0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
نامه های سرگشاده

معرفی، خرید و دانلود کتاب نامه های سرگشاده

ناشر:
نشر نو
درباره نامه های سرگشاده

نامه‌های سرگشاده‌ی زیادی در طول تاریخ نوشته شده‌اند. نامه‌هایی که باعث اتفاق افتادن چیزهای زیادی شده‌اند و حتی سرنوشت جنبش‌های سیاسی را تعیین کرده‌اند. در اینجا می‌خواهیم از واتسلاف هاول حرف بزنیم، نه‌تنها از نامه‌های سرگشاده‌اش که از سایر چیزهای کمتر شناخته شده‌ای که نوشته است.

کتاب نامه‌های سرگشاده مجموعه آثاری از نویسنده است که پل ویلسون جمع‌آوری کرده است. این مجموعه در سال ۱۹۹۱ به زبان انگلیسی برگردانده شد. به گفته‌ی گردآورنده این کتاب مجموعه‌ای نمایشنامه‌ها، نامه‌ها و نوشته‌های هاول است که بین سال‌های ۱۹۶۵ تا سال ۱۹۹۰ نوشته شده‌اند و به‌نوعی کامل‌کننده‌ی تصویری هستند که از آثار این نویسنده و سیاستمدار در دست است. چیزی که باید به آن توجه کرد این است که او همواره به‌شدت تحت‌تأثیر اوضاع‌واحوال سیاسی و اجتماعی بود و بنابراین آثارش می‌توانند نمای مناسبی از زمانه‌ی نویسنده هم باشند.

کتاب نامه‌های سرگشاده به فارسی هم برگردانده شده است. مترجم این اثر احسان کیانی‌خواه است و نشر نو آن را چاپ کرده است. اگر از طرفداران کتاب‌های الکترونیکی هستید می‌توانید نسخه الکترونیک این کتاب را هم در همین صفحه در دسته‌بندی علوم اجتماعی از فیدیبو دانلود کنید.

واتسلاف هاول کیست؟     

یکی از مشهورترین نویسندگان و سیاستمداران کشور چک در قرن بیستم میلادی واتسلاف هاول (Vaclav havel) نام دارد. او در سال ۱۹۳۶ در پراگ به دنیا آمد و خانواده‌اش از مخالفان سیستم کمونیستی حاکم بودند. همین موضوع باعث شد که او در دوران مدرسه دردسرهای مختلفی داشته باشد و برای رفتن به دانشگاه هم با محدودیت مواجه شود. او در رشته‌ی درام درس خواند و برای سال‌ها به‌عنوان یک کارگردان تئاتر فعالیت کرد. او یک فعال سیاسی جدی بود و در نهایت اولین رئیس‌جمهور غیر کمونیست در چکسلواکی هم شد. او به فعالیت‌هایش برای استقلال چک هم ادامه داد و در نهایت رئیس‌جمهور، جمهوری چک هم شد. او جایزه‌ی صلح گاندی را در سال ۲۰۰۳ به‌خاطر یک‌عمر فعالیت مؤثرش دریافت کرد. شما می‌توانید کتاب‌های زیر را از این نویسنده بخوانید.

سه دلیل برای خواندن کتاب نامه‌های سرگشاده

این کتاب یک کتاب معمولی نیست، دلایل زیادی برای خواندن آن وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • این کتاب بازتاب افکار نویسنده‌ای است که در استقلال جمهوری چک نقش زیادی داشته است و با خواندن آن می‌توانید این شخصیت را بهتر بشناسید.
  • نامه‌های سرگشاده مجموعه نوشته‌هایی است که مربوط به سه دهه‌ی حساس‌اند که به فروپاشی کمونیسم ختم می‌شود، در این آثار چیزهای زیادی درباره‌ی این دوران و احوالات سیاسی و اجتماعی جوامع در آن یاد خواهید گرفت
  • انتخاب آثار در این کتاب با دقت زیادی انجام شده است و در نتیجه یک اثر ارزشمند سیاسی اجتماعی در اختیار شماست.

در بخشی از کتاب نامه‌های سرگشاده می‌خوانیم

فکر می‌کنم حتی برای مدتی هم برای کار به یک آبجوسازی در تروتنوف رفته بودی. چرا؟ به پولش نیازی بود؟ آنجا چه‌کار می‌کردی؟

کارگر موقتی بودم. دلیلش هم مسائل مالی بود - چون هیچ پولی در بساط نداشتیم. حالا که پول دستمان آمده دیگر آنجا نمی‌روم. ولی مطمئناً به این هدف نرفتم که «زندگی را از نزدیک ببینم» یا به خودم و دنیا ثابت کنم که عین خیالم هم نیست بشکه‌ها را در حیاط آبجوسازی بغلتانم و جابه‌جا کنم یا ساعت چهار صبح از خواب بیدار بشوم. من تظاهر به کارگری را قبول ندارم و ماجرای «کار داوطلبانه خلاق» که نویسنده‌ها بابتش راهی کارگاه‌ها می‌شوند همیشه به نظرم مضحک و خنده‌دار آمده است. من کمتر از یک سال در آبجوسازی کار کردم و ماهی حدوداً هزار و هفتصد کرون دستمزد می‌گرفتم. البته پول تنها چیزی نبود که از کار نصیبم می‌شد، به‌هیچ‌وجه. اگر برای حرفه‌ی نویسندگی چیزی از این کار به دست آورده باشم، قطعاً آشنایی با یک محیط جدید نبوده - یک‌بار بازدید از آبجوسازی برای آشنایی با محیط کافی است - بلکه تجربه‌ی دست اولی بوده که ببینم بقیه‌ی کارگران در چه شرایطی مشغول کارند؛ منظورم شرایط آدم‌هایی است که از سر اجبار در آبجوسازی کار می‌کنند، نه به این خاطر که می‌خواسته‌اند «زندگی را از نزدیک بشناسند.»

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب نامه‌های سرگشاده

نامه‌های سرگشاده یک کتاب خوب است که می‌تواند لحظات خوشایندی را برای خواننده بسازد. در حوزه‌ی علوم اجتماعی کتاب‌های زیادی وجود دارند که شما را با آنچه در جهان گذشته است آشنا می‌کنند و می‌توانند درس‌های خوبی برای آینده در اختیار افراد بگذارند. اگر شما هم در این زمینه کنجکاو هستید و می‌خواهید چیزهای بیشتری بخوانید در ادامه کتاب‌های بیشتری را به شما معرفی خواهیم کرد:

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۵۸ مگابایت
تعداد صفحات
423 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۴:۰۶:۰۰
نویسندهواتسلاف هاول
مترجم احسان کیانی خواه
ناشرنشر نو
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۶/۱۲
قیمت ارزی
5.۵ دلار
قیمت چاپی
96,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۵۸ مگابایت
۴۲۳ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.5
از 5
براساس رأی 6 مخاطب
5
ستاره
83 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
16 ٪
1
ستاره
0 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

مثل «قدرت بی‌قدرتان» عالی بود. حتما بخونیدش. مخصوصا توی شرایط حال حاضر خیلی توصیه میشه.

4.5
(6)
152,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
نامه های سرگشاده
نامه های سرگشاده
واتسلاف هاول
نشر نو
4.5
(6)
152,000
تومان