0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
نامتناهی
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی نامتناهی

مغزتان را بهبود دهید، همه چیز را سریع تر یاد بگیرید و بهترین شکل از زندگی خود را بیابید
نویسنده:
جیم کوییک
درباره نامتناهی

دیدن افراد نابغه‌ای نظیر ریاضی‌دانان و دانشمندان به همه ما حس خوبی می‌دهد. امما گاهی اوقات نسبت به آن‌ها حس حسرت پیدا می‌کنیم و مقداری غمگین و ناراحت می‌شویم. به خودمان می‌گوییم که ممکن نیست ما به چنین جایگاهی برسیم و انسانی به این میزان از اهمیت بشویم. تاکید بیش از حد برخی از پژوهشگران بر آی کیو نیز این حس را در ما عمیق‌تر می‌کند. گویی هیچ راهی وجود ندارد تا ما پیشرفت کنیم زیرا هوش امری خدادادی است. پس باید نسبت به وضعیتی که داریم، رضایت کامل داشته باشیم و به هیچ عنوان کاری انجام ندهیم. اما با مطالعات جدیدی که صورت گرفته است، این ذهنیت نسبت به هوش و مغز دیگر مورد قبول و پذیرش دانشمندان و محققان نیست. آن‌ها دیگر نگاهی جبری به مغز ندارند، کتاب صوتی نامتناهی نیز متاثر از همین نگاه و باور جدید به مغز نوشته شده است و از یافته‌هایی بسیار مهم خبر می‌دهد.

چرا خواندن کتاب صوتی نامتناهی اهمیت دارد؟

مغز همه انسان‌ها بیش از 86 میلیارد نورون دارد، هر چند این نورون‌ها با پایان دوره نوجوانی دیگر رشد نمی‌کنند اما می‌توانیم کاری کنیم تا نورون‌ها به بهترین شکل ممکن عمل کنند و توانایی یادگیری ما را افزایش دهند. ما در عصر فناوری‌ها متولد شده‌ ایم به نظر می‌رسد که یادگیری در چنین شرایطی بسیار راحت‌تر سریع‌تر انجام بپذیرد. ولی لازم است توجه داشته باشیم که توسعه فناوری‌های دیجیتالی چالش‌ها و مشکلاتی را نیز برای ما له وجود آورده است. بسیاری از افاد نیز نسبت به رشد فناوری‌های دیجیتال نگران هستند و می‌گویند که این تکنولوژی زمان زیادی از زندگی‌شان را می‌گیرد و آن‌ها نمی‌توانند به خوبی چیزی را بیاموزند چون به صورت مداو م سرگرم و درگیر هستند. امروزه ما با حجم عظیمی از اطلاعات مواجه می‌شویم، رسانه‌های جمعی و رسانه‌های سنتی ما را با خبرهای مختلفی بمباران می‌کنند. باید دانست که در معرض اطلاعات زیاد قرار گرفتن به معنای دانش و آگاهی نیست و نمی‌تواند به بهبود یادگیری ما کمک کند. امروزه بخش قابل توجهی از مردم بیش از 8 ساعت از روز خود را تحت تاثیر رسانه‌ها می‌گذرانند. چنین چیزی بسیار زیاد است و باعث می‌شود تا ما وقت کافی برای یادگیری نداشته باشیم. در حال حا1ر می‌توانیم بگوییم که ما همیشه آنلاین هستیم و به هیچ عنوان از فضای مجازی جدا نمی‌شویم. همان‌طور که میدانید هنگام مشاهده لایکها یا کامنت‌ها مغز ما دوپامین ترشح می‌کند که به ما حس خوب و خوشایندی میدهد. به همین خاطر به نظر می‌آید که بسیاری از ما به فضای مجازی اعتیاد پیدا کرده‌ایم. تازه این پایان ماجرا نیست زیرا ترشح مکرر دوپامین باعث تغییر ساختار مغزمان می‌شود

آیا می‌توانیم در حال حاضر شماره تلفن دوستانمان را حفظ کنیم و به آن‌ها پیام بدهیم؟ به نظر می‌رسد که استفاده مکرر از دستگاه‌های دیجیتالی باعث زوال توانایی‌های حافظه کوتاه مدت مغز شده است. برخی دانشمندان می‌گویند که ما به دلیل استفاده بیش از حد از فناوری‌ها به نوعی زوال یا دمانس عقلی شده‌ایم. مغز یک ماهیچه است نه یک درایو حافظه پس باید با آن کار کرد تا قوی‌تر از گذشته شود. در دنیای امروز تکیه افراد بر فناوری‌های دیجیتالی باعث تصمیم‌گیری شتاب‌زده و ضعیف باشد. ما تلاش کنیم تا راجع به همه چیز سخن بگوییم. این وضعیت سبب می‌ود که استنتاج به جای آن‌که یک موضوع انقادی باشد، شکلی مکانیکی و خودکار به خود بگیرد. کتاب صوتی نامتناهی از این جهت دارای اهمیت است که می‌تواند سبب شود تا ما توانایی‌های مغز و حافظه خود را به کار بگیریم.

