0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
ذهن فریبکار شما
٪20

معرفی، خرید و دانلود کتاب ذهن فریبکار شما

راهنمای علمی برای مهارت­های تفکر نقاد
درباره ذهن فریبکار شما
در اولین بخش این دوره، شیوه‌ی ادراک جهان پیرامون خود را بررسی می‌کنیم. هر چیزی که فکر می‌کنیم می‌بینیم، می­شنویم و تجربه می‌کنیم، نه ثبت مستقیم جهان خارج که برساخته و تفسیری از جهان است. اطلاعات فیلتر، تحریف و مقایسه و بخش­های خالی با داده­های غیرواقعی پر می‌شود و در نهایت در بطن روایتی قرار می­گیرد که با فرضیات ما درباره‌ی جهان سازگار است. تجربیات و افکار ما نیز از فیلتر «ایگو» و نیازهای هیجانی مختلف ما می­گذرد و پالایش می‌شود. پس از بررسی این موضوع که مغز ما چگونه واقعیت را تحریف می‌کند، به این مسئله می­پردازیم که چگونه می­توان با استفاده از مهارت­ها و ابزارهای تفکر نقاد با فریب­های ذهن مقابله کرد. فلسفه و به کار بردن تفکر نقاد و علم، ابزارهایی هستند که انسان‌ها­ به‌آهستگی و با دقت طی چندهزار سال برای جبران کاستی­های مغز به وجود آورده‌اند. علاوه بر این در بخش دوم به تاریخ علم می­پردازیم و به این‌که چگونه می­توان تفاوت بین علم خوب، علم بد و شبه­علم را تشخیص داد. در این بخش، نمونه‌های متعددی از شبه­علم­ مطرح شده که در آن‌ها تلاش­های متعدد برای رسیدن به اکتشافات جدید به بیراهه رفته­ است. همچنین اشتباه­های بزرگ علمی را بررسی می‌کنیم و درس­هایی را که باید از این اشتباه­ها فراگرفت. در بخش پایانی این دوره یاد می­گیرید که چگونه تفکر نقاد، دانش علمی و دانش سازوکارهای خودفریبی را در زندگی روزمره به‌کار ببندید. همچنین، با نقش علم و تفکر نقاد در دموکراسی، ضرورت آموزش علم و چگونگی رویکرد شکاکانه به رسانه­ها آشنا می‌شوید. این بخش از دوره در واقع راهنمایی برای جلوگیری از فریب خوردن و کلاه‌برداری است. هدف این است که در پایان دوره به درک جامعی از تفکر نقاد، مؤلفه‌های آن و همچنین ضرورت فراگیری این تفکر برسید.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
گوینده هوشمند (AI)
راوی
حجم
3.۱۴ مگابایت
تعداد صفحات
300 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۰:۰۰:۰۰
نویسندهاستیون نوولا
مترجماکبر سلطانی
مترجم دوممریم آقازاده
ناشرنشر اختران
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Your deceptive mind : a scientific guide to critical thinking skills
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۰۱/۲۳
قیمت ارزی
5 دلار
قیمت چاپی
70,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
راوی
۳.۱۴ مگابایت
۳۰۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.5
از 5
براساس رأی 37 مخاطب
آموزنده 🦉 (1)
5
ستاره
78 ٪
4
ستاره
10 ٪
3
ستاره
2 ٪
2
ستاره
2 ٪
1
ستاره
5 ٪
19 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

این یکی از بهترین کتاب‌هایی هست که امسال خوندم. نویسنده که خودش نورولوژیست هست، در نیمه‌ی نخست کتاب به زیبایی توضیح می‌ده که چطور مغز خودمون می‌تونه به راحتی ما رو فریب بده و به سوی نتیجه‌گیری‌های نادرستی سوق بده. در نیمه‌ی دوم هم مرور گذرایی بر فلسفه‌ی علم، تفاوت علم با شبه‌علم و مسائلی از این دست داره. فقط از نقاط ضعفش فقط می‌تونم به این اشاره کنم که به نظرم خیلی کم‌حجم بود و زود تموم شد. شاید البته شخص دیگری این رو نقطه‌ی قوتش بدونه؛ اما من می‌گم جا داشت که حسابی مطالب رو باز کنه و عمیق‌تر بهشون بپردازه (چون تخصص خود نویسنده هم مستقیماً با نیمه‌ی نخست کتاب در ارتباط هست)، اون‌ها رو مفصل شرح بده و برای هر یک چندین و چند مثال بزنه که قشنگ تفهیم بشه. البته برای کسی که دنبال مطالعات عمیق هست منابع آکادمیک خوبی معرفی کرده؛ ولی خوب حیف بود بحث‌های به این خوبی که باز کرده رو زود ببنده. در هر صورت حتماً توصیه می‌کنم این کتاب رو بخونید. خودم هم قصد دارم چندین نسخه‌ی چاپی از اون رو تهیه و به دیگران هدیه بدم.

5

مهارت تفکر یکی از مهمترین مهارتهاییست که به ما آموخته نشده و همه له آن نیازمندیم. کتاب عالیست

5

راحت بگم درک این کتاب برای افرادی که تحصیلات دانشگاهی در رشته روانشناسی دارند راحتتره

5

کاش تو نمونه فهرست کل کتاب رو میذاشتن. گرچه پیداست کتاب خوبیه قطعا ولی بازم خوب بود اگه فهرست کامل بود.

5

واقعا عالیه ذهن فریبکار شما برای دوستان اهل تفکر حتما پیشنهاد میشه و همه لذت میبرند از خوندنش چون اشنا میشه ادم با ساختار و نحوه تفکر ذهن.

5

خیلی مفیده . مخصوصا برای این روزها که حجم اخبار ضد و نقیض زیاده این کتاب رو بخونید که بتونید خودتون بسیاری از مطالب رو اعتبار سنجی کنید.

4

با خواندن این کتاب و شناخت انواع مغالطه ها به راحتی میتوانید دروغ ها و فریب های دیگران را تشخصی بدهید

5

تو روزایی کرونا حسابی کتاب خوندم

5

یه دانشمند علوم ملموس وقتی از علوم غیر ملموس می‌نویسد،،کتاب جالبی می‌شود

3

به نظر میاد کتاب مناسبی باشه هنوز نخوندم اما تعرفشو از آدمای حسابی شنیدم

نمایش 9 نقد دیگر
4.5
(37)
آموزنده 🦉 (1)
60,000
٪20
48,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
ذهن فریبکار شما
٪20
ذهن فریبکار شما
راهنمای علمی برای مهارت­های تفکر نقاد
نشر اختران
4.5
(37)
آموزنده 🦉 (1)
60,000
٪20
48,000
تومان