0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
عقل در برابر جنون
٪40

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی عقل در برابر جنون

نقشه ی عقل برای رسیدن به خوشبختی
نویسنده:
آدام فیلیپس
درباره عقل در برابر جنون

کتاب صوتی عقل در برابر جنون به نویسندگی آدام فیلیپیس، درباره پیشینه عقل و جنون و تعریف آن دو در حوزه تحلیلی فلسفی-روان‌شناختی است. تعاریفی که از جنون داریم بیشتر از عقل است و آن‌قدر که می‌دانیم مجنون کیست و چه خصایصی دارد، نمی‌دانیم فرد عاقل کیست و چگونه رفتار می‌کند.

موضوع عقل و جنون موضوع جدیدی نیست. بسیاری از روانکاوها، پزشک‌ها، روان‌شناس‌ها و روان‌پزشک‌ها به موضوع عقل در برابر جنون پرداخته و آن را به شیوه‌های مختلفی تعریف کرده‌اند. متفکرانی مانند میشل فوکو، زیگموند فروید و فردریش نیچه، بخش عمده‌ای از تلاش‌هایشان را صرف بررسی جایگاه عقلانیت و جنون در جوامع مختلف کرده‌اند. آدام فیلیپس تلاش کرده تا یک قدم فراتر برود و این موضوع که تازگی ندارد را از منظرهای تاریخ، فلسفه و روانشناسی تحلیل کند.

کتاب عقل در برابر جنون (Going Sane: Maps of Happiness) یکی از کتاب‌های معتبر حوزه روانشناسی و روانکاوی است که برای اولین بار در سال ۲۰۰۵ به زبان انگلیسی منتشر شد. نویسنده معقتد است که عقلانیت را در نبودِ جنون و بیماری روانی توصیف کرده‌اند. ما بارها و بارها درباره نشانه‌های جنون شنیده‌ایم. اما کمتر کسی است که دقیقا بداند عقلانیت چیست و فرد عاقل کیست.

شما می‌توانید بعد از شنیدن این کتاب، با تعریف دقیق عقل و جنون آشنا و از اسرارِ شهرتِ جنون آگاه شوید. نویسنده در تلاش برای تبیین مفاهیم عقل و جنون، از منظر تاریخی به این موضوع پرداخته و مهم‌ترین متون در فرهنگ غرب را واکاوی کرده است. از منظر فلسفی می‌توان شاهد تلاش نویسنده برای تببین مفهوم جنون و عقل بود و در نهایت از منظر روان‌شناسی، شاهدِ تلاش نویسنده در ارائه نتیجه‌ای عملی و کاربردی برای خوانندگان هستیم.

این کتاب توسط «سید عباس سیدین» به فارسی برگردانده شده، «علی غفاری‌مرندی» آن را گویندگی و انتشارات کتاب‌سرای منتشر کرده است.

درباره آدام فیلیپس، نویسنده کتاب

آدام فیلیپس (Adam Phillips) روان‌درمانگر و نویسنده بریتانیایی است که در سال ۱۹۵۴ متولد شد. بسیاری از افراد او را یکی از بهترین روانکاوهای انگلیس می‌دانند. آدام فیلیپس در زمینه‌های مختلفی مطالعه داشته و بیشترین تمرکز او بر تاریخ، ادبیات و روانکاوی است. او بیش از ۲۰ کتاب در حوزه‌های مختلف مثل روانکاوی، ادبیات و فرهنگ نوشته است و بسیاری از کتاب‌های او، به زبان‌های مختلف ترجمه شده‌اند. از دیگر فعالیت‌های این نویسنده می‌توان به تدریس در دانشگاه یورک به‌عنوان استاد مهمان اشاره کرد. آدام فیلیپس هم‌چنین سردبیر و مترجم ارشد بخش فروید، مجموعه پنگوئن کلاسیک مدرن (Penguin Modern Classics) است. از جمله کتاب‌های دیگر این نویسنده انگلیسی‌زبان می‌توان به «حسرت» اشاره کرد که به فارسی نیز ترجمه شده است.

