0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
مانی پیامبر باغ های اشراق

معرفی، خرید و دانلود کتاب مانی پیامبر باغ های اشراق

نویسنده:
امین معلوف
درباره مانی پیامبر باغ های اشراق

شاید کمتر کسی از این موضوع اطلاع داشته باشد که حدود دویست سال پس از میلاد مسیح، نگارگری به نام مانی در ایران آیینی را پایه‌گذاری کرد که اساس آن مهربانی و صلح بود. امین معلوف برای دومین بار به سراغ یک شخصیت ایرانی رفته است و در کتاب مانی پیامبر باغ‌های اشراق داستان زندگی این پیامبر ایرانی را تعریف می‌کند.

کتاب Les Jardins de lumière برای اولین‌بار در سال 1991 به زبان فرانسوی منتشر شد. امین معلوف معمولاً زندگی شخصیت‌های قدیمی را به شکل روایتی داستان‌گونه می‌نویسد. در این کتاب او به سراغ مانی، پیامبر و نگارگر ایرانی رفته است که حدود دویست سال پس از تولد مسیح فعالیت خود را آغاز و آیین مانوی را به ایرانیان معرفی کرده است. نویسنده با استفاده از زاویه دید دانای کل داستان زندگی پسری به نام مانی زاده‌ی مریم را روایت می‌کند که در زمان حکومت اشکانیان به دنیا آمده است. پدر مانی به فرقه مذهبی جدیدی پیوسته است و به این واسطه، پسرش مانی نیز با اعتقادات جدیدی آشنا می‌شود. پس از اینکه مانی در نوجوانی متوجه می‌شود که به مقام پیامبری برگزیده شده، به پایتخت مهاجرت می‌کند و در تلاش است تا با هنر نگارگری خود، مردم را با آیین جدید خود آشنا و همراه کند. او سفر خود را به‌سوی هند و معاشرت با شاپور اول ساسانی را آغاز می‌کند و در نهایت با دسیسه‌های موبدان زرتشتی اعدام می‌شود.

امین معلوف، نویسنده‌ی رمان‌های تاریخی

امین معلوف Amin Maalouf نویسنده معاصر لبنانی‌تبار و فرانسوی زبانی است که در سال 1949 در بیروت به دنیا آمد. او در خانواده‌ای مسیحی به دنیا آمد و در سال 1976 به فرانسه مهاجرت کرد. امین معلوف با پیشینه شرقی، برای رمان‌های خود به سراغ شخصیت‌هایی می‌رود که در بین‌النهرین و ایران قدیم بسیار موردتوجه بوده‌اند. او در کتاب‌های خود از تاریخ وام می‌گیرد و داستان‌هایی را روایت می‌کند که شاید برای خیلی از غربیان ناشناخته است. اولین رمان این نویسنده معاصر با نام جنگ‌های صلیبی به تحلیل و روایت این حادثه تاریخی پرداخته است. امین معلوف برای کتاب صخره تانیوس توانست در سال 1993 جایزه گنکور را از آن خود کند. همچنین او در سال 2010 برنده جایزه پرنس آستوریاس شد. کتاب‌های زیادی از این نویسنده در ایران به چاپ رسیده است:

چرا باید کتاب مانی پیامبر باغ‌های اشراق را خواند؟

کتاب مانی پیامبر باغ‌های اشراق یا باغ‌های روشنایی با ترجمه‌های گوناگون در ایران به زبان فارسی منتشر شده است؛ اما این نسخه با ترجمه حسین نعیمی توسط نشر ثالث به چاپ رسیده است. معلوف برای چهارمین کتاب خود یعنی باغ‌های روشنایی توانست جایزه خانه انتشارات پاریس را از آن خود کند. در واقع قصد نویسنده از نوشتن این کتاب معرفی زندگی و آموزه‌های مانی به‌عنوان یک هنرمند و پیامبر صلح‌طلب است که با کمک شاپور اول ساسانی به گسترش آیین خود پرداخته است. نویسنده کوشیده تا حالات روحی انسان را شرح داده و تمایل او برای آزادی را به تصویر بکشد. در واقع با خواندن این کتاب می‌توانید با جامعه ساسانی و افکار مانی آشنا شوید. نسخه الکترونیک این کتاب  در دسته‌بندی  داستان و رمان در دسترس و قابل خریداری است.

در بخشی از کتاب مانی پیامبر باغ‌های اشراق می‌خوانیم

اگر به دنبال حقیقت هستی، باید بدانی که آن را نه در آغوش دلپذیر و فشرده یک زن می‌توانی پیدا کنی و نه در ور ور و زر زر یک نوزاد. به تو گفتم که حقیقت معبود پرتوقع و بی گذشتی است، آیا هنوز در پی‌اش هستی یا اینکه منصرف شدی؟

مانی در آن مخفیگاه، خود را رها می‌کرد و می‌نشست، دراز می‌کشید، گریه می‌کرد، شادی می‌کرد، یا در رویا و تصورات کودکانه‌اش غرق می‌شد. هرازگاه نیز، با خود و برای خود به‌تنهایی، بی وحشت از خیانت غیر، با صدایی رسا بلندبلند حرف می‌زد.

مانی روی یک فرش حاشیه‌دوزی شده که تا پای تخت سلطنتی را مفروش می‌کرد چنان پیش می‌رفت که تصور مسافت را ازدست‌داده بود و احساس می‌کرد تلوتلو می‌خورد. شاه را به خود نزدیک می‌دید همچون خورشید ماردینو، چنان نزدیک که چشم را خیره می‌کرد.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب مانی پیامبر باغ‌های اشراق

کتاب مانی پیامبر باغ‌های اشراق یکی از بهترین نمونه‌های رمان تاریخی است که در ایران قدیم اتفاق می‌افتد. اگر شما نیز به  خواندن رمان‌هایی که درگذشته رخ می‌دهند علاقه دارید و می‌خواهید با ایران قبل از اسلام آشنا شوید، به عناوین زیر سر بزنید:

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۱۷ مگابایت
تعداد صفحات
372 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۲:۲۴:۰۰
نویسندهامین معلوف
مترجمحسین نعیمی
ناشرنشر ثالث
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۴/۲۹
قیمت ارزی
4 دلار
قیمت چاپی
56,500 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۱۷ مگابایت
۳۷۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.5
از 5
براساس رأی 4 مخاطب
5
ستاره
75 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
25 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
4 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

كتابي بسيار آموزنده براي آشنايي بهتر با زندگاني ماني نقاش و عقايدش (هرچند كه تا آخر هم متوجه نميشي دقيقا دين ماني بر چه اصولي بوده و چه حرف جديدي براي گفتن داشته) و بسيار آموزنده و شيرين درباره سلطنت اردشير، شاهپور و هرمز و بهرام ساساني

3

کتاب در مورد مانی پیامبر نقاش از کودکی تا زمان کشته شدنش است.در مورد نحوه زندگی و‌تبلیغ دینی اش،آرای مذهبی اش و ... است. نمی شود گفت کتاب بدی است.اما موضوعش برای من چندان جذاب نبود.

5

با این کتاب با شخصیت ونگرش مانی آشنا شدم که هم به زیبایی نگاشته شده وهم ترجمه شده،از مترجم بخصوص در مورد توضیح کلمه اسکندر سپاسگزارم.از فیدیبو هم برای رایگانی کتاب

5

این کتاب واقعا عالیه

4.5
(4)
186,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مانی پیامبر باغ های اشراق
مانی پیامبر باغ های اشراق
امین معلوف
نشر ثالث
4.5
(4)
186,000
تومان