0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
صخرۀ تانیوس

معرفی، خرید و دانلود کتاب صخرۀ تانیوس

نویسنده:
امین معلوف
درباره صخرۀ تانیوس

صخره تانیوس، رمانی از امین معلوف، نویسنده فرانسوی - لبنانیایی است که در سال 1993 و بر اساس بر اساس اسناد تاریخی لبنان در دهه 1830، نوشته شده است. این کتاب که از ماجرایی واقعی الهام گرفته شده، ماجرای قتل یک خلیفه در قرن نوزدهم است که توسط شخصی به نام ابوکشک مالوف (یکی از رقبای سیاسی‌اش) صورت می‌گیرد و سپس به همراه پسرش به قبرس پناهنده می‌شوند. آن‌ها در این گریز، وارد دنیای جاسوسان بین‌المللی و سیاستمداران می‌شوند؛ اما نهایت او از اموری فریب می‌خورد و این موضوع باعث برگشت به کشور و اعدام او می‌شود. همچنین نویسنده برای نوشتن این کتاب، از پسر عموی پدربزرگش، مورخ نود و شش‌ساله‌ای که در آن دوره زمانی متخصص بوده، کمک گرفته است. به جز داستان قتل، باقی داستان و شخصیت‌های رمان، خیالی‌ و زاده ذهن نویسنده هستند.

معرفی امین معلوف

امین معلوف، زاده ی 25 فوریه 1949، نویسنده و روزنامه‌نـــگار لبنانی فرانســـوی‌زبان است. وی که دانش‌آموخته اقتصاد و جامعه‌شناسی است در لبنان و در دانشگاه فرانسوی سن ژوزف تحصیل کرد. معلوف فعالیت مطبوعاتی خود را در سال 1971 در روزنامه ی «النهار» آغاز کرد و تا سال 1976 با این روزنامه همکاری می‌کرد. سپس مدتی در مجله­ی «المستقبل» مشغول بود و بعد از آن پاریس را برای اقامت انتخاب کرد. جنگ‌های صلیبی از دیدگاه اعراب اولین اثر معلوف است که با آن شناخته شد. نخستین رمان او، لئوی افریقایی نیز برای او جایزه‌ی دوستی اعراب و فرانسه را به‌همراه داشت. از آثار امین معلوف می‌توان به «صخره تانیوس»، «لیموهای شرقی»، «هویت‌های مرگبار» و «سفر بالتازار در جست­وجوی اسم اعظم» اشاره کرد. اغلب رمان‌های او به چندین زبان‌های ترجمه شده است.

چرا باید کتاب صخره تانیوس را بخوانیم؟

معلوف، برای نوشتن کتاب صخره تانیوس برنده جایزه کنگور فرانسه شده است. او زندگی روستایی در دوران خان‌ها و ماجرای قتل یک خلیفه را خوبی به تصویر می‌کشد و اغلب در طول رمان حقیقت و افسانه را درهم می‌آمیزد. در بخش‌هایی از کتاب توصیفات عمیقی از اتفاقات و احساسات جاری در جریان زندگی بیان می‌شود.

رمان صخره تانیوس نوشته امین معلوف با ترجمه شهرنوش پارسی‌پور توسط نشر ثالث منتشر شده است. این کتاب در دسته‌بندی داستان و رمان در همین صفحه از فیدیبو قابل دانلود است.

در بخشی از کتاب صخره تانیوس می‌خوانیم

در چشم روستاییان مهم‌تر از همه رفتاری بود که خان در قبال مقامات بالاتر از خود نشان می‌داد و همین باعث شده بود تا روستاییان خاطره­ای چنین دلپذیر از او را برای خود حفظ کنند. اربابان دیگر به‌محض آن که امیر یا پاشا مالیات بیشتری طلب می‌کرد بی‌درنگ بر فشار خود بر روستایان می‌افزودند و بر این باور بودند که فشار بر رعایا بهتر است از برخورد با مقامات. خان «ما» چنین نبود. او هیاهو به راه می‌انداخت، تلاش می‌کرد، عریضه پشت عریضه می‌فرستاد، از قحطی، یخ‌بندان و از هجوم ملخ صحبت می‌کرد، از مقامات درخواست بخشش می‌کرد، گاهی مهلت می‎‌گرفت، گاهی تخفیف می‌گرفت، حتی معافیت مالیاتی به دست می‌آورد.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب صخره تانیوس

کتاب صخره تانیوس با ترکیب حقیقت و افسانه برای مخاطب جذاب و گیراست. اگر از خواندن کتاب‌هایی ازاین‌دست و با درون‌مایه تاریخی لذت می‌برید پیشنهاد می‌کنیم این کتاب‌ها را نیز بخوانید:

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۶۸ مگابایت
تعداد صفحات
363 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۲:۰۶:۰۰
نویسندهامین معلوف
ناشرنشر ثالث
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۳/۰۲
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۶۸ مگابایت
۳۶۳ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.3
از 5
براساس رأی 3 مخاطب
5
ستاره
33 ٪
4
ستاره
66 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

در مجموع كتاب خوبي است كه ارزش وقت گذاشتن دارد. قسمتي از كتاب برگرفته از وقايع واقعي و قسمتي از آن برگرفته از تخيل نويسنده است. در كل حوادث كتاب به صورتي است كه خواننده را تا آخر با خود پيش ميبره. اگر از كتاب لذت برديد پيشنهاد ميكنم كتاب. ماني پيامبر باغ هاي اشراق و كتاب سمرقند رو هم بخونيد.

4.3
(3)
181,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
صخرۀ تانیوس
صخرۀ تانیوس
امین معلوف
نشر ثالث
4.3
(3)
181,500
تومان