0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
بی حد و مرز
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب بی حد و مرز

مغزتان را بهبود دهید، همه چیز را سریع تر یاد بگیرید و بهترین شکل از زندگیِ خود را بیابید

نویسنده:
جیم کوییک
ناشر:
میلکان
درباره بی حد و مرز

بی‌حد و مرز

بی‌حد و مرز، اثر جیم کوییک، نویسنده و سخنران انگیزشی آمریکایی، در سال ۲۰۱۵ منتشر شد و به سرعت به یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز تبدیل شد. این کتاب به خواننده می‌آموزد که چگونه با استفاده از تکنیک‌های مختلف حافظه، یادگیری و تمرکز خود را ارتقا دهد و به پتانسیل کامل خود دست پیدا کند.

جیم کوییک در این کتاب داستان زندگی شخصی خود را روایت می‌کند. او در دوران کودکی به دلیل مشکلات یادگیری مورد تمسخر قرار می‌گرفت، اما با تلاش و پشتکار و با استفاده از تکنیک‌های مختلف، بر این مشکلات غلبه کرد و به یکی از مشهورترین مربیان حافظه در جهان تبدیل شد.

بی‌حد و مرز به موضوعاتی مانند حافظه، یادگیری، تمرکز، خلاقیت و عادت‌های ذهنی می‌پردازد. کوییک در این کتاب به خواننده می‌آموزد که چگونه با استفاده از تکنیک‌های مختلف مانند تصویرسازی، قصه‌گویی و تکرار با فاصله، حافظه خود را تقویت کند و به راحتی مطالب جدید را یاد بگیرد. بی‌حد و مرز به دلیل لحن انگیزه‌بخش، داستان‌های جذاب و تکنیک‌های عملی مورد تحسین منتقدان و خوانندگان قرار گرفته است. این کتاب به عنوان یکی از بهترین کتاب‌های خودآموزی در زمینه حافظه و یادگیری شناخته شده است.

برای خواندن کتاب‌های توسعه فردی به فیدیبو سر بزنید.


آشنایی با جیم کوییک، نویسنده کتاب بی‌حد و مرز

جیم کوییک، نویسنده، سخنران انگیزشی و مربی حافظه مشهور آمریکایی، در سال ۱۹۷۴ در اوهایو متولد شد. او در دوران کودکی به دلیل مشکلات یادگیری و ناتوانی در خواندن و نوشتن، مورد تمسخر قرار می‌گرفت.

-      کوییک در سن ۹ سالگی با تشخیص نارسایی یادگیری مواجه شد.

-      با وجود این چالش، او با تلاش و پشتکار و با استفاده از تکنیک‌های مختلف حافظه، بر مشکلات خود غلبه کرد.

-      کوییک در دوران نوجوانی به عنوان یک بازیگر و کمدین فعالیت می‌کرد.

-      او در سال ۱۹۹۶ در یک تصادف رانندگی دچار آسیب مغزی شد که منجر به از دست دادن حافظه کوتاه‌مدت او شد.

-      کوییک با استفاده از تکنیک‌های حافظه، حافظه خود را بازیابی کرد و به سطحی فراتر از قبل رساند.

-      او در حال حاضر به عنوان یک مربی حافظه مشهور در سراسر جهان فعالیت می‌کند و به افراد مختلف می‌آموزد که چگونه حافظه، یادگیری و تمرکز خود را ارتقا دهند.

جیم کوییک در ایران با کتاب بی‌حد و مرز شناخته می‌شود. کوییک در آثار خود به موضوعاتی مانند حافظه، یادگیری، تمرکز، خلاقیت و عادت‌های ذهنی می‌پردازد. او به خواننده می‌آموزد که چگونه با استفاده از تکنیک‌های مختلف مانند تصویرسازی، قصه‌گویی و تکرار با فاصله، حافظه خود را تقویت کند و به راحتی مطالب جدید را یاد بگیرد.