درباره کتاب صوتی نامتناهی

کتاب صوتی متناهی به ما یادآوری می‌کند که مغز مکانیزمی قوی و پیچیده است که قابلیت‌های بسیار زیادی دارد. برای خلاقیت و تخیل نمی‌توانیم هیچ محدودیتی جز محدودیت‌های خودخواسته را تصور کنیم. به نظر می‌آید که مغز دائم در حال دگردیسی و سازگاری با محیط جدید است و تلاش می‌کند با توجه به خواسته‌های ما عمل کند. به علبارت بهتر می‌توان گفت که یادگیری و به طور کلی زندگی، ماهیتی متصلب و بسته ندارد.

کتاب صوتی نامتناهی به ما کمک می‌کند تا توانایی‌های مغز خود را بشناسیم، با قرار گرفتن در محیطی مناسب و انجام دادن کارهایی مفید، توانایی مغز خودمان را بیشتر کنیم و یک زندگی متفاوت را تجربه کنیم. این شناخت از ساختار ذهن سبب می‌شود تا اعتماد به نفس بیشتری داشته باشیم و بتوانیم انگیزه بیشتری برای پیشرفت کردن داشته باشیم. مغز ما بسیار خارق العاده است ولی ما عموما در معرض حواس پرتی، فراموشی ، احساس بی‌کفایتی و اضافه بار ذهنی قرار می‌گیریم. ما در هنگام تحصیل در مدرسه نمی‌دانیم که چگونه بیاندیشیم، یاد بگیریم و تحلیل کنیم، به همین خاطر با مشکلات زیادی را روبرو خواهیم شد.

باید بدانیم که همه ما انسان‌ها صرفنظر از سن، طبقه اجتماعی، سطح سواد، ملیت و نژاد دارای توانایی‌های خارق‌العاده ذهنی هستیم و قابلیت‌های بسیاری برای پیشرفت داریم.

درباره جیم کوییک نویسنده کتاب صوتی نامتناهی

جیم کوییک بنیان‌گذار یک روش جدید آموزش و متخصصی جهانی و برجسته در زمینه بهبود سرعت مطالعه، بهبود عملکرد مغر و بالا بردن کیفیت یادگیری است. کوئیک در دوران کودکی خود با مشکلی مواجه شد و آسیب مغزی‌ای را تجربه کرد که برایش اختلال عدم یادگیری را به همراه داشت. پس از غلبه بر این مشکل، انگیزه یافت تا بتواند با ارائه راهکارهایی به افراد مختلف، به بقیه نیز کمک کند تا حافظه قوی‌تری داشته باشند و سریع‌تر یاد بگیرند. او در دو دهه اخیر به طور ویژه بر روی این موضوع کار کرده است و بیش از 25 سال سابقه در زمینه تعلیم تکنیک‌های مناسب و پیشرفته برای یادگیری بهتر را در کارنامه خود دارد.

درباره ترجمه کتاب صوتی نامتناهی و معرفی کتابی که می‌توانیم پس از اتمام آن بخوانیم

کتاب صوتی نامتناهی توسط ایوار و به همت انتشارات ره‌آورد مدیریت به فارسی ترجمه شده است. این کتاب را می‌توانید با گویندگی احسان اطهری گوش دهید. حجم کتاب نامتناهی چندان زیاد نیست و اگر هر روز 30 دقیقه از زمان خود را به گوش دادن آن اختصاص دهید. پس از سه روز به پایان خواهد رسید. اگر از این کنتاب خوشتان آمده است و علاقه دارید تا نسبت به ماهیت ذهن خود شناخت بیشتری را پیدا کنید، می‌توانید کتاب ذهن فریبکار شما را بخوانتید. این اثر توسط پرفسور استیون نووا نوشته شده است وپس از ایجاد آشنایی با توانایی‌ها و محدودیت‌های ذهن، راهکارهایی برای تقویت مهارت تفکر نقاد به شما می‌آموزد. کتاب فوق توسط نشر اختران و به وسیله دکتر علی اکبر سلطانی و مریم آقازاده به فارسی برگردانده شده است.

