0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
فروید
٪10

معرفی، خرید و دانلود کتاب فروید

نویسنده:
جاناتان لیر
ناشر:
نشر نو
درباره فروید

کتاب فروید (Freud) نوشته جاناتان لیر، یکی از بهترین مقدمه‌های فلسفی است که بر ایده‌ها و مفاهیم محوری و عمل زیگموند فروید نوشته شده است. در این کتاب نظریه‌های فروید از جمله «ناخودآگاه»، «رؤیاها»، «انتقال»، «کارکردهای ذهنی»، «ساختار روان»، «مفهوم نو و رادیکال جنسیت» توضیح داده می‌شوند. نویسنده همچنین به برخی دیگر از مسائل و مشکلات عمیقی که فروید با آنها درگیر بوده می‌پردازد و اهمیت فلسفی آنها را شرح می‌دهد. کتاب فروید شامل 7 فصل است و که به ترتیب عبارت‌اند از: فصل اول: تفسیر ناهشیار، فصل دوم: تمایل جنسی، غریزۀ لذت و زندگی، فصل سوم: تفسیر رؤیاها، فصل چهارم: انتقال، فصل پنجم: اصول کارکرد روانی، فصل ششم: ساختار روان و تولید روابط موضوعی و فصل هفتم: اخلاق و مذهب. البته باید گفت جاناتان در خصوص پاره‌ای مسائل مثل در زمینه دین و اخلاق نگاه انتقادی به آرای فروید دارد اما بر نبوغ فروید و اهمیت روان‌کاویِ او برای حیات آدمی و سنت‌های فلسفی تأکید می‌کند.

معرفی جاناتان لیر

جاناتان لیر (Jonathan Lear) فیلسوف، مدرس فلسفه، استاد دانشگاه برجسته‌ی دانشگاه شیکاگو و روانکاو متولد 1948 و اهل آمریکا است. او کار روان‌شناسی هم انجام می‌دهند و به‌نوعی شغل دوم او محسوب می‌شود؛ اما درآمدی از آن ندارد؛ چون تخصص خود را وقف محرومانی کرده است که نیازمندِ روان‌درمانی هستند. لیر در دانشگاه‌های ییل و کمبریج تحصیل کرد و مدرک دکترای خود را در رشته فلسفه در دانشگاه راکفلر با رساله‌ای در مورد منطق ارسطویی گرفت. سپس در مؤسسه روان‌کاوی نیوانگلند غربی نیز آموزش دید. لیر سه بار برای اقداماتش در زمینه پیشرفت روان‌کاوی، جایزه گرمی را از انجمن ملی روان‌کاوی دریافت کرده است؛ همچنین موفق به دریافت جایزه‌ی «دستاورد ممتاز بنیاد اندرو ملون» شد. بسیاری از آثار او در بررسی تلاقی روانکاوی و فلسفه است. او علاوه بر تحقیق و پژوهش در نظریات زیگموند فروید، به طور گسترده در مورد ارسطو، افلاطون، ایمانوئل کانت، سورن کیرکگارد و لودویگ ویتگنشتاین نیز نوشته است و بر ایده‌های روان انسان تمرکز دارد.

چرا باید کتاب فروید را بخوانیم

فیلسوفان علاقه‌مند به روانکاوی کتاب فروید را دستاوردی منحصربه‌فرد می‌دانند. بسیاری از استادان ادبیات و تاریخ که نظریات فروید را تدریس می‌کنند، این کتاب را می‌خوانند و از آن استفاده می‌کنند. همچنین مطالعه کتاب فروید به پژوهشگران حوزه روان‌شناسی و روان‌کاوی توصیه می‌شود. عده­ای بر این باورند که خواندن این اثر برای هرکسی در علوم ‌انسانی، علوم اجتماعی و فراتر از آن به فروید یا فلسفه علاقه دارد ضروری است. جاناتان لیر در این کتاب به‌وضوح تمام افکار فروید را معرفی و ارزیابی می‌کند.

کتاب فروید توسط جاناتان لیر در سال 2005 نوشته شده و توسط علیرضا طهماسب و مجتبی جعفری ترجمه شده است. این کتاب توسط نشر نو چاپ شده است و نسخه الکترونیکی آن نیز در فیدیبو در دسته­بندی زندگی‌نامه، سفرنامه برای علاقه­مندان قابل دانلود است.

در بخشی از کتاب فروید می‌خوانیم

یقیناً یکی از تحسین‌برانگیزترین اصولی که فروید در ضمن طبابتش به کار گرفت این بود: هر چیزی شایسته توجه است. روان‌کاوی بر این اصل استوار است که پیشاپیش هیچ موضوعی را بی‌اهمیت و فاقد ارزش برای درنگ و تعمق نشمارد. این نیز اهمیتی همسنگ دارد که وقتی فروید در منتهای توانایی خویش است نظریاتش پیامد طبیعی تجارب بالینی اوست. علت اینکه بسیاری از منتقدان روان‌کاوی آن را نظریه‌ای مبالغه‌آمیز می‌انگارند این است که چارچوب‌های نظری روانکاوی را مستقل و منفک از واقعیات بالینی در نظر می‌گیرند یادآوری این نکته شایسته است که مفاهیم اصلی روانکاوی در پاسخ به آلام آدمیان پدیدآمده فروید به مراجعان دردمند خود گوش می‌سپرد و از آنچه می‌شنید اندیشه‌های خود را می‌پرورد. برخی آرای او نظرورزی‌هایی افراطی است که باید دور ریخت؛ اما مفاهیم اصلی روان‌کاوی پیوندی تنگاتنگ با واقعیات بالینی دارد.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب فروید

اگر به خواندن کتاب‌های زندگی‌نامه افراد مشهور و صاحب‌نظران معاصر مخصوصاً فیلسوفان یا روانکاوان علاقه دارید کتاب‌های زیر را نیز به شما پیشنهاد می‌کنیم:

 

 

 

 

 

 

 

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
3.۶۶ مگابایت
تعداد صفحات
414 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۳:۴۸:۰۰
نویسندهجاناتان لیر
مترجمعلیرضا طهماسب
مترجم دوممجتبی جعفری
ناشرنشر نو
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۴/۲۶
قیمت ارزی
7.۵ دلار
قیمت چاپی
300,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۳.۶۶ مگابایت
۴۱۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.6
از 5
براساس رأی 8 مخاطب
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
خوش‌خوان 🪶 (1)
5
ستاره
87 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
12 ٪
1
ستاره
0 ٪
3 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

کم نظیر با ترجمه بی نظیر دکتر طهماسب.خیلی خوشحالم که این کتاب فوق العاده موجود شد🙏🏻💐

5
آموزنده 🦉

عالی بود. ترجمه بسیاردقیق و سطح بالا و اثر علمی و ارزنده

نمایش 1 نقد دیگر
4.6
(8)
آموزنده 🦉 (1)
149,000
٪10
134,100
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
فروید
٪10
فروید
جاناتان لیر
نشر نو
4.6
(8)
آموزنده 🦉 (1)
149,000
٪10
134,100
تومان