چرا باید کتاب بی‌حد و مرز را بخوانیم؟

دلایل متعددی برای مطالعه کتاب بی‌حد و مرز اثر جیم کوییک وجود دارد. در اینجا به برخی از مهم‌ترین آنها اشاره می‌کنم:

1. بهبود حافظه و یادگیری: اگر به دنبال راه‌هایی برای ارتقای حافظه، یادگیری و تمرکز خود هستید، بی‌حد و مرز کتابی ایده‌آل برای شما است. کوییک در این کتاب تکنیک‌های مختلفی را به شما آموزش می‌دهد که می‌توانید از آنها برای تقویت حافظه خود و یادگیری سریع‌تر مطالب جدید استفاده کنید.

2. افزایش خلاقیت: بی‌حد و مرز به شما کمک می‌کند تا خلاقیت خود را نیز ارتقا دهید. کوییک در این کتاب توضیح می‌دهد که چگونه حافظه قوی می‌تواند به شما در حل مشکلات به روشی خلاقانه و یافتن ایده‌های جدید کمک کند.

3. غلبه بر چالش‌ها: کوییک در این کتاب داستان زندگی شخصی خود را روایت می‌کند و توضیح می‌دهد که چگونه با استفاده از تکنیک‌های حافظه، بر مشکلات یادگیری خود غلبه کرده است. این داستان می‌تواند به شما انگیزه دهد تا بر چالش‌های خود غلبه کنید و به اهداف خود دست پیدا کنید.

4. دست یافتن به پتانسیل کامل: بی‌حد و مرز به شما کمک می‌کند تا به پتانسیل کامل خود دست پیدا کنید. کوییک در این کتاب به شما نشان می‌دهد که چگونه می‌توانید از قدرت ذهن خود برای رسیدن به هر چیزی که در زندگی می‌خواهید استفاده کنید.

5. کتابی خواندنی و سرگرم‌کننده: بی‌حد و مرز کتابی خواندنی و سرگرم‌کننده است که شما را از ابتدا تا انتها مجذوب خود می‌کند. کوییک در این کتاب داستان‌های جذاب و تکنیک‌های عملی را ارائه می‌دهد که یادگیری آنها آسان و لذت‌بخش است.


کتاب بی‌حد و مرز برای چه کسانی مناسب است؟

1. دانش‌آموزان و دانشجویان: این کتاب به دانش‌آموزان و دانشجویان کمک می‌کند تا تکنیک‌های یادگیری را برای به خاطر سپردن مطالب درسی، تمرکز بهتر در کلاس و آمادگی برای امتحانات یاد بگیرند.

2. شاغلان: بی‌حد و مرز به افراد شاغل کمک می‌کند تا مهارت‌های حل مسئله، خلاقیت و توانایی ارائه خود را ارتقا دهند و در نهایت به موفقیت شغلی دست یابند.

3. ورزشکاران: ورزشکاران می‌توانند از این کتاب برای تقویت تمرکز، افزایش انگیزه و بهبود عملکرد ورزشی خود استفاده کنند.

4. افراد مسن: بی‌حد و مرز می‌تواند به افراد مسن در حفظ حافظه و توانایی‌های ذهنی و جلوگیری از زوال عقل کمک کند.

5. افراد دارای اختلالات یادگیری: کوییک در این کتاب به افراد دارای اختلالات یادگیری مانند دیسلکسی و ADD نیز راهکارهایی برای غلبه بر مشکلاتشان ارائه می‌دهد.

6. به طور کلی، هر کسی که به دنبال ارتقای حافظه، یادگیری، تمرکز و خلاقیت خود است، می‌تواند از این کتاب بهره‌مند شود.


در بخشی از کتاب بی‌حد و مرز می‌خوانیم

چند دقیقه‌ وقت صرفِ نوشتن فهرستم کردم. وقتی کارم تمام شد، شروع کردم به تا‌کردن برگه‌ها و خواستم بگذارم‌شان داخل جیبم که پدرِ دوستم برگه‌ها را از دستم گرفت. خیلی ترسیدم، چون فکر نمی‌کردم کسی دیگر هم نوشته‌هایم را بخواند، به‌خصوص فردی غریبه. با این حال او کاغذها را باز کرد و خواند و من همان ‌طور در ناراحتیِ خودم دست‌وپا زدم.

