزی‌های عصبی - کلامی مختلف و استراتژی‌های متفاوتی وجود دارد که در فصل‌های بعدی کتاب به نحوة اجرای آن‌ها در زندگی می‌پردازیم و بیان می‌کنیم که چطور می‌توانند تغییرات مثبتی را در زندگی‌تان ایجاد کنند تا به موفقیت و پیروزی‌های شخصی شما منجر شوند. تعدادی از این استراتژی‌ها شامل هیپنوتیزم، تغییر حافظه و قالب‌ریزی مجدد است. اگرچه این موضوع هم‌اکنون برایتان غریب و بیگانه به نظر می‌رسد، اما نگران نباشید! این کتاب در بررسی مقام انواع مختلف مباحث اِن اِل پی شما را یاری خواهد کرد و به شما کمک می‌کند تا بفهمید آن‌ها چه هستند؛ پس شروع کنیم.

در این قسمت، تمرکز و توجه‌مان را روی بررسی اِن اِل پی می‌گذاریم. ایدة اِن اِل پی، که برنامه‌ریزی عصبی - کلامی معروفی است، برای اولین‌بار در سال ۱۹۷۶ توسط ریچارد بَندلرو جان گریندر توسعه یافت. اِن اِل پی شامل سه بخش است: عصب که تمرکز آن در بخش نورولوژی یا عصب‌شناسی است، زبان‌شناسی که به زبان اشاره می‌کند و برنامه‌نویسی که به عملکرد آن زبان عصبی اشاره دارد. این افراد بخشی از وقت خود را صرف مطالعه روی سه شخص کرده و توانایی آن‌ها در نشان دادن احساسات و افکارشان را بررسی کردند. در طول سال‌ها، بسیاری این ایده را پذیرفته‌اند، البته انتقاداتی هم دربارۀ مشروعیت نتایج مطالعه وجود دارد.

اِن اِل پی برای مردم بیشتر از آنکه یک فرایند باشد یک فکر است. در واقع در این روش باید روی خودتان تمرکز کنید. ایده‌های اساسی اِن اِل پی این است که شما افکار و احساسات درون خود را تغییر دهید. انجام این موارد برای کسانی که می‌خواهند از شر بیماری‌هایی چون افسردگی، اضطراب و برخی از بیماری‌های روحی دیگر رهایی یابند، بسیار عالی به نظر می‌رسد. شاید این افراد احساس کنند که هدفی خاص یا عقیدۀ دیگری مانع آن‌ها می‌شود و وقتی در این موارد تغییراتی ایجاد می‌کنند، زندگی آن‌ها نیز تغییر می‌کند. بهترین مثال برای این موارد زمانی است که فردی تصمیم می‌گیرد تا باور کند که ورزش کردن را دوست دارد؛ حتی اگر از این کار بیزار باشد. بعضی از افراد دریافته‌اند که استفاده از تاکتیک‌های اِن اِل پی، موفقیت‌هایی را برای آنان به همراه دارد. در مقابل، برخی دیگر به قابلیت‌های این فرایند و اینکه چقدر مفید است، انتقاداتی دارند. مهم نیست که در کدام طرف بحث هستید، برنامه‌ریزی عصبی - کلامی مزایای ویژه‌ای دارد و می‌تواند به‌عنوان تاکتیکی برای بسیاری از مردم مورد استفاده قرار گیرد. اِن اِل پی نگاه به درون انسان‌ها است تا از میان آن بیابد چه چیز شخص موردنظر را منحصربه‌فرد کرده است. آنچه باورهای افراد را شکل می‌دهد، نشان‌دهندة کیفیت زندگی آن‌ها است. در اینجا هدف این است که با تغییر در این باورها، فرد می‌تواند بخش‌های مختلف زندگی‌اش را تغییر دهد یا بهبود بخشد.

برخی از متقلبان از ایده‌های اِن اِل پی سوء‌استفاده می‌کنند و آن را برای رفتارهای خطرناک به کار می‌برند. این افراد سوء‌استفاده‌گر از اِن‌اِل‌پی برای متقاعد کردن طعمه‌های خود استفاده می‌کنند و آنان را مجاب می‌کنند تا کارهای خطرناکی انجام دهند. اما کدام‌یک از راهکارهای اِن اِل پی به نفع فریبکاران است؟ شاید از خود بپرسید که چطور و چگونه برخی می‌توانند از اِن اِل پی برای فریب شما استفاده نمایند؟ ابتدا باید به برخی از تاکتیک‌های اِن‌اِل‌پی نگاهی بیاندازیم؛ سپس خودتان می‌فهمید که راه‌های زیادی وجود دارد تا دغل‌بازان از آن‌ها بر ضد شما استفاده می‌کنند.

در این روشِ تفکر، جنبه‌های مثبتی وجود دارد و برای کسانی که از مهارت اِن اِل پی در زندگی‌شان استفاده نمی‌کنند، حتی فراگیری کمی از این روش، می‌تواند در ابعاد مختلف زندگی‌شان مفید واقع شود. بیایید در این بخش به برخی قسمت‌های اِن اِل پی نگاهی بیاندازیم و ببینیم چرا ابزاری قدرتمند است.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
196.۵۳ کیلوبایت
مدت زمان
۰۳:۲۹:۱۶
نویسندهجی آر اسمیت
مترجمآزاده اعرابی
راویسپیده مالمیر
ناشرماه آوا
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۹/۰۱
قیمت ارزی
8 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱۹۶.۵۳ کیلوبایت
۰۳:۲۹:۱۶

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.5
از 5
براساس رأی 4 مخاطب
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
پربار 🌳 (1)
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
25 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
25 ٪
2 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3
سرگرم‌کننده 🧩

بیشتر در مورد کسانی بود که از این تکنیک استفاده میکنن و کسانی که قربانی استفاده از اون میشن و در مورد خود تکنیک صحبتی نشده بود.

5
پربار 🌳

نگاهی متفاوت به ناخودآگاه ذهن

3.5
(4)
آرامش‌بخش 🌱 (1)
101,400
٪30
70,980
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
ان ال پی
٪30
ان ال پی
روانشناسی تاریک
ماه آوا
3.5
(4)
آرامش‌بخش 🌱 (1)
101,400
٪30
70,980
تومان