سه دلیل مهم برای شنیدن کتاب عقل در برابر جنون

اگر به حوزه روانکاوی و روان‌شناسی علاقه‌مند هستید، از شنیدن این کتاب بسیار لذت خواهید برد. کتاب عقل در برابر جنون با دیدگاهی متفاوت به مسئله عقلانیت در جوامع امروزی می‌پردازد و سعی دارد تا تعریف جدید ارائه دهد. شما می‌توانید با شنیدن این کتاب:

  • عقل و جنون را منظر میان‌رشته‌ای بررسی کنید
  • با عقلانیت در زندگی روزمره و اَشکال آن آشنا شوید
  • اطلاعات خود را در زمینه روانکاوی به‌روز کنید

در بخشی از کتاب می‌شنویم

معمولا اگر اصلا به عاقل بودن فکر کنیم، آن را به‌عنوان یک امکانِ اطمینان‌بخش در نظر می‌گیریم. تقریبا احساسی نوستالژیک با آن داریم؛ به مثابه چیزی که طبق تعریف، باید به‌عنوان جایگزین منطقیِ دیوانگی وجود داشته باشد. هرچقدر هم که منطقی و اطمینان‌بخش باشد، باز به شکل غریبی خالی و تهی است. اما وقتی می‌خواهیم از آن به‌عنوان دسته و طبقه‌ای از رفتارها یاد کنیم، یا به‌عنوان راهی برای توصیف یک حالت ذهنی، یا گونه‌ای از افراد، آن‌وقت زبان‌مان قاصر می‌ماند و کلماتی هم که احتمالا درباره عاقل بودن به کار می‌بریم، به راحتی لحتی کنایه‌آمیز یا کلیشه‌ای پیدا می‌کنند. روایت‌ها و گزارش‌ها از عاقل بودن معمولا ما را به یاد پیش‌پا افتادگی فضیلت می‌اندازند. به عبارت دیگر که البته عبارت‌های کم دیگری درباره آن وجود دارد، عاقل بودن هیچ‌گاه دایره واژگان نداشته و هرگز اسم و رسمی برای خودش دست و پا نکرده است. واضح است که وجود دارد، اما نمی‌دانیم کجا به دنبالش بگردیم. مثلا عاقل بودن چیزی نیست که والدین‌مان با ما درباره‌اش حرفی زده باشند. فیلم و کتابی در این‌باره وجود ندارد. هیچ برنامه تلویزیونی ساخته نشده که ارتباط خاصی با آن داشته باشد و هیچ‌کس به‌خاطر عاقل بودنش مشهور نشده است.

پیشنهادهایی برای دوست‌داران این کتاب

در طول تاریخ می‌توانیم تلاش‌های فراوان متفکران برای پرداختن به مسئله روان را مشاهده کنیم. متفکران مختلف سعی کرده‌اند تا روان انسان را به‌صورت عمیق فهم کنند و درباره آن نظریه‌های مختلفی ارائه داده‌اند. روانکاوی یکی از حوزه‌های مهم در امر روان است. اگر از شنیدن کتاب عقل در برابر جنون لذت بردید و مایل هستید آثار بیشتری را در این زمینه مطالعه کنید، کتاب‌هایی که در ادامه معرفی شده‌اند مناسب شما هستند:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
202.۵۸ مگابایت
مدت زمان
۰۷:۰۶:۴۳
نویسندهآدام فیلیپس
مترجمعباس ین
راوی علی غفاری مرندی
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۴/۱۸
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۲۰۲.۵۸ مگابایت
۰۷:۰۶:۴۳

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
68,000
٪40
40,800
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪40
عقل در برابر جنون
عقل در برابر جنون
نقشه ی عقل برای خوشبختی

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
عقل در برابر جنون
٪40
عقل در برابر جنون
نقشه ی عقل برای رسیدن به خوشبختی
انتشارات کتاب‌سرای نیک
0
(بدون نظر)
68,000
٪40
40,800
تومان