احساس می‌کردم خواندن برگه‌ها چند ساعت طول کشیده است؛ هرچند مطمئنم فقط یکی‌دو دقیقه گذشته بود. وقتی خواندنش تمام شد، گفت: «فاصله‌ات با به‌دست‌آوردنِ تمام چیزهایی که توی این فهرست نوشتی، این‌قدر بیشتر نیست...» و انگشت اشاره‌ی دست راست و چپش را به‌اندازه‌ی سی سانتی‌متر از هم در هوا نگاه داشت.

در آن لحظه به‌نظرم حرفش مضحک بود. به او گفتم حتی اگر دَه بار دیگر هم زندگی کنم، نمی‌توانم به خواسته‌های داخل این فهرست دست پیدا کنم. اما او انگشتانش را بدون افزایش فاصله‌ی بین‌شان، در دو طرف سرم قرار داد؛ منظورش مغزم بود.

گفت: «چیزی که لازم داری اینه. همراه من بیا؛ باید یه چیزی رو نشونت بدم.»

با هم به داخل خانه رفتیم و مرا به اتاقی برد که هرگز مانندش را ندیده بودم؛ تمام دیوارها از کف تا سقف پوشیده از کتاب بودند. یادتان باشد که در آن برهه از زندگی‌ام، زیاد کتاب‌خوان نبودم. مثل این بود که در اتاقی پر از مار باشم. بدتر این‌که او مارها را از قفسه برمی‌داشت و به دست من می‌داد. به عنوان کتاب‌ها نگاهی انداختم و متوجه شدم زندگی‌نامه‌های مردان و زنان بزرگِ تاریخ هستند و تعدادی کتاب‌های خودیاری و رشد فردیِ قدیمی مثل جادوی بزرگ ‌فکرکردن، قدرت تفکر مثبت، و فکر کنید و پول‌دار شوید.

«جیم، ازت می‌خوام هر هفته یکی از این کتاب‌ها رو بخونی.»

اول در دلم گفتم اصلاً گوش می‌کردی چی داشتم می‌گفتم؟ بعد جواب دادم: «نمی‌دونم چطور باید این کار رو بکنم. می‌دونی، خوندن زیاد برام راحت نیست و تکالیف دانشگاه هم خیلی زیادن.»

او یکی از انگشتانش را بلند کرد و گفت: «اجازه نده دانشگاه جلوی تحصیلت رو بگیره.» من بعدها فهمیدم که این جمله‌ی معروف از مارک تواین است.

پیشنهاداتی برای خوانندگان کتاب بی‌حد و مرز

اگر از خواندن کتاب بی‌حد و مرز لذت بردید، پیشنهاد می‌کنیم که از خواندن کتاب‌های زیر غافل نشوید.

۱- کتاب صحبت در جمع

۲- کتاب اثر مرکب

۳- کتاب عادت‌های اتمی


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
گوینده هوشمند (AI)
راوی
حجم
3.۳۰ مگابایت
تعداد صفحات
303 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۰:۰۶:۰۰
نویسندهجیم کوییک
مترجم پگاه فرهنگ مهر
ناشرمیلکان
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۵/۰۲
قیمت ارزی
6 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
راوی
۳.۳۰ مگابایت
۳۰۳ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.1
از 5
براساس رأی 82 مخاطب
آموزنده 🦉 (5)
انگیزه‌بخش 🚀 (4)
5
ستاره
60 ٪
4
ستاره
17 ٪
3
ستاره
7 ٪
2
ستاره
4 ٪
1
ستاره
9 ٪
29 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