در بخشی از کتاب صوتی نامتناهی خواهیم شنید:

آیا با انبوه کارهای پیش رو و مضیقهٌ زمانی برای رسیدگی به آن‌ها دست‌وپنجه نرم می‌کنید؟ ما این نیکبختی را داریم که در جهانی زندگی کنیم که دسترسی به اطلاعات حد و مرزی ندارد؛ در عصر اطلاعات. بی‌اطلاعی, خود یکی از گزینه‌ها است. در عصر حاضر مقدار اطلاعاتی که تنها دریک روز به بشر عرضه می‌شود. برابر است با مقدار اطلاعاتی که در قرون وسطی به یک فرد عادی در تمام طول عمرش عرضه می‌شده است. هنوز چندان دور نشده‌ایم از آن دوره‌ای که اطلاعات سلانه سلانه از سینه‌ای به سینه‌ای از طریق روزنامه‌ها یا از طریق بولتنی که در کوچه ‌پس کوچه‌های شهر رد و بدل می‌شد. حرکت می کرد و به هر جایی می‌رسید. امروز فزونی دسترسی ما به اطلاعات وقت و کیفیت زندگی ما را تحت‌ الشعاع خود قرار داده است. امروز. هر فرد به طور متوسط سه برابر بیش‌تر از کسی که در دهه ۵۰ زندگی می‌کرده است, اطلاعات دریافت می‌کند. نتایچ یک پژوهش در سال ۲۰۱۵ نشان داد که افراد حداقل هشت ساعت در روز را صرف رسانه‌ها می‌کنند.

در یک آزمایش به‌ منظور بررسی «تأثیر زمان استراحت» تعدادی موش در معرض یک تجربه جدید قرار گرفتند؛ هم‌زمان امواج مغزی آن‌ها در حين و پس از انجام آن فعالیت اندازه‌گیری شد. در اکثر موارد در مغز موشی که در معرض تجربه جدید قرار گرفته بود سلول‌های عصبی جدیدی به وجود می‌آمد و فعالیت عصبی جدیدی مشاهده می‌شد البته اگر به موش زمان استراحت داده می‌شد. در زمان استراحت سلول‌های عصبی یادشده این امکان را پیدا می‌کنند تا از دروازهُ حافظه به محل ذخیره‌سازی خاطرات

بلندمدت وارد شوند. موش‌ها بدین‌ترتیب قادر بودند که خاطره‌های مربوط به تجربه و فعالیت جدید را به حافظه بلندمدت بسپارند که این فرایند بنیان یادگیری است. این باعث نمی‌شود فکر کنید چه می‌شود اگر استراحت نکنید؟ شواهد فزاینده بسیاری نشان می‌دهد که اگر به ذهن‌مان اجازه لحظه‌ای پرسه زدن» اين‌سو و آن‌سو پلکیدن یا کسل شدن را ندهیم, تاوانش را با حافظهٌ ضعیف مغزی و خستگی مزمن پس خواهیم داد.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
90.۰۲ مگابایت
مدت زمان
۰۱:۳۴:۲۲
نویسندهجیم کوییک
مترجم ایوار
راویاحسان اطهری
ناشرره‌آورد مدیریت
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۶/۰۲
قیمت ارزی
2.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۹۰.۰۲ مگابایت
۰۱:۳۴:۲۲

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
1.1
از 5
براساس رأی 7 مخاطب
5
ستاره
0 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
14 ٪
1
ستاره
85 ٪
3 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
1

باید داخل توضیحات قید می‌کردید که چکیده و خلاصه کتاب هستش نه متن کامل.

1

کتاب صوتی ای که رویال مایند گذاشته هم خوانش خوبی داره هم زمان بیشتری حیف کتاب به این خوبی که اینجوری خلاصه شده

1

چقدر افتضاح ترجمه شده !!! پر از کلمات عربی !!! واقعاً یک مترجم باید بیاریم این کلمات سنگین و ترجمه کنه !!

1.1
(7)
9,000
٪50
4,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
نامتناهی
٪50
نامتناهی
مغزتان را بهبود دهید، همه چیز را سریع تر یاد بگیرید و بهترین شکل از زندگی خود را بیابید
ره‌آورد مدیریت
1.1
(7)
9,000
٪50
4,500
تومان