0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
مسئله مرگ و زندگی
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب مسئله مرگ و زندگی

درباره مسئله مرگ و زندگی

کتاب «مسئله‌ی مرگ و زندگی: عشق، فراق و آنچه در پایان اهمیت دارد» (A Matter of Death and Life) اثر اروین یالوم و همسر مرلین یالوم است. می‌توان گفت که با یک کتاب روانشناسی شخصی طرفیم. مرلین یالوم که اکنون فوت شده، به سرطان مبتلا می‌شود و این سرآغاز خلق این اثر است. این زوج عاشق تجربه‌ی مواجهه با این بیماری دردناک و احتمال تنها ماندنشان را به این کتاب تبدیل می‌کنند. آن‌ها هر چه را که در ایام تلخ تشخیص و درمان و از دست دادن است و کنار هم با آن دست و پنجه در نرم می‌کنند، با نگاهی نو نگاه می‌کنند. یالوم و عشقش و زندگی شادکامش این بار مسئله‌ی مورد بررسی یالوم است. این اثر از تمامی کتاب‌های یالوم همدلانه‌تر و شخصی‌تر می‌نماید که امری بدیهی است. خواننده در این کتاب نه با اندیشه‌ی این روانپزشک بلکه با روان نویسنده درگیر می‌شود.

کتاب حاضر آخرین نوشته‌ی اروین یالوم به شمار می‌رود و پس از مرگ همدمش نهایی و منتشر شده است. مسئله‌ی مرگ و زندگی، در سال ۲۰۲۱ و از سوی انتشارات Redwood زیر چاپ رفته است. انتشارات نسل نواندیش در سال ۱۴۰۰، این اثر را برای علاقه‌مندان عرضه کرده و مترجم پرکار، الهام شریف، آن را به فارسی برگردانده است.

درمانگر اگزیستانسیال، اروین یالوم

اروین دیوید یالوم (Irvin David Yalom) روانپزشک، استاد دانشگاه، روان‌درمانگر و نویسنده‌ی شهیر آمریکایی است. او که اکنون ۹۲ سالگی را تجربه می‌کند، به سال ۱۹۳۱ در پایتخت ایالت متحده‌ی آمریکا، واشینگتن دی‌سی دیده به جهان گشوده است. یالوم پیش از آنکه به دانشکده‌ی پزشکی برود، مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه جورج واشینگتن دریافت کرد. سپس برای دریافت پزشکی عمومی خود راهی دانشگاه بوستون شد. سپس دو دوره‌ی رزیدنتی خود را در مانت سینای نیویورک و کلینک فیلیپس دانشگاه جان هاپکینز گذراند. این در حالی بود که هنوز سی ساله نشده بود. بعد از این دوران به خدمت سربازی رفت و پس از آن در سال ۱۹۶۳ به استادی دانشگاه استنفورد برگزیده شد. او به تحقیق و پژوهش در زمینه‌ی روانپزشکی در اینجا مشغول شد و گروه خود را ایجاد کرد. او که در زمینه‌ی روانشناسی، روانکاوی و فلسفه مطالعات و پژوهش‌های گسترده‌ای داشته است به اتکای این دانسته‌ها، وی مدل رواندرمانی هستی‌گرایانه یا اگزیستانسیال را ارائه داد. مسئله‌ی محوری در کار وی مواجهه افراد با شرایط سخت و دشوار، مانند تروما و مرگ است. او از ۱۹۷۰ دست به قلم شده و نزدیک به ۲۰ اثر منتشر کرده است. بیشتر نوشته‌ای وی به زبان داستان ولی بر بستر حوادث واقعی شکل می‌گیرد. معروف‌ترین کتاب‌های یالوم زمانی‌که نیچه گریست، دروغ‌گویی رو مبل و مسئله اسپینوزا است.

درباره‌ی او و آثارش دو مستند و از داستان زمانی که نیچه گریست فیلم سینمایی ساخته شده است.

وی ده‌ها جایزه را از آن خود کرده است که می‌توان به جایزه‌ی انجمن روانپزشکی آمریکا در سال ۲۰۰۲ اشاره کرد.