دقیقا وسط کتابم، اصلا نمیخوام سرسری بخونمش، میخوام جوری بخونمش که بعد از تموم شدن کتاب با فردی که قبل از مطالعه ی این کتاب بودم فرقی داشته باشم حتی اندکی... هرچی میگه رو عمل کنید، عمل کنید، فقط نخونید، من طبق یکی از روش های کوئیک که تقریبا اوایل (البته کمی جلوتر) کتاب گفت، هر 25 دقیقه یه پنج تا ده دقیقه ای استراحت میکنم و هرچه رو توی اون 25 دقیقه یاد گرفتم و برداشت کردم رو یادداشت برداری میکنم، تو این کتاب، قبل شروع اساسی بی حد و مرز شدن برای بهتر فهمیدن کتاب یا اصلا هرکتابی و هر مطلبی شش توصیه داره: ✔️ اول: فراموش کنید(1. هرچه رو راجع به اون موضوع میدونید رو فراموش کنید و با ذهن آغازگر باهاش روبه رو شید. 2.هرکار مهمی رو فراموش کنید و تمرکزتون رو صد در صد روی اون کتاب یا اون آموزش بذارید. 3.ذهنیت و باورهای منفی در مورد خودتون رو فراموش کنید) ✔️ دوم عمل کنید، هرچی رو یاد میگیرد عمل کنید، یادگیری یه تجربه ی انفعالی نیست، فقط مصرف کننده نباشید. ✔️ سوم وضعیت روحی، یادگیری تحت تاثیر مستقیم وضعیت روحیه، اونم خودش تحت تاثیر مستقیم دوچیزه، یک ذهن و افکار دو وضعیت فیزیکی بدن دقت کردید هرجا اطلاعات با احساسات پیوند میخوره اون مطلب برای همیشه توی ذهنتون میمونه؟ مثل بوی یه عطر یا یه آهنگ که چون احساساتتون اون زمان قوی بوده(حالا یا بد یا خوب) اون اطلاعات توی خاطره تون ثبت شده. پس افکار و ذهنتون رو شادکنید، به کاری که قراره بعد آموزش فلان مطلب بکنید و سودی که قراره ازش ببرید فکر کنید و به هیجان بیایید و خوشحال باشید. موقع یادگیری وضعیت فیزیکی بدنتون رو بهتر کنید درست بشینید نفس عمیق بکشید یه لیوان آب خنک بخورید قهوه بخورید چای بخورید خمودگی و کسالت رو موقع یادگیری از خودتون دور کنید. ✔️ چهارم تدریس کنید، هرچی رو یاد میگیرید یا برای یکی دیگه یا برای خودتون توضیحش بدید، فرض کنید سخنران یه جلسه یا استاد یه کلاسید و هرچی رو یاد گرفتید جوری توضیح بدید که اگه کسی ازتون در موردش سوال کرد بتونید جوابش رو بدید. ✔️ پنجم وارد کنید، همونطور که برنامه ی روزانه یا هفتگی مینویسد که فردا این کار رو بکنم اون کار رو بکنم برم خشکشویی، برم کارواش، به فلانی زنگ بزنم، برای فلانی مبلغی رو واریز کنم و... تایمی برای مطالعه هم بذارید و بنویسیدش، توی تقویمتون تایمی برای مطالعه ی روزانه برای یک هفته بنویسید و هر هفته شارژ کنید. ✔️ ششم مرور کنید، مطالب خونده شده ی قبلی رو مرور کنید بعد دوباره شروع به خوندن جدید کنید. این بخشی از کتاب بود که قبل توضیح دادن سه مولفه ی بی حد و مرز شدن( ذهنیت، انگیزه، روش) باید بهش عمل کنیم و این کتاب رو این مدلی بخونیم، نه فقط این کتاب، هر دوره ی آنلاینی، هر آموزشی و هر کتابی رو من این شش مورد رو از روی کتاب ننوشتم، اصلا الان کتاب پیشم نیست، بخاطر رعایت کردن به همین شش نکته مطالب توی ذهنم نقش بسته، درحالیکه قبلا کتابی رو میخوندم شاید در نهایت میتونستم بگم کتاب خوبی بود و مدتی منو تغییر داد اما درک مبهم و مه گونه ای از فصل هاش و مباحثش داشتم و کلی میتونستم نظر بدم، پس خواهشا بجای خوندن ده ها کتاب سرسری چندکتاب رو بخونید اما بهشون عمل کنید

5

به احتمال زیاد بهترین کتابیه که در این زمینه خوندم. جیم کوییک یکی از اون سخنران هایی که فقط بلده انرژی الکی به مردم بده و کتاب زرد بنویسه نیست بلکه تمام چیز هایی که ازشون حرف می زنه و آموزش میده کاملا علمی و عملی هستن. به غیر از محتوای عالی کتاب، ترجمه اون هم بسیار قابل ستایشه و هیچ مشکلی در متن نمی تونید پیدا کنید. خانم فرهنگ مهر به زیباترین شکل ممکن ترجمه این کتاب رو انجام دادن و امیدوارم باز هم کار های بیشتری از ایشون ببینیم چون یکی از بزرگترین مشکلات کتاب های این دوره زمونه ترجمه های مبتدی و آماتوره. در کل این کتاب برای هر کسی که به یادگیریِ یادگیری علاقه داره توصیه میشه.

