0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
ترس
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب ترس

خرد لازم برای عبور از طوفان
نویسنده:
تیک نات هان
ناشر:
میلکان
درباره ترس

درباره کتاب ترس

ترس چهره‌های مختلفی دارد و بشر به شکل‌های مختلفی آن را تجربه می‌کند. کتاب ترس، خرد لازم برای عبور از طوفان یک اثر فوق‌العاده به نویسندگی تیک نات هان است که درباره ترس و راه‌های عبور از آن صحبت می‌کند. ترس از آینده، ترس از شکست، ترس از مرگ عزیزان یا ترس از باخت مال، از جمله ترس‌های رایج بشر هستند که در طول سال‌ها با او همراه بوده‌اند. نمی‌توان این حس را به‌صورت کلی نادیده گرفت و از طرفی نمی‌توان با ترس به زندگی ادامه داد. پس راه‌حل چیست؟ کتاب ترس، راه‌کارهایی عملی برای درک این حس و مدیریت آن ارائه می‌کند که می‌تواند راه‌گشای شما باشد.

ترس یکی از طبیعی‌ترین حس‌های بشر است که همیشه با او همراه بوده. هرکسی به صورتی مشخص احساس ترس را تجربه می‌کند که شاید برای دیگری بی‌معنا باشد. اما ترس‌هایی هستند که در نوع بشر به یک صورت هستند؛‌ برای مثال ترس از مردن. ترس، خرد لازم برای عبور از طوفان (Fear: Essential Wisdom for Getting Through the Storm)، یکی از آثار موفق انگیزشی و موفقیت است که شما را با واقعیت ترس و ریشه‌های آن آشنا می‌کند. این کتاب به شما یاد می‌دهد چگونه ترس خود را به شکلی مدیریت کنید که ابعاد آن زندگی‌تان را فلج نکند و بتوانید به زندگی عادی ادامه دهید.

کتاب پیش رو در سال ۲۰۱۴ به زبان انگلیسی منتشر و تاکنون به چندین زبان زنده دنیا ترجمه شده است. «ملیکا شایسته» این اثر را به فارسی برگردانده و «نشر میلکان» آن را در سال ۱۴۰۰ منتشر کرده است. شما می‌توانید با خواندن این کتاب، با اضطراب‌های پنهان و عیان وجودتان آشنا شوید و با استفاده از تکنیک‌های ارائه‌شده، برای رهایی از آن‌ها تلاش کنید. هرچند حس ترس مثل غم و شادی طبیعی است، اما اگر برای مدیریتش کاری نکنید، کم‌کم مانند علف هرز رشد می‌کند و کل ذهن‌تان را فرا می‌گیرد.

پیش از مدیریت ترس، شناخت آن مهم است. این حس مرموز چیست؟ کی بروز پیدا می‌کند؟ چرا گاهی حتی در اوج رضایت و شادی هم خودش را نشان می‌دهد و چرا در مدیریت کردن آن ناتوانیم؟ شما می‌توانید این کتاب الکترونیکی را از وب‌سایت یا اپلیکیشن فیدیبو خریداری و مطالعه کنید.

درباره تیک نات هان، نویسنده کتاب

تیک نات هان (Thich Nhat Hanh) متولد سال ۱۹۲۶ در ویتنام است. او در زمینه‌های مختلفی مثل ذن بودایی و صلح جهان فعالیت می‌کرد و در مقام رهبر معنوی و راهب بودایی، راه‌حل‌هایی را برای زندگی خالی از خشونت ارائه می‌داد که تا امروز در دسترس است. نات هان تا زمان مرگش در سال ۲۰۲۰، دست از مبارزه برای صلح و دوستی برنداشت. او هم‌چنین توانست در سال ۱۹۶۷، به‌خاطر فعالیت‌های بشردوستانه خود در طول جنگ ویتنام، از طرف مارتین لوتر کینگ جونیور، نامزد دریافت جایزه‌ی صلح نوبل شود. از این نویسنده کتاب‌های زیادی در دست است که بیشتر آن‌ها به زبان انگلیسی نوشته شده‌اند:

کتاب ترس برای چه کسانی مناسب است؟

اگر با ترس‌های مختلفی در زندگی خود دست‌وپنجه نرم می‌کنید و به‌دنبال راه‌حلی برای مدیریت آن هستید، خواندن این کتاب را از دست ندهید. هم‌چنین این کتاب برای علاقه‌مندانِ آثار خودسازی و موفقیت مناسب است.