دربخشی از کتاب مسئله‌ی مرگ و زندگی می‌خوانیم

به من گوش کن من مرگ تو را تاب خواهم آورد من می‌توانم به زندگی خود ادامه دهم البته احتمالاً این زندگی با توجه به جعبه کوچک فلزی ای که در سینه‌ام است زیاد طولانی نخواهد بود. نمی‌توانم انکار کنم که هر روز و هر لحظه از این زندگی دلم برای تو تنگ خواهد شد... اما می‌توانم به زندگی ادامه دهم من دیگر از مرگ وحشت ندارم... نه مثل قبل یادت می‌آید بعد از جراحی زانویم وقتی سکته مغزی کرده بودم و تعادلم را به گونه‌ای از دست داده بودم که مجبورم می‌کرد با عصا یا واکر راه بروم چه حسی داشتم؟ یادت می‌آید چقدر درمانده و افسرده بودم؟ این‌ها کافی بود که مرا دوباره روانه درمان کنند. خب، تو میدانی که آن روزها گذشت. من اکنون آرام ترم، دیگر عذاب نمی‌کشم، حتی خیلی خوب می‌خوابم.

آنچه می‌خواهم بدانی این است من می‌توانم مرگ تو را تاب بیاورم و زنده بمانم چیزی که نمی‌توانم تحمل کنم این است که فکر کنم با چنین درد و رنجی به خاطر من زندگی کنی.

مریلین عمیقاً به چشمانم نگاه می‌کند. انگار این بار حرفهایم را لمس کرده است. ما مدت زمانی طولانی باهم مینشینیم و دست به دست هم می‌دهیم یکی از جملات نیچه از ذهنم می‌گذرد و فکر خودکشی تسلی بزرگی است...

سه دلیل برای مطالعه‌ی کتاب مسئله مرگ و زندگی یالوم

  • یالوم روانشناس و روانپزشک چیره‌دست و مسلطی است که به بهترین وجه می‌کوشد مسائل بغرنج را بفهمد و برای مخاطبش به زبانی ساده و داستانی بیان کند، بنابراین می‌توان به جرئت گفت همه‌ی کتاب‌های وی برای خواندن ارزشمند هستند.
  • این کتاب ما را برای مسئله‌ی بغرنج بیماری و مرگ عزیزان آماده می‌کند. امری که اجتناب‌ناپذیر است.
  • هر چه بهتر و بیشتر ذهنمان روی مسائل کلیدی و رنج آور زندگی‌مان مسلط کنیم، راحت‌تر در وقت ضرورت می‌توانیم آن را دریابیم و با آن مواجه شویم. این کتاب برای همین است.

چهار پیشنهاد علاقه‌مندان برای کتاب مسئله‌ی مرگ و زندگی

اگر این کتاب یالوم را خوب و دلخواه‌تان یافتید و می‌خواهید باز هم در چنین موضوعاتی مطالعه داشته باشید، علاوه‌بر دیگر کتاب‌های یالوم، چهار پیشنهاد زیر را نیز برای خوانندگان عزیز ارائه می‌دهیم:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۵۰ مگابایت
تعداد صفحات
263 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۸:۴۶:۰۰
نویسندهاروین یالوم
نویسنده دوممرلین یالوم
مترجمالهام شریف
ناشرانتشارات نسل نواندیش
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
A matter of death and life ,۲۰۲۱‭.
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۵/۰۴
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۵۰ مگابایت
۲۶۳ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
2
از 5
براساس رأی 2 مخاطب
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
5
ستاره
0 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
50 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
50 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3
سرگرم‌کننده 🧩

سرگرم کننده است

2
(2)
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
75,900
٪30
53,130
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪30
مسئله ی مرگ و زندگی
مسئله ی مرگ و زندگی
اروین د یالوم

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مسئله مرگ و زندگی
٪30
مسئله مرگ و زندگی
اروین یالوم
انتشارات نسل نواندیش
2
(2)
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
75,900
٪30
53,130
تومان