4

ترجمه این کتاب واقعا بی نظیره. خانوم فرهنگ مهر عالی ترجمه کردن. یکی از بهترین کتابهای توسعه فردیه که خوندم. البته که نویسنده تمام تلاشش رو کرده تا علمی بنویسه. بعضی قسمتایی که راجب مغز نوشته با مطالب جدید علمی یخورده فاصله داره. نه اینکه اشتباه نوشته باشه ولی عامیانه و خیلی خیلی قابل فهم توضیح داده. گاهی چیز های پیچیده رو باید پیچیده یاد گرفت تا به درک درستی برسیم. در کل ارزش خوندن داره. با توجه به حجمش و روان بودنش میشه تو یک هفته تمومش کرد . (این یک نظر شخصی بود. اونقدی سواد ندارم که کتاب نقد کنم)

5

اگر در شرایط افتضاحی از تمرکز، درس خوندن، حفظ کردن، و دانش راجع به ذهنتون هستید(که تقریبا 80 درصد مردم دنیا در همین مرحله اند)، این کتاب میتونه شمارو تا نقطه قابل قبولی برسونه، این کتاب تخصصی هست اما مجبور بوده کوتاه بنویسه، این کتاب اصلاً برای کسی که میخواد برای اطلاعات عمومیش راجع به این مسائل بیشتر بشه خوب نیست، باید این کتاب رو با علاقه و با انگیزه یاد گرفتن و عمل کردن بخونه

4

حقیقتا کتاب خوبی بود غیر از بخش رژیم‌های غذاییش که تو ایران موجود نیس برای درست کردن چیزهایی که گفته برای فعالیت مغز خوبه ... تنها چیزایی که از بخش رژیم غذایی مغزش میتونم بگم، استفاده از ادویه هایی مثل زردچوبه، زنجبیل، شکلات تلخ، خوردن آب زیاد بعد از خواب شبانه و پرهیز از شکر و نوشیدنی‌های قندی و ...

5

تا ااینجا که عالیه واقعا دوس ندارم فقط کتابو تموم کنم دوس دارم واقعا یاد بگیرم راه ها و روش هاشو اون بحث عمل کردنه خیلی مهمه که با خودم تعهد بستم که دقیق انجام بدم توصیه من اینکه که حتما این کتابو بخونید

5

نزدیک ۲۰ درصدش رو خوندم کتاب بسیار خوبیه با اینکه نویسندش رو تاحالا نشناختم و آدم شکست خورده ای بوده که موفق شده موضوع بیشتر بی حد و مرز بودت ذهن شماست از موفقیت به صورت مستقیم چیزی نمیگه تا اینجای کتاب

5

من نسخه ی چاپی این کتاب رو خوندم مثل یکسری ازکتاب های زردی که الان توی بازار هستن نیست واقعاجالبه و کلی راه حل هایی میده که به درد خودمون تو زندگی میخوره و کارآمده من که خیلی دوستش داشتم

5

من نسخه متنیشو گرفتم . خوندنش لطف ب خودتونه

4

همه جا از این کتاب تعریف میکنن ولی از همین نویسنده، کتاب قدرت شروع ناقص رو بخونید بهتر و مفیدتره.

نمایش 19 نقد دیگر
4.1
(88)
آموزنده 🦉 (5)
64,000
٪50
32,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
بی حد و مرز
٪50
بی حد و مرز
مغزتان را بهبود دهید، همه چیز را سریع تر یاد بگیرید و بهترین شکل از زندگیِ خود را بیابید
میلکان
4.1
(88)
آموزنده 🦉 (5)
64,000
٪50
32,000
تومان