خواندن این کتاب چه کمکی به شما می‌کند؟

خواندن این کتاب باعث می‌شود با ترس‌های خود آشنایی پیدا ‌کنید و انواع ترس‌ها و نوع مدیریت آن‌ها را بشناسید. آگاهی بخشی از درمان است و تلاش این کتاب نیز برای ایجاد آگاهی است. پیش از تلاش برای درمان ترس، باید نسبت به شناخت آن اقدام کنید. کتاب ترس هم‌چنین تکنیک‌هایی را ارائه می‌دهد که با به‌کارگیری آن‌ها، می‌توانید زندگی آرام‌تری داشته باشید.

بخشی از کتاب

ما ظرفیت ایجاد تغییرات بزرگ را درون‌مان داریم و می‌توانیم بر دنیای بیرونی خود نیز تأثیرگذار باشیم. فقط باید با ذهن‌آگاهی قدم بزنیم و نفس بکشیم تا بتوانیم انرژی ذهن‌آگاهی و درک را پرورش دهیم. اگر این درک شکل بگیرد، به ما کمک می‌کند ترس، خشم و نفرت خود را رها کنیم. عشق فقط برپایه‌ی ادراک شکل می‌گیرد. وقتی می‌گوییم جسم و ذهن به یکدیگر متصل هستند، فقط درباره‌ی جسم و ذهن شما صحبت نمی کنیم. خون همه‌ی اجداد شما در رگ‌های‌تان جاری بوده و روح آن‌ها در وجود شماست. می‌توانید در تک‌تک سلول‌های بدن‌تان حضور پدر و مادر خود را حس کنید. آن‌ها واقعا به همراه پدربزرگ و مادربزرگ، پدر و مادرِ پدربزرگ و مادربزرگ‌تان در وجود شما حضور دارند؛ به این ترتیب می‌دانید شما دنباله‌ی آن‌ها هستید. ممکن است فکر کنید اجدادتان دیگروجود ندارند. ولی حتی دانشمندان نیز می‌گویند اجداد شما در میراث ژنتیکی هریک از سلول‌های بدن‌تان حضور دارند. برای نوادگان شما نیز همین اتفاق خواهد افتاد و شما در تک‌تک سلول‌های بدن آن‌ها حضور خواهید داشت؛ همچنین در ضمیر هر فردی که با او در تماس بوده‌اید حضور دارید. درخت آلورا در نظر بگیرید. در دل هر آلو هسته‌ای وجود دارد که درخت آلو و همه‌ی نسل‌های پیشین این درخت را در خود جای داده است. درون هسته هوش و خردی وجود دارد که می‌داند چگونه به درخت آلو تبدیل شود و چگونه شاخه، برگ، شکوفه و میوه‌هایش را پرورش بدهد. دانه نمی‌تواند به‌تنهایی چنین مسیری را طی کند. طی کردن این مسیر به کمک تجربه و سازگاری‌ میسر می‌شود.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
893.۷۰ کیلوبایت
تعداد صفحات
160 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۵:۲۰:۰۰
نویسنده تیک نات هان
مترجمملیکا شایسته
ناشرمیلکان
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Fear: Essential Wisdom for Getting Through the Storm
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۴/۲۵
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۸۹۳.۷۰ کیلوبایت
۱۶۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 10 مخاطب
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
20 ٪
3
ستاره
20 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
10 ٪
7 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

سلام ،بر اساس نمونه کتاب فکر میکنم کتاب برای رهایی از رنج گذشته و رسیدن به حال کمک کننده باشه،و این کتاب را خرید میکنم

5

تیک نات هان یکی از تاثیرگذاران انسان های قرن ماست. امیدوارم قدر آموزه هاش رو بدونیم

2

خیلی کلیشه ای بود حرف جدیدی نداشت برام من ارتباط نگرفتم باهاش متاسفانه

5

شناخت و‌عبور از ترس ها همراه با استاد معنوی

1

تعريفی نداشت

5

بسیار عالی و کاربردی

4

عالي و پرمحتوا.

4
(13)
59,000
٪50
29,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
ترس
٪50
ترس
خرد لازم برای عبور از طوفان
میلکان
4
(13)
59,000
٪50
29,500
تومان